Ah kijk. En daarom verdwijnt XS4All dus

Ja, het gaat echt gebeuren. CEO Maximo Ibarra herhaalde vanochtend bij de presentatie van de jaarcijfers over 2018 van KPN dat hij alle emoties begrijpt, maar XS4All toch echt de nek gaat omdraaien. Daarmee is het vurige protest van XS4All-fans, dat vanochtend ook voor de deur van KPN doorging (zie foto), voorlopig weinig succesvol. Volgens CFO en oud-minister van Financiën Jan Kees de Jager zijn het de al tien jaar dalende abonnementen die tot dit 'stroomlijnen van de merkportfolio' hebben geleid. Dat komt onder andere doordat steeds meer KPN-klanten vaste en mobiele diensten samen nemen. En in de huidige markt met zware concurrentie moet KPN nu eenmaal een stukje focus aanbrengen, aldus De Jager. Maar voor de huidige klanten verandert er precies niets - of nou ja, de naam speelt bij 'een klein aantal van de klanten' - en het doel is nu om de 'premium dienstverlening' van XS4All aan alle KPN-klandizie aan te bieden. Dat van die harde markt blijkt wel uit de jaarcijfers (pdf), overigens. Op jaarbasis daalde de omzet met 1,1% naar €1,4 miljard, onder andere wegens 'continued pressure in mobile' ofwel het vertrek van 19.000 klanten in Q4. Bovendien maakte KPN een verlies van €45 miljoen afgelopen kwartaal. Vanwege dat slechte nieuws daalde het aandeel-KPN in eerste instantie met zo'n 1,7%, al heeft het inmiddels weer wat terrein gewonnen. Inmiddels hangt zelfs de term fusie overname door een andere marktspeler in de lucht. Het enige echt positieve cijfer dat we hier kunnen noemen? De 50.000 ondertekeningen voor de petitie 'XS4All moet blijven'. Zit er toch nog wat in de lift.

Reaguursels

Inloggen

Merkte het al maanden geleden toen ik contact had met klantenservice. Het ging totaal niet op de XS4all manier klantvriendelijk, meedenken en kennis van zaken maar op een kort door bocht en op een weer een lastige klant manier. De KPN manier dus en ik vroeg mezelf af of het personeelsbeleid van XS4all zo afgeleden was. Paar weken later werd het duidelijk, volgens mij is XS4all al voor een groot gedeelte opgeslokt door KPN. Dat wordt dus een andere provider KPN is niets dan drama en onbeschoft personeel!!!(hoewel de verbindingen goed zijn).

stormtijd | 31-01-19 | 13:07 | + 0 -
-weggejorist-
Isabelle_Frewin | 31-01-19 | 08:37 | + 0 -

Alles zo goedkoop mogelijk. Tot alles gratis is.

Jan Onbewoond | 31-01-19 | 00:41 | + 0 -

Mijn jaarcontract bij XS4ALL loopt vandaag af. Ben nog niet van plan om weg te lopen, maar wel blij met contractvrij. De kans is groot dat een aantal technische kopstukken daar nu weg gaan (zijn financieel onafhankelijk of kunnen zo ergens anders aan de slag) omdat die absoluut niet voor KPN willen werken, en de gevolgen voor de dienstverlening laat zich raden. Voor de rest maar afwachten. Die experiabox komt er hier nooit in, dat is net zoiets als de reservesleutel van je huis afgeven aan je energiebedrijf 'omdat ze te allen tijde in de meterkast moeten kunnen om storingen op te kunnen lossen'...

John Toroflex | 30-01-19 | 23:03 | + 0 -

XS4ALL staat al zes jaar achtereen op nummer een als beste provider, ondanks de hogere prijzen, maar is dat dubbel en dwars waard. De KPN als provider is nog nooit op deze ranglijst genoteerd geweest. De horror stories over de KPN zijn daarentegen niet te tellen.

rmstock | 30-01-19 | 18:28 | 2 | + 1 -

KPN is een tyfus bedrijf.. Je mag niks, kan niks en wordt als consument achter een butte experiabox gehangen. Ja idd, ding in DMZ en het zelf regelen met een eigen edgemax reutertje oid. Frustrerend dat je nog steeds die achterlijke xs4all reclame hoort op de radio, wat een timing! Je wordt als consument uitgemolken, aangezien de markt nu uit 3 grote spelers bestaat en die regelmatig een handje klap tijdens een gezamelijke borrel doen. Laat die consumenten maar de hoofdprijs betalen. Dit land begint op de VS te lijken, zoals iemand al terecht schreef. Al die duizenden trouwe xs4all klanten schreeuwen, maar uiteindelijk blijft het hooguit valse lucht en een echte CEO heeft hier toch echt schijt aan en dat blijkt. Uiteindelijk draait het om de keiharde pegels, sterker nog.. KPN heeft xs4all niet zomaar voor een dubio gekregen, daar is flink voor betaald of zijn we dat vergeten?

benenbreker | 30-01-19 | 21:11 | + 0 -

Xs4all levert al jaren exact dezelfde netwerk dienst als KPN en Telfort. Dat zoveel mensen veel waarde hechten aan een merknaam zegt wel iets over de klanten....

