Dankzij Arjen Lubach krijgt u minder 'zorg' voor meer geld

Slimme jongens bij zorgverzekeraar CZ. Eerst de premies omhooggooien en nu belachelijke therapieën uit de aanvullende zorgverzekering flikkeren. Zult u zich afvragen: wat zijn belachelijke therapieën? Waarom werden deze überhaupt verzekerd? Om met die eerste vraag te beginnen. CZ heeft aan 301 verzekerden gevraagd hoe zij aankijken tegen bepaalde alternatieve geneeswijzen. Daaruit blijkt dat 26% van de respondenten reïncarnatietherapie totale BS vindt. Slechts 3% is van mening dat onder begeleiding wroeten in het interbellum tussen je huidige en vorige leven thuishoort in een aanvullend verzekeringspakket. Alle therapieën die niet op de steun van minstens 12% van verzekerden kon rekenen (wij weten ook niet waarom dat percentage is gekozen) worden door CZ gejorist. Dus verdwijnen ook energetische therapie, craniosacraaltherapie, kinesiologie, fytotherapie en ayurvedische behandelwijzen uit het aanvullende pakket. Heeft u nog nooit van de voorgaande zaken gehoord dan bestaat de kans dat u praktisch opgeleid bent. Alternatieve geneeswijzen zijn vooral populair onder hoogopgeleiden die het beter denken te weten dan artsen. Al die 'kritische' antropologie- en psychologiewijven mogen nu dus zelf voor hun ayurvedische warme-stenenmassage gaan betalen. Of een andere verzekeraar zoeken die deze onzin nog wel wil vergoeden. Waarom bieden verzekeraars de mogelijkheid om aanvullend te verzekeren voor wetenschappelijk onbewezen behandelingen? Zien wij drie mogelijkheden. 

In de eerste plaats, het zal eens niet, geld. Blijkbaar zijn er genoeg mensen die zich aanvullend verzekeren, ook als het pakket kwakzalverij bevat. Tweedens. Er wordt wel eens betoogd dat alternatieve geneeswijzen goedkoper zijn. Al is die claim - oh ironie - niet goed onderbouwd. Ten derde is de baat-het-niet-schaadt-het-niet-school best groot. De argumentatie van deze groep is ongeveer als volgt. Ja, craniosacraaltherapie is niet wetenschappelijk bewezen, maar mijn buurvrouw/achternaam/oud-collega heeft er voordeel bij gehad. Dus het kan werken. En hoe gevaarlijk is dat geaai over de schedel nou? Best gevaarlijk soms. Maar daar is het CZ niet om te doen. Zij kwamen in actie nadat NPO-hofnar Arjen Lubach vakkundig verzekeraars sloopte. Lubach wil best aanvullend betalen voor fysiotherapie, maar niet voor reïncarnatietherapie. De zorgverzekeraar zegt dat de uitzending 'werkte als een rode lap op een stier' en dat consumenten dreigden over te stappen als hun aanvullende premie nog langer naar belachelijke behandelingen gaat. 'Bovendien hebben we het over therapieën waarvoor weinig bewijs is qua effectiviteit.' Wel een beetje gek dat CZ dan wel homeopathie, acupunctuur of natuurgeneeskunde blijft vergoeden. Gooi dan de hele bende in een placebo-pakket of een zweeftevenpolis. Maar gaat de zorgverzekeraar om 'het sentiment onder klanten' en met 'die behandelingen hebben weinig mensen een probleem'. Hopen wij dat het sentiment over chemotherapie positief blijft. 

Reaguursels

Inloggen

Massage therapie valt ook onder natuurgeneeswijze en genoeg evidence based medicine om massage als therapie te ondersteunen. De meeste fysio's zijn te lui om te masseren en wat is er dus mis mee en ten tweede big farma financieren alleen onderzoeken waaraan flink te verdienen valt. Gewoon opschonen de boe,l onzin eruit en goede alternatieven behouden!

stormtijd | 30-11-18 | 17:06 | + 1 -

Erg leuke term, placebo-pakket!
Er zou een wet moeten komen die verzekeraars verplicht om alle dingen die niet wetenschappelijk bewezen zijn, in een apart pakket onder te brengen.

