Driekwart van de Nederlandse cryptobeleggers staat in het rood

God bless Kantar TNS. Dat rijmt niet voor niets natuurlijk, want de marktonderzoeker heeft onderzoek gedaan naar een doelgroep waar  u allemaal meer over wilde weten: de Nederlandse cryptobelegger. Wie zijn het, met hoeveel zijn ze, wanneer zijn ze ingestapt en hoeveel (virtueel) geld hebben ze bij elkaar gescharreld? Weten we allemaal nu. Gaan we dan. In totaal 580.000 Nederlanders bezitten cryptomunten. Bitcoin, de moeder aller crypto's zag het levenslicht in 2009, maar van de Nederlandse beleggers is het overgrote deel vorig ingestapt. Sterker: drie van de vier huishoudens die cryptomunten bezitten, zijn daar in 2017 of 2018 mee begonnen. Nog sterker: alleen al vorige maand kochten er meer mensen cryptomunten dan in heel 2016. Minder HODL en meer buy the dippers dus. Of rasopportunisten/spuiten elf zo u wilt. Mooie toevoeging van de onderzoekers: 'De tijd zal leren of dat een verstandige zet was, want vooralsnog staat vrijwel iedereen die in januari begon met cryptomunten momenteel op verlies.

€1.000

Maar hoeveel geld steken 'we' in cryptovaluta? Dat gaat -'s lands wijs 's lands eer- uiteraard om kleinere bedragen. Slechts 24% heeft €1.000 of meer in geïnvesteerd. Overigens is het gemiddelde instapbedrag wel flink toegenomen, aangezien zes maanden geleden de >€1.000-groep nog 15% van het totaal vertegenwoordigde. Als we kijken naar het het totale gespaarde en belegde vermogen van Nederlandse huishoudens, dan zien we ook dat cryptomunten een minimale rol spelen. Nauwelijks 0,1%  is in cryptomunten gestopt. En, levert het wat op? Die vraag is stellen is, gelet op de koersen van de afgelopen maand, hem beantwoorden. Als in de periode voor kerst bent ingestapt, dan is het lastig super rijk worden. Een krappe kwart van de cryptomuntbezitters schrijft momenteel groene cijfers. In augustus maakte nog 49% winst. Komt die stoplap van heb ik jou daar. 'Het betreft hier uiteraard een momentopname. Gezien de volatiliteit van deze munten kan de situatie binnenkort verbeteren. Maar ook verslechteren.' Oh ja, wat voor mensen zijn dat nou, die cryptorommelaars? Ze zijn relatief  jong (gemiddeld 38 jaar) en steeds hoger opgeleid. 68% heeft een HBO+ opleiding, dat schijnt een half jaar geleden beduidend minder te zijn geweest. Of u nu iets af denkt te kunnen leiden uit opleidingsniveau vs beleggingstalent, laten we aan u. 

Reaguursels

Inloggen

Pfff... Voor €80 per bitcoin ingestapt. Meegeforkt met Bitcoin Cash en Bitcoin Gold. Lach me nog steeds te pletter.

Dieselboem | 09-02-18 | 15:50 | 1 | + 0 -

idd dat mag ook eens gezecht worden. Al die gratis munten wat je bij de hardforks kreeg met bitcoin hodl zijn er wel een stuk of 10 . als je al die ath prijzen opteld sinds september , dan heb je per bitcoin meer als $10000 gratis cadeau gekregen

GREATbitcoin | 09-02-18 | 17:03 | + 0 -

Ik ben er pas volledig mee begonnen in mei 2016. Ik verwachte wel dat het groter ging worden gezien de historie, maar dat het zo groot zou worden in een korte periode had ik zelf nooit verwacht.
Er word vaak gezecht dat mesen die er vroeg mee zijn ingestapt zo makkelijk hebben kunnen geld verdienen en nu uit hun neus kunnen eten. Maar dat is niet waar. Ook toen had je risicos om geld te maken of verliezen.

Verlies maken hoef je niet met bitcoin. Het zijn namelijk geen future beurs jes zoals BUX waar je over de koers koers moet gokken waar die staat over een maand omdat dan dat contractje afloopt.
Als je bitcoin of een andere cryptovaltuta koopt blijft het gewoon altijd je eigendom en zelf kan bepalen wanneer je hem verkoopt voor iets anders.

