HAHA. KPN houdt voet bij stuk, maar XS4ALL-gekkies geven zich niet gewonnen

Nieuws van KPN vandaag. Overigens totaal geen verrassend nieuws maar toch. U weet misschien dat het telecombedrijf aangekondigd heeft dat het de merknamen Telfort, Telfort Zakelijk, en Yes Telecom te grave ging dragen. Krekels. En oh ja: ook XS4ALL. IEDEREEN WOEDEND. In de aankondiging van KPN gaf een baasje nog een toelichting om al die merken onder te brengen onder de naam KPN: 'Met de focus op het KPN-merk gaan we de KPN-dienstverlening uitbreiden met de beste elementen van de afzonderlijke merken, zoals de hoogst gewaardeerde service van XS4ALL, de betaalbare voordeeldiensten van Telfort en de persoonlijke service en het deskundig zakelijk advies van Yes Telecom', maar niemand luisterde want hoe dúrfden ze. XS4ALL was cool, opgericht door hackers en ehhh... cool. Dus moest die beslissing worden teruggedraaid, middels een petitie, opgezet door een oud-medewerker bij de helpdesk  die van 1999 tot 2006 bij het bedrijf werkte. ‘Ik was woedend', zei ze in de Volkskrant, 'Hoe kunnen ze dit doen?’ Die woede werd door veel mensen gedeeld, want de petitie is op moment van schrijven ruim 45.000 keer ondertekend, waaronder flink wat prominenten, zoals ook mede-initiatiefnemer en oud-directeur Doke Pelleboer. Daarnaast is er ook een heus actiecomité opgericht en met effect! Want KPN kondigde al snel aan om met de actievoerders in gesprek te willen gaan. Maar helaas, nu blijkt dat men beleefd is aangehoord maar dat er verder niets aan het aangekondigde beleid van KPN gaat veranderen. Men heeft begrip voor de emoties, maar dat is het ook wel. OK, wat denkt u? Daar laten de actievoerders het uiteraard niet bij zitten. Dat zegt zich te verbazen over de starre houding van KPN, waardoor het 'het risico lijkt te willen nemen om tienduizenden klanten te verliezen'. Er zijn zo'n 240.000 XS4ALL-abonnees en volgens de actievoerders hebben veel mensen 'expliciet aangegeven onder geen enkele voorwaarde naar KPN te willen'. En dus gaan ze voor een alternatief voor alle XS4ALL-klanten zorgen en 'wordt er gewerkt aan een businesscase'. Gaan we nu even samenvatten wat hier nou eigenlijk aan de hand is. 

XS4ALL is al twintig jaar 100% eigendom van KPN. Of het verstandig is van KPN een goed en geliefd merk de nek om wil draaien, is één ding. Maar dat mensen weg gaan bij KPN als er in plaats van XS4ALL voortaan KPN op hun factuur staat, is absurd. Of heel veel klanten echt gaan vertrekken, moet bovendien nog blijken. Want waar moeten ze dan heen? Met een businesscase heb je nog geen eigen telecombedrijf opgezet. En bovendien zou dat nieuwe bedrijfje, (dat geen XS4ALL zal gaan heten denken we, want eigendom van KPN) net als HEUL VEUL andere bedrijven van het KPN-netwerk gebruik moeten gaan maken. Maar dat is dan wel OK, natuurlijk. Enfin, maandag aanstaande kunt met uw hooivorken naar De Waag om over 'de toekomst' te gaan praten. Als de opkomst tegenvalt, dan is het misschien tijd om de onvrede ergens anders op te richten. Het verdwijnen van de naam Postbank wellicht. 

Reaguursels

Inloggen

Ook vroeger xs4all gehad in de tijd van adsl.
Mijn telefoon viel om de 3 dagen uit. Meestal merkte ik dat als er geen telefoontjes meer binnenkwamen. Ik had toen een winkel en dat is dan best vervelend.
Tig keer met die helpdesk gebeld en zeiden doodleuk dat ik het modem maar iedere 2 dagen moest resetten.
Op mijn vraag of ze misschien een ander modem op konden sturen antwoordden ze dat ze daar niet aan konden beginnen voor 149 euro per maand abo-kosten.
Toen naar ziggo gegaan en daar weer vertrokken toen ze 020 gingen sponsoren.

grauwelaar | 27-01-19 | 08:42 | + 0 -

"Het netwerk is toch van KPN".
Alsof koper draden en glasvezel kunnen 'crashen'. Ze denken bij DK toch niet dat een netwerk uitsluitend uit kabels bestaat. Hoop ik.

De sfeer op DK is wel schijtlollig vandaag. Eerst Trump LOL en nu HAHA XS4all. Die domme stemmerts en klanten toch. Gnagna.

