Hee! Het 'alles-in-1 kabelabonnement' van Ziggo is misschien niet helemaal eerlijk

Je sluit een telefoon/internet/tv-abonnement af met een looptijd van twee jaar. Na een jaar wil je de overeenkomst opzeggen en daar dan ook niet verder voor betalen. Kan dat eigenlijk wel? Die simpele vraag ligt voor de bij de rechter in Dordrecht. Bij Ziggo stond namelijk dit in de voorwaarden bij hun alles-in-1-pakket:

Enter de grijze lijst van ons Burgerlijk Wetboek. Als een overeenkomst zoals een kabelabonnement a) langer duurt dan een jaar en b) de klant geen mogelijkheid heeft om de overeenkomst na een jaar tussentijds op te zeggen, dan leidt dat tot c: de bepaling 'wordt vermoed onredelijk bezwarend te zijn'. En dat precies wil hier het geval. Het contract duurt zoals gezegd twee jaar en de klant kan op grond van punt 2 niet eerder opzeggen. Dus het onredelijk-bezwaren-vermoeden is daar. Ziggo moet nu gaan uitleggen waarom het allemaal toch niet onredelijk bezwarend is. Hashtag benieuwd naar de uitleg en wat de rechter van die uitleg vindt. Horen we op 18 juli aanstaande, want dan gaat deze rechtszaak verder. En natuurlijk hashtag hoe zit dat met mobieletelefoonabo's.

Foto:  AMSTERDAM - Trijntje Oosterhuis tijdens het muziekevenement Holland Zingt Hazes 2018 in de Ziggo Dome. Later die avond wordt de zangeres met tomaten bekogeld.  ANP KIPPA LEVIN DEN BOER

Reaguursels

Inloggen

Ik zit helaas ook bij die Ziggo met Televee, terwijl ik helemaal geen Televee kijk, maar alleen internet bieden ze express niet aan.

Kane | 20-06-18 | 14:36 | + 0 -

Eergisteren heb ik bij kpn webcare aangevraagd om mijn glasvezelmodem experiabox v9 (wifi n)om te ruilen voor de v10 (wifi ac) wegens keuze voor 200Mbit/s( werkelijke snelheid gemeten thuis via speedtest ookla min.185Mbit/s down/up),geen probleem krijg hem deze week nog. Tevens meteen over mijn mob.abo die in augustus afloopt ook weer verlengt met 20Gb 4g+ max. 256 Mbps en onbeperkt bellen/sms 2 jarig voor 19 euro per maand vind ik heel netjes van kpn voor mij.
Wel incl.kpn kompleet korting ivm kpn glasvezel thuis.

steekmug | 20-06-18 | 07:06 | + 0 -

Er is sprake van kartelvorming. De prijzen voor allerlei heel erg op elkaar lijkende ¨pakketten¨ (waarom?) zijn bij diverse andere aanbieders vrijwel dito. Bij Ziggo geeft hun mediabox de ene na de andere foutmelding in viercijferige codes die dan verwijzen naar slechte kabels, slecht signaal enzovoort. Maar alles in huis is van henzelf. En dan ineens werkt alles weer wel. Watthefuck?
Klap op de vuurpijl: omdat Ziggo zo lekker groeit en blijft investeren in betere dienstverlening (dat beweren ze brutaal) krijg je jaarlijks een prijsverhoging te slikken. Het deugt niet.

squadra | 19-06-18 | 15:10 | + 4 -

Onze regeringen vinden het geprivatiseerde monopolie helemaal fijn.

jojan | 19-06-18 | 15:37 | + 1 -

Klopt wel meer iets niet bij die club want glasvezel bestaat ook niet echt. Een jaar geleden zouden ze al met docsis 3.11 komen maar dat blijft ook uit. Wat ook niet eerlijk is, is dat ze bij een zakelijk pakket niet duidelijk vermelden dat je dat maar in bepaalde gevallen voor een gedeelte van de belasting kan aftrekken. Bij een zakelijk pakket cashen ze nog meer dan bij een particulier pakket en je hebt in feite precies dezelfde diensten. Lees en vergelijk zelf maar
www.allesin1glasvezelvergelijken.nl/z...