Bij altcoin kan je veel verdienen in de loop naar een event. Top event uit eigen ervaring zijn de grote Coinburns (geen ico tokenburn) waar je meer als een maand van te voren alvast inkoopt wanneer nog niemand er naar omkijkt. Dan gewoon pas verkopen 1 of 2 dagen voor het event . Dan kan je giga winsten boeken. Ik had bijv met TRIG 50X mn inleg vermenigvuldigt en met EMC2 ook meer als 25x in nor geen maand tijd.

En een bitcoin moet je gewoon een jaar niet naar omkijken. Zodat je geen verkeerde beslissingen neemt.

En wanneer bitcoin kopen? Nou NU! En als je twijveld? Nou euhhhhh euhhh NU!. Twijvelaars zijn vaak de mensen die bitcoin op toch maar op ALL TIME HIGH kopen en het hardste klagen dat ze verliezen.

GREATbitcoin | 09-02-18 | 15:43 | + 0 -

Wat veel mensen niet snappen is dat de blockchain technologie iets baanbrekends is. Er zijn idd veel shitcoins en daarom zou je je moeten verdiepen in goede coins die straks echt toegevoegde waarde hebben.

Naar mijn mening is VeChain de beste crypto die er is. Ze hebben niet zomaar een partnership met PwC, Renault en DNV GL. Ook heeft Jim Breyer! naast Ethereum ook in VeChain geinvesteerd. Doe wat research en je zult zien dat dit een serieus project is met heel veel potentie. Parkeer je (spaar)geld in dit soort projecten en over 1 of 2 jaar ziet je leven er een stuk beter uit.

CyrusII | 09-02-18 | 10:54 | + 2 -

Ingestapt vorig jaar op de 9000 grens, toen verkocht op de 19000, van mijn winst een mooi nieuw horloge gekocht en met 1000 euro opnieuw ingestapt. Gelukkig komt hij nu weer terug omhoog.. Zelfs als de bitcoin naar 0 gaat heb ik dus nog winst nu.

tiku99 | 08-02-18 | 21:35 | + -5 -

Neem een extra hypotheek op je huis; neem al je spaargeld op; leen je een slag in de rondte bij alle instellingen van Dirk Scheringa; verkoop je schoonmoeder, je postzegelverzameling en al je acht karaats gouden fietskettingen en neusbellen; stop al dit geld in je favoriete cryptomunt, en haal nog vier andere mensen over om precies hetzelfde te doen! Dan zul je zien dat ook jouw cryptomunt voor het einde van de volgende maand de koers van USD 100.000,= bereikt zal hebben. En zolang je niets verkoopt, kan je ook niets verliezen. Er-kan-niets-misgaan!!

Rhenium | 08-02-18 | 19:08 | + 4 -

Mensen die nu op verlies en lekker blijven hodlen staan eind van het jaar gewoon op dikke winst. Zeker als ze tijdens de dip bij hebben gekocht om hun gemiddelde wat omlaag te krijgen.

dooschboener | 08-02-18 | 18:31 | 3 | + -1 -

Zucht ....

laagvliegert | 08-02-18 | 19:13 | + 0 -

Heeft u in uw kristallen bol ook gezien wat de slotkoers per 31-12-2018 zal zijn van aandelen Koninklijke Brill? Dat vernemen we dan graag!

Rhenium | 08-02-18 | 19:14 | + 0 -

Eens.

Waarom praten overheden, centrale banken en al die poespas allemaal steeds tegelijk negatief en dan nou opeens in een dag omdraai praten ze weer positief? Niet de eerste keer dat gebeurd.

Ze weten dat dit de toekomst is en zeggen ze zelf nou ook eindelijk heel veel meer. en dat ze crypto helemaal niet aan banken kunnen leggen en dat dringt bij de overheden en centrale banken nou ook wel door. Wand voor elke tegenwerking komt er wel weer een Oplossing. Nou schieten de de gedecentraliseerde exchanges als padestoelen uit de grond wat ze nooit kunnen reguleren en de ontwikkeling van de crosschain technologie is daarbij vol in ontwikkeling.

Enigste wat ze nou nog kunnen doen is meewerken en positief blijven en ook inkopen,

Wel grappig om te zien dat veel mensen van een bepaalde type FX future trader zo negatief blijven omdat ze alleen de overheid en banken wereld geloven. Maar zal hun een geheimpje verklappen, De Rothschilds hebben ook allang massaal ingekocht afgelopen zomer en ik denk niet dat die voor miljoenen over de balk gooit voor iets wat waardeloos is zonder toekomst. en de gewonen financieele sectoren zijn er ook allang mee bezig om in te kopen

GREATbitcoin | 09-02-18 | 16:32 | + 0 -

Tegenwoordig begint iedereen en zijn moeder een ICO en haalt er miljoenen mee op. Op een bepaald moment is het geld op en klapt de hele boel. Niemand die in de komende 2 jaar nog de ICO prijs gaat betalen. 99% van deze projecten zullen ook gewoon falen.

