Tesla-klanten worden gek van het wachten op hun geld na opzeggen reservering

Tijd weer voor een portie FUD over Tesla! Het was eerder deze week al lachen toen Elon Musk opeens 100.000 extra geproduceerde auto's in 2019 uit zijn hoge hoed twitterde. Maar het door hem beloofde productieaantal van 500.000 auto's betrof een te snel verstuurde tweet, en bedoelde hij het jaarlijkse productietempo dat eind dit jaar op een half miljoen per jaar ligt, en niet de totale productie. Over dingen verkondigen die niet waar gemaakt worden, heeft Tesla natuurlijk een behoorlijke staat van dienst. En nu blijkt ook het retourbeleid van de elektrische autofabrikant  wat rooskleuriger te worden voorgespiegeld dan de werkelijkheid. In het vierde kwartaal van 2018 drong Elon Musk er bij mensen op aan hun bestellingen vóór het einde van het jaar te plaatsen, om geen belastingvoordelen mis te lopen. In het verkooppraatje van Musk schermde hij met het soepele terugkeerbeleid: 





Hartstikke mooi die beloften, maar 'CNBC interviewed more than a dozen people who have recently sought refunds from Tesla, and reviewed their correspondence with the company along with relevant financial records'. En. Wat. Blijkt. Gaat helemaal niet goed natuurlijk. Een stel dat een kapotte Tesla terugbrengt wordt gevraagd om meteen geld over te maken voor de nieuwe, zonder dat zijzelf worden terugbetaald voor de oude. Daarna krijgen ze alleen hun geld terug als ze beloven dat ze de automaker niet aanklagen wegens slechte service. Ook anderen wachtten lang op terugbetalingen, waarover een klant, die zijn auto binnen de 3 dagen termijn terugbracht zegt: 'It feels like a bunch of college kids running the company. They’re selling this amazing product but nobody has a clue how to do anything in customer service. Which means I probably won’t buy from them any time soon even though I love the cars.' Alle correspondentie tussen de klanten en Tesla zijn door CNBC gecontrolleerd en niet door Tesla weersproken. Mag u zeggen of Tesla hier weer moedwillig door het slijk gehaald wordt en dat dergelijke problemen bij de concurrentie nooit zo veel media-aandacht krijgen. Of dat het een gewoon een puinhoop is daar, en ook blijft. 

Reaguursels

Inloggen

Dit artikel had dus mooi op Autobahn kunnen staan.
Maarre die 1e tweet van Musk in dit bericht vat het vrij goed samen:
"Important note for US Tesla buyers"
Wat heeft deze NL site hiermee van doen?

TP 1984 | 23-02-19 | 18:45 | + 0 -

"Een stel dat een kapotte Tesla terugbrengt wordt gevraagd om meteen geld over te maken voor de nieuwe, zonder dat zijzelf worden terugbetaald voor de oude. Daarna krijgen ze alleen hun geld terug als ze beloven dat ze de automaker niet aanklagen wegens slechte service."
-
Komt Tesla binnenkort in Radar of opgelicht?
Dit is gewoon een erg foute afhandeling.
Maar Tesla zit nog steeds wat krap bij kas, dus redenen zat om op het geld te gaan zitten.
En de verkoop hapert ook wat her en der (China ...).

Raider Twix | 23-02-19 | 17:22 | + 0 -

Ik krijg mijn € 1000 netjes terug, maar dat duurde inderdaad een paar weken. Ik zag af van de koop, omdat het model zoals ik het wilde eerder richting de 60 dan de € 45.000 zou gaan. Bovendien kan ik aardig plannen, maar een auto bestellen die pas over twee a drie jaar geleverd wordt, dat werd wel erg ingewikkeld.

Fantabulosa | 23-02-19 | 09:16 | + 5 -

Waar komt dat zwart wit berichten toch vandaan? Onderschatten jullie de lezers zo erg dat we informatie geheel voorgekauwd, doorgeslikt en weer uitgekotst tot 2 opties: helemaal goed of helemaal kut, moeten krijgen?
Mogen we zelf niet meer bedenken dat er nog wel een groot gebied is tussen refund-actie problemen ( hoeveel?, terecht? waar?) op 7500 auto’s verkocht per week?
Is het nav marktonderzoek dat uitwijst dat het IQ van de gemiddelde lezer hier niet boven de 80 uitkomt en dus moer die lezer ‘geholpen’ worden? Zijn het de adverteerders die eisen dat het bericht niet mag afleiden van de reclameboodschap eronder?
Of is het gewoon luiheid icm sensatiezucht om het gevoel krijgen mee te tellen in de wereld?

Epistulae_Morales | 22-02-19 | 22:19 | 4 | + 14 -

kuch kuch dat 1000$ dingetje is echt wel een issue hoor... Dr is zelfs een # op Twitter met vele klanten die 3+mnd wachten op hun 1K. Organisatorisch is Tesla echt een puinbak, waarbij ervaren personeel dr net is uitgewerkt.

zandoerlenaar | 23-02-19 | 11:31 | + 1 -

Ik denk niet dat er veel lezers hier zijn die überhaupt een Tesla kopen of gekocht hebben.
Daarom kan men schrijven wat men wil.
Wanneer ik een auto koop laat ik mij adviseren door echte test en reviews, waarna ik zelf een proefrit maak en zelf wel kan bepalen of een Tesla wat voor mij is.

