Nederland wordt overspoeld door callcenters

We wezen u al eens op de gouden carrièrekansen die er in het segment 'klantcontact' liggen. Tal van bedrijven zochten verse krachten om vragen en gejeremieer van klanten telefonisch of via sociale media te beantwoorden. Nog meer bedrijven zochten outboundbellers. Ofwel figuren die a) hopeloos werkloos zijn, danwel b) geen eigenwaarde hebben of c) een combinatie van het voorgaande om d) mensen tijdens het eten lastig te vallen met enquêtes of verkooppraatjes. De opmars van belterreurcellen blijkt - net als de belterreur zelf - moeilijk te stoppen. Het aantal callcenters is in drie jaar meer dan verdubbeld van 369 naar 768 bedrijven. Dit is vooral de schuld van jonge mannelijke vrijbuiters die voor het woeste bestaan van bel-zzp'er kiezen. In vijf jaar tijd steeg het aandeel mannelijke callcenteruitbaters van 55 naar 69%, terwijl de gemiddelde leeftijd van de mannen daalde van 42 naar 32,4 jaar. Blijkens de gegevens is de kans het grootst dat nieuwelingen u lastig vallen voor een energiecontract. Welke gegevens? Nou, die de wereld in zijn geslingerd door de Kamer van Koophandel. Ja, da's inderdaad net zoiets als Durex dat droogjes constateert dat sinds de uitvinding van het condoom het geboortecijfer daalt. 

Reaguursels

Inloggen

Nummerherkenning + gemute opnemen
Kijken hoelang ze het volhouden voor ze ophangen
Leuk man.

niemand specifiek | 19-07-18 | 13:16 | + 0 -

Ik heb jaren geleden zo'n beller van Reader's Digest drie kwartier aan de lijn gehouden, met z'n chef erbij voor een kortingsdeal. Uiteindelijk kon ik het niet door laten gaan, want ik moest het eerst nog aan toen nog aanstaande Ex-von Zeikhoven vragen, en die zou pas de volgende dag weer met mij praten...

F. von Zeikhoven | 19-07-18 | 12:56 | + 0 -

Terwijl alle serieuze tech support desks verhuizen naar Oost Europa. De grootste outsources Atos / HCL / Wipro / Dimension Data hebben allemaal desks in Polen en Tjechie. Met 1st 2nd en 3rd line banen. Ik woon en werk er dan ook graag tegenwoordig.

VierkantBanaan | 19-07-18 | 12:50 | + 0 -

Opgelost: in mijn voip modem een antwoord apparaat aangemaakt en alle anonieme telefoontjes direkt daarnaar doorverwijzen. Met een tekst: "U belt anoniem en die beantwoorden we niet. Laat uw informatie achter na de piep en we zien wel of we u terugbellen. piep". Vang je alle anonieme telefoontjes af; nooit meer lastig gevallen door callcenters.

collateral_damage | 19-07-18 | 12:19 | 1 | + 1 -

Thats where you're wrong kiddo. Goede callcenters willen dat je terugbelt als je hun oproep mist, dus die bellen allang uit met 088 prefix. Block die dan ook. Oops maar dan blokkeer je ook allerlei mensen die je wél wilt spreken.

VierkantBanaan | 19-07-18 | 12:52 | + -1 -

Als een ieder nou na 2 seconden gelijk lompbot zo'n gesprek afbreekt zijn we hier binnen het jaar van af. Mijn methode. Ik wordt nooit gebeld.

SansUnique | 19-07-18 | 11:30 | + 2 -

Ik heb ruim 10 jaar in die hel gewerkt en zo’n beetje alles daar gezien en meegemaakt. Van simpele belslet tot aan het management, iedereen heeft continue te maken met targets. Is het niet vanwege sales, dan is het wel gesprekken die gemiddeld 1 seconden te lang zijn. Ben daar zelf op afgerekend en moest dat ook bij anderen doen. Ziektecijfers en verloop zijn hoog, maar toch blijven pushen.
Apple was hierop een welkome afwisseling, dat was een stuk menselijker, ondanks dat het als Amerikaans bedrijf de schijn tegen zich had. De kleine startende cowboys zijn inderdaad de ergste.

Haringkoning | 19-07-18 | 07:48 | 3 | + 6 -

10 jaar!!!!!!! Wow, ik weet nog dat ik zo'n baantje had, dat ik na enkele gesprekken altijd even op de klok keek en hoopte dat er weer een uur voorbij was, maar dat was vaak maar 10 minuten. Wat een hel, en dat heb jij 10 jaar gedaan? Je hebt je portie helkarma voor de komende 10 levens gehad denk ik.

Kane | 19-07-18 | 09:47 | + 8 -

Ik heb het niet langer dan twee weken volgehouden. Wat een hel.

Skepdude | 19-07-18 | 10:21 | + 2 -

Wat ik in die 10 jaar heb gedaan: belslet (in/out/tech/admin/sales/zorgverzekeringen) non-call werk, floorwalker, senior, vraagbaak, qa, teamleider, traffick; you name it, I’ve done it. Overal waar ik kwam was het een race to the bottom waarbij je probeerde zo snel mogelijk van de telefoon af te komen.
Het gevoel van Kane komt erg bekend voor: hopen dat je over magische krachten beschikte om die klok sneller vooruit te laten gaan.