Gewoon investeren in solide systeem coins. Coins waarvan andere coins afhankelijk (zullen) zijn: Ethereum, Binance Coin, NEO, EOS (beetje onzeker, maar hebben tot nu toe meer dan een miljard dollar in ETH opgehaald) en Bancor. Op deze manier speel je voor de lange termijn safe.

Binance | 08-02-18 | 17:07 | 2 | + 1 -

NEO!

dooschboener | 08-02-18 | 18:28 | + 0 -

Heb 1 ico gekocht. ENVION. HET is geen coin of crypto maar een niewe in zijn soort. Dit is een securety token met dividenten met 161% roi en 25% jaarlijkse her inverstering en stemrecht. Elke euro inverstering nu is over 5 jaar ongeveer $12

GREATbitcoin | 09-02-18 | 17:11 | + 0 -

Hold the press!
"China is van plan alle websites te blokkeren rondom cryptohandel en beursgangen van cryptovaluta. Zo hoopt de overheid de handel in digitale munten nu eindelijk echt stil te leggen."
www.rtlz.nl/algemeen/buitenland/china...

Abject | 08-02-18 | 16:04 | 2 | + -3 -

Doe niet zo dom, dit gaat over buitenlandse exchanges. Dus niet door hun gecontroleerd.
Wij doen niet anders met onze exchanges. Ik heb me overal moeten identificeren.
Denk je echt met iets nieuwswaardig te komen of ben je gewoon ..... minder,nieuws,waardig?

Geen01 | 08-02-18 | 16:10 | + 1 -

Lukt ze niet. het traden gaat gewoon nog steeds door. Of kent kent china torbrowser niet? of de gedecentraliseerde exchanges haha FAIL

GREATbitcoin | 09-02-18 | 16:36 | + 0 -

Iedereen die rond juni - augustus ingekocht heeft zou nu 10x kunnen/moeten hebben.
Dat er mensen hun schulden niet afbetalen omdat het niet opweegt tegen de winst kan ik in meegaan, maar de helft van mijn crypto kan de overheid echt niet eens vinden.

Geen01 | 08-02-18 | 15:12 | 1 | + -2 -

Dat gaat hun ook niets aan wat we in crypto hebben zitten.
Bij het uitbetalen via bijv litebit kan je het ff door een bitcoin mixer trekken en versturen en kunnen ze nog niets traceren. Alleen maar op de punt waar jij het in euros terug krijgt betaald.
Maar dat is zelf te omzeilen. Wand je kan ook gewoon bitcoin verkopen aan iemand die er belang bij heeft tegen cash zodat dat er geen bedrijf tussen zit en kan je ook nog eens je eigen prijs kopen of verkopen.
Regulatie om witwassen van crimineel geld tegen te gaan is ook de grootste onzin. Criminelen bebben juist papiergeld waar ze vanaf moeten. Als ze bitcoin ervoor gebruiken zullen ze in iedergeval wel zo slim zijn om het niet op de bank te storten om bitcoin op tekopen maar gewoon man op man af deze zaken doen.

GREATbitcoin | 09-02-18 | 16:50 | + 0 -

"Driekwart van de Nederlandse cryptobeleggers staat in het rood" maar 100% van de Das Kapital lezers/reaguurders hebben honderden procenten winst! Knap hoor!

JayJay | 08-02-18 | 14:45 | 1 | + 5 -

Ik sta dik in het groen al 1,5 jaar. Denk dat mensen die verloren hebben er niet mee tekoop lopen of dat ze gewoon holden en het helemaal niet veel kan schelen omdat ze paar jaar vooruit kijken. . Gelukkig ben jij de eerste die zich als slachtoffer uitbrengt omdat die alles heeft verloren omdat je kocht op all time high en had verkocht toen de bodem werd geraakt en weer terug kocht toen de prijs 2500 hoger weer was.