Dee Miller | 23-02-19 | 13:07 | + -1 -

@W_F | 22-02-19 | 22:50:
Ik ook.
En da's alleen maar om te kijken wat voor pietluttigheid er nu weer bedacht is.
Zelfs de laatste zin "Mag u zeggen of..." suggereert dat de minder intelligente lezer de kans heeft om een doorslaggevend waardeoordeel te vormen wat in feite gewoon door Das Kapital in de mond is gelegd.
Niet dat het belangrijk is maar het geeft wel het onnozele daarvan weer.

Dee Miller | 23-02-19 | 13:30 | + -1 -
▼ 1 antwoord verborgen

Niet netjes dat lange wachten, maar slechte service? Probeer eens zo'n Duitse 'priemiejum' bak binnen 3 dagen weer in te leveren en je geld terug te eisen.

Harry Turtle | 22-02-19 | 21:42 | + 3 -

Vraag Ziggo klanten maar eens hoe fantastisch de klantenservice van Ziggo is. De lijst is eindeloos!

ZwarteDag | 22-02-19 | 21:29 | 2 | + -1 -

Maar daar ging het dus niet over

Fantabulosa | 23-02-19 | 09:17 | + 3 -

@Fantabulosa | 23-02-19 | 09:17:
Toch wel.
Wanneer je ontevreden bent over een produkt of optie wil je je geld terug.
Dat je sowieso al negatief bent daarover voedt alleen maar de ontevredenheid over de teruggave.
Er staat ook nergens dat je het bedrag niet terugkrijgt hè?
Dàn had men een punt gehad.
Dat het allemaal wat langer duurt heeft natuurlijk niks met het product te maken, daar was men toch al ontevreden over.
Bovendien gaat het hier om een enkel geval.

Dee Miller | 23-02-19 | 13:36 | + -1 -

die mensen kunnen beter een gigolo bellen.
dan word ze ook genaaid maar kost je maar een fractie en ze hoeven geen jaar te wachten.
mensen die willen investeren zijn daar ook beter af, daar word tenminste winst gedraaid en ze lullen er niet omheen.

prototyp | 22-02-19 | 20:08 | + -2 -

Ik geloof op zich best dat het een puinhoop is, als een bedrijf zo snel groeit heb je allemaal nieuwe mensen die allemaal nog uit moeten vinden hoe het werkt en die er allemaal de balle van begrijpen. Als je 10 mensen aanneemt in een normaal bedrijf zijn er na 1 jaar ook nog maar 5 over omdat de rest niet goed genoeg is. Allemaal heel normaal dus lijkt me.

Leukautootje | 22-02-19 | 18:25 | 2 | + -1 -

dat tesla gebeuren draait al wat jaartjes, ze vinden niks nieuws uit maar zijn gewoon constant bezig om een zinkend schip boven water te houden en de rare maatregelen die ze daarvoor nemen noemen ze als afleidingsmanoeuvre gewoon "innovatie".
dit is geen hobby startup van scholieren, het is een verwende rijke aap die aan het stunten is met andermans geld.
net als de vroeger zo bekende pyramidespelen duurt het altijd een tijd voordat de deelnemers wakker worden en ophouden met wegkijken.

prototyp | 22-02-19 | 20:13 | + 2 -

Laat ik je zeggen dat ze de zaak prima voor elkaar hebben.
Je moet niet vergeten dat klachten uitgebreid in de media komen hè?
Kijk maar eens naar de gebreken van een Tesla Model S, wanneer dat structureel zou zijn werd er geen auto meer verkocht.
Het zijn hooguit een paar op de duizenden auto's die problemen hebben, en bovendien gewoon hersteld worden.
Prima service daar bij Tesla, vergis je niet.

Dee Miller | 23-02-19 | 13:40 | + -1 -

Die Tesla 3 zou een $30k auto worden, maar alle voorbeelden omvatten bedragen van $50-60k.

Toen ik nog in Europa woonde en op internet de prijzen van auto's in Amerika zag, zat ik altijd te watertanden. Nu weet ik dat je een auto nooit voor dat soort bedragen het parkeerterrein af rijdt. MSRP-prijzen bestaan alleen in dromenland.

Cowboy Henkie | 22-02-19 | 17:31 | 6 | + 2 -

Zet die Tesla gewoon uit je hoofd. Die is niet voor jou bedoeld.

Epistulae_Morales | 22-02-19 | 22:24 | + -3 -

In de VS mag men niet adverteren met auto prijzen welke niet haalbaar zijn. De MSRP is gewoon de meest basale uitvoering, maar wel waar alle kosten al in zijn verwerkt. In de praktijk zullen weinig mensen die uitvoering bestellen, maar auto's zijn hier in de VS goed te betalen. Ik hoop dat Mercedes in week eindelijk mijn Mercedes E63S Wagon kan leveren. Zou oorspronkelijk komen in week 7 (vorige week), maar kreeg drie weken terug de melding dat het week 10 wordt. Auto kost bij een full operational lease 1490 dollar per maand bij 20.000 mijl p.j. en een looptijd van 48 maanden. En in de VS kennen we geen bijtelling! Echter in Europa zal de Model 3 nooit onder de 40.000 euro kunnen komen. Dankzij 10% EU import heffing en 19/21% BTW is de auto dus al 30% duurder dan in de VS. Zo wordt 35.000 dollar auto met 30% extra ineens 45.000 dollar. En dat is voor Nederland dan ook nog eens zonder BPM..

TuurlijkNiet | 22-02-19 | 22:37 | + 3 -

@TuurlijkNiet | 22-02-19 | 22:37: Dus je zit in Amerika, maar je hangt hier wel rond? Is het niet zo leuk daar? Moeite met vriendjes maken?

Fantabulosa | 23-02-19 | 09:18 | + -8 -
▼ 3 antwoorden verborgen

REAGEER OOK

Linktip: Energie vergelijken