Ryanair tegen stakende piloten: (...)

Nee, die (...) staat niet voor een Ierse scheldterm. Die staat wel voor iets geheel anders: totale stilte. Dat is de boodschap die budgetmaatschappij vooralsnog heeft voor hun Nederlandse piloten, die net als hun buitenlandse collega's het stakingspad bewandelen wegens zeer karige arbeidsvoorwaarden. De pilotenvakbond Vereniging Nederlandse Verkeersvliegers (VNV) meldt vanmiddag dat Ryanair nog precies niets van zich heeft laten horen, en dat terwijl de vliegeniers zo hun best doen om iets te forceren. Zo was er vorige week vrijdag dan eindelijk de langverwachte staking van Hollandse piloten op elf lijnvluchten vanaf vliegveld Eindhoven. Al die vluchten gingen echter gewoon door omdat Ryanair buitenlandse piloten liet invallen. Aangezien weer andere buitenlandse collega's eveneens de handschoen neerlegden moest de maatschappij overigens in totaal wel 396 vluchten schrappen. Maar goed, de VNV kan nu niets anders dan maar weer dreigen met de stakingskaart. Ondertussen probeert de bond het grote publiek voor te lichten over Ryanairs personeelsbeleid, bijvoorbeeld door een PowerPoint-slide te laten zien waarop staat dat de Aldi onder de vliegmaatschappijen liever stakingen heeft dan 'conceding higher costs or lower productivity'. Da's weinig verrassend in het licht van de mythe dat medewerkers moeten betalen om hun telefoon op te laden. Kortom, het wordt een heel lang wedstrijdje staren en Ryanair is niet van plan om als eerst weg te kijken. Om het moreel van de stakende piloten enigszins op te peppen deelde een VNV-woordvoerder daarom de les mee dat de eerste keer staken best lastig is, 'maar na een tijd kom je in vorm'. Het kost alleen ook allemaal tijd en energie, en derhalve ons advies aan degenen die nog enigszins flexibel zijn: stop die in een mooie transfer, want vraag naar piloten is er genoeg.

Reaguursels

Inloggen

Het failliet van de vakbonden is meer dan helder, iedereen weet al jaren dat Ryanair een extreme lowcost maatschappij is die niet schroomt om iedereen in de keten flink uit te knijpen. Daar maken ze ook helemaal geen geheim van. Dat wist elke medewerker maar al te goed alvorens hij/zij daar solliciteerde, dus gaan miepen als je eenmaal binnen bent is een beetje flauw. En al helemaal als dat miepen over de ruggen van de mensen gaat die uiteindelijk zorgen dat je een baan hebt, de klanten. Kortom vertrek of ga aan het werk!

1,2,tja,tja,tja | 15-08-18 | 11:48 | + -1 -

al die nederlandse piloten worden dus nooit meer opgeroepen,

Henk de Vries2074 | 15-08-18 | 09:52 | + 2 -

Waarom gaan ze niet en mass weg? Vacatures zat. Klagen voor een beetje erbij lijkt me minder leuk dan gewoon een toffe baan bij een goede werkgever.

mark1487 | 15-08-18 | 08:44 | + 0 -

Die piloten vliegen niet voor niets voor Ryan Air. Ze zijn niet goed genoeg voor KLM of een andere 'first class maatschappij'.

Weerduivel | 15-08-18 | 11:07 | + 0 -

Hoeveel coins zou het koppel Storms - Brink inmiddels hebben aangeschaft?

Haringkoning | 15-08-18 | 08:18 | + 0 -

Errr... verkeerd bezig, sorry!

Haringkoning | 15-08-18 | 08:19 | + 2 -

Ik probeer bij de zoektocht naar een leuke nazomer in de zon toch maar voor de zekerheid Ryanair en KLM te ontlopen.

Haringkoning | 15-08-18 | 08:06 | + 1 -

Gaat die koning Willy van jullie ook staken? Of stapt hij over naar Ryanair?

Nonkel Frituur | 14-08-18 | 23:37 | + 5 -

Voor de aluhoedjes: ook bij AF/KLM wordt (mogelijk) gestaakt door de VNV www.daskapital.nl/5151715/klm-piloten... , maar uiteraard is dat een afleidingsmanoeuvre, want PauperAir moet kapot! *evil grin*

kapotte_stofzuiger | 14-08-18 | 22:52 | + 1 -

Als er geen geluid komt uit de bestuurskamer dan wordt het plan gemaakt en hoe langer hoe extremer.
Ryanair was de eerste die wilde gaan vliegen door het Ijslandse vulkaanas en na de eerste staking verhuisden al een zootje vliegtuigen naar Polen.
En als de ProfitLoss van een land negatief is, dan is het tijd voor vertrek.

Het dreigt zo het einde van een tijdperk te worden. Een nieuwe generatie jongeren die piloot konden worden zonder dat ze een rijke papa hoefden te hebben en op basis van slechts hun skills piloot konden worden, terwijl de baas de opleiding betaalt.
Het lijkt een Nederlands ideaalmodel, maar nee de vakbond en die verraders die zich piloot durven te noemen gaan er nu een einde aan maken.
Alvast gefeliciteerd dan maar VNV.

Atlas Shruggs 10 | 14-08-18 | 22:05 | + 4 -

Hoeveel zal de VNV van AF/KLM betaald krijgen om een tijdje te gaan staken bij Ryanair?
De NVV (Tegenwoordig FNV) is ook betaald om de Gazellefabriek doelbewust kapot te staken.

Haberdoebas | 14-08-18 | 22:43 | + 0 -

Ik denk niet veel, want de VNV kondigde gisteren een staking aan bij KLM.
www.ad.nl/economie/piloten-klm-dreige...
Maar die vakbonden weten nou eenmaal niet beter.
Ik vind het erg dat die verrader pisvlekken bij Ryanair meewerken aan de ondergang van hun bedrijf. Eerst wel de vlieguren en de training aanpakken en daarna als het binnen is het bedrijf kapotstaken. Walgelijke lui.

Atlas Shruggs 10 | 14-08-18 | 23:13 | + -3 -

Een van de grootste klootzakkenstrken die een vakbond ooit tegen zijn eigen leden geflikt heeft:

www.rechtspraak.nl/Organisatie-en-con...

Een beetje vakbond behandelt al zijn leden gelijkwaardig. Een voor allen en allen voor één. De VNV deed dat dus niet. De KLM-ers waren toch even heiliger dan de Martinair piloten.

Het is net wat hierboven geschreven wordt, waarom zal je gaan staken bij Ryanair als een concurrent je E1500,-- meer per maand betaalt? Dan ga je naar de concurrent.

Haberdoebas | 14-08-18 | 21:53 | + 3 -

Dat laatste vraag ik mij ook steeds af. De concurrentie zoekt piloten en betaalt beter. 1+1=2 lijkt me?

Deviant | 14-08-18 | 22:04 | + 5 -

Punt is dat Ryanair beginnende piloten beter betaalt dan de andere maatschappijen. Daarom stapt men niet massaal over.

Bytemaster | 14-08-18 | 22:28 | + 9 -

@Bytemaster | 14-08-18 | 22:28
Dan stap je dus na die paar jaar gewoon over.

2voor12 | 15-08-18 | 09:20 | + 1 -

REAGEER OOK

Linktip: Energie vergelijken