Bewijs. De zorgplicht is geweldig!

Alleen niemand weet ervan
Alleen niemand weet ervan

Als u geen flauw idee heeft wat de zorgplicht van uw leningboer inhoudt hebben we geruststellend nieuws voor u: u bent niet de enige. Dat zegt kredietverstrekker Defam vandaag, naar aanleiding van een onderzoek dat deze samen met Motivaction uitvoerde onder achthonderd klanten met een lening. Op deze manier verwerft de kredietfirma naar eigen zeggen de titel van 'eerste kredietverstrekker die kritisch onderzoek naar zorgplicht doet'. Dat was de medailleronde, nu de resultaten. Het blijkt dat 69% van de ondervraagden 'weinig tot niets' weet van de zorgplicht. Er zijn er ook een paar die wel een idee hebben, en die denken in de richting van een stukje verantwoord lenen, het opdienen van duidelijke informatie en de bescherming van het klantbelang. Het is overigens niet zo gek dat deze mensen niet meer details noemen, want die zijn simpelweg niet te vinden in het relevante stukje wettekst dat sedert 2014 te vinden is in het wetboek. Maar goed, de respondenten die geen flauw idee hadden kregen later te horen wat die plicht inhoudt - inachtneming van het klantbelang, een goede voorlichting, u kent het wel - en bleken vervolgens dolenthousiast. Zo'n 80% vindt 'm namelijk 'nuttig, positief en noodzakelijk'. Het is voor Defam reden om die termen in haar belangrijkste conclusie nog maar eens te herhalen en er een uitroepteken achter te plaatsen. En omdat de behoefte onder klanten er blijkbaar wel is gaat de leningverstrekker samen met tussenpersonen nu voor een stukje bewustwording van de klandizie zorgen. Dat u het even weet. Of nouja, mét tussenpersonen.. Da's nog even de vraag aangezien de financieel adviseur al zijn vertrouwen verspeeld lijkt te hebben, getuige de 69% van de ondervraagden die menen dat die 'bij uitvoering van de zorgplicht zijn eigen financieel belang voor dat van de klant laat gaan'. En die groep had het al zo moeilijk.

Reaguursels

Inloggen

Wat een verhaal....... niet duidelijk wat het punt is.
Dus de tussenprsonen denken aan zichzelf?
What’s new?
Het is de zorgsector ZELF die bok scoort op alle vlakken.....
Een keer verplicht naar huisarts, driemaal afspraak ziekenhuis voor een operatie van 3 minuten??? (carpal tunnel)
ICT systemen die niet werken en waar ze nog steeds echt “faxen” met telefoonlijnen en papier...... baantjescreaties..........
Waar nederlandse paspoorten tientallen jaren geëmigreerd in het buitenland vertoeven, niet zelden zeer bemiddeld geworden zijn, hier NIETS/nul/nada bijdragen, en bij een tonnendure ziektebehandelijng zich eenvoudig inschrijven in Nederland en meteen kunnen “tappen” van door anderen betaalde belastingslavernijen???
Zijn ze GEK geworden?
Ik snap best dat tussenpersonen dit beschouwen als pure business..... de zieken- en zorgindustrie...

Katoentje | 19-04-18 | 05:46 | 1 | + -5 -

Volgens mij heb je het over heel wat anders dan dit artikel... Overigens worden er nog faxen gebruikt i.v.m. de juridische status van een fax. Dat heeft meer met wetgeving te maken dan met achterstand in digitalisering.

Bytemaster | 19-04-18 | 07:41 | + 1 -

REAGEER OOK

Linktip: Energie vergelijken