Daxe75 | 30-01-19 | 21:48 | + -4 -

De freezeperipde die door de voormalig eigenaren van xs4all was bedongen bij de verkoop is voorbij. Logisch dat kpn nu het metk gaat slopen en onderbrengt bij haar eigen unit. Geen overhead, geen dure xs4all directie, geen eigen cao en arbeidsvoorwaarden meer. De voormalig eigenaren kozen voor de poen, en nu is er niks meer aan te doen. Dat rijmt.

The2Amendment | 30-01-19 | 17:21 | + 10 -

KPN wordt de hand boven het hoofd gehouden door de Roverheid. Anders was het allang omgevallen,
T.o.v. de concurrentie zijn ze veel te duur.

watergeus | 30-01-19 | 16:35 | + -5 -

De Jager... Jan Kees de Jager... Was dat niet die meneer van 'met rente..' ??

marcoplarco | 30-01-19 | 16:30 | + 12 -

Als 19.000 weglopende klanten 45 miljoen verlies per kwartaal betekenen, kunnen alleen al de overgebleven xs4all klanten (240.000) daar een veelvoud van maken door over te stappen naar een veel goedkopere provider, want bagger wordt het toch. Fuck KPN en op naar de 500 miljoen verlies in 2019 !

Baron Clappique | 30-01-19 | 15:29 | + 15 -

De Nederlandse Telecom markt gaat dezelfde kant op als die in de VS. We hebben nu nog maar twee/drie grote spelers (Ziggo/KPN/T-Mobile) en een paar ultra kleine "concurrenten" die bij lange na de schaaleconomie van de grote jongens niet halen. KPN blijft echter wel dezelfde of een hogere prijs vragen, waardoor alle winsten uit die schaalvoordelen in de zak van Ibarra, De Jager en de rest van de bende verdwijnen. Niets concurrentie op de telecommarkt en daardoor betere prijzen. Oligopolisering is wat u kunt krijgen. Wilt u Internet afnemen? Dan kunt u kiezen tussen "eigenlijk niets voor een fortuin" of "weinig voor uw eerstgeborene". En dat is als u de mazzel heeft in een wijk te wonen met meerdere aanbieders.

TheRealTeflonDon | 30-01-19 | 15:29 | 3 | + 11 -

Zorg voor schaarste op de markt,en de prijzen kunnen probleemloos stijgen.
Zo oud als de weg naar Rome.
Gewoon handje klap door bovenons gestelden.

De Profundus | 30-01-19 | 16:02 | + 6 -

Verschil met de VS is dat KPN hier gedwongen is om koper beschikbaar te stellen aan concurrenten. Nu Ziggo een monopolie op de kabel heeft zijn er plannen om ook hen te dwingen tot delen. Voor veel van het glas geldt al dat er gedeeld wordt. En zolang dat zo blijft kunnen de grote 3 niet ongelimiteerd met de prijzen of de voorwaarden gaan rommelen.

Muxje | 30-01-19 | 16:10 | + 1 -

XS4ALL heeft nu nog zijn voordelen. Virusscanner voor 5 computers, eigen newsserver (met helaas weinig retentie), webdisk, homepage voor je eigen website, zelf je beveiliging hoger of lager instellen voor als je thuis iets hebt draaien. Als ze KPN worden en dat allemaal afschaffen kan je net zo goed weg gaan.

Osdorpertje | 30-01-19 | 15:21 | 1 | + 4 -

Waar heen? Ziggo? T-Mobile? Dat is toch helemaal janken. Jammer dat we geen concurrentie meer hebben op de telecommarkt. vrijwel geheel geconsolideerd en geoligopoliseerd.

TheRealTeflonDon | 30-01-19 | 15:31 | + 7 -

Wat een gejank. XS4ALL is al jaren KPN. Enkel het merk verdwijnt nu nog. Het idealisme is bij de verkoop aan KPN al vermoord.

JanVergoor | 30-01-19 | 14:52 | 1 | + -10 -

Dat iets een dochteronderneming is wil nog niet zeggen dat er hetzelfde beleid wordt gevoerd.

Bytemaster | 30-01-19 | 15:15 | + 10 -

KPN werkt niet en heeft nooit gewerkt. Van mij mag die tent failliet gaan.
Ik werd als klant na 5 jaar internet via planet.nl gebeld door een muts van de KPN met de opmerking dat ik eigenlijk 5 jaar veel te veel geld heb betaald voor mijn internet. Toen ik haar vroeg waarom zij pas na 5 jaar belde werd het stil.

pibasso | 30-01-19 | 14:37 | + 7 -

KPN heeft gelijk denk je, maar het is ook precies de reden dat de huidige mega globalisatie of de EU niet werkt.