Lijkt me goed; dingen noemen wat ze zijn. En wil je daarvoor betalen; dan is dat prima.

mark1487 | 30-11-18 | 12:17 | + 0 -

Laten we voorop stelen dat iedereen nog steeds dezelfde zorg kan krijgen, alleen dat het collectief niet meebetaalt aan paranormale flauwekul.

wapster | 30-11-18 | 11:12 | + 1 -

Klankschaal therapie.. volgens mij had je dan eerder je vakantie moeten opnemen ipv laten uitbetalen.

boerk | 29-11-18 | 13:06 | + 1 -

Ik heb toevallig een klankschaal - mooi geluid en heel rustgevend, mits niet te hard aangeslagen! Kost ca. 15 euro, zonder zorgsubsidie.

Monkey Cabbage | 29-11-18 | 18:02 | + 0 -

Ik ken iemand die werkt met kinderen in de niet reguliere zorg, die goed werk verricht . Er is een samenwerking met reguliere psychologen, dus soms wordt er doorverwezen naar regulier en vice versa. Deze persoon heeft een 4 jarige opleiding gedaan , met tevens heel wat reguliere psychologie in het pakket, en het wordt ook erkend als HBO opleiding. Waar het om gaat is dat er veel kinderen op vroege leeftijd geholpen worden, die in de reguliere zorg niet terecht kunnen . Kun je je voorstellen wat voor volwassenen deze kinderen zouden worden , als ze niet geholpen zouden worden ? En hoeveel dat aan de maatschappij zou gaan kosten ? Iig veel MEER dan die paar behandelingen ! Sukkels. Iet met neus en niet verder...

Kim-Jung-Un | 29-11-18 | 09:12 | + -5 -

Er is helemaal niks mis met 'alternatieven', als de gelovigen maar bereid zijn het zelf te betalen.

EefjeWentelteefje | 29-11-18 | 10:43 | + 1 -

Hoe kun jij vaststellen dat er goed werk wordt verricht. Klinkt eerder als elkaar de hand boven het hoofd houden en elkaar de bal toespelen.
Een vierjarige studie zegt niks (want wat werd er onderwezen) en een HBO accreditering nog minder.

Skepdude | 29-11-18 | 15:27 | + 0 -

Ik ken iemand met een vierjarige economie-opleiding op een universiteit die een moderne versie van het ponzi-scheme is opgestart. Mag je blijkbaar niets over zeggen, want de opleiding is erkend en economen doen ook heus wel goed werk.

Voireaton | 29-11-18 | 18:36 | + 2 -

Van mij mogen ze de alternatieve intuïtieve massages wel door blijven vergoeden in de aanvullende verzekeringen, je knapt er echt van op en word een beter mens.

steekmug | 29-11-18 | 06:33 | + -6 -

Maar waarom zou dat uit een collectieve pot moeten worden betaald?

Skepdude | 29-11-18 | 15:28 | + 0 -

Volgens mij begrijpen ze je niet, steekmug!

Monkey Cabbage | 29-11-18 | 16:27 | + 1 -

Let op: "alternatieve geneeswijze" is een frauduleuze term.
Want iets kan alleen een volwaardig alternatief zijn als OOK de werking is aangetoond.
Zolang je de keus hebt tussen werkende behandeling A, en niet-werkende behandeling B, is B geen alternatief voor A. Het is gewoon iets totaal anders.

mark1487 | 30-11-18 | 12:19 | + 0 -

Bij welke verzekering zit er nog de SMV " social media verslaving " in het pakket ??? De rug vergroeiingscorrectie door het iPhone bukken heb ik al . Ik ben pas uit het ziekenhuis omdat ik onder de tram liep ( ik keek op mijn iPhone om te kijken hoe laat de tram zou aankomen )

Minus Richels | 29-11-18 | 05:28 | + 3 -

De term 'medische mafia' is niet zo slecht gevonden. Al dat 'wetenschappelijk bewezen' neem ik met vele korrels zout.

Zeker is dat ik nogal wat gevallen zie waar de reguliere ziektezorg/behandeling niet werkt.

En dat is uiteraard een goede reden om naar alternatieven te zoeken. Wellicht werken die ook niet, maar je 'moet' wat.

Poekieman | 29-11-18 | 02:57 | + -5 -

Zolang die alternatieve meuk niet van ´mijn geld´ wordt betaald vind ik het best

Skepdude | 29-11-18 | 15:29 | + 0 -

Wie beweert hier dat chemotherapie evenals radiotherapie (bestralingen)wel werkt?Het breekt je hele afweersysteem meestal af.De bedoeling is natuurlijk dat het sterker wordt.Maar de meeste mensen die het ondergaan worden, eufemistisch gezegd, niet oud.Het probleem is dat de reguliere zorg dit soort therapieen als enige en meestal laatste middel aanbieden.Dus je krijgt de keuze uit dood gaan en wat later dood gaan met weinig kwaliteit van leven.Natuurlijk zijn er geluksvogels op deze wereld, maar de meeste mensen zijn dat niet.