Sans Comique | 26-01-19 | 11:27 | + 4 -

Bij welke non-KPN provider kan je ook een vast IP krijgen?

Monkey Cabbage | 26-01-19 | 10:47 | 2 | + 0 -

Als je zakelijk bent, bij Ziggo.

BekiekUtMoar | 26-01-19 | 11:39 | + 0 -

Wel een zak, en lelijk, samen misschien net voldoende voor Ziggo?

Monkey Cabbage | 26-01-19 | 15:04 | + 1 -

Zelf medio jaren 90 tot begin 2000 member en groot fan geweest van xs4all. Daarna coax van ziggo, en nu bijna 5 jaar een kpn abbo. Gewoon objectief blijven, en naar mijn mening heeft kpn, nadat het de consumentenmarkt jaren lang verwaarloosd , haar dienstverlening al een aantal jaren op een uitstekend niveau gebracht. Prima snelle service, problemen worden pas afgesloten als er een concrete oplossing is gerealiseerd. Snap echt niks van die azijnpissers. xs4all = kpn, gaat allemaal over dezelfde glas en kopertouwtjes.

schisis | 26-01-19 | 10:09 | + 1 -

XS4ALL, jaren geleden al opgezegd ivm vele storingen. Arrogante klantenservice. Blijkbaar hadden ze deal met Consumentenbond als beste provider, maar de hele wijk is overgestapt. Goodbye, no regrets.

DrBowned | 25-01-19 | 22:12 | + -3 -

XS4ALL heeft maar een paar jaar echt bestaan. De echte fan zou blij moeten zijn dat KPN stopt met het plakken van de naam op een bedrijf dat er niets meer mee te maken heeft.

Blasfemie | 25-01-19 | 20:22 | + 5 -

Voor mij de laatste druppel en nu weg bij KPN. En ik was niet eens één van die 2400.00 XS4ALL klanten dus het aantal overstappers kan ook hoger uitvallen.

W_F | 25-01-19 | 19:01 | + 2 -

Laatste zin "Postbank". Wat is dat nu voor een naam? Dat wordt niets. Ik blijf gewoon bij de Post Cheque en Giro Dienst.

F. Jacobse | 25-01-19 | 18:11 | 2 | + 4 -

Post-, Cheque- en Girodienst...

Rhenium | 25-01-19 | 21:41 | + -3 -

Postgiro Rijkspostspaarbank - da's mien mârk.

ez1vagyok | 26-01-19 | 09:17 | + 2 -

Ik zie een groot voordeel, er is geen alternatief volgens de zeurende nostalgie gekkies, dus zijn we die straks mooi kwijt. Heerlijk.

captainobvious | 25-01-19 | 18:06 | + -6 -

Ga niet klagen op KPN maar op xs4axll, zelfde gaat ook op voor whatsapp want als jij je Toko in de etalage zet,moet je achteraf niet gaan zeuren dat de nieuwe eigenaar een andere koers gaat volgen.
De centjes heb je ontvangen en je had kunnen weten dat er dingen zouden kunnen veranderen,

Simpele Drenth | 25-01-19 | 17:56 | + 14 -

Ik zit al 16 jaar bij xs4all. Altijd naar redelijke tevredenheid, maar de laatste jaren alleen maar prijsverhogingen en achteruitgang van de kwaliteit meegemaakt. Vind het nu wel een érg dure provider...

Zenzeo | 25-01-19 | 17:47 | + 8 -

Ach jah, het ouwe staatsbedrijfs PTT is verzelfstandigd naar KPN, proest
Daarmee meten ze zich gelijk de mores van een commerciële ISP aan
Vrij normaal
Mja de klanten zitten met de gebakken peren als ik het zo lees
D'r is niemand die de klant tegenhoud om over te stappen naar een andere ISP op hetzelfde netwerk
Of je verhuis naar een ander netwerk
Je kan tegenwoordig ook draadloos aardig uit de weg
Niet zeuren dus
De rest is sentiment .....

Beffel0Bill | 25-01-19 | 17:26 | + 0 -

Alles wat door KPN wordt aangeraakt verandert direct in een hoop oud roest. Bedrijf snapt niet dat KPN staat voor duur, slecht en zeer klantonvriendelijk. Dus nu alles besmeuren met het "merk" KPN is niet zo verstandig, zo ook niet de aangekondigde miljardeninvesteringen in oude techniek en continue verkoop van zeer goed draaiende bedrijfsonderdelen (IBasis). Het is een graaiclub van waaruit veel duur betaald gemeenschapsgeld van voor de privatisering in zakken van uitgerangeerde ambtenaren is verdwenen. Iets waar nooit echt aandacht aan is besteed.

