Japan gaat door de knieën, wil het gaan schaffen met immigranten

Hoe zeg je 'Merkel' in het Japans?
Hoe zeg je 'Merkel' in het Japans?

Zoals u weet zijn immigranten absoluut te gek. Ze maken een samenleving diverser en diversiteit = koning. Ze zijn daarnaast allemaal apothekers en ook nog eens geschikt als arbeidskrachten. Dat laatste is dan ook een van de zwaarwegende redenen  voor mensen als Leo Lucassen om voortdurend de zegeningen én noodzakelijkheid van immigratie te bezingen. Europa vergrijst namelijk als een malle en dus hebben we vers bloed nodig om de tent draaiende te houden. Dit is een drogreden die uiteindelijk leidt tot een piramidespel, want immigranten worden ook weer oud. Een zeer vergrijsd land als Japan wilde er dan ook lange tijd niet aan. Immigranten toelaten was zowat taboe. Hetzelfde geldt voor asielzoekers: Japan kreeg 20.000 aanvragen in 2017 en nam 20 asielzoekers op. Die informatie is interessant om af te zetten tegen dit nieuwtje: het aantal honderdjarigen in Japan staat nu op recordhoogte. Volgens de Japanse regering moet er iets gebeuren, want demografisch zit Japan op een tijdbom: 'In 1997 waren er nog 87 miljoen Japanners tussen de 15 en de 64 jaar, in 2016 minder dan 77 miljoen. Het aantal buitenlandse arbeidskrachten stijgt ondertussen wel, van nog geen half miljoen in 2008 naar 1,3 miljoen vorig jaar. Maar dat is een druppel op de gloeiende plaat.' Buitenlanders mogen nu dus langer blijven als ze de Japanse taal beheersen en werken. Het is maar de vraag in hoeverre dit op de lange termijn gaat helpen vanwege voornoemde vergrijzende immigranten, maar het is een lapmiddel voor de korte termijn. Japan maakt nu echter al dezelfde fout als met name Europa: mensen als niets meer dan potentiële eenheden van arbeid zien. Ze brengen ook een cultuur mee, maar die wordt gemakkelijk vergeten of bij voorbaat al de hemel in geprezen. De eerste Japanse minister die diversiteit bejubelt, is inmiddels een feit. Dat kan nog spanningen opleveren.

Reaguursels

Inloggen

Vermoedelijk zouden ze "Angera Merkuru" (met de nadruk op Mer) zeggen.

Huisregelneef_III | 16-09-18 | 00:00 | + 0 -

Japanners doen hun dit zelf aan. Ga eens met zijn alle minder werken zodat je meer tijd hebt om te neuken. Ik zeg niet dat je 5 kinderen moet hebben, maar twee is een gezond aantal.

Janisstoppen | 15-09-18 | 21:26 | + 10 -

*zich

Risingson | 16-09-18 | 10:49 | + 1 -

Tel Aziaat | 15-09-18 | 14:51 | + 4 -

Huiliehuiliehuilie! En ze hebben er geen uitkering! Boehoehoehoe! Stomme Japanners! En ook nog eens racistisch!!!11!!

Volgende keer doorvliegen naar Noord-Korea opoe!

blikjegrolsch | 15-09-18 | 18:26 | + -1 -

Geen uitkering? Er is hier zeker wel een uitkering! Moet je hier wel eerst gewerkt hebben en maximaal een jaar wat in sommeige gevallen verlengt kan worden.

En rascistisch. Ja hebt hier ook hersenloze extreem rechtse kloodzakken die alle wat niet Jpaan is als 'untermenschen' zien. Maar die rechts extremistische moslims (relifascisten, ook wel als orthodox bij u in deelstaat NL genoemd) zijn er hier dan wel weer heeeel weinig van, heerlijk!

litebyte | 16-09-18 | 03:43 | + 2 -

Ik kijk graag NHK. En wat ik daar mee krijg is dat Japan wel oren begint te krijgen naar immigratie. Maar dan wel uit landen die cultureel dicht bij Japan staan. Dus bontkraagjes komen er waarschijnlijk niet in.

