Ryanair: het gaat geweldig met ons, geen zorgen

Topic du jour
Topic du jour

Ongetwijfeld bent u ervan op de hoogte dat de vloot van Ryanair zich in enigszins onstuimig weer bevindt. De budgetmaatschappij heeft immers al tijden last van stakende luchtverkeersleiders. Maar ook zeker van dwarsliggend cabinepersoneel en stakende piloten uit alle hoeken van Europa - en dus ook ons eigen land - die wel klaar zijn met hun karige arbeidsvoorwaarden. Al dat staakgeweld en een loonsverhoging hier en daar zorgen er onder andere voor dat de kwartaalwinst van Ryanair 20% lager uitviel, om op €319 miljoen uit te komen. Maar Ryanair zou Ryanair niet zijn als deze niet met een bericht zou komen met de strekking dat het eigenlijk gewoon hartstikke goed gaat. En dus krijgen we vanmiddag de volgende statistieken om de oren gesmeten: in totaal moest 'Europe’s No.1 airline' in juli de vluchten van 200.000 passagiers annuleren, maar tegelijkertijd steeg het aantal wél vervoerde reizigers met 4% naar 13,1 miljoen. Onze nuancerende noot is vervolgens dat nou ook weer niet álles lekker gaat, want vandaag is ook de dag dat Ryanair het deksel op zijn neus kreeg van de Autoriteit Consument & Markt. De vliegmaatschappij had daar geklaagd over de manier waarop Schiphol de tarieven voor het gebruik van de luchthaven vaststelde. Het komt erop naar dat de toko van CEO Michael O'Leary (foto) vindt dat de kosten van de beveiligingsdienst onredelijk zijn en wil voor specifieke diensten aparte tarieven. Enfin, gaan we toch met een positieve noot eruit. Een woordvoerder drukte ons op het hart om toch vooral te melden dat Ryanair bij die vertraging des doods van laatst op de vlucht van Malaga naar Weeze (Duitsland) juist wél bussen had geregeld om het hele spul alsnog van Keulen naar Weeze te krijgen. Bij dezen.

Reaguursels

Inloggen

Wat is de overeenkomst tussen Donald Trump en Ryanair. Journalisten krijgen betaald om kwaad over het te spreken.

Het Ryanair offensief begint nu op te vallen. Ze beginnen zo ongeveer een Israel status te krijgen. Er heeft een vliegtuig vertraging en gelijk dikke stukken op internet. Waar waren de stukken toen Lufthansa aan het staken was. Waar waren de foto's van Frankfurt Airport vol met veldbedjes.
Of op Charles de Gaulle? Air France heeft dit jaar al 20 dagen gestaakt en dat leverde niet meer dan een 1 kolommertje rechtsonderaan de linkerbladzijde op.

En nu is er een defect aan een vliegtuig van Ryanair en het is meteen alsof je met Kamikaze airlines vliegt.

Het lijkt wel of Lufthansa British Airways en AF-KLM met geld aan het rondstrooien zijn om Ryanair zwart te maken. De Vakbonden springen er wel heel gretig op in. Het is niet de eerste keer dat de bondsbestuurders tonnen betaald krijgen om een bedrijf moedwillig kapot te staken.
(Vraag maar aan Erik Breukink, het falimiebedrijf Gazelle fietsen werd toen ook doelbewust kapot gemaakt door de NVV/FNV omdat de bondsbestuurders daar centjes voor kregen)

Haberdoebas | 02-08-18 | 21:05 | 1 | + 6 -

Als je pretendeert de grootste luchtvaartmaatschappij voor paupers... euhm... prijsbewuste consumenten te zijn, sta je meer in de spotlights dan een KLM.
Bovendien is meneer O'Leary niet vies van aandacht, gelet op alle bizarre persberichten die hij de media heeft gestuurd ("betalen voor plassen in het vliegtuig" etc.); aandacht vragen is aandacht krijgen.

kapotte_stofzuiger | 02-08-18 | 22:05 | + 2 -

Niemand ligt er wakker van als RyanAir failliet gaat...
Het personeel niet, want die lopen weg of staken. De passagiers niet, want keuze zat. De concurrenten niet, want een horzel die luchtvaart een slechte naam geeft minder. De overheid niet, want de wetgeving overtredingen zijn inmiddels talrijk.
Kortom: doet RyanAir uitzwaaien, doei doei!

ZwarteDag | 02-08-18 | 17:11 | + -5 -

Het wordt nu Echt Tijd voor zelfvliegende vliegtuigen.

Poekieman | 02-08-18 | 16:48 | 1 | + 1 -

Een vliegtuig vliegt al zelf. Passagiers zijn er nog niet aan toe. Vertrouwt u een computer 100%?

kapotte_stofzuiger | 02-08-18 | 17:07 | + 5 -

Het is misschien een idee voor de vakbonden om alle opleidingen voor de piloten te gaan betalen. Dan hoeft Ryanair het niet meer te doen, zoals ze tot dusver wel deden voor die ondankbare verraders.
Als je iets moet investeren en opbouwen, dan krijg je meer respect voor wat een team met elkaar voortbrengt ipv alleen maar dat laffe gestaak.

Atlas Shruggs 10 | 02-08-18 | 15:21 | 6 | + -3 -

125k duurt wel even hoor, denk eerder aan 35k bruto als je begint en nog 125k moet aflossen.

edjizreek | 02-08-18 | 16:47 | + 3 -

@atlas
Deze?
www.cae.com/civil-aviation/aviation-p...

Dat is niet de pilotenopleiding maar die tot eerste piloot. Om daarin te komen moet je dus wel je vliegbrevet al hebben (a 1 ton)

******** | 02-08-18 | 18:36 | + 2 -
▼ 3 antwoorden verborgen

REAGEER OOK

Linktip: Energie vergelijken