Nou breekt onze bitcoin. JPMorgan gaat in de crypto-futures

Als blad aan de boom
Als blad aan de boom
JPMorgan is een zakenbank met aan het hoofd Jamie Dimon. Jamie Dimon geniet enige bekendheid als fervent bitcoinhater en vergelijkt de cryptomunt met alles wat rot en vies is. Ook zei Dimon dat hij handelaren van de bank meteen zou ontslaan als hij wist dat ze in bitcoin handelen. Dimon staat niet alleen in zijn aversie, ook andere grootbanken trekken hun neus meestal op als het b-woord valt. Maar goed, die uitspraken van Dimon zijn al weer van een tijdje geleden. Zo lang geleden dat de waarde van een bitcoin inmiddels weer verdubbeld is in waarde. En kijk aan: de houding tegenover bitcoin van zijn bank is opeens totaal omgeslagen. Bloomberg meldt dat JPMorgan aan het bekijken is of er genoeg animo is onder het klantenbestand om bitcoinfutures in de markt te zetten. Klanten kunnen dan dus middels een termijncontract gokken op de bitcoinkoers. Overigens kondigde de CME Group, 's werelds grootste beursuitbater al eerder aan om voor het eind van dit jaar futures te gaan aanbieden op bitcoin. Met bitcoinfutures wordt het voor institutionele beleggers mogelijk om er in te investeren, want voor een future gaat het om de onderliggende waarde. Allemaal short gaan op die bitcoin hoor, Jamie Dimon zou het ook doen.

Reaguursels

Inloggen

Als de bitcoin de komende 6 jaar blijft doen wat hij de laatste 2 maanden heeft gedaan zal ik tegen die tijd de staatsschuld afbetalen.
Als ik er wat voorwaarden aan mag verbinden. Waar een bepaalde religie en een bepaalde politieke organisatie (ondemocratisch, geleid door een ongekozen alcoholist) een hoofdrol in spelen.
Als dat niet mag zal het wel een emigratie naar een redelijk ontwikkeld moslim-arm land met een gematigd warm klimaat worden. Tenzij de bitcoin natuurlijk doet wat iedereen die clicks moet halen voorspelt, dus dat het instort. Dan moet ik gewoon nog heel lang werken.

Vogelbeest | 22-11-17 | 20:36 | + -2 -

bastemeijer | 22-11-17 | 17:19
Gratis bestaat niet, geld verschuift van de alts naar BTC voor de fork. Na de fork omgekeerd.
Speel daar op in en je pakt echte winst ipv een sigaar uit eigen doos coin.

Harry Turtle | 22-11-17 | 17:58 | + 1 -

Ja, en nu gratis voor niets Bitcoin Gold. Eerst Bitcoin Cash en toen Byteballs. Alles voor niets. Die bijtballen waren niet zo gek veel waard maar je moet een gegeven paard etc etc.

Enfin, ik verbaas me en geniet.

Vooral LOL als ik iemand, die ik bijsta, bel met de opmerking dat ik zijn Bitcoin Cash/Gold ff kom verwerken.
Kennis heeft 60 BTC en dus 60 BCH erbij. Te vroeg verkocht, voor 400, maar toch een kedootje van 24K. Wie het snapt mag het zeggen.
En nu ff 60 Gold verwerken. is maar 12K euro, maar er zijn er die daar een paar maanden voor moeten werken.

Wie is toch die gulle gever?

bastemeijer | 22-11-17 | 17:19 | + -2 -

@eisie | 22-11-17 | 16:18 | + 0 -

Het kan ook best een gevaar zijn. De whales (groothandelaren) die nu in de crypto-currency markten aanwezig zijn, zullen kleintjes zijn vergeleken met de JP Morgan's en Goldman Sachs in deze wereld. Die kunnen dus op nog grotere manieren de markten manipuleren.

Een tijdje terug, tijdens invoeren van Bitcoin Cash (BCH) leek het of enkele whales de markten probeerden te manipuleren. Bitcoin veel verkopen en hoge prijs bieden voor Bitcoin Cash. En heel veel BCH inkopen. Dat zorgde toen toch wel voor enkele (korte termijn) problemen. Bitcoin koers daalde. BCH koers werd artificieel hoog en handel in Bitcoin werd duurder, transacties verliepen trager. Mogelijk omdat meer miners BCH gingen minen en minder Bitcoin, vanwege de verwachtte hogere opbrengsten?