Slim bekeken | 19-06-18 | 13:15 | + 3 -

Toevallig vorige week bij Ziggo geprobeerd een 2e smartcardje te regelen. Helaas: "Doen we niet meer, nu nog alleen i.c.m. een CI+ interface" OK, dan maar met zo'n ding, kan die gelijk op de stapel. Wederom helaas: "Deze bestelling kan niet met uw huidige abonnement".

Laten we nou sinds kort een glasvezelkabeltje in de meterkast hebben hangen ;) Daar zal ook wel van alles mee aan de hand zijn maar ik heb i.i.g. nog een keuze.

Vesta | 19-06-18 | 12:24 | + 2 -

Das Kapital lijkt steeds meer op Das Gesetz. Me like.

Volgens mij is de enige kans voor Ziggo om aan te tonen dat onderhavige voorwaarde een wezenlijk onderdeel is van hetgeen is overeengekomen (een niet zo algemene voorwaarde tussen de AV). Want naast grijze lijst is er ook nog iets als contractvrijheid. Anders lijkt me gewoon vernietiging overeenkomst. Misschien dat @eefjewentelteefje hier meer over weet.

Rest In Privacy | 19-06-18 | 06:47 | + 3 -

Ik heb in mijn afgelegen Nederlandse huisje niet zoveel keus. Gelukkig dat er kabel ligt. De telefoonlijn ligt op 5KM van de centrale en is onderweg wel 50 keer gelast. ADSL kan ik wel vergeten.
Beter duur dan niet te koop. Ik moet zeggen dat ik eigenlijk nog nooit storing gehad heb. Ik heb wel een IPTV boer (talentiptv.com) voor de tv-zenders.

Haberdoebas | 19-06-18 | 06:29 | + 0 -

koeberg | 19-06-18 | 10:28 | + 0 -

Daar woon ik te afgelegen voor. De buren zitten zowel links als rechts 500m verderop. En dat stuk telefoonkabel tussen mijn buren en mij is al zeker 20 keer gelast toen ze in 1986 riolering aangelegd hebben en in 1992 kabel-tv. En dan houdt het gewoon op. de PTT moet een nieuwe leiding leggen. Daarom houd ik Ziggo maar aan.

Haberdoebas | 19-06-18 | 12:43 | + 0 -

Woon ver weg van alles, maar heb evengoed glasvezel. Aanleg vanaf de straat naar het huis was drie dagen werk. Heeft me geen cent gekost. Kreeg ook nog een zak graszaadjes om het gazon mee te herstellen. Hier krijg je nog waar voor je belastingcenten.

nieuwe_Deen | 19-06-18 | 13:56 | + 1 -

Klopt niet, VDSL betekend gewoon een andere (modulatie) techniek vanuit de centrale (mdf, passieve verdeelkasten) of vanuit de wijkkast (actieve verdeelkast, Fiber To The Curb).

boerk | 19-06-18 | 15:11 | + 1 -
▼ 4 antwoorden verborgen

Ik heb enkele dagen geleden opgezegd. Natuurlijk wel een maand doorbetalen voor iets wat ik niet meer wil. Duur en uploaden niet te doen, tv sowieso niet nodig.
Ze begon meteen over mijn telefoon abonnement bij Vodafone. Die zal er op achteruit gaan maar ze kon wel wat korting ritselen. Gelukkig net op tijd bedacht dat ik daar dan weer een jaar aan vast zal zitten en beter zelf even kon zoeken. Ze deed het zo goed bedoeld overkomen. Dat moet je in ieder geval nooit niet vertrouwen.

Geen01 | 19-06-18 | 00:28 | + 12 -

Mij belden ze zelfs op met dat vodafone verhaal maar ben er op zich wel blij mee. Voor 17 euro onbeperkt bellen en 6 GB data op mobiel en Ziggo Sport Totaal kost me nu niets meer. Had mijn mobiel abonnement eerst bij KPN en daar betaalde ik 28 euro voor onbeperkt bellen en 10 GB data. Nu moet ik wel zeggen dat er bij mij geen glasvezel ligt en aangezien ik in de binnenstad van een redelijke grote stad woon ik het ook niet snel verwacht. M.a.w. ik heb niet zoveel keus.

