LOL! Claimclubs starten petitie tegen Consumentenbond die zakken vult met luchtvaartclaims

Het beste dat de luchtreiziger kan overkomen is een flinke vertraging, want dankzij handige Europese regels krijgt u in dat geval een schadevergoeding van max €600. Sommige luchtvaartmaatschappijen betalen die zonder morren uit. Andere doen moeilijk en daarom pleit de Rekenkamer voor automatische compensatie. We noemen geen namen van partijen die willens en wetens obstructie lopen te plegen, maar TUIfly, Ryanair en Easyjet. Dus is er inmiddels een industrie ontstaan van bedrijfjes die namens u de claim komen halen (soort lijstje met tarieven). Waaronder de Consumentenbond die de Vlucht Claim Service heeft opgetuigd. Achter VCS zit dan weer claimclub EUClaim. EUClaim ontvangt bij elke succesvolle claim '29% + €26 van het claimbedrag indien de claim succesvol is'. En de Consumentenbond krijgt een retourprovisie van '€5 plus 5% van het bedrag dat EUClaim inhoudt'. En dat zet kwaad bloed bij de claimhyena's Reisrecht en Aviclaim, zo lezen we in dit persbericht dat ons per mail bereikte. Strekking van het verhaal: a) de Consumentenbond verwijst consumenten door naar de duurste claimhyena in de markt. b) De Consumentenbond zou juist als onafhankelijke partij moeten testen tot welke claimhyena de consument zich zou moeten wenden. Kortom, de Consumentenbond verneukt de claimhyenamarkt en dat is niet eerlijk. Vandaar dat er een heuse petitie wordt gestart. Die kunt u hier tekenen en dan zal deze 'worden aangeboden aan de directie van de Consumentenbond met het verzoek voor herziening van het beleid'.  Een petitie van claimclub a want claimclub b. Als we over 100.000 jaar worden opgegraven, staan wetenschappers voor een raadsel. Of ze lachen zich de ballen uit de broek.

Reaguursels

Inloggen

De consumentenbond is een commercieel bedrijf dat winst maken belangrijker vindt dan consumenten/leden de beste deal te bezorgen. Het Consumentenbond beste koop label is gewoon te koop (zie bijv. matrassentest).

Ajeto | 28-12-18 | 16:38 | + 0 -

Hun collega's van Independer.nl zijn ongeveer net zo erg.

Wanneer de vergoeding bij een vertraging van minder dan 8uur niet hoger mag zijn dan de prijs van het ticket, zullen er veel meer claims worden toegewezen. Het is belachelijk dat je E400,-- vergoeding krijgt bij een ticket van E12,99 omdat er op de luchthaven van vertrek 1 meter sneeuw lag.
Dan moet je blij zijn dat je thuis komt.

Haberdoebas | 27-12-18 | 19:22 | 2 | + 2 -

Zo is dat. En wat met de veiligheid overigens? In hoeverre is het tot de leeghoofden van de EU doorgedrongen dat aan het wel of niet laten vertrekken van een vlucht een prijskaartje hangt van 100K EUR of méér? Toen men enkel de ticketten moest compenseren was de druk op de technici al groot om iets door de vingers te zien, maar nu komt daar nog een dreigende claim bovenop.
De geldzucht van de paupers en de wereldvreemdheid van de EU-bazen leidt tot gevaarlijke toestanden.

Nonkel Frituur | 27-12-18 | 19:32 | + 7 -

Slecht weer á 1 meter sneeuw is dan weer geen grond voor een claim.

Hebben we nietige consument eindelijk iets wat de EU herft geregeld en wat werkt, is het weer niet goed.

Continuum | 27-12-18 | 21:26 | + 1 -

Waar kan je een claim indienen als je tijdens een werkweek meer dan drie uur vertraging hebt gehad op de snelweg?

Feynman | 27-12-18 | 18:35 | 1 | + 5 -

Zou eigenlijk als werktijd bij de werkgever moeten worden gelegd. Zijn we zo van de 9-17 hel af

Continuum | 27-12-18 | 21:27 | + 0 -

Drie jaar geleden geclaimd na een vertraging van drie a vier uur. Claim bedrijf A nam de claim niet in behandeling. Er was noodweer geweest op de plaats van bestemming (Ibiza), claim bedrijf B nam daaropvolgend diezelfde claim wel in behandeling en na twee maand is uitgekeerd door de vliegmaatschappij. Had ik het niet geprobeerd bij claim bedrijf B, dan had ik geen enkele compensatie gehad.