Baron Clappique | 25-01-19 | 17:11 | + 10 -

Mijn ervaring met XS4ALL is al 2 jaren oud. Vanwege het niet werken van de Internet-verbinding in een Internetcafe belde ik naar de provider XS4ALL. Heel systematisch en geduldig werd ik door alle instellingen begeleid totdat Internet plotseling weer werkte. Het gesprek duurde een half uur. Er bleken foute instellingen te zijn zowel in de telefoonmodem als in de aangesloten computer. Sindsdien bleef alles goed werken. XS4ALL was geweldig !

mickey99999 | 25-01-19 | 16:59 | 1 | + 1 -

Misschien weten ze bij XS4ALL ook wel een oplossing voor dubbelposten.

Man-Van-De-Rekening | 25-01-19 | 17:05 | + 5 -

Mijn ervaring met XS4ALL is al 2 jaren oud. Vanwege het niet werken van de Internet-verbinding in een Internetcafe belde ik naar de provider XS4ALL. Heel systematisch en geduldig werd ik door alle instellingen begeleid totdat Internet plotseling weer werkte. Het gesprek duurde een half uur. Er bleken foute instellingen te zijn zowel in de telefoonmodem als in de aangesloten computer. Sindsdien bleef alles goed werken. XS4ALL was geweldig !

mickey99999 | 25-01-19 | 16:59 | + -3 -

Mijn ervaring is dat Pornhub beter draait op xs4all dan op kpn. En dat willen ze nu de nek omdraaien, schandalig.

orca | 25-01-19 | 16:56 | + 22 -

Doei doei KPN... Hello alternative !!

poiuytrewq | 25-01-19 | 16:53 | + 3 -

Goede service is belangrijk bij een wrakhouten dienstverlening of oliedomme klanten. Ik hou graag gepaste afstand tot bedrijven die bekend staan om hun goede service.

Man-Van-De-Rekening | 25-01-19 | 16:52 | + 0 -

Nou zeg het maar KPN, wat gaat ons XS4all meer kosten per maand.

kloopindeslootjijook | 25-01-19 | 16:48 | + 7 -

xs4all komt toch uit de oude tijd dat je dacht dat je anoniem kon surfen/downloaden op het internet met Windows/Intel/Apple uitgeruste computers?...

steekmug | 25-01-19 | 16:03 | + 4 -

Van den Enden: Suggereren dat een naamswijziging het enige is dat speelt, bewijst dat je niet de moeite genomen hebt om je langer dan 10 seconden in de materie te verdiepen, en meteen overgegaan bent op het uitkramen van een paar alinea's kolder.
Teleurstellend, vooral om dat dit hoogstwaarschijnlijk niet de eerste en ook niet de laatste keer is dat je dat doet.

obominotie | 25-01-19 | 15:57 | 3 | + 33 -

Nee natuurlijk het gaat niet alleen om een naamswijziging. Dat staat ook nergens. Dat je bovenstaande alinea's kolder niet goed hebt gelezen zal waarschijnlijk niet de eerste en ook niet de laatste keer zijn. Teleurgesteld kan ik daar niet van worden, overigens.

D.VandenEnden | 25-01-19 | 16:21 | + -17 -

@D.VandenEnden | 25-01-19 | 16:21 |
Ik lees toch echt "Maar dat mensen weg gaan bij KPN als er in plaats van XS4ALL voortaan KPN op hun factuur staat, is absurd" en verder niets over wijzigingen. Als KPN de kwaliteit van XS4All wil koppelen aan de betaalbaarheid van Telfort kun je wel nagaan wat er gaat gebeuren, namelijk precies wat de laatste decennia altijd en overal gebeurt: bodemprijzen ten koste van kwaliteit. Er zijn echter ook mensen die graag wat meer betalen voor een topproduct. Als XS4all opgaat in het grote grijze geheel kan ik net zo goed voor minder geld gaan internetten bij mij kabelboer.

Hetze Haatstra | 25-01-19 | 16:33 | + 13 -

Het gaat om de poen, blijkbaar zijn er te weinig xs4all abonnees.

kloopindeslootjijook | 25-01-19 | 16:49 | + 0 -

Het is veelzeggend dat XS4ALL een betere internetprovider is dan KPN. Dit is al een tijdje zo. Als KPN zo graag die betere diensten die XS4ALL levert had willen leveren, dan had KPN dat allang gedaan.
Wat Telfort geldt hetzelfde: goedkoper dan KPN.
Ik geloof niet dat KPN - onder haar eigen naam - XS4ALL diensten gaat aanbieden voor de prijs van Telfort. Je voelt aankomen dat de diensten minder gaan worden. Gewend aan goede diensten, bestaat inderdaad de kans dat de huidige clientele van XS4ALL andere mogelijkheden gaat onderzoeken en dat vertrek een van de mogelijkheden is.

