Kifid gaat nu ook kleine ondernemers redden van dure advocaten

Stel: over twee weken wordt uw eerste kind geboren, maar de babykamer is niet helemaal af. Beter gezegd: De commode zit nog in de doos, gordijnen zijn abwesend en daardoor heeft het zonlicht vrij spel op de muren die gekenmerkt worden door vochtplekken en afbladderend behang. Ondertussen doucht u al twee jaar bij de buren, omdat het plaatsen van een douchecel toch niet zo gemakkelijk is als het lijkt. Toch besluit u te beginnen aan de bouw van een tuinhuisje. Zonder ambitie komt een mens nergens, en met kunt u altijd nog geflankeerd door tranenperser John Williams de hoofdrol spelen in Help, mijn man is klusser! Zoiets moeten ze ook gedacht hebben bij ons favoriete klachteninstituut Kifid. Daar kampen ze al enige tijd met een leegloop van personeel, belachelijke ICT-plannen, een achterstand in de te behandelen zaken  en - als gevolg van dit alles - de onvermijdelijke rode cijfers. Wat doe je dan als faalfabriek? Juist. De dienstverlening uitbreiden. Voortaan zijn niet alleen consumenten bij het Kifid welkom, maar ook kleinere mkb'ers kunnen aankloppen als zij overhoop liggen met een financiële instelling. Paar beperkende voorwaarden. Uw omzet mag niet hoger zijn dan €5 mln, de hoofdsom waarover de claim gaat mag niet hoger zijn dan €1mln en de financiering moet voor 1 juli 2018 zijn aangevraagd. Niet komen aanzetten met uw frustraties over renteswaps dus. Klagen over dat afgewezen kredietverzoek voor uw briljante cryptobedrijf mag eveneens ergens anders. Banken zijn vrij om te bepalen aan wie ze geld uitlenen. Wel kan de mkb'er (vooral de k dus) langskomen met geschillen over bestaande kredieten of door de bank opgezegde kredieten. Klachtenbehandeling kost wel €250, terwijl een hoger beroepje €500 doet. Zo breidt Kifidje niet alleen haar inkomstenbasis ietsiepietsie uit (=voornamelijk contributies aangesloten financiële instellingen), maar is ook de doelstelling van zelfopheffing weer wat verder uit zicht. In ruil daarvoor kan de mkb'er zonder tussenkomst van duurbetaalde advocaten en rechters een vergoeding van maximaal €250.000 binnenhengelen. Maar reken vooral niet op succes. 

Reaguursels

Inloggen

Gaat het Kifid de banken en verzekeraars redden van wat al te dure claims bij de rechter?
Zou ook nog kunnen toch?

Raider Twix | 30-06-18 | 11:22 | + 0 -

Jaartje geleden hengelde onze ( ik werk voor een bedrijfsafval inzamelaar) vertegenwoordiger trots een nieuwe klant binnen.
Een bedrijfje dat zich bezighoudt met crypto mining en net een unit had gehuurd in zo'n reuze hip bedrijfsverzamelgebouw.
Contract: 1x per week een 1100 liter container te ledigen. ( Ik hoorde het en dacht: 1100 liter /week?? Maar crypto munten zijn toch virtueel??)
De eerste paar weken hadden ze aan die ene container feitelijk te weinig want onze collectanten troffen steevast stapels dozen naast de container aan van UHD 55'' tv's, coolblue verpakkingen van videokaarten, dure koffiemachine, Amerikaanse koel/vrieskast, new york pizza bezorgdozen (....) en de parkeerplaatsen werden bezet door een Porsche 911 Turbo S, een Merc C63 AMG ( beide nieuw) en een VW up! ( ik fantaseer ter plekke dat die wordt bereden door een jonge slanke blonde secretaresse met cup C75 ) Lang verhaal kort: Sinds 2 weken legen we die container niet meer want de klant betaalde al 3 maanden niet.
Volgende stap is/ moet zijn dat we 'onze' container terughalen maar daar rust momenteel beslag op door de curator.
Nuchter bekeken had de toko gered kunnen worden door de secretaresse een fiets van eenmalig €499 te verstrekken ipv die VW up!

loze stijl | 30-06-18 | 07:49 | 1 | + 4 -

Een start up met Porche en Mercedes, klinkt eerder als een effectieve scam om onnozele investeerders te laten opdraaien voor een luxe leventje. Alleen dat New York pizza past niet in dat beeld.

Franker | 30-06-18 | 08:00 | + 6 -

Het is wel leuk en aardig dat je zonder advocaten terecht kunt bij het kifid. Maar je moet dan wel precies kunnen duiden waar je bedonderd wordt door de verzekeringsmaatschappij. Zo herinner ik me het geval dat iemand een eenvoudiger en refurbished model telefoon terugkreeg van de verzekeringsmaatschappij. De arme ziel wist dat die bedonderd werd, maar eiste een gloednieuw telefoon ipv een vergelijkbaar model. De verzekering legde netjes uit dat een nieuwe telefoon niet conform hun richtlijnen was. En Kifid ging daar in mee. Kijk als het zo gaat dan zou ik als verzekeringsmaatschappij graag mee betalen aan het kifid.

Gemak | 29-06-18 | 22:35 | + 8 -

REAGEER OOK

Linktip: Energie vergelijken