Febofiel | 15-09-18 | 16:03 | + 5 -

Eigenlijk is die eis wat betreft het beheersen van de Japanse al een soort IQ test die het grootste gedeelte van het soort immigranten dat wij krijgen al uitsluit. Ik heb mezelf tijdens mijn studietijd Japans aangeleerd, en daar gaan echt honderden uren in zitten. Voornamelijk het beheersen van het schrift, zowel lezen als schrijven, is gewoon een eindeloze oefening in rote memorization. Het is dat ik een vrij goed geheugen heb, anders had ik het nooit gedaan. De gemiddelde Nederlander is eigenlijk al te dom om binnen korte tijd een taal als Japans/Chinees te leren, laat staan migranten uit Afrika of het Midden-Oosten.

Ifrit | 15-09-18 | 15:34 | + 7 -

Die Japanners zullen hun cultuur niet zo makkelijk veroochenen met idealistische, onrealistische, romantische wereldbeelden zoals het linkse deel van de samenleving hier. Daarnaast geeft het mij als degenerate Japanofiel natuurlijk ook een gloortje hoop aan de horizon.

Zettai Ryouiki | 15-09-18 | 14:20 | + 10 -

Komt u er wel eens?
Ik wel, ongeveer 2 tot 3 keer per jaar en ik spreek ook de taal op een redelijk niveau.

Het idealiseren van Japan is net zo krankjorem als het idealiseren van de VS met zijn "American dream". It's called a dream, because you have to be asleep to believe it!

Werkweken van 80 uur zijn de norm. Japanse vrienden van mij, worden zelfs nog op zondag opgetrommeld. Als ze dan niet op komen dagen op hun enige vrije weekdag, dan kunnen ze op maandag hun spullen pakken.
Meer dan 4 dagen achter elkaar op vakantie is er ook niet bij.

Verder lullen de Japanners allemaal links, maar zijn ze hartstikke racistisch. Ze geloven staatspropaganda blindelings en zelf nadenken is er vaak niet bij. "Je weet immers wat de ander denkt". Tevens is Japan ook het enige geslaagde voorbeeld van een "Ethnostaat".
Eenmaal binnen zit u in de val en komt u er niet meer weg. Niet omdat het niet kan of mag, maar omdat het u nooit gaat lukken om het geld bij elkaar te sparen om een verhuizing te betalen.

De immigranten die zij zoeken, zoeken ze vooral voor de kutbaantjes, zoals postbodes, bouwvakkers, restaurants en zo voorts. De betere banen kunt u op uw buik schrijven, want die houden ze voor het eigen volk. Tenzij u docent Engels wilt worden natuurlijk....... In dat geval heeft u minimaal Native Speaker zijn, een Engels taalexamen doen, of een Master of Arts (universiteit) hebben.

Succes!

Tel Aziaat | 15-09-18 | 14:51 | + 16 -

@Tel Aziaat
Dan zul je ook wel weten dat Japan op veel gebieden helemaal niet zo`n technologisch wonder is als wij allemaal denken....

De Japanse landbouw is hopeloos ouderwets, kleine akkers en rijstvelden die ze bewerken met kleine machientjes
Op het platteland zie je overal van die Diahatsu en Suzuki pickupjes rijden, grote tractoren zoals we die in het westen kennen zie je daar amper.

Ik was er in 2013 op vakantie, toen verkochten ze in de warenhuizen nog walkmans met cassettespeler en draagbare radio`s met cassettespeler.....
Overal zag je winkels met DVD`s en CD`s, toen liep in NL Free Record Shop al op zijn laatste benen....