Bubske | 19-06-18 | 08:59 | + 0 -

Kpn vraagt ook bij elk telefonisch contact of je je 06 abbo bij KPN wil vanwege combi korting. flikker toch op.

boerk | 19-06-18 | 15:13 | + 0 -

Bedoel: kpn flikker toch op.

boerk | 19-06-18 | 15:13 | + 0 -
▼ 1 antwoord verborgen

Mooi, als het aanbod van NLE (ow enige andere DSL provider) geschikt voor je is. Mijn adres komt max upload op 10Mbps, wat voor mij erg onhandig is, omdat ik veel HD filmmaterial UPload naar youtube. En ik heb een stuk of 5 ontvangers die nu met Ziggo gewoon op CI+ kaarten draaien of native. Dat gaat hem niet worden met NLE.
Overigens gebruik ik van Ziggo alleen internet en TV, zelfs niet de email. Email (op eigen domein) en telefonie (SIP) heb ik buiten de deur, om provider-onafhankelijk te zijn.
En hoewel Ziggo niet echt ideaal is (maar met xs4all heb ik echt ook aanhoudende moeilijkheden gehad), is het netwerk wel stabiel en ik haal *altijd* de volle ingkochte bandbreedte. Dan maar wat meer betalen :-).

Voor wat betreft die 2 jaar: OK als dat op de grijze lijst staat, maar kom op: je weet toch wat je tekent? Dan een beetje gaan protesteren is wel zielig. Na die initiele termijn kun je wel degelijk per maand opzeggen.

PS: ik werk niet voor Ziggo :-)

xspalm | 19-06-18 | 00:24 | + 4 -

Onwettig = onwettig. Jammer voor Ziggo.

Raider Twix | 19-06-18 | 17:42 | + -1 -

Toen ik vertrok bij Ziggo, werd ik uiteraard gebeld door hun callcenter, want zo hoort dat. Toen ze vroegen wat ze konden doen om mij als klant terug te krijgen was mijn antwoord dan ook:"ga eens met je tijd mee: Internetsnelheden omhoog en prijzen omlaag. Jullie worden nu links en rechts ingehaald." Volgens mij raakt ZIggo momenteel heel veel klanten kwijt: Van NLE kreeg ik bericht dat ze als een dolle aan het ronselen en opleiden zijn en of ik wat geduld wilde hebben, want ze kunnen de grote toeloop niet aan. Desondanks was ik keurig op tijd aangesloten (een dag eerder dan gepland zelfs) en werkte alles.

prakkie | 18-06-18 | 23:44 | + -3 -

NLE het bedrijf dat niet bereikbaar per telefoon. Lekker goedkoop maar zodra alle klanten binnen zijn gelokt gaan de prijzen omhoog.

TilburgDeGekste | 19-06-18 | 22:46 | + 0 -

Ben er net weg. betaalde in mei 58 euro voor een alles-in-1 basispakket met afgekocht onbeperkt bellen aar vaste lijnen, dus een tientje extra waarmee ik op die 58 euro kom. In dit basispakket zit internet (40 down, 4 up), TV (zootje HD-zenders en opnemen) en het reeds genoemde bellen. Ik ben nu over naar NLEx.nl. Voor 39,95 heb ik nu: TV (zootje HD-zenders en opnemen), internet (100 down, 30 up) en onbeperkt bellen, afgekocht voor slechts 5 euro extra, waarmee ik op die 39,95 kom. Volgens mij is ziggo in de jaren 90 blijven hangen of zo. Ik ben er gelukkig nu weg, stukken gezonder voor mn bankrekening.

prakkie | 18-06-18 | 23:36 | + -3 -

Hmm. Volgens mij kloppen deze prijzen niet, of NLE heeft nét de prijzen verhoogd... Kom namelijk op 55 euro uit voor eerste 9 maanden, en daarna 65 euro per maand. Oftewel.... Duurder dan ziggo. (100mbs, standaard tv en onbeperkt bellen). Kies ik de opties die ik heb bij ziggo, kom ik op ruim 40 euro duurder uit!

BetweterUitBrussel | 19-06-18 | 06:53 | + 0 -

prakkie | 18-06-18 | 23:36 | + 0 - | reageer
volgens mij een paar NLE trollen hier in de draad.

OT:
Precies goed afgesneden foto van Trijntje. Voorgevel schitterend in beeld en het punt waarop alles uit proportie dreigt te vallen, net niet meer in beeld. Waarom ze met tomaten werd bekogeld zal ik nog wel even zelf googlen.

NV_2017 | 19-06-18 | 08:16 | + 6 -

REAGEER OOK

Linktip: Energie vergelijken