Onbeperkt filmabonnement blijkt toch niet onbeperkt

Hoe krijg je in deze tijden van bankzittende Netflixkijkers nog mensen in beweging in de richting van de aloude bioscoop? Door een app met de naam MoviePass te ontwikkelen waardoor mensen in heel Amerika onbeperkt naar de film kunnen voor een vast bedrag per maand. Een soort Amerikaanse versie van Pathé Unlimited, inderdaad. Het woord onbeperkt heeft natuurlijk overal ter wereld een magische uitwerking, maar in augustus 2017 verdween die term helaas van het menu en kregen leden een limiet van 365 films per jaar om de oren voor een maandelijks bedrag van $9,95. Da's zeker niet de enige formulewijziging die MoviePass in haar kortstondige historie doorvoerde, want financieel gaat het niet zo lekker met de toko die er gemiddeld $21,7 miljoen aan cash per maand doorheen jast. Het zegt genoeg dat het moederbedrijf, Helios & Matheson (voor 92% eigenaar), dit jaar 99,99% van zijn beurswaarde verloor en dat zijn aandelen nu nog slechts $0,06 waard zijn. Om het tij voorgoed te keren komt MoviePass vanaf 15 augustus met weer een nieuwe wijziging: een abo blijft een tientje kosten, maar krijgt wel een limiet van drie films per maand. Daar moeten we volgens CEO Mitch Lowe zeker niet te zwaar aan tillen, aangezien 85% van de meer dan 3 miljoen leden drie keer per maand of minder naar de bioscoop afreist. Zijn verwachting is dat MoviePass dan binnen een jaar break-even draait. Daarbij is het nou eenmaal zo dat 'disruption and innovation require staying flexible and having an open mind'. En zo blijkt maar weer: een kat in het nauw maakt soms rare sprongen. Daar kunnen meer CEO's van geldverslindende en disruptieve bedrijven over meepraten

Reaguursels

Inloggen

Als 85 % van de leden er geen gebruik van maakt waarom dan de nieuwe wijziging?

hetwerktniet | 10-08-18 | 14:22 | + 0 -

De ouderwetse 80/20 regel in werking. 20% van de gebruikers maakt 80% van de kosten. Klopt eigenlijk altijd wel.

Gregovic | 10-08-18 | 14:34 | + 0 -

365 films per jaar?! Wie gaat daar overheen dan?

Tsaaah | 10-08-18 | 09:23 | + 0 -

De Trekkies

Zatkniss | 10-08-18 | 10:19 | + -1 -

De Trekkies

Zatkniss | 10-08-18 | 10:19 | + -1 -

Ze wilde in korte tijd zoveel mogelijk users hebben zodat ze druk konden zetten op de grote bios ketens. En dat is mislukt. Ongelofelijk stom om je dienst in de markt te zetten voor 10 dollar terwijl er amper concurrentie is.

Noise0 | 09-08-18 | 23:48 | + 1 -

Oud nieuws, meeste wijzigingen hadden ze vlak voor de release date van Infinity War ingevoerd, toen liep het bedrijf al veel verlies maar zagen wel in dat mensen meerdere malen naar een film als A:IW zouden gaan. De verandering toen was dus; 1x dezelfde film of iig 1x per blockbuster.

Blauwe Wafel | 09-08-18 | 21:43 | + 0 -

Yes, oud nieuws, bedrijf dat wachtte op de grote investeerders en ondertussen veel geld verbrandde. Los van het feit dat het businessmodel nogal "gewaagd" is blijkt dat veel MoviePASS gebruikers afhaken vanwege de belabberde kwaliteit Hollywood producties.

omgponies | 10-08-18 | 00:58 | + 0 -

Das goedkoper dan een enkel ticket? Of is 3d niet inbegrepen?

George Foreman | 09-08-18 | 21:28 | + 1 -

Jonguh, na die grill zou je toch beter moeten weten.

omgponies | 10-08-18 | 01:00 | + 1 -

REAGEER OOK