Centrale verwarming zie je zelden in Japanse huizen, en het kan daar echt wel koud worden
Stempels worden nog volop gebruikt op officiele documenten
Iedere Japanner heeft een stempel met zijn naam erop.....

gas-man | 15-09-18 | 18:25 | + 7 -

@ gas-man | 15-09-18 | 18:25 | + 1 -
Ja, dat weet ik en dat is o.a. wat ik bedoel met "kutbanen". De landbouw is gigantisch ouderwets, maar dat komt omdat ze op maar zeer weinig plaatsen grote vlaktes hebben om iets op te verbouwen. Dan werken grote machines vaak niet.

Je kan zelfs Anno 2018 nog videorecorders en walkmans kopen! Japanners denken: "Het werkt nog! Waarom zou ik dan gelijk al mijn media vervangen?" Daarnaast zijn de Japanse huizen vaak klein tot op het armlastige af, dus waarom zouden ze 3 apparaten in een kast zetten terwijl ze het met één af kunnen? Daarnaast zijn CD's, Videobanden, DVD's en BD's daar 2 tot 3 keer zo duur als hier.

Over centrale verwarming: Dat hebben ze wel, maar alleen in het noorden waar je als toerist niet snel komt. Alles ten zuiden van Sendai heeft de verwarming maar hooguit één maand per jaar nodig. Die maand zetten ze de Airco op elektrisch verwarmen of slepen ze een klein kacheltje naar binnen. De elektra van hele land draait op kernenergie hè?

Stempels? U bedoelt een Hanko, neem ik aan. Onze bureaucraten willen ook nog steeds op veel plaatsen een stempel en een handtekening zien. Als puntje bij paaltje komt is die ook bepalend, dus hier val ik niet echt over.

Ook heeft lang niet iedereen een smartphone! Ook de jongeren niet.

We zullen maar zeggen dat er meerdere redenen zijn waarom ik wel op vakantie en bezoek ga, maar niet die kant op migreer.

Maar wat is uw punt?

Tel Aziaat | 15-09-18 | 20:18 | + 6 -

Als woon- en werkachtige in Japan kan ik wel een korte toelichting geven op de Japanse immigratie.

Je hebt hier namelijk de officiele immigratie en de niet-officiele. De niet officiele immigratie floreert al jaren. Er wonen honderduizenden niet-Japanners in Japan die er al (soms vele tientallen) jaren wonen maar nog steeds niet officieel. Zolang je je aan de wet houdt en niet in aanraking komt met controlerende overheidsorganisaties kan dat goed gaan. Er is daarnaast ook niet een eenduidig immigratie beleid. Het hangt sterk af van het land van herkomst, waar je het verzoek in Japan voor indient en het gemak waarmee het gaat om officieel te mogen verblijven of niet.

Als voorbeeldje: iemand uit de Philippines kan een immigratieverzoek indienen, dat duurt met een beetje slimme aanpak hier ook meer dan een jaar en drie maanden voordat dit verzoek is behandeld en beoordeeld. Is er na die periode nog geen duidelijkheid over dan krijgt de persoon officieel een verblijfsstatus. Voor iemand uit Indonesie of China is dat een heel ander verhaal.

litebyte | 15-09-18 | 13:35 | + 9 -

De politie verveelt zich in Japan bij gebrek aan criminaliteit. Als je wat bontkraagjes importeert heeft de politie weer wat om handen.

EmilioEsteves | 15-09-18 | 13:30 | + 6 -

Kip ende ei verhaal... criminaliteit wordt in Japan via verschillende kanalen snoeihard aangepakt. Enerzijds uiteraard door de overheid maar vlak ook de maffia daar nog steeds niet uit.

loze stijl | 15-09-18 | 13:37 | + 4 -

De politie verveelt zich hier helemaal niet. De prioriteiten en werkzaamheden liggen hier wat anders dan bij u in deelstaat NL.

litebyte | 15-09-18 | 13:38 | + 5 -

Wellicht kunnen wij Japan van dienst zijn... wij hebben hier 300.000 migranten die op zoek zijn naar een baan.

sociaal_econoom | 15-09-18 | 13:25 | + 14 -

correctie : wij hebben hier 300.000 migranten waarvan men beweert dat die op zoek zijn naar een baan.

jello624 | 15-09-18 | 14:23 | + 30 -

Correctie: waarvan linksen beweren dat die op zoek zijn naar een baan.

