Daar gaat 'ie! Woonwinkelbedrijf Lil.nl van Robbie Muntz is failliet!

Schuld van Radar
Schuld van Radar

Kijk nou toch eens. Had Rob Muntz in een uitzending van Radar nog alles op alles gezet om alle klachten over leveringen van zijn thuiswinkelbedrijf Lil.nl weg te wuiven, is de boel alsnog failliet. En dat is de schuld van Radar, lezen we op de site. 'Sinds de uitzending van Tros Radar op 9 april jl. is de bedrijfsvoering van LiL.nl in een negatieve stroomversnelling geraakt. Klanten gingen tijdens en na de uitzending massaal hun bestellingen annuleren. Vervolgens halveerde de omzet. Daarnaast zegden verschillende leveranciers het vertrouwen op door niet meer (op rekening) te leveren en ook de payment provider besloot eenzijdig om grotere bedragen langer vasthouden.' Men heeft er alles aan gedaan om de boel te redden, dat moet u begrijpen, maar het heeft niet mogen baten. 'Het wegvallen van een beoogde investeerder' heeft er uiteindelijk voor gezorgd dat een redding niet langer mogelijk bleek. Daarom is er nu voor gekozen om de faillissementen van LiL.nl B.V. en Designwonen.com B.V. aan te vragen. 'Het nog langer voortzetten van de exploitatie zou niet in het belang van onze klanten zijn.' Maar als u nu nog op een bestelling wacht, mag u sowieso achter in de rij van schuldeisers gaan staan.

Muntz verscheen op 9 april in de uitzending van Radar doordat het programma veel klachten binnen kreeg van klanten die op hun spullen moesten wachten. Daarbij werden ook annuleringen niet goed afgehandeld en kregen mensen hun geld niet terug. En dat voor een site met de slogan 'Voor 11 uur besteld, morgen in huis.' In de uitzending weet Muntz de problemen aan sterke groei in het afgelopen jaar, slechte communicatie met leveranciers, slecht personeel en kinderziektes, ICT-problemen en ga zo maar door. Dat het logo van Thuiswinkelwaarborg volgens woedende klanten die daar waarde aan hechten nog ergens op zijn site zou staan, kon gebeuren want zijn site had '280.000 pagina's'. Uiteindelijk moest een verhuizing van Zaandam naar Assen uitkomst bieden. Nu blijkt dat het heeft allemaal niet heeft mogen baten. Voor de liefhebber nog een klein stukje van Muntz' overigens zeer geslaagde imitatie van de Iraakse minister van informatie Mohammed Saïd al-Sahaf. 



Reaguursels

Inloggen

Ik hoop dat hij weer gewoon TV gaat maken

Arjan | 20-04-18 | 19:54 | + 2 -

Bedankt Radar.
Bedankt voor jullie bijdrage een traag maar wel leverend bedrijfje te laten stoppen.
Aan de schandpaal omdat ze niet helemaal eerlijk (kunnen) zijn over levertijden, maar toch de intentie hebben gehad altijd te leveren of terug te betalen.
Aan de schandpaal vanwege relatief kleine onwaarheden over levertijden, aan de schandpaal door radar, een programma gesubsidieerd door een overheid vol relatief grote onwaarheden.
Nu een bedrijf geholpen de deuren voor eeuwig te sluiten. Met grotere gevolgen voor klanten, klanten die nu écht met lege handen achterblijven. En in die zin wordt niets dubbelzinnig vermeld mevr Antonia Maria Hertsenberg. In die zin wordt juist gewaarschuwd voor de gevolgen van een faillissement, namelijk een situatie waarin klanten echt, en niet onecht, met lege handen achterblijven.
Het zal best een matig tot slechte service hebben verleend, in tegenstelling tot de grotere onlinewinkels, maar toch hoor ik niets anders dan slechte service, zoals diefstal of oplichting.
Helaas krijgen wachtende daar nu wel mee te maken.
Sterkte voor al deze.

rampertje | 20-04-18 | 15:31 | + -5 -

Ik kreeg toch een andere indruk. In competent bedrijf met een angstcultuur die consumenten in de kou liet staan. U stemt vvd? Iedere ondernemer is een held en een heilige?

Analia von Solmsch | 20-04-18 | 18:24 | + 1 -

In competent = Incompetent, uiteraard.

Analia von Solmsch | 20-04-18 | 18:25 | + 1 -

Ben benieuwd of de hypocriete zieltjes van Geenstijl er nog een topic aan wagen aangezien het hun huisvriendje betreft.

