Nieuw! Vluchten speciaal voor millennials

Maar het is geen prijsvechter
Maar het is geen prijsvechter
Joon. Zo heet het spiksplinternieuwe dochterbedrijf van Air France, waarmee de Franse luchtvaartmaatschappij dan eindelijk weer moet gaan groeien. Even kennismaken. Vanaf deze herfst gaat de maatschappij middellange vluchten verzorgen, om zich vervolgens vanaf medio 2018 ook op langeafstandsvluchten te richten. Joon richt zich specifiek op 'a young working clientele' - jawel, millennials (ofwel mensen tussen de 18 en 35 jaar), 'whose lifestyles revolve around digital technology'. Air France zegt namelijk geïnspireerd te zijn door deze groep. 'Epicurean and connected, they are opportunistic in a positive sense of the word as they know how to enjoy every moment and are in search of quality experiences that they want to share with others.' Het kenmerkende blauw van Joon staat dan ook voor 'the airline's dynamic attitude, as well as the sky, space and travel'. Even los van al deze identiteitsoverwegingen moet Joon door lagere kosten beter kunnen concurreren met bijvoorbeeld uitdagers uit het Midden-Oosten. Vanwege de Franse staakreflex lukte het Air France nooit om forse kostenbesparingen door te voeren. Dit doet Joon wel, door haar personeel tegen mindere arbeidsvoorwaarden te laten werken dan bij Air France het geval is. Op deze manier moeten de operationele kosten bij Joon tussen de 15% en 18% lager liggen. Het bedrijf wordt echter geen low-cost airline, haast Air France zich te zeggen, aangezien het dezelfde producten en diensten aanbiedt als het moederbedrijf. Enfin, tot zover de contouren. Zie het filmpje na de breek voor een visuele kijk op de zaak. Maar wat vinden beleggers er eigenlijk van?






Reaguursels

Inloggen

Corendon blijkt soms niet te vliegen als de charter niet vol genoeg zit. En dan mag je soms twee dagen later vliegen.
Ga direct met Ryan Air.

Raider Twix | 21-07-17 | 19:27 | + 0 -

"Het bedrijf wordt echter geen low-cost airline, haast Air France zich te zeggen,". Is ook niet nodig. Papa en mama betalen wel voor hun engeltjes

Vunzigheid | 21-07-17 | 10:38 | + 2 -

je kan nu reeds veel goedkoper bij AF/KLM op de regulieren diensten
ALS je BV NAAR JAPAN WIL MOET JE NIET IN FRANKRIJK OF NEDELRAND BOEKEN
mAAR DOE DAT GEWOON EVEN IN JAPAN bij AF of klm japan

Scheelt direct 400 euro oh en je mag dan wel 2 koffers van ieder 23 kg mee-- inbegrepen he

dus wat nu joon

henk voedselbank | 21-07-17 | 10:35 | + 1 -

Milennials zijn net mensen. Sommigen willen gewoon goedkoop, anderen willen best meer betalen voor een beetje meer luxe. Ryanair lukt het om de kosten flink lager dan de concurrent te krijgen, en wint zo klant zonder allerlei hippe shit eromheen. Virgin Atlantic bood juist extra luxe. Toen ik een tijdje naar Tokyo vloog was ik behoorlijk in de verleiding om via Londen te vliegen, hoewel er een directe KLM-vlucht met dezelfde prijs ging, zoveel beter was de service in business class. Limo van en naar huis (KLM: treinkaartje. Wèl eerste klas, dat dan weer wel). Lounge met Chesterfields, goeie drank, een kapper en een masseuse (KLM: een opgeleukte wachtkamer). Aan boord: een heuse bar in het bovendek (KLM propt daar liever nog wat passagiers). Ik heb al jaren niet meer op die route gevlogen en ik meen dat ze die luxe inmiddels wel weer wat hebben teruggeschroefd, maar het geeft wel aan hoe je klanten wint met een beter product.

