Netflix = televisie. Programma's worden straks onderbroken door reclame

Eén van de redenen om een Netflix-abonnement af te sluiten is dat u ongestoord Better Call Saul of The Staircase kunt bingen zonder dat dit hinderlijk wordt onderbroken door reclames. Dat dit principe niet heilig is bij de streamingdienst zelf, blijkt uit een experiment onder een groep gebruikers. Die kregen promovideo's voorgeschoteld tussen de afleveringen van series, met als gevolg veel woede van die gebruikers. Deze weinig verrassende reactie meldt TechCrunch, waarbij de reclame zou moeten aansluiten bij de voorkeur van gebruikers. Als u een Netflix-abonnement heeft dan weet u dat dit aanbevolen voor jou-algoritme nog niet helemaal waterdicht is. Waardoor de kans bestaat dat u trailer van een romantische komedie door de maag gesplitst krijgt terwijl u Inside the World's Toughest Prisons zit te kijken. Maar het grootste bezwaar is uiteraard de onderbreking an sich. De vraag is nu of deze toevoeging er werkelijk gaat komen, maar die kans is best groot. Het rommelt namelijk al een tijdje bij Netflix, dat zijn CFO liet vertrekken en hem uit piëteit een lulverhaal liet ophangen over een nieuw leven als filantroop. Zijn vertrek zal zeker te maken hebben met de teleurstellende resultaten in het tweede kwartaal. Daarbij komt dat het aandeel afgelopen woensdag naar het laagste niveau in meer dan 3 maanden kelderde. Om de boel draaiende te houden is het daarom nooit weg om de eigen content meer te pushen. Naast af en toe de kosten voor een abonnement ietwat op te hogen. U bent al verslaafd, dus u gaat toch niet meer weg. En misschien is het wel handig ook, zo'n promo tussen twee afleveringen van uw favoriete serie. Kunt u weer lekker doorkijken zonder zelf op zoek te gaan of uw twittervolgers om tips te vragen. Went snel hoor, straks kunt u niet anders meer voorstellen. Sluiten we af met een leestip over de visie van Netflix op Redef, waarin we het volgende zinnetje aantreffen. 'The company doesn’t want to be a leader in video, or even the leader in video – it wants to monopolize the consumption of video; to become TV.' En daar horen blijkbaar ook reclames bij. 

Reaguursels

Inloggen

Eztv, Expressvpn, en Bob's your uncle, nooit meer reclame!

CugelTheClever | 20-08-18 | 22:40 | + 3 -

Ik heb ExpressVPN met Maverick geweldig.

psycho_3 | 21-08-18 | 16:02 | + 0 -

Echte recame is wat anders dan een netflixtrailertje tussen 2 afleveringen door.
Ik heb netflix, al een paar jaar nu en die aanbevelingen werken best redelijk. Doe je het met een paar man dan kost het een paar euro p/m. Nog wel...

We kunnen het wel afzeiken, maar het echte probleem is dat alles versnipperd. Voor voetbal betaal je apart, voor films betaal je en voor series betaal je bij netflix of een videoland. En straks disney ook apart, niet zo handig als je kids hebt. Daar zit het gevaar, want niemand die al die abo's neemt. Tzt gaan er een stel van die toko's failliet en/of gaan ze weer samenwerken, want klantvriendelijkheid enzo

En wat nog erger is, is die 700 mio per jaar die naar de staatstelevisie gaat. Daar kijk ik nl nooit naar. Maar dat is met mijn gezinnetje dik 150 euro per jaar. Had ik ook een van die netflixalternatiefjes voor kunnen afsluiten, die wel aansluit bij mijn behoeftes.

Tsaaah | 20-08-18 | 21:02 | + 7 -

Ik leef al 4 jaar zonder TV-kijken. Ik stream series van louche websites vol rommel, maar twee keer klikken is minder moeite dan reclame kijken. Netflix heeft een kans gehad, kans verspeeld door continu kutkwaliteit te leveren. HBO GO heb ik gehad, was het geld absoluut niet waard. Het kwam neer op een kleine 15 euro per GOT aflevering.
Ik ben 50 euro per jaar kwijt aan een stevige virusscanner en chrome draait in een sandbox. Maar, daarmee leef ik reclamevrij, ik kijk wat ik wil, wanneer ik wil, in de kwaliteit die beschikbaar is. Het kost even veel tijd als een netflix abonnement opzeggen.
Is het zuiver en gewetensvol? Absoluut niet. Maar het werkt.