Atlantis-95 | 27-12-18 | 18:22 | 3 | + 0 -

En het schandalige is dat de luchtvaartmaatschappij zonder morren meteen had moeten betalen (want dat is de wet !)

Lebowski72 | 27-12-18 | 19:41 | + 0 -

Sorry

In de voorwaarden staat dat buitengewone omstandigheden, zoals weersomstandigheden, dienen de verplichtingen te worden beperk of uitgesloten
Zie art. (14)
eur-lex.europa.eu/legal-content/NL/TX...

marrretje | 28-12-18 | 00:39 | + 0 -

De Belgische tegenhanger van de Consumentenbond heet Test-Aankoop (bij handelaars ook bekend als Pest-Aankoop) en hanteert dezelfde kwalijke praktijken. Het is van oudsher een linkse club wiens zogenaamde onderzoeken altijd dezelfde winnaars belonen. Zo komt de supermarkt Colruyt (gericht op een links publiek) altijd als de goedkoopste uit de test, terwijl die in de praktijk vaak duurder is. Verder jagen ze de kosten van bedrijven de hoogte in met allerlei claims, en daar bent u als consument uiteindelijk de dupe van. De laatste jaren doen ze zelfs geen poging meer tot het verbergen van hun linkse gelaat, met politieke campagnes voor gratis onderwijs en dergelijke.
Ook voor de privacy van uw data nemen ze het op, behalve als die data verzameld worden door bevriende sponsors, zoals de reeds vernoemde Colruyt, die zich van de hele GDPR-wetgeving niks aantrekt, en zoals Test-Aankoop zélf. Want wie zich daar abonneert blijft voor eeuwig in een databestand zitten. Post terugsturen, een aangetekende brief om schrapping te vragen, ze trekken er zich helemaal niks van aan. Want naar goede linkse gewoonte is de wet enkel gemaakt voor anderen.

Nonkel Frituur | 27-12-18 | 18:05 | + 7 -

Consumentenbond onafhankelijk? Ik heb nog nooit zo'n vooringenomen, gierig en wij-van-wc-eend club bij elkaar gezien!
Net zoals met dat energiecollectief. Heb daar laatst een poging toe gezet en kwam er achter dat ze de boel bedonderen. Een willekeurige prijsvergelijker op internet leverde namelijk een beter tarief op dan wat de consumentenbond kon bereiken met hun collectief namens 'duizenden mensen'.

Nee, alsjeblieft trap niet in de onzin van deze oplichters/zakkenvullers.

Albasalix | 27-12-18 | 17:42 | + 6 -

Gewoon zelf doen. Is niet lastig en dan komen alle centen in je eigen zak.

Makamba Makamba | 27-12-18 | 17:32 | 4 | + 2 -

Inderdaad.
In juni 2013 vertrok het KLM-toestel niet vanuit Montréal naar Amsterdam i.v.m. technische storing.
Luxe hotelovernachting, zeer goed diner, drank en de volgende ochtend een copieus ontbijt, op kosten van KLM.
Iemand tipte mij om via Vlucht Vertraagd een claim in te dienen.
Ik vond die luxe overnachting al netjes, maar thuis 'niet geschoten is altijd mis' via VV een claim ingediend. VV rekende iets van 25 euro, en als de claim werd toegewezen zou een 'donatie' meer dan welkom zijn.
Niet alleen tot mijn verbazing maar ook tot die van vele andere huisvrouwen, kreeg ik binnen 2 weken een excuusbrief van KLM en ik kon kiezen uit 600 euro cash, of 800 euro korting op een volgende reis, binnen een jaar op te nemen.
Het jaar daarop was de retourvlucht Amsterdam-Montreal gratis...
En VV kreeg een donatie van 50 euro.

gestoptmetroken | 27-12-18 | 19:44 | + 5 -

Succes bij Ryanair dan.

Roeieber | 28-12-18 | 07:17 | + 1 -

Alleen paupers vliegen met Ryanair

Makamba Makamba | 28-12-18 | 09:31 | + -2 -
▼ 1 antwoord verborgen

REAGEER OOK

Linktip: Energie vergelijken