Haringkoning | 19-07-18 | 13:50 | + 0 -

In Sofia zitten ook een paar duizend Nederlanders/Vlamingen aan de telefoon. Concentrix heeft daar enorme kantoren vol met headsets.

Haberdoebas | 19-07-18 | 06:38 | + 1 -

Nederland is anders wel veel te duur voor call centers. Tegenwoordig worden de arme callcenter-schaapjes gedwongen om te emigreren naar Praag of bijvoorbeeld Turkije om vanuit daar tegen het daar geldende super lage minimumloon klantenservice etc te spelen voor Nederlandse bedrijven met Nederlandse klanten. o.a. Zalando en Bol.com doen daar aan mee. Echt top klantenservice

zandoerlenaar | 18-07-18 | 23:32 | 1 | + 6 -

Een paar jaar geleden zat ierland nog vol met die callcenters. regelmatig door lastiggevallen.

prakkie | 18-07-18 | 23:47 | + 4 -

En, wat is de doorstroming qua personeel bij callcenters?
Sowieso iets dat bedrijven wel eens mogen openbaar maken.
Is de doorstroom te hoog, dan is er iets niet in de haak.

kloopindeslootjijook | 18-07-18 | 22:46 | 1 | + 1 -

doorstroom naar? Veel callcenter werk word gedaan door studenten of kanslozen op de arbeidsmarkt. Doorstroming is dan dus hoog maar niet naar boven eerder naar een ander callcenter of receptioniste oid

zandoerlenaar | 18-07-18 | 23:29 | + 2 -

Tegenwoordig is het vooral bellen om te vragen of ze spam email mogen sturen. Nog erger dan bedrijven die zonder toestemming mailtjes sturen om te vragen om toestemming om mailtjes te mogen sturen.

W_F | 18-07-18 | 22:02 | 1 | + 2 -

Laatst een Senseo gekocht met een heleboel gratis pads via de site.
Even wezen kijken. Hoe heet je, man of vrouw, wanneer geboren, adres, telefoon, etc. Doei, houd je troep maar.

Fred Hartman | 19-07-18 | 02:07 | + 5 -

Zodra ze klaar zijn je eigen verkooppraatje houden of melden dat de op een spoedlijn binnenkwamen. Oprotten.

027 | 18-07-18 | 21:56 | + 3 -

Mijn vrouw werd door het UWV gedirigeerd naar een Kansenbaan bij een call center. Minimum loon en een gratis opleiding waarna je tot twee jaar moet blijven. Wil je eerder weg dan moet je lappen. Na twee jaar wordt je op straat gezet met je geweldige opleiding, klaar voor geen enkele uitdaging. Ze deed een avondopleiding in gebied waar wel perspectief was. Maar dat had geen goedkeuring van UWV, want callcenter werk is het helemaal. Callcenter+UWV= moderne slavernij

GPZ550 | 18-07-18 | 21:38 | 2 | + 24 -

Overigens ze heeft leuk en goed betaald werk gevonden na afronding van de door UWV niet goedgekeurde opleiding. Wel netjes zelf de opleiding betaald vanaf het begin :)

GPZ550 | 18-07-18 | 21:41 | + 14 -

lieevvve motor KZ550 eerste hier

omgponies | 18-07-18 | 21:51 | + -5 -

Het leukste is om allerlei ingewikkelde vragen te stellen en naar aanleiding van de antwoorden dan weer nutteloze vragen te bedenken. Net zolang tot ze het zat worden of doordraaien.

The2Amendment | 18-07-18 | 21:37 | 1 | + 2 -

Je kunt ook zeggen dat ze je rug op kunnen en ophangen. Maar ja, dat is onbeleefd dus blijf je luisteren naar die voor geprogrammeerde leuterpraat.

Fred Hartman | 19-07-18 | 02:03 | + 2 -

Tsja, als je voor de vrije markt bent, zul je moeten accepteren dat ondernemers elkaar wel eens iets willen verkopen.
Niets mis mee om iemand te bellen om te vragen of hij/zij interesse heeft in jouw product of dienst.

Pubertje | 18-07-18 | 21:34 | 1 | + -5 -

Legaal als je niet in t bel-me-niet register staat ja. Maar Bitch please als je door de telefoon moet verkopen is je product gegarandeerd ruk! Die clowns willen dan meteen de deal sluiten. Misleiden consumenten nogal graag omdat ze anders geen kut verdienen of naar buiten worden geschopt. Nee telemarketing is zo dood dat er geen droog brood mee te verdienen is. zie daar de telemarketing zzper die waarschijnlijk eet bij de voedselbank en zijn bedrijfje vestigt op zolder bij een vriend.

zandoerlenaar | 18-07-18 | 23:27 | + 2 -

Hahaha dank u!

Blfrt | 18-07-18 | 21:44 | + 2 -

U werd node gemist Nonkel. U had enige tijd verlof ingelast van uw frietkot?

Mauguio | 18-07-18 | 22:08 | + 4 -

Dank, Maguio. Nooit echt weggeweest. En die frietkoten, dat is intussen al 5 jaar verleden tijd. Er vielen betere investeringen te doen.

Nonkel Frituur | 18-07-18 | 22:12 | + 2 -

REAGEER OOK

Linktip: Energie vergelijken