1337eater | 20-08-18 | 20:33 | + 12 -

@1337eater, Goeie tip, thanks!

Alleycat | 20-08-18 | 20:51 | + 1 -

Same here, maar dan incl. VPN. Helemaal top!

prakkie | 20-08-18 | 21:32 | + -1 -

Volgende maand: Premium abonnement Netflix zonder reclame voor 'maar' 10.- extra.

hier openen | 20-08-18 | 20:18 | + 12 -

Het beste kun je investeren in disks en VPN, het blijft moeilijk voor commerciele partijen de klant centraal te stellen.

omgponies | 20-08-18 | 20:11 | + 8 -

Dit dus.. :-D

prakkie | 20-08-18 | 21:32 | + -1 -

Oftewel: programma's worden straks NIET onderbroken door reclame; de reclames komen tussen de afleveringen in. Evengoed ruk. Zoals iemand het al duidde: "You appear to like watching episodes of this show back to back, with no break. How about we interrupt that experience by showing you other random, unrelated crap?"

Muxje | 20-08-18 | 20:02 | + 10 -

Reclame tijdens Netflix n chill. Niemand die het merkt dus

George Foreman | 20-08-18 | 20:00 | + -1 -

TV is dood, ook online. Dus als Netflix TV wordt, dan gaan ze vanzelf ook dood. Niemand zit te wachten op reclame en met Disney op de loer kan Netflix beter op zijn tellen passen. Voor jet het weet is Netflix weer uit...

ZwarteDag | 20-08-18 | 19:57 | + 14 -

Nou dat 'vanzelf' zal echt wel wat voeten in de aarde hebben als je ziet hoe gewillig het volk zich door dit bedrijf in heeft laten palmen.
Voordeel wellicht wel dat daaronder ook lieden zijn die 'de kabel' helemaal vaarwel zeggen.
Maar helaas is 'dat kastje' (of dat nou over de tv of de settop box gaat) hetgeen waar ze avond na avond aan gekluisterd zitten.
We kennen allemaal de film The Network met die gouden rant van Finch: www.imdb.com/title/tt0074958/

1976.... toen wij nog alleen Nederland 1 & 2 hadden... Profetische film!

Gazzerop | 20-08-18 | 20:22 | + 0 -

Om een of andere reden moet alles altijd kapot gemaakt worden met reclame. Het kan lang duren, het kan kort duren, maar elke keer weer gebeurt het. Radio. Televisie. En nu Internet.

nieuwe_Deen | 21-08-18 | 07:36 | + 1 -

Ik kijk nu al nauwelijks maar 1 maand Netflix is altijd nog goedkoper dan een bioscoopkaartje. Maar als ze inderdaad reclame gaan uitzenden ben ik weg bij Netflix.

Lupuslupus | 20-08-18 | 19:35 | + 15 -

Nooit Netflix en TV voor mij. Maar voor een goede film ga ik wel naar de bios, maar dan ook meteen VIP-plaatsen en mag het wat kosten. Doe ik een paar keer per jaar. Wil ik de film nog een keer zien, dan gaat ie in de download en op het mediacenter. Lekker op de bank kijken naar de 55" 4K HDR met bier en chips en de Dolby Digital erbij. Is de film echt de moeite waard, goede herkijkbaarheid dus, dan koop ik de BluRay.

prakkie | 20-08-18 | 21:39 | + -6 -

Vrije markt, na Netflix de volgende. Facebook dacht ook slim te zijn en wordt inmiddels nog slechts bevolkt en misbruikt door theekransjesdames.

gepast_betalen | 20-08-18 | 19:34 | + 9 -

Facebook wordt gebruikt door dames, huisvrouwen en moeders... daar vertellen ze wat ze gisteren gedaan hebben en wat ze morgen van plan zijn te gaan doen.

sociaal_econoom | 21-08-18 | 06:47 | + 2 -

Je kunt het beter andersom zeggen - de reclameboodschappen worden straks onderbroken door een programma.

sociaal_econoom | 20-08-18 | 19:27 | + 11 -

REAGEER OOK

Linktip: Energie vergelijken