Poekieman | 15-09-18 | 20:52 | + 7 -

Correctie: Waarvan linkschen beweren dat ze geen baan kunnen krijgen, omdat ze zo gediscrimineerd worden.

The_Master_Bear | 16-09-18 | 11:46 | + 3 -

Overal hoor je alarmbellen over stagnerende bevolkingsgroei of krimp, alsof het het einde van de wereld is. De reden is dat ons hele economische systeem drijft op eeuwige groei terwijl iedereen weet dat dit niet lang kan doorgaan. Een tijdje krimp zou een zegen zijn voor onze planeet en de leefbaarheid voor onszelf. Moet die krimp wel overal zijn, en niet alleen in het westen terwijl China, India en Afrika exploderen.

Akiron | 15-09-18 | 13:25 | + 31 -

Bevolkingskrimp is prima in een wereld zonder schuld. Dat is niet de wereld waarin wij leven, krimp zorgt voor een einde aan politiek waarin politici beloven dat het met hun ingrijpen (lees: staatsschuldverhoging) beter zal worden dan daarvoor. Het is tegen de natuur van de mens om in krimp te geloven, zo zit ons leven niet in elkaar.

Voireaton | 15-09-18 | 14:19 | + 0 -

Waarom vermengt men de discussie over ongewenste asielzoekers met die over gecontroleerde immigratie van (gast)arbeiders? Niet doen, die twee hebben niets met elkaar te maken.

Klapband1408 | 15-09-18 | 12:52 | + 13 -

Inderdaad.

Zou je wel willen we | 15-09-18 | 14:21 | + 1 -

Dat doet "men" niet. Hier dachten we ook dat er een gecontroleerde immigratie van gastarbeiders was. En een paar jaar later kon je sommige wijken in je eigen stad niet meer in.

Vitaly Chernobyl | 15-09-18 | 14:42 | + 15 -

"Buitenlanders mogen nu dus langer blijven als ze de Japanse taal beheersen en werken."

Ik kan u uit eigen ervaring vertellen dat het leren, laat staan het daadwerkelijk beheersen, van de Japanse taal best pittig is.
Een prima eis dat naar ik schat al zo'n 99% van de gegadigden zal tegenhouden.
Japanners zijn bepaald niet gek, en dat blijkt ook hier weer.
In tegenstelling tot de EU.

EefjeWentelteefje | 15-09-18 | 12:39 | + 23 -

Mijn Japans beperkt zich tot wat termen van de judomat.

Gele Beer | 16-09-18 | 01:15 | + 0 -

Wat je met twee atoombommen niet voor elkaar krijgt, Japan kapot maken, zal met Euro-stijl immigratie vast wel geregeld worden.

PresidenteDeConjovia | 15-09-18 | 12:25 | + 10 -

Het verschil zit hem in de details.
Europa: "iedereen is welkom, maar als u ongeletterd bent, het Westen haat, beslist niet wil werken of integreren maar wel assertief genoeg bent om te pakken waarvan u vindt dat het u toekomt, heeft u één of meerdere streepjes vóór".
Japan: "u bent welkom als en voor zolang u zichzelf weet te bedruipen. Als uw gedrag ons niet zint, kunt u desondanks alsnog optiefen".

jemagookniksmeer | 15-09-18 | 12:23 | + 49 -

Volgens mij kunnen de Japanners beter nog meer en nog betere robots maken.

Niet alleen de Japanners trouwens...

Poekieman | 15-09-18 | 11:37 | + 17 -

REAGEER OOK

Linktip: Energie vergelijken