GREATbitcoin | 09-02-18 | 16:57 | + 0 -

Draghi, de nieuwste cryptorommelaar. (volgens DK althans)

Kromme Tenen | 08-02-18 | 13:11 | + 1 -

Ik heb geen winst binnengehaal, ik gok gewoon verder, maar ik sta nog steeds heel erg ruim boven 100% winst. Volgens mij is het alleen mogelijk om in het rood te staan als je er in november of later ingestapt bent.

Vogelbeest | 08-02-18 | 12:58 | + 1 -

Vorig jaar mei voor €3000 coins gekocht (NLG)
Eind december voor €12000 verkocht en er zitten nog een x aantal in de 'wallet'
Het kan dus meezitten maar gebruik alleen geld dat gemist kan worden, voor hetzelfde geld had ik €2500 verlies gehad. Blijft m.i. gewoon een gokspelletje.

Heer_Wob | 08-02-18 | 12:34 | + -1 -

Als ik een kruiwagen vol knikkers heb, en ik wil 2 knikkers verkopen, maar er zijn 3 kopers, dan kan ik misschien wel een euro per knikker krijgen. Maakt dat de hele kruiwagen vol knikkers een euro per stuk waard? Als nu die 2 mensen uitgespeeld zijn met hun knikker, en ze willen hem graag aan die derde persoon verkopen, hoeveel zijn die knikkers dan nog waard? Hoeveel gaat die derde persoon dan voor een knikker betalen? 10 cent? is dan mijn kruiwagen met knikkers ineens 90% in waarde gedaald? Dit is exact hetzelfde met cryptocoins. Een prettige dag verder!

SirHackalot | 08-02-18 | 12:23 | 2 | + 4 -

De markt bepaalt de waarde. Het verhaal wat u zojuist beschreef is ook hoe Shell en andere aandelen werken. Ik ga er dan vanuit dat u cryptocurrencies ook beschouwt als een investering, persoonlijk breng ik meer nuance aan bij verschillende crypto's (valuta, SM platforms, gedecentraliseerde exchanges, storage blockchains, gecentraliseerde internet netwerken, etc).

De beweeglijkheid van de koers komt door het aantal munten. Hierbij mag je opmerken dat het aantal munten in een blockchain (bitcoin 21 miljoen) sterk minder is dan dat van aandelen van bijvoorbeeld Shell (zo'n 8 miljard). In crypto zijn het aantal munten vaak gelimiteerd door de code in de blockchain (bitcoin, neo/gas, en andere munten hebben één vast aantal in de toekomst, daarna kan er geen inflatie meer plaats vinden), andere crypto kunnen wel onbeperkt gecreëerd worden zoals ripple. Daarnaast kunnen bedrijven nieuwe aandelen uitgeven wanneer ze nieuw kapitaal nodig hebben.

Kair0sss | 08-02-18 | 12:57 | + 0 -

wat mensen blind houdt is dat de nieuwsberichten zeggen dat bitcoin; goud 2.0 is en wellicht naar de 100.000 usd gaat per stuk, aangezien er een limiet op zit, alleen vergeten ze dat er oneindig veel coins zijn, als ik wil kan ik morgen bitcoin 3.0. beginnen, met ook zogenaamd een bedrijf erachter die met investeerders praat. alleen is het bedrijf lucht, ik handel in helemaal niks. Tulpenmania 2.0

daan me de korte ach | 08-02-18 | 12:14 | 4 | + -1 -

Hm... "they're not getting it" is wat we ook hoorden van internet 'beleggers' voor de internet bubble klapte, rond 2000 ofzo, lang geleden alweer.

Poekieman | 08-02-18 | 12:22 | + 2 -

Mr. Nocoiner in de bocht. Als jij morgen een Bitcoin 3.0 begint, dan gebeurt er inderdaad helemaal nix... omdat niemand jou kent en er geen miners zijn omdat ze geen zin hebben om waardelozen munten te minen. Het zijn dezelfde bullshit argumenten als mensen die zeggen dat Google of Facebook niets waard zijn, omdat software (die ik zelf ook kan maken). Je kunt het ook van een positieve kant bekijken: voor het eerst wordt voor mensen als jij bereikbaar wat voor de boven ons gestelden altijd al bereikbaar was: je geld parkeren buiten de armen van een grijpgrage overheid.

NV_2017 | 08-02-18 | 12:51 | + 2 -

@poekieman
De internet bubble klapte, rond 2000 ofzo... Eeehm, ja, en sindsdien hebben we niets meer van het internet vernomen... oh wacht...

