Na Facebook verbiedt ook Google reclame voor ICO's en cryptomunten

Wat je niet doodt, maakt je sterker
Wat je niet doodt, maakt je sterker

Cryptomunten lijken 'nepnieuws' te hebben opgevolgd als het nieuwe kwaad in techland. Facebook - als braafste jongetje van de klas - had in januari al aangekondigd dat er op haar platformen geen plaats meer is voor advertenties ter promotie van Bitcoin & Co en ICO's. Deze week kwam Google, 's wereld grootste digitale advertentieboer, met een soortgelijk pakket van zuiveringsmaatregelen (zie blog). Naast crypto-ads doet de techmoloch (net als Facebook) ook advertenties voor risicovolle en laagdrempelige beleggingsproducten in de ban. Googles aankondiging werd onmiddellijk gevolgd door - hoe kan het ook anders - een kortstondige knieval van vrijwel alle crypto's op de beurs. Google heeft niet toegelicht waarom deze maatregelen nodig zijn, maar de redenen zullen vermoedelijk niet veel afwijken van Facebooks motieven. Facebook gaf eerder iets meer sjoege door te stellen dat 'there are many companies who are advertising binary options, ICOs and cryptocurrencies that are not currently operating in good faith.' Lekker alles over één kam scheren. En ja, natuurlijk kunt u deze ban in het licht zien van de mondiale trend waarbij overheden de verantwoordelijkheid voor de content (reclame en posts) meer en meer leggen bij de platforms i.p.v. de adverteerders en gebruikers. De techmonsters worden daardoor steeds meer de hemelse Cerberussen van onze morele orde. Al weet u best dat achter deze morele pose godgelijke chroniqueurs schuilgaan die alle data van uw persoonlijke leven in een of andere vorm rücksichtslos verpatsen aan de duivels van het bedrijfsleven. Kwaad bestrijdt kwaad. Evengoed kunnen de maatregelen volgens Forbes een onbedoeld, maar gunstig effect hebben op de cryptohandel: 'The ban will help solidify the market and weed out scam coins and illegitimate actors looking to get rich quick, providing stabiliter zijn zeker doen ook een hoop fakecrypto's of 'scame coins'.' Kan best wel eens waar zijn. Bovendien is het sterk de vraag of crypto's wel advertenties nodig hebben: immers 'They are already known among investors.' En daarbij wordt er natuurlijk genoeg over geschreven in allerhande nieuws en blogs.

Reaguursels

Inloggen

"providing stabiliter zijn zeker doen ook een hoop fakecrypto's of 'scame coins'.' "
ehh ... wat?

_____4326 | 18-03-18 | 19:32 | + 0 -

Zit Suikerberg wekelijks aan de tafel bij Trump voor de laatste Feestboek opschoon acties?
En gaat ie samen met iemand van Googel?

Raider Twix | 17-03-18 | 16:19 | + 1 -

REAGEER OOK

Linktip: Energie vergelijken