Muxje | 21-07-17 | 10:30 | + 2 -

Hoe vaak heeft men soortgelijke initiatieven niet al geprobeerd en steeds mislukt het. Als je jongeren wil trekken moet je gewoon goedkoper vliegen dan Ryanair anders wordt het een debacle.

Bytemaster | 21-07-17 | 09:06 | + 6 -

Typisch Frans. Niet je bestaande bedrijf drastisch herorganiseren, want achterban. Niet keihard te concurrentie aangaan met prijsbrekers, want veel te hoge overheidslasten. Niet overgaan naar marktconforme arbeidsvoorwaarden, want stakingen. Niet een radicaal nieuw bedrijfsmodel introduceren, want protesten.

Wél een beetje doorprutsen, trekken en erbij blijven, een boel paarse broeken een pretentieus marketologenzwetsverhaal laten uitbraken, een paar foto's van zelfvoldane directiepakken in de media en succes en dikke omzetten komen aanwaaien. En als het tóch misgaat springt de overheid wel bij met belastinggeld.

Welkom bij Business in France.

Magnum Force | 21-07-17 | 07:30 | + 11 -

Nou veel succes met je Millenials, Air France. Want dat zal je nodig hebben.

Vespucci | 21-07-17 | 07:11 | + 4 -

@accijnstoerist | 20-07-17 | 21:48 | + 6 -

Ik mistte (nou ja ...) wel een excuus-moslima. En waarom is er geen excuus-Asian?

DolfWeerwolf | 21-07-17 | 06:05 | + 3 -

>millennials

stom. stop maar.

harry21 | 20-07-17 | 23:44 | + 11 -

EefjeWentelteefje | 20-07-17 | 23:16
Persoonlijk heb ik nog geen enkel kleinkind van de hippie-generatie horen klagen over onbetaalbare huizen. Hun grootouders kregen alles echt letterlijk in de schoot geworpen en weten niet meer wat ze met hun geld moeten aanvangen. In België zorgt een fiscale constructie (bedacht door babyboomers uiteraard) ervoor dat kleinkinderen zeer voordelig kunnen erven.
Uiteraard mag men niet veralgemenen. In marginale milieus zal men inderdaad klagen. Maar om eerlijk te zijn klaagt men daar altijd. Wie iedere maand zijn loon verbrast aan drank en sigaretten zal nooit een eigendom verwerven.

Nonkel Frituur | 20-07-17 | 23:43 | + 6 -

Wel handig als ze al dat hipster kutvolk in een vliegtuig pleuren. Wordt het op resterende vluchten die kant op wat leefbaarder.

Banana008 | 20-07-17 | 23:25 | + 15 -

Maar ze hebben geld, dus vinden de markting-jongens & meisjes hen interessant.
@Nonkel Frituur | 20-07-17 | 22:43 |

Dat vraag ik mij af, dit zijn toch diezelfde 'millenials' die er over klagen dat ze geen huis meer kunnen kopen (vertaling: een paar jaar sparen en daarna gewoon beginnen met een startersappartementje is ze te min, want natuurlijk moeten ze wel de nieuwste gadgets in huis hebben, en niet te vergeten het jaar backpacken in Australië, omdat ze niet weten wat ze na hun 'studie' met hun leven aan moeten...)?

EefjeWentelteefje | 20-07-17 | 23:16 | + 16 -

Blauw, jong en je richten op millenials.
Was het teveel gevraagd om KLM gewoonte rebranden?

Ik stel voor om de K van de LM af te pakken en een nieuwe Nederlandse airline te starten.
AF zoekt het maar uit met de Nederlandse landingsrechten.