Sir Nastian | 08-02-18 | 12:57 | + -1 -
▼ 1 antwoord verborgen

Snap niet echt hoe driekwart op verlies staat. Je staat alleen op verlies als je in december 2017 bent ingestapt. Alles daarvoor moet winst of gelijk staan. Ik ben in mei begonnen en ik sta zelf op +250% en heb mijn hele inleg er eind december eruit gehaald. De rest is speelgeld en hou ik voor een jaar.

Zander | 08-02-18 | 11:50 | 7 | + -3 -

@ Zander
Ik vind het ook allemaal heel logisch en niet ingewikkeld. Maar jij zei dat je het niet echt snapte...

pandalicious | 08-02-18 | 12:16 | + 1 -

@pandalicious
Niet noodzakelijkerwijs. De koers wordt bepaald door de bid/ask van het moment. Ook zonder dat er ook maar 0.0000001 btc verhandeld wordt.

Maar alle btc bezitters waarderen hun btc op die prijs.

Bij gigapaniek zoekt iedereen de uitgang en kan de bid/ask zo naar $1 gaan. Dan staat zo goed als iedereen op papieren verlies.

Poekieman | 08-02-18 | 12:26 | + -1 -

Zolang je niets verkoopt verlies je nix. Die xx bitcoin blijft gewoon xx bitcoin. Te veel fixatie op conversieprijzen.

NV_2017 | 08-02-18 | 12:53 | + 0 -
▼ 4 antwoorden verborgen

Wie in december de boel heeft verkocht mag in zijn handjes knijpen, wie heeft gekocht is de lul, en wie zijn geld in bitconnect heeft gestoken is alles kwijt, want officieel pyramidespel, en de rechter (VS) heeft de tegoeden bevroren. Noem het gerust een zoveelste onecoin.
"Software die koersen voorspelt
Bitconnect is een online leenplatform. De deelnemers lenen het platform geld dat zou worden gebruikt voor de ontwikkeling en het onderhoud van een héél slim softwareprogramma, dat speculeert in bitcoins. Deelnemers in Bitconnect moeten eerst bitcoins kopen en ruilen die daarna om voor Bitconnect-munten, waarna die munten weer worden uitgeleend aan het platform.

De software van Bitconnect is zo goed, dat er een rente wordt gegarandeerd die gemiddeld op 1 procent per dag ligt. Althans, dat is het verhaal. Een investering van 1.000 euro zou volgens de berekeningen na een jaar 38.000 euro waard zijn en na drie jaar 54 miljoen. Of die slimme software die de cryptokoersen kan voorspellen überhaupt bestaat, wordt door critici zeer betwijfeld."
www.bndestem.nl/economie/cryptobedrog...

En reken maar dat er nog vele volgen. Too good to be true.

Abject | 08-02-18 | 10:55 | 3 | + 3 -

Wat is precies het punt? Is de € of de $ geen ponzi-scheme doordat we drijven op schuld? De enige reden dat jij iets kan kopen, is omdat iemand ergens in het systeem een schuld aan gaat. Ik zie daar weinig artikelen over op DasKapital.

Sir Nastian | 08-02-18 | 12:09 | + 4 -

en dat bitconnect een scam is, staat overigens buiten kijf :) Maar dat betekent niet dat alle cryptos slecht zijn.

Sir Nastian | 08-02-18 | 12:12 | + 5 -

U kletst uit uw nek. De rechter heeft de tegoeden bevroren? Welke tegoeden? De oplichters achter Bitonnect zijn er vandoor met €1.5 miljard. Er is geen tegoed meer over.En al wilde een rechter tegoeden bevriezen, je praat over crypto en tegoeden in crypto bevries je niet zomaar, want crypto.

dooschboener | 08-02-18 | 19:05 | + 1 -

3 kwart is dus ingestapt op een prijs hoger dan $8000 per

niemand specifiek | 08-02-18 | 10:34 | 3 | + 4 -

dan ga je er vanuit dat ze bitcoin hebben gekocht. ik schat in dat de meerderheid andere zooi hebben gekocht.

vagina_destroyer | 08-02-18 | 10:45 | + 2 -

heeft*

vagina_destroyer | 08-02-18 | 10:45 | + 0 -

@vagina_destroyer, negen van de tien munten moet gekocht worden met bitcoin. Ik wou dat de altcoin markt directe fiat pairs had, dan stortte enkel bitcoin in.