Ben5570 | 29-11-18 | 00:07 | + -10 -

Uhh, de wetenschap beweert dat door middel van bewijs. Dat je levensverwachting vervolgens niet hetzelfde is als dat van 100% kankervrij persoon wil niet zeggen dat het niet werkt. En je hoeft het trouwens niet te doen hè?

SpiertjeBouwert | 29-11-18 | 11:55 | + 0 -

Misschien kan DasKapital in al zijn wijsheid ook een ziekenhuis aanwijzen waar alle patiënten daadwerkelijk genezen worden? Waar geen patiënten sterven door inadequadete of onwerkzame behandeling, of door medische fouten?
Waar niet de helft van de kosten opgaat aan administratieve handelingen?
Waar een specialist naar de hele mens ipv een orgaan kijkt?
En vooral: waar patiënten nóóit te horen krijgen: "u zult met uw klachten moeten leren leven"?

Hint: zo'n ziekenhuis bestaat niet en zal er ook nooit komen. Daarom zijn alternatieve behandelingen nodig.

André4711 | 28-11-18 | 22:38 | + -16 -

Klopt helemaal, André4711. Men weet het vaak gewoon niet. Het orgaan wordt aangepakt maar de oorzaak blijft onbelicht. Ayurveda is duizenden jaren oud evenals acupunctuur. Als dat niet zou werken waren alle Indiërs en Chinezen al dood. Het is goedkoop om het als flauwekul af te doen en bovendien wordt die chemische rotzooi van de reguliere geneeskunde vaak verkeerd gebruikt. Als de patiënt weet hoe er wordt aangerommeld in ziekenhuizen dan raken ze het vertrouwen kwijt en dan helpt helemaal niets meer. Het placebo effect kan bijzonder heilzaam zijn, zeker in de alternatieve geneeskunde, hoewel daar ook veel wordt aangerommeld door de verkeerde mensen zoals de fysiotherapeut die acupunctuur er even bij doet.

kalescheet | 29-11-18 | 00:20 | + -5 -

Ik heb een schokkende mededeling voor je: mensen gaan uiteindelijk dood. Allemaal. Dat willen we echter liever niet als er aan onze ziektes nog iets te doen is, wellicht tijdelijk, maar toch. Daar zijn die ziekenhuizen dus voor.
Nog een mededeling: artsen kijken wel degelijk naar de 'hele mens'. Alleen trekken ze niet de conclusie dat uw kanker komt door een verkeerde stand van uw tenen...

EefjeWentelteefje | 29-11-18 | 10:48 | + 3 -

Als geen enkele alternatieve geneesheer zegt: "u zult met uw klachten moeten leren leven", dan is dat volgens mij ook wel een teken aan de wand. Hij zal met uw geld willen leren leven en dan helpt het natuurlijk niet om iemand de deur te wijzen, ook al is dat in sommige gevallen de beste optie.

Voireaton | 29-11-18 | 18:39 | + 0 -
▼ 2 antwoorden verborgen

80% van de ziektekosten is te wijten aan 20% van het totale aantal patiënten.
Van die 20% heeft 80% een probleem tussen de oren,met allerlei ook lichamelijke gevolgen door slecht slapen,onjuiste voeding,drankmisbruik,drugs,enz.
Soms helpt een alternatieve behandeling wel,moet echter wel op resultaten beoordeeld worden.

De Profundus | 28-11-18 | 22:17 | + 1 -

80% van zorgkosten per jaar/maand/millenium? Lijkt mij logisch dat niet iedereen precies tegelijk ziek is. Die 20% zal dus wel doorstromen, wat een eufemisme is voor doodgaan.

Nattekelder | 29-11-18 | 01:04 | + 5 -

Hoe noem je alternatieve geneeskunde die werkt?
Geneeskunde.

Tapu | 28-11-18 | 21:50 | + 13 -

“sentiment over chemotherapie positief blijft”
Zo niet, dan wordt het heel druk bij het Darwin Award Gala!

