Elon Musk doet mee met #DeleteFacebook. Maar hoe staat het met Tesla?

#DeleteTesla is coming
#DeleteTesla is coming

Dat Facebook misschien wel de meest dramatische week evah achter de rug heeft verbaast u vast niet. Het beviel een hoop mensen allerminst dat de obscure profielschetsers van Cambridge Analytica megatonnen aan persoonlijke data van Fb-gebruikers ontvreemd en aan Trumps campagneteam doorverkocht hadden. En dus ging de goedmenschheid geheel in #metoo-style massaal twitteren dat wat facebook náh weer heeft gedaan toch ègnie kèn. Et ergo #DeleteFacebook. Fok de Zuikerberg. En wat ga je dan doen als je Elon Musk heet en vooral even de aandacht moet afleiden van de dramatische productieproblemen bij Tesla? Juist, je gaat een potje pathetisch piemelmeten op Twitter. Als een halve zool je dan uitdaagt met 'Delete SpaceX page on Facebook if you're the man?' dan doe je dat direct, want je bent 'the man' in het kwadraat. Musk was zich niet eens bewust dat Tesla en SpaceX facebookpagina's hadden (met miljoenen volgers). Maar goed, dan toch even op zsa mèn af de vraag: hoe staat het eigenlijk met de productie van Tesla's Model 3? Voor het actuele antwoord heeft Bloomberg een mooie tool ontwikkeld: de tesla-tracker. Onmiskenbaar versnelt de productie; de afgelopen week rolden er 773 Model 3-wagens uit de Teslafabriek. Nou ja, volgens de Bloomberg-berekening dan. Dat is nog veuls te weinig om Tesla van de ondergang te kunnen redden. Enige positieve nieuws is dat het aantal identificatienummers (VIN) dat maandelijks door Tesla wordt aangevraagd stijgt. Deze week werden er bijna 2700 aangevraagd. Volgens sommige newssites ligt het productie-tempo van de Model 3 daarom al op 2000 per week. De stijging van de VIN-aanvragen is echter geen solide indicator voor het productie-tempo van de Tesla-fabriek. Jammer-jammer. Het eerste kwartaal is bijna ten einde. De Q1-cijfers zullen snel genoeg uitsluitsel geven of #DeleteTesla wel of niet de volgende Twitter-trend gaat worden en/of Zuckerberg bij wijze van wraak een paar gloednieuwe Model 3's in de prak gaat rijden.

Reaguursels

Inloggen

De gemiddelde FBer weet van niks, dus de adverteerders komen vanzelf terug. Ik denk dat ik binnenkort wat FB aandelen ga kopen.

nieuwe_Deen | 25-03-18 | 09:10 | + -2 -

Achter zo'n zakelijke FB pagina zit vaak een flink team. Vooral bij een bedrijf als Tesla.

Je zou er maar zitten en Musky belt je baas dat je bij deze geen bestaansrecht meer hebt binnen de organisatie omdat hij zijn lul op het bureau moet flikkeren en de big boy zijn.

CommandeurBroekhuis | 25-03-18 | 09:01 | 1 | + 3 -

Dat Elon steeds zijn lul op her bureau wil flikkeren, is wel het bestaansrecht van Tesla. Leef bij het zwaard, sterf bij het zwaard.

frank87 | 26-03-18 | 00:26 | + 0 -

En ondertussen in je Tesla rondrijden die letterlijk elke handeling die je uitvoert en elke plaats die je bezoekt doorstuurt naar de Big Brother servers in de USA.

2voor12 | 25-03-18 | 08:36 | 1 | + 5 -

In Europa staat dat standaard uit. Maar ik zou het aanzetten zodat de software ook geoptimaliseerd word voor Europese verkeerssituaties.

W_F | 25-03-18 | 09:35 | + -2 -

Zo hypocriet, als Trump’s campagne team het doet is het misdadig, iedereen en zijn schoonmoeder over de toeren hoe slecht Trump wel niet is, terwijl toen Obama’s team in 2012 precies hetzelfde deed, met volle toestemming van Zuckerfuck overigens want Obama deugt, vond iedereen het prima en vernieuwend.