Kair0sss | 08-02-18 | 14:19 | + 1 -

Historisch gezien is het, hahaha-zie je wel-tulpenbol-bubble-artikel van DK steeds een uitstekend instapmoment geweest. Mijn dank hiervoor aan redactie van DK is groot. Het rendement over de afgelopen 12 maanden is gewoon keihard 900% bij mij dus de rest van het gejammer ontgaat me volledig.

Kromme Tenen | 08-02-18 | 10:33 | 4 | + -5 -

uw beleggingsstrategie in crypto-valuta klinkt erg doordacht. hoe werkt dat precies? u leest een negatief bericht op DK en koopt? Nou succes met uw crypto valuta's. Ik heb begrepen dat het de toekomst is....

Nlz | 08-02-18 | 11:29 | + 6 -

Inderdaad. Je moet bitcoin kopen als het bloed door de straten stroomt. Koop als je wil verkopen en verkoop als je wil kopen. Dat correspondeert uitstekend met het eerdergenoemde timing van FUD artikeltjes van DK.

Kromme Tenen | 08-02-18 | 12:47 | + -3 -

Kromme Tenen | 08-02-18 | 12:47 | + 0 -
Dit heet 'magisch denken'. Crypto's zijn best interessant om een gokje mee te wagen. Je kunt in crypto's handelen, achter een fruitautomaat gaan zitten of een holland casino bezoeken - maar ga alsjeblieft niet denken dat je ook maar enige invloed hebt op de uitkomst.

Nlz | 08-02-18 | 15:00 | + 4 -
▼ 1 antwoord verborgen

Als ik zie hoeveel al die miners en exchanges verdienen in deze zero-sum game, vraag ik mij uberhaupt af hoe er veel mensen kunnen winnen. Als je het internet gelooft, wint natuurlijk iedereen, maar dat is evenzeer zo op het bal voor loterij-winnaars.

pandalicious | 08-02-18 | 10:25 | + 4 -

hey, kijk nou, weer een crypto - bash artikel. Ik koop vrolijk bij :)

Sir Nastian | 08-02-18 | 10:07 | 2 | + 2 -

Ik wens je echt alle succes.
Maar ik heb er hier al eens vaker voor gewaarschuwd: denken dat een koers vanaf een hoogtepunt op een gegeven moment echt niet lager kan/zou kunnen is bijzonder gevaarlijk. En ik spreek uit ervaring, heeft mij een vermogen gekost. En zoals ook eerder gezegd: doe er mee wat je wil.

laagvliegert | 08-02-18 | 10:38 | + 5 -

Het is volatiel, zeer volatiel. Maar dat maakt het op een manier ook leuk en spannend. Ga ik mn huis verkopen en de opbrengt in BTC stoppen? Nee. Maar ipv aandelen/obli/opties te handelen, doe ik nu crypto's. Als je daytrade, kun je gewoon verdienen, ook in een crashende markt. De techniek eronder is solide, en gaat gebruikt worden. Het heeft nu groeistuipen, dat heeft iedere markt. Kan het verder crashen? Tuurlijk. Maar dat kan de normale financiele markt ook. of zijn we even vergeten dat we publiek geld hebben overgeheveld naar de financiele markten? Naar banken, met fiatgeld. De cryptomarkt is volatiel, maar drijft op minder krediet dan fiat valutamarkt. En dat 80% van de coins gaat falen, ja, dat zal best zo zijn. Intussen wordt ethereum netjes ontwikkeld en wordt het gebruikt door banken die in de msm crypto's bashen (hoi JP Morgan). Ik heb vertrouwen in de techniek en ik zit er neit met een vermogen in. Tot nu toe heb ik erg veel plezier van mijn crypto's, zowel in mijn balans als in de handel en het nieuws er om heen.

Sir Nastian | 08-02-18 | 11:43 | + 4 -

De beleggers die vóór november 2017 (BTC < $8k) zijn ingestapt moeten gemiddeld nog op winst staan. Dit gebaseerd op BTC hodl en dat andere strategieën (altcoins/day trading etc.) minimaal hetzelfde resultaat hebben opgeleverd. Diegene die vanaf november 2017 zijn ingestapt zijn gemiddeld verliezer. Dat zullen er best veel zijn, maar nooit driekwart.

De beleggers vanaf die maand staan gemiddeld op verlies.

Joris Beltsin | 08-02-18 | 09:58 | 4 | + 1 -

Bitcoin blijft maar verder zakken @zwartedag? Weet je het zeker of roep je maar wat? Na het testen van de 6K $ grens loopt de prijs inmiddels weer op naar 8.4K$.