Barbarous_Relic | 20-04-18 | 11:26 | + 3 -

Oh, vandaar... Dat verklaart dan in ieder geval de 'break'.
Nou ik heb meneer eens gegoogle'd en op grond van wat ik zo gelezen heb lijkt-ie mij een ooit omhooggevallen televee-flapdrol. GS-vrindje of niet.

EefjeWentelteefje | 20-04-18 | 11:55 | + 1 -

Als Muntz zijn tijd niet verspild had aan z'n radio en tv-sterren hobby optrederij maar aan z'n woonbedrijfje had gespendeerd, hadtie wellicht het schitteren in Radar ook kunnen ontlopen. Verder, als de bedrijfsvoering in een negatieve stroomversnelling geraakt is, had het dus inmiddels fantastisch moeten gaan nu...

F. von Zeikhoven | 20-04-18 | 16:17 | + 1 -

Waarom is dit nieuws 'break'-waardig? Er gaat toch wel eens vaker een webwinkel-boer op de fles? Omdat het hier een zogenaamde BN'er betreft?
Ik zou niet weten waar ik deze meneer van zou moeten kennen en het lijkt me ook volstrekt niet relevant.

EefjeWentelteefje | 20-04-18 | 10:31 | + 5 -

Sterker nog, als ik kijk naar de foto bij het artikel en veronderstel dat de smaak van deze heer qua kleding en kapsel indicatief is voor zijn productassortiment, verbaast het mij dat er überhaupt nog één klant op zijn woonwinkelwarenhuiswebshop is afgekomen.

Magnum Force | 20-04-18 | 10:54 | + 3 -

@Magnum Force | 20-04-18 | 10:54 |
Kampers hebben toch ook een inrichting nodig.

EefjeWentelteefje | 20-04-18 | 11:12 | + 4 -

Hij heeft een legendarisch filmpje gemaakt met een Amerikaanse TV-dominee. Is een aanrader.

Frits de Vriez | 20-04-18 | 12:45 | + 4 -

Er staat in elk geval duidelijk op de website vermeld dat faillissement is aangevraagd. Dat 'vergeet' men nog wel eens.

nieuwe_Deen | 20-04-18 | 10:17 | + 6 -

Door zaken te ontkennen, te verdraaien, te bagatelliseren, krijgen klanten en leveranciers géén vertrouwen in de ondernemerskwaliteiten van Muntz. En nóg geeft hij niet toe. Moge de curator hem persoonlijk aansprakelijk stellen wegens wanbeheer.

KlaasGoudsekaas | 20-04-18 | 10:14 | + 0 -

1x iets besteld: morgen in huis volgens de site, maar na drie weken wachten, mailen en vragen toch maar geannuleerd. Uiteindelijk had ik slechts 1 aanmaning en dreigen met rechtsgang nodig om mijn geld na 2 maanden terug te krijgen (november vorig jaar).

BahApekool | 20-04-18 | 10:10 | + 9 -

Same here. Slaapbank besteld, eind december vorig jaar). Na meerdere keren contact van mijn kant over de levertijd begin maart geannuleerd en geld teruggevraagd (en verrassend snel gekregen).
Het verbaast mij niets dat die hut failliet is en als je daar dit jaar nog besteld hebt moet je je toch eens aanleren een bedrijfsnaam te Googelen voordat je er bestelt.

Majoor Pikindewind | 20-04-18 | 13:51 | + 1 -

Ik bestel denk ik voortaan alleen nog bij AliExpress...

Poekieman | 20-04-18 | 09:33 | + 2 -

Ook meneer Muntz kan niet meer als anderen omdát hij toevallig BN'er is.

frank87 | 20-04-18 | 09:19 | + 3 -

Kon je op die site eigenlijk betalen met Paypal? Dan zou je in dit geval je geld moeten terugkrijgen. Ik ben tóch benieuwd hoe dat in de praktijk werkt.

Met wereldwijd recordhoge schulden, oplaaiende handels- en andere oorlogen zie ik een periode van economische onrust aankomen die best de nodige (web)winkels de kop kunnen kosten.

De vraag hoe zich te beschermen tegen "wel betaald, nooit geleverd" wordt daarmee weer actueel.

Magnum Force | 20-04-18 | 08:54 | + 5 -

Betalingen die gedaan zijn met Payal kun je probleemloos terugdraaien zolang de verkoper een positief saldo heeft bij Paypal. Goede ervaringen mee. Heeft ie dat geld overgeboekt naar een bank, kan Paypal weinig meer voor je doen.

H. Caulfield | 20-04-18 | 09:08 | + -4 -

Ook als de verkoper geen positief saldo heeft, kun je bij PayPal de betaling terug laten draaien.

BLR | 20-04-18 | 09:13 | + 10 -

REAGEER OOK