UncleAlbert | 25-03-18 | 01:11 | + 13 -

Facebook deleten had iedereen al een jaar of 2 geleden moeten doen. Toen was de "deel" hype al over. Het was toen al duidelijk dat Facebook een duister bedrijf is die handelt met jouw informatie en echt 0,0 geeft om privacy. Google is geen haar beter, maar die biedt tenminste nog wat nuttige services. Facebook is niet meer dan een profielenwebsite met een onlinechat.

Vrouwtje_haram | 24-03-18 | 22:35 | 1 | + 7 -

Zodra een commercieel bedrijf een gratis dienst aanbiedt, weet je 100% zeker dat ze schijten op jouw privacy. Daarvoor hoef je echt niet de ophef in de overtikmedia af te wachten.

Huisregelneef_III | 25-03-18 | 13:19 | + 2 -

@orca WorldCom?

Nuchternederland | 24-03-18 | 21:47 | + 1 -

True story. Bijna twintig jaar geleden werkte ik voor ee groot consultancybedrijf wiens naam ik niet noem omdat het Cap Gemini was.
Team van 5 m/v werd naar Brussel gedirigeerd om twee enorme teams van Andersen UK en Cap USA te helpen met de uitrol van een europees-breed point-to-point netwerk van een Amerikaanse toko.
Om een heel lang verhaal kort te maken, dat was een complete fraudehut. En de manier om dat te verdoezelen was om enorme IP-adres allocaties aan te vragen, zodat het leek of de hut als een malle groeide. Probleem is dat je die IP-adressen wel moet activeren, want controle is met één ping te doen. Zo kwam die toko dan ook aan z’ n eind, aangezien er nauwelijks klanten waren en wij tienduizenden adressen per keer lagen af te nemen.
Moraal van dit verhaal: dat hele VIN-verhaal van Tesla zuigt apeballen. Laat je nooit foppen door dit soort metrics alser geen additionele info is over de produktie.

orca | 24-03-18 | 21:07 | 2 | + 13 -

Met als verschil dat de kosten van VIN-nummers een stuk hoger zijn dan IP adressen. Wel lijkt het er op dat Tesla een vin al vroeg koppelt aan een chassis/klant zodat om hun hele proces te administreren. Maar de productie is grotendeels op volgorde van waar de boot heen gaat, welke opties al in productie zijn, welke kleur stoelen op voorraad zijn, etc. De vin van afgeleverde auto's is dus behoorlijk random, niemand weet hoeveel vin's er zijn toegewezen maar nog niet of niet compleet geproduceerd. Het blijft dus een verassing totdat Tesla weer met kwartaal cijfers komt.

W_F | 24-03-18 | 21:52 | + 0 -

@W_F, les 1 van databases maken: gebruik altijd een eigen unieke nummer. Als Tesla de administratie ophangt aan een extern geleverd nummer vragen ze om problemen.
Het is waarschijnlijker dat die VIN-nummers gewoon veel sneller geleverd worden als stoelen.

frank87 | 26-03-18 | 00:19 | + 0 -

Nieuw en trending:

#DeleteTeslaStockExchangeListing

Raider Twix | 24-03-18 | 19:37 | 1 | + 2 -

neee! Zit hier net te kijken of er begin april een mooi TSLA instap moment komt.

W_F | 24-03-18 | 20:55 | + 2 -

Enige reden dat ik op Facebook kwam was voor Tesla en SpaceX nieuws. Nu dat er niet meer is, heb ik zelf mn account ook maar gedeactiveerd.

Steed | 24-03-18 | 18:09 | 2 | + 5 -

Je weet dat zoiets als twitter en google bestaat? Je nieuws halen op Facebook is nooit een goed idee.

Janisstoppen | 24-03-18 | 18:19 | + 9 -

@De Graaf
Jammer. Mislukt. Gefaald.
DK is overspoeld bijna door Tesla nieuws en nu lees ik dat iemand voor dat electrische-prutsbakken-nieuws naar Feestboek gaat.

Ga direct naar de gevangenis, spring een beurt over en begin bij start om dit beter te doen. Je ontvangt geen 20K.

Raider Twix | 24-03-18 | 19:43 | + 3 -

REAGEER OOK

Linktip: Energie vergelijken