Nog even en dan is Schiphol de allergrootste luchthaven van Europa

Europa als in EU
Europa als in EU

Met een groeicijfer van 7,8% staat Schipholtje op het punt om Sjarlie de Gaulle het zilver af te nemen. Als we de komende jaren nog eens een miljoen of tien/twintig extra passagiers vanuit Amsterdam de Haarlemmermeer laten vertrekken en aankomen, dan is ook Heathrow geklopt en hebben we de grootste. Schiphol groeit namelijk veel harder dan de concurrenten. We zien zelf enorme uitbreidingsmogelijkheden voor luchtverkeer binnen de eigen grens, want dat is een greenfield. Slechts 350 passagiers vertrokken met bestemming Maastricht, Groningen of Lelystad (voor wie denkt dat binnenlandse vluchten in NL geen zin hebben wegens te klein, moet eens kijken naar België. Daar vervoeren ze vijf keer zoveel binnenlandse passagiers als hier). De Europese Commissie loopt vandaag te soppen op al deze cijfers, want voor het eerst in de historie ooit pakten meer dan 1 miljard mensen het vliegtuig binnen of naar of uit de EU. Het goede nieuws voor het milieu is dat het aantal jaarlijkse passagiers per 30 maart a.s. zakt naar ongeveer 750 miljoen (op voorwaarde dat de Engelsen per die datum daadwerkelijk de EU verlaten en in dat geval hoeft Schiphol slechts een mio'tje te groeien). Gaan wij u verder niet vervelen met de vraag of Schiphol nog wel mag uitbreiden van de politiek en wat er staat te gebeuren met Lelystad. Het discussie-overzicht zijn we namelijk volledig kwijt en zouden we dat niet zijn, dan maakt Schiphol i.s.m. Den Haag vast ergens wel een rekenfout. Dus daarover filosoferen heeft geen zin. Ter compensatie vindt u prettige passagiersporno na de breek.

Conclusie: Oost-Europese bouwvakkers pakken steeds vaker het vliegtuig en de hele EC-database vindt u hier.

Reaguursels

Inloggen

Er zijn in België meer binnenlandse passagiers om droevige redenen.

- Treinvervoer in België is een nationale ramp
- De snelwegen zijn niet veel beter
- Er zijn geen goede oost-west verbindingen

Laten we daar vooral geen voorbeeld aan nemen!

Huisregelneef_III | 07-12-18 | 23:20 | + 0 -

Gaan die Murken en Dobbernegers weer op vakantie naar hun thuislanden die Ze zogenaamd ontvlucht zijn.

liegende lippen | 06-12-18 | 20:56 | + 3 -

Yup, en ze komen zwanger terug in het AZC.

Diotima | 06-12-18 | 23:02 | + 2 -

@Diotima
Inclusief HIV. Hiv remmers kosten 700 euro per maand. En mensen maar afvragen waarom de zorgkosten zo hard stijgen ieder jaar.

Deviant | 06-12-18 | 23:47 | + 3 -

Allemaal die EU vluchten? Volgens mij een boel pauper vluchten van easyshit en diarree air. Die worden inderdaad geweerd op Heathrow en CDG. We zouden met zijn allen beter af zijn als die via Weeze of Charleroi zouden vliegen.

Biet | 06-12-18 | 18:15 | + 1 -

We moeten van de hub-funktie af. Overstappers verdienen we geen drol aan en levert alleen maar meer vervuiling op waarvoor de rest van het land de kosten ziet in hogere CO2-belastingen.

2voor12 | 06-12-18 | 17:27 | + 5 -

als er geen overstappers meer via Schiphol mogen zoals je suggereert, dan vervallen 85% van de bestemmingen en vluchten vanaf Schiphol.

Beroep = Boerenlul | 06-12-18 | 18:01 | + 11 -

Begin maar met Schiphol 2.0 in de Noordzee.
Die paar vluchten die Lelystad wel/niet/wel/niet/wel gaat overnemen zijn een druppel op een gloeiende plaat.
Tevens kan je dan ook "Rotterdam The Hague Airport" er in laten opgaan.
2 maglevs bouwen van S2.0 naar Den Haag, Rotterdam Antwerpen en de andere Naar Amsterdam voor mensen
Een paar hyperloops voor de vracht.

