Insurtech: iedereen kent het, iedereen wil het. Behalve u dan.

Insurwattes?
Insurwattes?
We snappen het wel: het is komkommertijd, nog steeds geen nieuwe regering, volgende week pas Prinsjesdag, maar je moet als serieus nieuwsmedium voor de assurantieadviseur toch íets op je site plempen. En dan: plof! Het verlossende geluid van een persbericht in je inbox dat je van de weeromstuit zonder enige ironie vertaalt naar een serieus nieuwsbericht. En dan krijg je dit: Consumenten vinden dat insurtechs meer waar voor hun geld bieden, aldus het altijd gezaghebbende am:web. Zonder dollen, wij collegiaal-hartje deze prachtige site, maar dit had echt niet gehoeven. De bron van deze malligheid is een onderzoek van de slimme jongetjes en meisjes van Capgemini, de consultancytoko met bijna 200k werknemers wereldwijd die vinden dat ze verstand hebben van agile startups met disruptive innovation voor nieuwe value based business models want everything is in flux… Oh sorry, u had uw bullshitbingokaart al vol? Zo niet, dan mag u met het originele persbericht hier verder spelen terwijl wij even een emmertje volbraken. Wees eens eerlijk. U bent zelf consument, waarschijnlijk zelfs ‘verzekeringsconsument’ (en u kent er vast ook nog een boel, zoals die dame of heer die nu naast u op de bank/op kantoor/in de trein zit). Zijn dat nou mensen die weglopen met ‘insurtech’? Volgens Capgemini zou toch tenminste een derde van uw vrinden u onomwonden in uw gezicht zeggen dat they rely on InsurTechs either exclusively or in combination with incumbent relationships to access insurance services. Goh. En wij maar denken dat de mensen gewoon een niet te dure verzekering willen met een redelijke dekking, zonder achterlijke kleine lettertjes en beetje vlotte service. En als het even kan niet opgelicht worden natuurlijk. Maar ja, het gaat niet zo lekker in verzekeraarsland en een kat in het nauw maakt rare sprongen. Terwijl iedereen weet: innovatie en verzekeraars, daar krijg je dus dit soort mismaakte troep van, vrolijk aangejaagd door de adviseurs met hun hipsterspeak vol opendeurenconsultantsjargon en grafiekjes die niks betekenen (zoals hierboven). Dus lieve lieve mensen van am:web, verlies jullie nuchterheid niet en laat dit soort gekkigheid gewoon passeren. De gemiddelde assurantietussenpersoon heeft wel wat belangrijkers te doen.

Reaguursels

Inloggen

Ok, na Bunq straks dus ook Iunq...

Het zal u niet verbazen dat ik Bunqen, Iunqen evenals junken zoveel mogelijk mijd.

Poekieman | 14-09-17 | 12:02 | + -1 -

Na vliegwielsparen, woekerpolis, renteswaps, veel te dure pensioenverzekeringen, veel te dure begrafenisverzekeringen, is het nu tijd voor "insurtech" dus.
-
www.amweb.nl/branche/nieuws/2017/9/con...
-
"Bij insurtechs krijgen klanten meer waar voor hun geld dan bij traditionele verzekeraars. [...] De jonge klanten die insurtechs trekken zijn echter wel vaak minder loyaal."
-
Anders gezegd: bij website verzekeraars die (uiteraard) goedkoper zijn dan bakstenen verzekeraars, komen de nodige klanten op de lage prijs van de verzekering af.
En als de klanten een andere, nog goedkopere, verzekering hebben gevonden, zijn ze weer vertrokken.
Maar wel na geen half uur in de telefonische wacht te hebben gebivakkeerd, maar na een keurig afgehandelde opzeg e-mail.
-
Netjes hoor. En lekker goedkoop, zo te lezen.

Raider Twix | 14-09-17 | 11:35 | + 0 -

Zakelijk moet ik nog steeds de adviseur uitleggen dat de polis niet klopt of aansluit. Prive vindt ik het tegenwoordig eigenlijk best goed geregeld.

Duidelijker polissen en leesbare voorwaarden. Polis updates incl begeleidend schrijven, chatbox waarin je duidelijk uitgelegd krijgt wat wel of niet wordt vergoed. Dat gaat wat mij betreft eigenlijk best goed. Vroegah kreeg je na vele, zelfs aangetekende, brieven gewoon geen antwoord. Of een doos aan de telefoon die je met veel mazzel doorverbond met iemand die het vervolgens ook niet wist. Kastje-muur maak ik niet meer mee in elk geval. Oh, en premies zijn in de regel ook vaak veelal relatief lager geworden.

En dat pensioen, tjsa da's voor de oude generatie, maar die hebben de oorlog dan ook meegemaakt. Ik ken er ook een aantal die zijn weggesaneerd of ontslagen in d pensioenbussiness. Rijk wordt je er als tussenpersoon volgens mij ook niet meer van. Vroeger stonden er Porsches en Lambo's in de straat van meneer de tussenpersoon.

gepast_betalen | 14-09-17 | 08:34 | + 2 -

Innovatie in verzekeringen? Grapje zeker. Nee, de polisvoorwaarden zitten muurvast, iedere investering in IT is steevast te duur. Tussenpersonen en en vooral verzekeringsmakelaars blokkeren iedere verandering. De vergrijzing is zwaar toegeslagen, men telt de dagen tot hun pensioen. Die is wel prettig geregeld. Op oude vooroorlogse voorwaarden uiteraard. Dat dan weer wel.

Analia von Solmsch | 13-09-17 | 22:58 | + 8 -

@Nonkel Frituur
Het gaat de laatste tijd wel erg goed met ons land. Je zou haast een verband vermoeden.

watergeus | 13-09-17 | 22:14 | + 26 -

Jullie zijn ongeveer een half jaar bezig met een regering te vormen. Maar wij hebben nog steeds het wereldrecord, met 541 dagen. Mogen we dit record aub houden? We zijn er fier op.

Nonkel Frituur | 13-09-17 | 21:37 | + 22 -

REAGEER OOK