ZwarteDag | 28-11-18 | 21:03 | + 2 -

@Uw Verzekeringsadvis |
Het is natuurlijk een combinatie van de angsthazerij van de gemiddelde NL'er (zo'n beetje het meest over-verzekerde volk ter wereld, schijnt het) en het feit dat de zorgverzekeraars de hele business expres zo ingewikkeld mogelijk gemaakt hebben, wat dus weer leidt tot nòg meer angst bij de gemiddelde verzekerde om daadwerkelijk eens over te stappen (keuzestress) en/of overbodige aanvullende verzekeringen te dumpen (vandaar ook de term 'basisverzekering', alsof dat niet voldoende zou zijn en je dus 'aanvulling' nodig hebt) en/of het gewoon eens als gezond persoon aan te durven om eens te gaan voor een maximaal vrijwillig eigen risico (je kan toch ook zèlf sparen hiervoor, of niet dan? Doe je voor je vakantie / auto / televee toch ook?).

EefjeWentelteefje | 28-11-18 | 20:56 | + 3 -

oeps, was bedoeld als antwoord op de post van Uw Verzekeringsadvis ergens hieronder, sorry.

EefjeWentelteefje | 28-11-18 | 20:56 | + 5 -

"placebo-pakket of een zweeftevenpolis" ... bravo!

appelboor | 28-11-18 | 20:52 | + 9 -

Precies, enkel aanvullend verzekeren als je een non-urgente ingreep kan plannen in het komende jaar.
En dan nog is het voordeel vaak minimaal.
Zelfde verhaal met eigen risico, als je een beetje gezond bent lekker op maximaal zetten.
Alles wat je zelf financieel kan dragen nooit verzekeren.

Harry Turtle | 28-11-18 | 20:19 | + 4 -

Dat een verzekering de verzekerden gemiddeld altijd meer kost dan oplevert moge duidelijk zijn.

Poekieman | 29-11-18 | 02:46 | + 1 -

"Daaruit blijkt dat 26% van de respondenten reïncarnatietherapie totale BS vindt."

Oei, mag ik dan concluderen dat een whopping 74% er dus wèl iets in ziet?!
Dan is het dus nog rotter gesteld met het onderwijs dan ik al dacht... want serieus, het is dus gewoon flauwekul.

Maar even terzijde: verreweg de meeste aanvullende verzekeringen zijn sowieso onzin, tenzij je ècht oud en/of zwaar chronisch ziek bent en dus daadwerkelijk langdurige fysio e.d. nodig hebt. De rest is bangmakerij en/of elders (reisverzekering!) voor minder kosten verzekerbaar.
Als mensen zich nu ècht willen verzekeren voor de moderne versies van piskijkerij, van mij mogen ze. Als ik er maar niet aan hoef mee te dokken.

EefjeWentelteefje | 28-11-18 | 20:11 | + 14 -

Wordt hoog tijd dat alle zorgverzekeraars uit hun alternatief-denkende, zweverige beleidsmedewerkers uit de boom schudden met medeneming van hun 'therapieën'.

Dan komt er hopelijk weer geld vrij voor normale behandelingen door oefentherapeuten en fysiotherapeuten.

Deze regulier opgeleide professionals worden als groep al jaren uitgeknepen door dit idiote beleid om zulk soort alternatieve therapieën te vergoeden uit opgehoeste zorg-premies, terwijl er aan de andere kant geroepen wordt dat de zorg onbetaalbaar wordt.

Het is een grote schande dat de zorgverzekeraars anno 2018 nog steeds zo onzorgvuldig met zorg-geld omgaan en dit soort, niet-wetenschappelijk onderbouwde alternatieve therapieën vergoeden. De effecten van deze alternatieve therapieën ontstijgen de meetbare effecten niet meer dan dat van een placebo.

De tarieven voor de paramedici die behandelen op een manier die WEL evidence based is, zoals voornoemde oefentherapie (Mensendieck/Cesar) en fysiotherapie stagneren al vele jaren.

Wat dat betreft kunnen mensen die graag naar een niet reguliere behandelaar gaan kunnen dat prima uit eigen zak betalen.

Not_again | 28-11-18 | 19:42 | + 12 -

"Deze regulier opgeleide professionals worden als groep al jaren uitgeknepen door dit idiote beleid om zulk soort alternatieve therapieën te vergoeden uit opgehoeste zorg-premies, terwijl er aan de andere kant geroepen wordt dat de zorg onbetaalbaar wordt."