Win 1. Heelveel dure grond komt vrij in de Randstad
Win 2. veel minder geluidsoverlast
Win 3. Bij calamiteiten vliegt het tuig niet over druk bevolkt Nederland
Win 4: We zijn de eindbaas van vliegvelden in de wereld.
Win 5: Super voor onze economie. High tech, je weet wel.

watergeus | 06-12-18 | 16:11 | + 16 -

Juist! En maak er dan meteen een circulair vliegveld van.
nos.nl/artikel/2163875-deze-landingsb...

En gooi dat gebied dan ook meten vol met allerhande nimbi-dingen zoals energiecentrales en azc's.

Abject | 06-12-18 | 17:27 | + -4 -

En voldoende ruimte om een e2e te landen.

W_F | 06-12-18 | 19:31 | + 0 -

"Als we de komende jaren nog eens een miljoen of tien/twintig extra vluchten vanuit Amsterdam de Haarlemmermeer laten vertrekken en aankomen, ..."

Ik neem aan dat u passagiers bedoelt in plaats van vluchten.
Dat hoop ik toch voor de plaatselijke bevolking.

=====================
Oei. h/t
groetjes, Redactie

nieuwe_Deen | 06-12-18 | 15:24 | + 4 -

Schiphol kan beter eens de infra beter structureren. Rommelig, onoverzichtelijk, vies, oud en inefficiënt. Bouw een nieuwe octopus voor passageiers aan de andere kant van de snelweg. En geef de het huidige gebied aan de vracht.

squadra | 06-12-18 | 14:33 | + -4 -

Nee nee en nee, wij moeten juist van het milieu belastende vliegen. Ga lekker in eigen land op wandelvakantie of met de trein naar Berlijn.

IgorTheHorrible | 06-12-18 | 14:02 | + 9 -

De laatste keer dat mensen massaal met de trein richting Berlijn gingen, duurde de vakantie vaak langer dan gepland.

kapotte_stofzuiger | 06-12-18 | 14:23 | + 15 -

Succes ermee. Het weldenkende deel van de bevolking gaat ondertussen leuke dingen doen.

citywok | 06-12-18 | 14:29 | + 0 -

Wilt u minder of juist meer vluchten die van Schiphol vertrekken?
Meer, meer, meer !!!
Dan gaan we dat regelen.

The2Amendment | 06-12-18 | 13:42 | + -5 -

Wilt u minder of juist meer vluchten die van Schiphol vertrekken?
Meer, meer, meer !!!
Dan gaan we dat regelen.

The2Amendment | 06-12-18 | 13:42 | + -3 -

Maar... Zitten er ook Marokkanen in??

marcoplarco | 06-12-18 | 14:23 | + 4 -

> Als we de komende jaren nog eens een miljoen of tien/twintig extra vluchten vanuit Amsterdam de Haarlemmermeer laten vertrekken en aankomen, dan is ook Heathrow geklopt en hebben we de grootste.

Of we doen dat niet en houden het op de grootste luchthaven van de EU (moet het VK niet terug krabbelen met die Brexit)

================
Oei. h/t
groetjes, Redactie

koeberg | 06-12-18 | 13:34 | + 0 -

Gewoon uitbreiden. Dat vliegen gebeurt toch wel. Laten we er dan zeker wat aan verdienen!

Vogelbeest | 06-12-18 | 13:33 | + -1 -

Heu heu heu.. Holland op zn smalst.

DinkyToy | 06-12-18 | 15:03 | + 1 -

Luxemburg 1000 nationaal?

Espro | 06-12-18 | 13:32 | + 0 -

privé / plezier rondvluchten, in Luxemburg kan dat vanaf de nationale luchthaven, op schiphol zie ik dat niet snel gebeuren .

small_town_dude | 06-12-18 | 16:13 | + 0 -

De politiek en Schiphol zijn al bijna één. Schulz-Verhagen was lang in beeld om na haar ministerschap meteen directeur van Schiphol te worden. Ik ben benieuwd hoe kritisch zij is geweest gedurende haar periode als minister.

Clay Regazzoni | 06-12-18 | 13:32 | + 5 -

Nederland is en blijft een transporteconomie, wen er maar aan.
Oh ja... en een kennisseneconomie, maar daar kan men u in Den Haag en Brussel meer over vertellen.

kapotte_stofzuiger | 06-12-18 | 13:14 | + 3 -

De apothekerdichtheid groeit maar door.

jan99 | 06-12-18 | 16:49 | + 7 -

REAGEER OOK

Linktip: Energie vergelijken