Kijk! Zo boezemt Air France-KLM Arabieren angst in

Met witte gympen
Met witte gympen
Feest bij het Franse deel van de luchtvaartcombinatie Air France-KLM! Vandaag was de lancering van Joon: de hippe Franse dochter die millennials moet verleiden niet langer bij EasyJet en Golfmaatschappijen in te stappen. Bijvoorbeeld door de stewardessen (m/v) een setje witte gympen onder te binden en passagiers een 3D-bril op en een gratis smoothie voor te zetten. Franse fitgirls kunnen eind dit jaar vanaf Sjarrel de G instappen op vluchten naar Berlijn, Porto, Lissabon en Barcelona (voor de durfal). In de zomer van 2018 kunnen zij aan hun teint werken in het Braziliaanse Fortaleza en de Seychellen, wanneer deze bestemmingen aan het Joon-palet zijn toegevoegd. Deze oorden worden dan ook beter bereisbaar voor de Nederlandse reiziger. En dat - als het goed is - tegen een lagere prijs. Via Joon denkt Air France-KLM namelijk een weg te hebben gevonden om het personeel uit te knijpen te besparen op de arbeidsvoorwaarden van het cabinepersoneel. Allemaal om die dekselse Arabieren met hun vermeende staatssteun van het lijf te houden. Bij Emirates lachen ze zich vooralsnog kapot om Joon. Topman Tim Clark ligt niet wakker van die lullige 28 vliegtuigjes waarmee Air France-KLM de golfcarriers probeert kapot te spelen. 'Ik ben er niet van overtuigd dat ze de capaciteiten hebben om zoiets te doen in Frankrijk. Sorry. Was het alleen KLM, dan zou ik me wellicht iets meer zorgen maken.' Yep, u leest het goed. De Emirates-topman steekt KLM wat veren in de staart. KLM was ooit het grote voorbeeld voor de zandmaatschappij, maar zit inmiddels in een moeizaam huwelijk met Franse prutsers. Zelfs onze koning vindt Emirates beter dan de Koninklijke blauwe. Om te bepalen of u de vlees-noch-vis hybride maatschappij Joon als potent wapen ziet tegen prijsvechters en golfmaatschappijen kunt u de (uiteraard nagesynchroniseerde) persconferentie terugkijken (bewegend beeld vanaf 13 minuten).

Reaguursels

Inloggen

Die foto.....
Semi hip op de foto, Check
Diversiteit op de foto, Check
Eifeltoren in de achtergrond, Check
Jean-Marc Janaillac als een zoutzak portretteren, Priceless

Kunnen zo door voor medewerkers van een frietkot. In de Airline branche wordt er bijna alleen maar gekopieerd. Verzin eens wat unieks.

Een voorstel: Waarom met een half volle First, Business of Premium economy vliegen als je ook economy class boekers gelukkig kunt maken met een upgrade. Als de stoelen leeg zijn, maakt het niet veel meer uit in de kosten.

PS. Heeft de rechter persoon extreem lange armen of is het tenue nu al gekrompen.

lcb | 26-09-17 | 14:32 | + 1 -

Air France heeft er zoveel grondpersoneel uitgegooid er dagelijks vertragingen zijn met inkomende luchtvracht. Van Shanghai naar Amsterdam duurt inmiddels korter dan van Schiphol links naar Schiphol rechts. Het begint interessanter te worden om lading te stoppen op Frankfurt en vandaar te trucken naar Nederland.

Vogelbeest | 26-09-17 | 08:35 | + 5 -

Het dossier Air France-KLM laat prima zien hoe de paarden in de EU rennen.
KLM draaide winst, Air France werd met staatssteun op de been gehouden (verboden in de EU).
Air France kon de KLM overnemen. Kortom Nederland moet bukken voor Frankrijk.
Zo ook Fokker, Allerlei "hoge snelheid" treinen die hier rondrijden en wat al niet meer.
Ook de constructie "Straatsburg" is een gruwel van verkwisting.
Het klopt van geen kanten. De Nederlander kan inleveren zodat de Fransen hun luxe luizenleventje kunnen blijven leven.

watergeus | 25-09-17 | 22:25 | + 17 -

Air France heeft zichzelf door middel van Hop! reeds uitgehold wat de binnenlandse (Franse) vluchten betreft. Met Joon gaan ze nu ook een deel van hun buitenlandse vluchten uithollen.
Uiteindelijk zal er een marktnivellering komen op basis van het loon dat de piloten ontvangen. Dat is nu reeds aan de gang tussen Ryanair en Norwegian, de anderen volgen wel.
Het oude model à la Air France of KLM heeft definitief afgedaan. En of ze het nu Joon noemen of Likmijngat, het komt uiteindelijk in dezelfde visvijver als Ryanair.
Emirates heeft al lang in de gaten hoe de markt evolueert en doet daarom geen enkele concessie wat kwaliteit betreft. Want daar is wel degelijk nog een markt voor.
Air France denkt te overleven door de broek te laten zakken, en dat is de foute redenering.
Neem in dit geval een voorbeeld aan de Arabieren.

Nonkel Frituur | 25-09-17 | 20:46 | + 20 -

REAGEER OOK

Linktip: Energie vergelijken