Dat Twitter laat zien vanaf welk platform u twittert, weet men bij Huawei nu ook

Shame! Shame!
Shame! Shame!

Begin december implementeerde Twitter stilletjes de functionaliteit of tag waardoor het platform wordt genoemd waarmee u uw tweet verstuurt. Dat kan het web of smartphone zijn en als het de laatste het geval is, dan staat er onder uw tweet aangegeven of u een iOS-/iPhone- dan wel Android-toestel heeft gebruikt. Duidelijk uit bovenstaand plaatje is dat de medewerkers van Huawei hier nog niet van op de hoogte waren toen zijn namens de smartphonemaker de wereld een gelukkig 2019 toewensten.... via een iPhone. Lachuh natuurlijk, alleen kon Huawei's management de humor er niet van inzien. Volgens Reuters kregen de verantwoordelijke medewerkers een flinke tik op de vingers: 'it demoted two employees responsible by one rank and reduced their monthly salaries by 5,000 yuan ($728.27)'. De arme medewerkers waren niet de enige slachtoffers van Twitters sluipactie. Ook een door LG gesponsorde K-popband bleek met een iPhone te twitteren en het Apple Music-team werd eveneens betrapt op een tweet die via een Android-foon was verzonden. Shame!.... Shame! Nu was er al voor december ophef rondom Wonder Woman-actrice en Huawei-promoter Gal Gadot toen zij in april via een iPhone haar Mate-promotiefilmpje twitterde (foto na de break). Oimoi! Daarbij moet even worden opgemerkt dat de bijvoorbeeld tweetdeck-app deze metadata-functie altijd al gebruikte. Sterker nog, de functie is in het geheel niet nieuw. TechCrunch was niet vergeten dat Twitter zelf deze functie standaard bevatte totdat het deze in 2012 verwijderde, waarschijnlijk om de verscheidenheid van platforms en apps waarmee de tweets verzonden werden juist aan het oog te onttrekken. Uniformiteit enzo. Waarom Twitter besloten heeft om de tag-functie te herintroduceren, lijkt een beetje een raadsel. Lijkt, want de blunders die het tot gevolg heeft, is mooi voer voor de massa twittertrollen en veel, heel veel retweets. Bovendien stookt de functie fijntjes het oorlogsvuurtje op waaraan de verstokte Apple- en Androidfans zichzelf tijdens hun vrije uurtjes zo graag warmen. Meer tweets, meer reclamegelden, enfin u snapt het.

Reaguursels

Inloggen

BYOD slaat terug!

loze stijl | 06-01-19 | 21:13 | + 0 -

Twitter is voor drammende SJW'ers, paarse broeken en luie journalisten. Lekker belangrijk dus voor de echte wereld.

Defman | 06-01-19 | 17:42 | + 5 -

“There's no such thing as bad publicity.”

W_F | 06-01-19 | 17:40 | + 1 -

Wat is daar nou de zin van?

Mr.Crowley | 06-01-19 | 14:43 | 1 | + -1 -

Reclame

DinkyToy | 06-01-19 | 17:38 | + 0 -

De volgende vraag is of het wenselijk is dat Twitter deze informatie deelt. Blijkbaar zijn er redenen om privé te houden vanaf welk device je bepaalde berichten de wereld in slingert. Volgens mij zou je dit soort informatie privé moeten kunnen houden. Is dit wel AVG-proof?

GerbenW | 06-01-19 | 14:33 | + 4 -

De volgende vraag is of het wenselijk is dat Twitter deze informatie deelt. Blijkbaar zijn er redenen om privé te houden vanaf welk device je bepaalde berichten de wereld in slingert. Volgens mij zou je dit soort informatie privé moeten kunnen houden. Is dit wel AVG-proof?

GerbenW | 06-01-19 | 14:33 | 1 | + 1 -

Gelet op de belachelijke berg geld waar Apple op zit, is alles wat ze doen 100% in lijn met alle privacyregels. Want als iemand ze aanklaagt treffen ze gewoon een schikking.

Huisregelneef_III | 06-01-19 | 14:45 | + -3 -

Vraag me af hoeveel celebrities überhaupt hun eigen berichten posten en bedenken.

George Foreman | 06-01-19 | 14:05 | 2 | + 8 -

Daar zit vaak een heel team van slecht betaalde tekstschrijvers en bloggers omheen.
Alles voor het product.

De Profundus | 06-01-19 | 14:18 | + 5 -

Durf je als celebrity nog wel op Twitter als iedere tweet je je baan kan kosten?
Je account uitbesteden aan een marketing team is dan inderdaad verstandig.

frank87 | 06-01-19 | 14:35 | + 1 -

REAGEER OOK

Linktip: Energie vergelijken