De grootste bepaald, of dit nu het beste is of niet. De bestuurder zit er om z'n stempel op het beleid te drukken. Hoeveel synergievoordelen wil je nog hebben als je praat over grote bedrijven? Die onzin bijv. ook dat er inkoopvoordeel e.d. te behalen is als een bedrijf van tig miljard fuseert met een ander megabedrijf. Dat is nonsense, dat punt is allang bereikt.
Het gaat om ego's en eigenbelang vd bestuurder die het voor het zeggen heeft.

Tsaaah | 30-01-19 | 13:56 | 1 | + 16 -

Beetje het thema 'one size fits all', maar ja, een maat past zeker niet iedereen, dit blijkt keer op keer weer een recept voor ongeluk.

minderweter | 30-01-19 | 19:20 | + 1 -

Viel mij op dat ik vorige week nog wel reclame op de radio hoorde voor XS4All. KPN nog even meeliften op de goede naam van XS4All?

Jo Yolo | 30-01-19 | 13:20 | 2 | + 2 -

Reclameblokken worden ver van te voren ingekocht, reclame deals kunnen goed ergens vorig jaar al gemaakt zijn toen de verandering nog niet bekend was.

Bluto Blutarsky | 30-01-19 | 14:26 | + 1 -

@Jo Yolo .
Klopt. En niet zo weinig ook! En op tv. Vreemd allemaal. Reclame maken voor een dood bedrijf. Het zal wel weer een of ander voordeel ($$) voor KPN brengen.

@Bluto.
Klopt wel, echter zou het verstandiger zijn om dan de inhoud van de reclametijd voor een WEL werkend bedrijf te gebruiken.

antagonist | 30-01-19 | 20:54 | + 1 -
-weggejorist en opgerot-
Ashley_Burgh | 30-01-19 | 13:02 | + -7 -

Resultaten behaald in het.......
Jongens van XS waren/zijn idealisten,veel van geleerd.
Fuck KPN stomme ambtenarenkliek.

De Profundus | 30-01-19 | 12:42 | 2 | + 10 -

Ze zijn letterlijk al 30 jaar een privaat bedrijf. Dit heeft niets met ambtenaren te maken. Noem het beestje bij de naam: Smerig corporate gedrag met slechts één doel: Winst maken voor aandeelhouders. F*ck de klant.

TheRealTeflonDon | 30-01-19 | 15:34 | + 5 -

Het is hoe het is.. Wat ik veel bruter vind, is dat HSBC. Is die directie nog veroordeeld, ipv die boete wat 1 dagje winst is.. Maar goed, ben zelf al jaren lid van KPN.. niet perfect, maar prima en stabiel genoeg. Die experiabox is een gebruikersding, als je iets meer wilt dan dit, dan moet je een eigen reutertje in DMZ zetten en daar je bende aan hangen. Pas op, want als je iets fout doet hang je zo in quarantaine. Als ik bij xs4all had gezeten, dan was ik naar tweak gegaan oid.

benenbreker | 30-01-19 | 21:19 | + 0 -

Ik ben al aan het rondkijken... Helaas.

Enrique C | 30-01-19 | 12:00 | + -1 -
-weggejorist-
totaalgeenmedewerker | 30-01-19 | 11:54 | + 20 -

Ach als er een markt voor is kan iemand als Rop Gonggrijp toch ff bij de KvK langs voor een nieuwe inschrijving?
XS4Nobody lijkt me wel een pakkende naam voor een provider die privacy hoog in het vaandel heeft staan.

Harry Turtle | 30-01-19 | 11:33 | 1 | + 17 -

Ik zou denken aan een provider waar je bij de aansluiting een stukje serverruimte krijgt om je eigen spul continu op internet te zetten. Gewoon om je eigen minecraft-server op te zetten of tor-exit-node.

frank87 | 30-01-19 | 17:35 | + 0 -

Lekker boeiend. KPN is al jaren stervende, want bureaucratische roots en kan daardoor gewoon niet op tegen bedrijven die fundamenteel anders werken. Beter hadden ze die zooi enkele jaren terug verkocht aan die gekke mexicaan.

Correcte eikel | 30-01-19 | 11:14 | 2 | + -4 -

Denk je echt dat andere bedrijven van ettelijke duizenden werknemers minder bureaucratisch zijn?
Keep dreaming.

frank87 | 30-01-19 | 12:55 | + 10 -

reageer dan niet... echt meest stompzinnige dat ik afgelopen maanden heb gelezen hier.

schisis | 30-01-19 | 14:04 | + 2 -

REAGEER OOK

Linktip: Energie vergelijken