El Rico Grande | 25-01-19 | 15:46 | 2 | + 16 -

Helaas is vertrek niet mogelijk. Door het duopolie van de kpn en liberty (vrijwel alle fiber gaat, al dan niet indirect, via kpn) kan men alleen nog naar tweederangsproviders maar die zijn onderheven aan de voorwaarden van kpn/liberty die niet alles toelaten wat xs4all wel toe liet.

Mijn hoop is dat dit gaat lijden tot nieuwe regels over wholesale van de verbinding want er blijft heel weinig keus over. Dat is ook de kern van het probleem. De klanten zien de bui al hangen en kunnen nergens heen behalve bij kpn blijven. En die zullen de /29 ipv4 range van de klanten graag duur doorverkopen aan zakelijke klanten en dan de prijs gewoon gelijk houden.

Con | 25-01-19 | 17:10 | + 4 -

Straks je XS4ALL abonnement ook 10% duurder vanwege een "gratis" Windows-only virus scanner voor 3 computers.

W_F | 25-01-19 | 19:07 | + 3 -

Het is veelzeggend dat XS4ALL een betere internetprovider is dan KPN. Dit is al een tijdje zo. Als KPN zo graag die betere diensten die XS4ALL levert had willen leveren, dan had KPN dat allang gedaan.
Wat Telfort geldt hetzelfde: goedkoper dan KPN.
Ik geloof niet dat KPN - onder haar eigen naam - XS4ALL diensten gaat aanbieden voor de prijs van Telfort. Je voelt aankomen dat de diensten minder gaan worden. Gewend aan goede diensten, bestaat inderdaad de kans dat de huidige clientele van XS4ALL andere mogelijkheden gaat onderzoeken en dat vertrek een van de mogelijkheden is.

El Rico Grande | 25-01-19 | 15:46 | + 9 -

Ik geloof dat XS4ALL ook een redelijk onafhankelijk serverpark heeft binnen de KPN. Dat is door de "business-case" natuurlijk wel over te nemen. Maar "redt je homepage" bekt natuurlijk veel minder dan redt XS4ALL...

frank87 | 25-01-19 | 15:43 | + 1 -

Ik zit nu een halfjaar bij XS4ALL, en bevalt me goed. Ik wist niet dat het van KPN was anders was ik er nooit aan begonnen, ik krijg namelijk nog steeds geld van KPN. KPN en hun helpdesk zijn het slechtste ooit meegemaakt (gedeelde plaats met Vodafone)
De helpdesk van XS4ALL weet ik niets van nooit nodig gehad.
Wat me wel opvalt is dat alle internet en telefonie in Nederland totaal ruk zijn, ondeskundig, slechte tot geen oplossingen en niet concurrerend op wat voor vlak dan ook.

rifraf | 25-01-19 | 15:29 | 4 | + 10 -

Ik vind 2 x 3 uur bellen en nog geen oplossing ook niet echt goed.

rifraf | 25-01-19 | 17:14 | + -1 -

De XS4ALL-jongens blijven net zo lang met je aan de lijn tot het probleem opgelost of duidelijk geworden is.

_____4326 | 25-01-19 | 18:42 | + 4 -

Als u denkt dat KPN slecht is moet u eens een abonnement bij Tele2 afsluiten.

Huisregelneef_III | 26-01-19 | 19:14 | + 1 -
▼ 1 antwoord verborgen

Blijkbaar gaat het nog steeds te goed in Nederland, als mensen zich druk maken over een naam (van een bedrijf dat al sinds vorige eeuw eigendom van KPN is).

kapotte_stofzuiger | 25-01-19 | 15:19 | 5 | + -1 -

WatMoetJeNu | 25-01-19 | 15:35 | + 20 -
Grappig, datzelfde heb ik met KPN en alles wat daarmee te maken heeft. Inderdaad daardoor overgeleverd aan Ziggo, maar die hebben mij gelukkig nog niet zo hard teleurgesteld als KPN gedaan heeft (zowel zakelijk als privé).

Correcte eikel | 25-01-19 | 17:59 | + 0 -

WatMoetJeNu | 25-01-19 | 15:35
Ik ga Tweak proberen (zonder TV meuk).

W_F | 25-01-19 | 19:10 | + 1 -

@thephysicist | 25-01-19 | 15:46 - Ik hoor het al, u bent een idioot die het vertikt een fatsoenlijke troubleshoot uit te voeren onder het motto "u stuurt maar een monteur" die dan vervolgens vaststelt dat u en de buurman vechten om hetzelfde Wifi-kanaal en dat er met de verbinding an sich niets mis is.

Huisregelneef_III | 26-01-19 | 19:13 | + -1 -
▼ 2 antwoorden verborgen

REAGEER OOK

Linktip: Energie vergelijken