Mauguio | 20-07-17 | 23:01 | + 5 -

Mag ik ook even aan 'marketing' doen? Sinds de Tweede Wereldoorlog voorbij is was er geen kapitaalvernietiging meer en werden er steeds minder kinderen geboren. Simpel gezegd komt het erop neer dat kinderen steeds rijker en verwender zijn. Velen worden zo rijk geboren dat ze in feite niet eens hoeven te werken. Ik heb verschillende van dat soort exemplaren in de familie.
Die paarse broeken met hun architecturale brilletjes zullen hen waarschijnlijk omschrijven als "jongeren die belang hechten aan de kwaliteit van het leven". In werkelijkheid zijn het gewoon niksnutten (zoals hun hippie-grootouders) die niet weten wat ze met hun leven moeten aanvangen. Maar ze hebben geld, dus vinden de markting-jongens & meisjes hen interessant.
Als werkgever doet u er goed aan deze parasieten te weren uit de onderneming. Het zijn stuk voor stuk prinsen en prinsesjes met een roze bril die denken dat u er bent om hen op hun wenken te bedienen. Nee, dan bent u véél beter af met Polen die zich wél nog willen inzetten, en die wél nog respect hebben voor hun baas.

Nonkel Frituur | 20-07-17 | 22:43 | + 37 -

Even opgezocht: "joon: grote dobber die rechtop in het water staat en het vistuig draagt." (bron: www.betekenis-definitie.nl/Joon )
Wederom een bewijs dat de Fransen schijt hebben aan de Nederlanders, want anders zou je deze naam nooit hebben gekozen.

Rhenium | 20-07-17 | 22:24 | + 6 -

Vliegt JOON wel gewoon als het grondpersoneel staakt, of als de luchtverkeersleiding staakt of als wat dan ook staakt? Kortom er staakt altijd wel iets of iemand in France, nou best knap dat JOON dan gewoon wél vertrekt, ik ben heel benieuwd..

BoerinFrance | 20-07-17 | 22:15 | + 6 -

Lagere kosten?
De piloten hebben met stakingen er al voor gezorgd dat ze hetzelfde gan verdienen als hun overbetaalde AF-collega's....

FW Ta-183 Huckebein | 20-07-17 | 22:09 | + 5 -

Wat een debiele marketing, zeg.
Fijn te lezen dat ik dus niét welkom ben bij Joon. Jammer voor Joon dat ik - in tegenstelling tot de gemiddelde 'millenial' - over een bak spaargeld en een (bijna) afbetaald huis beschik, want uiteraard loop ik op deze manier weg naar de concurrent.

EefjeWentelteefje | 20-07-17 | 22:09 | + 26 -

Air France zegt namelijk geïnspireerd te zijn door deze groep. 'Epicurean and connected, they are opportunistic in a positive sense of the word as they know how to enjoy every moment and are in search of quality experiences that they want to share with others.'

Mooi... maar wat heeft dat specifiek met vliegreizen te maken ?

duitse herder | 20-07-17 | 22:08 | + 9 -

Millenials; mooie term bedacht door gefaalde marketing bobo's. Net aangekondigd: A Modern Man, VPRO docu met volgende trailer: "De 31-jarige Charlie Siem uit Londen lijkt een perfect leven te hebben, maar vraagt zich net als veel millennials toch af: hoe kan het beter, hoe word je de beste versie van jezelf?" (1). Even opzoeken, dan blijkt dat Siem zoon van Norweegse oliemiljardair is. Of deze achtergrond voor die vele millenials geldt zoals docu doet denken moet men zich ernstig afvragen.

1. www.vpro.nl/programmas/2doc/2017/a-mo...

2Schwanz | 20-07-17 | 21:58 | + 34 -

Hadden ze niet beter iets gender neutraals met een Q in de naam kunnen bedenken?

Poekieman | 20-07-17 | 21:54 | + 15 -

Check de excuusnneger op het plaatje.

accijnstoerist | 20-07-17 | 21:48 | + 29 -

Hebben jullie ook een roodgloeiende paarsebroekenbullshitbingokaart?

hellend_flak | 20-07-17 | 21:32 | + 34 -

REAGEER OOK

Linktip: Energie vergelijken