DolfWeerwolf | 22-11-17 | 16:32 | + 0 -

Zodra die futures er zijn (als ze er echt komen) kunnen de grote prop jongens zich ermee gaan bemoeien. Hierdoor zou de bitcoin markt wel eens een stuk efficienter kunnen worden dan dat het nu is. Misschien is er eerst nog even een koerssprong. Grote kans dat daarna de volatiliteit begint af te nemen. Of dat de koers in een dalende trend gaat komen. Mijn advies aan alle bitcoinmiljonairs? Pakken die winst nu het nog kan!

eisie | 22-11-17 | 16:18 | + -3 -

@kruz | 22-11-17 | 14:00 |
Nee ik denk het niet.

Hoe meer ik erover nadenk, hoe opzichtiger het spel van JPMorgan is. De directeur roept dat investeren in Bitcoins krankzinnig is. Vervolgens koopt zijn bank op dat moment massaal in. De bitcoins zelf gaan ze niet verhandelen en daar bijven zij op zitten. Wat zij wel gaan verhandelen zijn Futures over bitcoins.

Maar waarom zou een bank futures over Bitcoins gaan verkopen als de prijzen van de bitcoins alleen maar stijgen? Het kost ze dan immers geld.

Er is maar één antwoord op die vraag, namelijk: JPMorgan denkt helemaal niet dat de koersen van Bitcoins blijven stijgen, want dan leveren de futures juist geld op.

Tevens heeft JPMorgan het risico op een voortzettende prijsstijging ook al min of meer afgedicht door nu als een gek Bitcoins te kopen.

Zij kunnen dus in de toekomst de up- en down- futures tegen elkaar wegstrepen en het gedeelte dat er over blijft betalen zij uit met de bitcoins die zij nu ingekocht hebben.

Stel dat de prijs blijft stijgen, dan kan JPMorgan een gedeelte van zijn voorraad bitcoins verkopen om de prijs fors te drukken en zo dus geld te verdienen aan de futures.

Stel dat de prijs daalt, dan verdienen zij fors aan de futures en dekken de netto inkomsten van de futures, het verlies op de huidige inkoop van de bitcoins ruim.

Met andere woorden: JPMorgan kan niets verliezen.

"When you are at a gold rush, you should be selling shovels." is een advies dat ze daar goed hebben begrepen.

@netniet | 22-11-17 | 14:12 |

De ironie van het bovenstaande is, dat het juist de grootbanken zijn die nu geld gaan verdienen aan het "alternatief" dat de grootbanken kapot moest maken.
En dat is precies zoals het altijd al is gegaan.....

Bitcoin is stuk en de fundamentele aannames eronder zijn ook kapot.

@yoshilivo | 22-11-17 | 14:31 | + 0 -
Lees het bovenstaande en u begrijpt waarom JPMorgan helemaal geen invloed uit hoeft te oefenen op de prijs, maar het nare is dat zij doordat het maximumaantal bitcoins constant is en hun huidige voorraad, nu de "hefboom" om de Bitcoin-prijs te manipuleren, al in het bezit heeft. Een hefboom d.m.v. kredieten is niet meer nodig.

Tel Aziaat | 22-11-17 | 15:29 | + 3 -

@Vogelbeest | 22-11-17 | 13:44
Nee, wel het stuk tussen het keyboard en de stoel.

Eigenaar_IJsland | 22-11-17 | 14:32 | + 8 -

Dat Dimon zijn eerdere uitspraken deed, komt door insiders omdat hij op die manier probeerde wat werknemers van hem af te schrikken uit een goede investering en ze zelf op te kopen, zoals niet ongebruikelijk is in die sector. Niet alleen Dimon laat zich herhaaldelijk negatief uit over het B-woord, ook dit mediaplatform maakt zich er debet aan, door fintech standaard te overgieten met een saus van criminaliteit, bloedvergieten en kindermisbruik. Allemaal zaken die dagelijks plaatsvinden en volledig voortkomen uit traditioneel schuldpapier.

Die futures komen in de tweede week van december, maar dit is geen manier om direct invloed uit te oefenen op een echte bitcoinmarkt, integenstelling wat DK hier dus beweert. Het is meer dat de banken met hun versgedrukte geld een enorm belang in bitcoin hebben gekocht en nu gaan proberen zo veel mogelijk geld af te vangen om niet daadwerkelijk in bitcoin te eindigen. Daarnaast wordt met de hefboom van futeres een soort flitskrediet afgesloten wat eigenlijk bijna risicoloos verdienen is, omdat posities nooit negatief kunnen gaan, maar worden stopgezet zodra de kredietverstrekker zijn marge lijkt te gaan missen. Het zou ook de prijsstijging vanaf 1 april, toen de centrale bank van Japan het geheel legaal verklaarde, perfect verklaren. In tegenstelling tot wat men echter gewend is, zal bitcoin niet te manipuleren zijn via enorme hefbomen, maar dat is mijn speculazen verhaal, waarschijnlijk zal het ze begin december wel lukken om de prijs keihard te laten dalen, zou belastingtechnisch ook heel gunstig voor ze zijn, want kapitaal pijldatum is 1 januari, en dan hebben ze een goed motief om wat extra dagen te sluiten rond de kerst, dan kan er namelijk geen nieuwe fiat in.