Regulering komt eraan. Google eens op 'hearing US senate crypto'. Fraudeurs zullen keihard worden aangepakt maar de innovatie in deze sector krijgt ruim baan. Fantastisch nieuws voor institutionele beleggers en daarmee voor de hele crypto markt. Verdiep je eens in de grootte van deze markt en vergelijk met pak-hem-beet de goudmarkt.

Precies. Het (grote) geld moet nog instromen. Gemini van de broertjes Winklevoss is een van de bedrijven die crypto en het grote geld bij elkaar gaat brengen. Het is nog niet eens begonnen. Ik moet dan ook een beetje grinniken als ik de grafiekjes zie van crashende bubbels.

Er zijn een paar veelbelovende altcoins. Persoonlijk zet ik volledig in op 'Nano'. Dit is een next level blockchain. Een zogenaamde DAG, net als IOTA. Oneindig schaalbaar, directe transfers en gratis (!). Alles wat bitcoin had moeten zijn. Doe je eigen huiswerk mensen. Lees, maar lees vooral niet teveel van dit soort artikelen van luie journalisten die hun stukjes copy pasten.

Ik ben weg, ga een porsche uitzoeken vandaag. xoxoxo

Iktwijfeldusikleef | 08-02-18 | 15:09 | + -4 -

Wat een irritante patsers heeft dat bitcoin gezeik veroorzaakt zeg. En ze overspoelen de DasKapital panelen. Hoogst irritant.

SpaansePeetvader | 08-02-18 | 23:39 | + -1 -

@SpaansePeetvader; wat zei je opa? Mogen we hier niet komen?

Waarom is het gezeik denk je? Heb je ooit de moeite genomen om je te verdiepen in de mogelijkheden? Je kunt veel geld verdienen maar dat is maar bijzaak uiteindelijk. Er zijn zoveel interessante projecten. Vast ook iets wat de geriatrische azijnpisser in deze panelen zou moeten kunnen boeien. Voor zover hij zijn hoofd uit zijn aars weet te trekken dan natuurlijk.

#nietonaardigbedoeld #vaneen#gajevastookuitjeplaatofniet

Iktwijfeldusikleef | 09-02-18 | 00:44 | + 1 -
▼ 1 antwoord verborgen

Zoals Warren Buffet zegt: If everybody gets enthusiastic, i get fearfull, When everybody gets fearfull, i get enthusiastic.

The2Amendment | 08-02-18 | 09:17 | 4 | + 10 -

dus nu instappen :) En doe het verstandig. Doe het met geld wat je nu in aandelen hebt zitten, en stop daarvan de helft in cryptos. Lees de whitepapers, doe je huiswerk en verwacht niet dat de gevestigde coins (met onderliggende techniek) in drie dagen vertwintigvoudigd. Buffet heeft gewoon gelijk. En wat voor aandelen geldt, geldt ook in deze markt: kopen als het is gecrashed, verkopen als het is opgekrabbeld.

Sir Nastian | 08-02-18 | 11:49 | + -1 -

Buffet zegt dat Bitcoin de grootste bubbel sinds de internet bubbel is... en betreft zn kijk op het zakendoen heeft hij inderdaad vrijwel altijd gelijk. Een zakelijk genie is het en niets minder.

SpaansePeetvader | 08-02-18 | 23:37 | + -1 -

Google eens op 'misser warren buffet'

Alles wat Warren Buffet zegt is primair gemotiveerd door de belangen en posities van Berkshire Hathaway. Altijd goed om in je achterhoofd te houden. Ik denk overigens niet dat deze man een mogelijkheid voor zichzelf creëert om goedkoop in te stappen.

Anders dan Goldman Sachs. Die openen in Juni een eigen crypro desk. Vandaag publiceerden ze een rapport dat waarin ondermeer wordt gesteld dat crypto geen intrinsieke waarde heeft. Waarom doen ze dat nu voordat ze zelf gaan instappen binnenkort?

Maar over die intrinsieke waarde. Weet iemand waar al het goud ligt dat de nominale waarde van ons huidige geld rechtvaardigt? Crypto (betaal) munten hebben een zogenaamde open ledger. Iedereen ziet de transacties. Dat geeft vertrouwen. Vertrouwen geeft waarde aan een monetair systeem.