Onzin, al die zaken zitten niet in het basispakket en gaan dus niet ten koste van de de "opgehoeste premies" voor reguliere zorg.
Alternatieve therapieën zitten uitsluitend in aanvullende pakketten. Dat zijn volledig private overeenkomsten tussen verzekeraar en consument. Geloof je in die onzin en wil je het verzekerd hebben? Be my guest. Geloof je niet in die onzin en wil je niet dat je premiegeld er aan besteed wordt, sluit je een aanvullende verzekering af waarin alternatieve middelen niet vergoed worden. Volledig vrije markt.

Tapu | 28-11-18 | 21:57 | + 1 -

Wetenschappelijk gezien zijn de behandelingen in de reguliere zorg deels onwerkzaam.

Zo krijgt de patiënt soms te horen: de kans dat u met deze ziekte over een jaar nog leeft is 50%. Men bedoelt eigenlijk: onze geneeswijze werkt slechts bij de helft van de patiënten.

Met jou zienswijze zou de reguliere gezondheidszorg per direct afgeschaft moeten worden.

André4711 | 28-11-18 | 22:42 | + 0 -

Toen ik nog in NL woonde zocht ik altijd naar een ZKV waar al die alternatieve rommel niet in zat. Dat bestond helaas niet. Zo betaalde ik tegen mijn zin in mee aan die onzin. Goed dat er nu iets aan wordt gedaan.

nieuwe_Deen | 29-11-18 | 08:19 | + 0 -
▼ 1 antwoord verborgen

Laat die marketing lui van CZ/VGZ/Menzis/ZIlverenkruis die denken dat ze een Zorgverzekeraar zijn toch het heen een weer krijgen mijn advies is:
aanmelden.stadholland.nl/Welkom

Uw Verzekeringsadvis | 28-11-18 | 19:36 | + -3 -

Zilveren kruis is toch veel goedkoper, dus daar hou ik t maar bij

Continuum | 28-11-18 | 23:09 | + 1 -

Alle alternatieve “behandelingen” zijn maar goed voor 1 persoon, en dat is degene die de factuur mag sturen. Niet meer vergoeden, ook niet uit aanvullende paketten. Bovendien dient alles rondom zwangerschap uit de ziektekostenverzekering gehaald te worden. Aangezien zweefteven altijd krijsen dat zwangerschap geen ziekte is en dat dit niet mag worden meegerekend in de verzuimcijfers hoeven we het dan ook niet te vergoeden uit een verzekering tegen .... ziekte.

The2Amendment | 28-11-18 | 19:35 | + 10 -

Vergoedingen rondom zwangerschap moet je juist wel verzekeren. Heb je enig idee hoe duur een (te voorkomen) gehandicapt kind is? Dan heb ik het nog niet over de levenslange gevolgen voor datzelfde kind, haar ouders en eventuele broertjes.

Monkey Cabbage | 29-11-18 | 16:20 | + 1 -

Als we nou eens zorgen dat de hypotheek en huren 100 euro per maand lager worden. Want die huizenprijzen, dat is wat de gek er voor geeft, heeft geen reet met de echte kosten meer te maken.
Dan stoppen we die 100 euro per maand extra in de zorg.
Hebben een we verdubbeling van de zorgpremie.
Doen we niet.
We laten de woningmarkt uit de hand lopen terwijl we 20 jaar geleden al wisten dat dit niet goed ging. Maar ja, neolibs. Moest vanzelf goedkomen.
Dus we doen het dom.

kloopindeslootjijook | 28-11-18 | 19:06 | + 0 -

Met name dat Belgische trekpaard van de VVD dat is de uitvinder van het woord marktwerking ik bedoel Jorritsma...

Rob12345 | 28-11-18 | 19:27 | + 2 -

Inkomsten via zorgverzekering dekt maar een heel klein deel van de totale zorgkosten. Grootste deel komt via je loonstrookje/ZVW. Dus verdubbeling zorgpremie zet niet zoveel zoden aan de dijk voor de totale pot

Harry Turtle | 28-11-18 | 19:58 | + 7 -

Ik wil mijn zorgpremie toch al lang stop zetten.

TP 1984 | 28-11-18 | 19:03 | + 2 -

Interbellum?

ScottMcBeanie | 28-11-18 | 18:50 | + 0 -

Gewoon alle alternatieve oplossingen in een extra pakket gooien. Dan kan iedereen voor zichzelf beslissen.

dr.andus | 28-11-18 | 17:56 | + 18 -

Terecht, het is een fopberoep, en vrijwel iedereen weet dat.