yoshilivo | 22-11-17 | 14:31 | + 1 -

Het één heeft toch niets te maken met het ander ? Een alternatief zonder enig bancair toezicht is niet ten gunste van de bank, dus is hij niet positief. Door het aanbieden van futures wordt er voorzien in de wens van de klant en maakt de bank commissie. Je kunt moeilijk je klant iets weigeren omdat er voor het instituut iets aan ten grondslag ligt wat niet wenselijk is want dan loopt je klant gewoon weg. Het feit dat je het aanbiedt betekent niet dat je het actief hoeft te adviseren en als je klant het toch wilt kun je, je altijd op je advies verlaten en ondertussen toch geld verdienen. Mocht de klant op zijn bakkes gaan dan snapt die dat hij beter naar je had moeten luisteren en dus bij je moet blijven en ondertussen heb je hem toch weer wat geld uit de broekzak geklopt. Zo vreselijk moeilijk is het toch allemaal niet ? Of is er hier überhaupt nog iemand die gelooft in de integriteit van een bankier ?

netniet | 22-11-17 | 14:12 | + 9 -

Het één heeft toch niets te maken met het ander ? Een alternatief zonder enig bancair toezicht is niet ten gunste van de bank, dus is hij niet positief. Door het aanbieden van futures wordt er voorzien in de wens van de klant en maakt de bank commissie. Je kunt moeilijk je klant iets weigeren omdat er voor het instituut iets aan ten grondslag ligt wat niet wenselijk is want dan loopt je klant gewoon weg. Het feit dat je het aanbiedt betekent niet dat je het actief hoeft te adviseren en als je klant het toch wilt kun je, je altijd op je advies verlaten en ondertussen toch geld verdienen. Mocht de klant op zijn bakkes gaan dan snapt die dat hij beter naar je had moeten luisteren en dus bij je moet blijven en ondertussen heb je hem toch weer wat geld uit de broekzak geklopt. Zo vreselijk moeilijk is het toch allemaal niet ? Of is er hier überhaupt nog iemand die gelooft in de integriteit van een bankier ?

netniet | 22-11-17 | 14:12 | + -2 -

Dus Jamie gaat nu gevolgd worden voor het beïnvloeden van de markten? Na zijn uitspraken zakte bitcoin nogal aardig.. En die blijken nu dus onzin te zijn.

kruz | 22-11-17 | 14:00 | + 1 -

@mezelf
inStapPen; Soros........
Kun je een toetsenbord van een laptop eigenlijk makkelijk vervangen?

Vogelbeest | 22-11-17 | 13:44 | + 4 -

Eerst de boel naar beneden lullen en dan intapen. Lijkt me leuk om data te kunnen.
Soos doet het andersom. Gaat short op solide bedrijven en steunt dan een heleboel linkse organisaties om Het Westen naar de klote te helpen en verdient op die manier.
Dan valt de truck van JP Morgan nog mee. Iedereen met een halve hersencel snapt dat je alleen moet gokken met geld wat je niet echt mist.

Vogelbeest | 22-11-17 | 13:35 | + 5 -

Echt heel verrassend hoor.
Ze hadden ook al groot ingeslagen na Jamie zijn uitspraken. Die dip die toen volgde was overigens vooral het gevolg China nieuws, teveel eer voor Dimon om die aan zijn geblaat toe te schrijven.
Maar goed, let the money flow in.

Harry Turtle | 22-11-17 | 13:29 | + 8 -

Ik heb geen idee van wie deze komt, maar toch herhaal ik de quote: "Ethics is not good business sense".

Als het klantenbestand van JPMorgan zichzelf hiermee in de vingers wilt snijden, met hun eigen geld. Wie zijn zij dan om daar tegenin te gaan? En als JPMorgan domme beslissingen gaat nemen rondom Bitcoin-Futures, hebben overheden eindelijk een reden om die bank te laten ploffen.

Tel Aziaat | 22-11-17 | 13:28 | + 12 -

REAGEER OOK

Linktip: Energie vergelijken