Iktwijfeldusikleef | 09-02-18 | 01:30 | + 1 -
▼ 1 antwoord verborgen

Verdammpt nog mal

anti overheid | 08-02-18 | 09:11 | + 12 -

Een belangrijke regel is dat zodra er in de media gejubeld wordt, je niet meer moet instappen. Bitcoin werd zelfs in de mainstream media een hype. Ik heb een paar hoogopgeleide oudcollega’s gewaarschuwd die recent ingestapt zijn. Eerst ging de boel nog een stukje omhoog en was het ‘told you so’ en nu zit er eentje in zak en as omdat ie ruim 30K in cryptomunten heeft zitten.

Akiron | 08-02-18 | 08:59 | 6 | + 15 -

@grancolombiano Ik weet niet hoe bij jou zit, misschien ben je miljonair, maar ongeacht je inkomen is 30K een aardig bedrag als dat ineens in waarde halveert. Ik zou er een paar nachten beroerd door slapen, net als hij.

Akiron | 08-02-18 | 13:36 | + 3 -

Een hoger opgeleide die met geld wat die dus kennelijk niet wilt verliezen in een achtbaan als de bitcoin stapt. Klinkt toch lichtelijk paradoxaal eerlijk gezegd. Alhoewel ik ook destijds een professor kende die zn halve vermogen met de internet bubble rond 2000 verloor...

SpaansePeetvader | 08-02-18 | 23:35 | + -1 -

@SpaansePeetvader; dis de druppel. nu heb ik genoeg onzin gelezen. Ik ga weg en neem jou mee. Je kent vast ook mensen die aan wiet zijn overleden.

Als die professor toen zijn geld op Apple of Amazon had gezet dan had hij genoeg geld gehad om een beetje uit je buurt te blijven.

Iktwijfeldusikleef | 09-02-18 | 01:38 | + 1 -
▼ 3 antwoorden verborgen

Dan zijn de DK-reaguurders met bitcoins toch een bijzonder volkje want volgens hun hebben ze allemaal dikke winsten binnengehaald.

2voor12 | 08-02-18 | 08:53 | 3 | + 7 -

Ik heb wel dikke winsten binnengehaald, maar dat is omdat ik al een paar jaar geleden ben ingestapt, niet zozeer vanwege mijn geniale inzichten. Ik dacht een paar weken geleden dat €11.500 de bodem zou zijn...

haenzl | 08-02-18 | 09:53 | + 3 -

jazeker, want als je eerder dan 3 maanden geleden bitcoin hebt gekocht en verder niks hebt gedaan dan sta je nu gewoon op winst. is dat nou echt zo moeilijk om te bevatten?

vagina_destroyer | 08-02-18 | 10:47 | + 3 -

vagina_destroyer | 08-02-18 | 10:47 | + 0 -
als u in een euronext 100/nasdaq/hang seng/dow jones/s&p index fund was ingestapt in november -en daarna op je handen zou blijven zitten - zat u nu ook op een boekwinst. zo moeilijk was het de afgelopen tijd niet om winsten te behalen

Nlz | 08-02-18 | 11:56 | + 3 -

Tja, deze bankier had ervoor gewaarschuwd. Een gewaarschuwd mens telt voor half zeg ik dan altijd....
Hoger opgeleid wil niet zeggen minder hebzuchtig!

ZwarteDag | 08-02-18 | 08:32 | 5 | + -1 -

Brrr enge bankier. Dan wordt omscholen binnen nu en 20 jaar ZwarteDag!

Kair0sss | 08-02-18 | 10:31 | + 4 -

Want overheden en banken zullen het natuurlijk gewoon laten gebeuren dat er betaalmiddelen volledig buiten hun greep om gaan bestaan. Die gedachte nooit begrepen. Word wakker.

laagvliegert | 08-02-18 | 10:50 | + -2 -

laagvliegert | 08-02-18 | 10:50 | + 0 -
helemaal mee eens. Het moment waarop overheden en banken zich gingen roeren, was toen er enige kritische massa dreigde te ontstaan. dan zie je types als Jaimie Daimond wat zaken roepen over btc, en een overheid die hier en daar de teugels aantrekt (of zelfs handel in btc verbiedt). Dit is slechts het begin. Hoe fantastisch cryptovaluta ook moge zijn (weef foutjes daargelaten), het mist een kritisch ingrediënt: controle van de zittende macht (lees banken en overheid) ... en daarmee zal het nooit een succesverhaal worden.

Nlz | 08-02-18 | 11:39 | + 0 -
▼ 2 antwoorden verborgen

REAGEER OOK

Linktip: Energie vergelijken