Poekieman | 29-11-18 | 02:39 | + -1 -

Ik heb jarenlang bij een dermatoloog gelopen om van mijn psoriasis af te komen, lichttherapie (puva behandeling) , hormoon kuur etc maar niks hielp. Een kennis van me wist een homeopaat in belgie (niet ver voor me) . Hij pakte met een hand mijn pols vast en begon met de andere met een pendel over een tekening van een persoon te gaan. na daar 10 minuten gezeten te hebben begon hij een dieet voor te schrijven en ik moest naar een homeopathische apotheek om druppeltjes te halen. Na 8 weken was ik compleet van mijn psoriasis af, het lag aan mijn lever die niet goed functioneerde, maar de dermatoloog zegt dat het niet kan? (of wil het niet toegeven dat iemand haar baan afpakt)

brie-de-penis | 28-11-18 | 17:45 | + -7 -

Post hoc, ergo propter hoc?
N=1 is geen evidence.

Tapu | 28-11-18 | 21:59 | + 4 -

@zwartedag
1. Wij betalen samen al onze zorgkosten. Sinterklaas bestaat niet.
2. Als homeopathie werkt, heb ik er geen moeite mee om er aan mee te betalen.
3. Stijgende zorgkosten komen met name door het systeem zelf, niet door alternatieve behandeling.

André4711 | 28-11-18 | 22:47 | + 3 -

Ik heb een homeopathie-app, maar helaas werkt 'ie niet.

Monkey Cabbage | 29-11-18 | 16:17 | + 2 -
▼ 6 antwoorden verborgen

Oja, waarom alternatief? Reguliere geneeskunde kon mijn vrouw niet helpen (ondanks schandalig hoge kosten) en een alternatieveling had het in 4 maanden voor elkaar.

harry19612 | 28-11-18 | 17:30 | + -12 -

@fantabulosa, nee, rosasea is niet psychisch, maar heeft wel een enorme impact op je psyche.
@Buerman, je reactie slaat negens op, maar dat gebeurt vaker bij wannabees.

harry19612 | 28-11-18 | 19:16 | + -4 -

harry19612
Jouw 'wannabe' reactie slaat nergens op.
Leuk voor je vrouw, maar N=1 is gewoon geen bewijs.

Harry Turtle | 28-11-18 | 20:13 | + 0 -

Fijn voor je vrouw, vindt je het vast niet erg om het zelf te moeten betalen!

ZwarteDag | 28-11-18 | 21:05 | + 6 -
▼ 2 antwoorden verborgen

Mijn huidige zkv vergoedt nauwelijks alternatieve geneeskunde, dus ik ging kijken naar verzekeraars die dat wel doen en grappig genoeg zou ik daar 1000 euro per jaar meer kwijt zijn aan premie. Dat is vrijwel precies wat ik kwijt ben aan alternatieve geneesundigen, dus of ik nu door de kat of door de hond gebeten word, veel maakt het niet uit.

harry19612 | 28-11-18 | 17:27 | + -8 -

kijk eens op www.drbv.nl

Uw Verzekeringsadvis | 28-11-18 | 20:24 | + -3 -

@EefjeWentelteefje | 28-11-18 | 20:17 | + 1 -
Ik schoot net even uit de bocht.
Maar je hebt gelijk, ZilverenKruis en Avero/Achmea, eigenlijk de Achmea club dus spugen hun verzekerden ( en adviseurs ) al 3 jaar op rij midden in de bek,
en het bijzondere is en dat weet dat markering tuig, men doet niks.
NIks dus, sinds 2006 is er nog geen 30 % v/d verzekerden over gestapt, en die het deden waren dezelfde, 20 % max.is het tuig kwijt, gewoon lekker premies verhogen en voorwaarden aanpassen de makke schapen doen toch niks, fantastisch verdienmodel voor de bureaucraten.

Uw Verzekeringsadvis | 28-11-18 | 20:30 | + 3 -

@Uw Verzekeringsadvis | 28-11-18 | 20:24 |
Mijn antwoord op uw tegel is helaas ergens anders verschenen, niettemin, u heeft een punt hoor. De gemiddelde NL' er is inderdaad een Mak Schaap, zie ook zijn (m/v/x) stemgedrag...

EefjeWentelteefje | 28-11-18 | 20:58 | + 3 -
▼ 2 antwoorden verborgen

REAGEER OOK

Linktip: Energie vergelijken