Emirates wil prijsvechters bestrijden met slimme bril

Geniaal
Geniaal
In de luchtvaartbranche heeft u grofweg twee keuzes. Of u vliegt met een lowcostcarrier (LCC). Dan schuren uw knieschijven zeurend tegen de stoel van uw voorganger, betaalt u €5,95 voor een muf broodje met drie zompige plakken die voor kaas door moeten gaan, voor ieder wissewasje moet u bijlappen en uw piloot is een onzekere zzp'er. U kunt ook kiezen voor traditionele partijen als KLM, British Airways, Qatar Airways of Emirates. In dat geval zit u iets comfortabeler, krijgt u een versnapering, kunt u de vlucht via het entertainmentsysteem volgen en heeft de piloot een (goudgerand) vast contract. Uiteraard zijn LCC's vooral actief op korte lijndiensten, maar dat lijkt te gaan veranderen. Hoewel we de intercontinentale plannen van RyanAir meermaals als de Trans-Atlantische Hoax™ hebben bestempeld lijkt een partij als Norwegian Airlines serieus werk te maken van het verramsjen van langeafstandsvluchten. En dit leidt tot enige paniek en verwarring bij sommige traditionele vliegmaatschappijen. Want moeten zij zich nou focussen op het bieden van service of meegaan in de prijzenslag? Zo introduceerde United Airlines een uitgeklede variant van een Economy Class-tickets, maar niet iedere passagier begreep waar dit ticket recht op gaf (zitten, mond houden en hopen dat je niet uit je dubbelgeboekte stoel gesleurd wordt). Gevolg: boze passagiers die tweeten over een 'dehumanizing experience'. Ook bij Emirates kunnen ze moeilijk kiezen. Enerzijds investeert de golfcarrier stevig in zaken als luxe barretjes voor rijke passagiers. Anderzijds brengt het sinds kort, net als prijsvechters, geld in rekening voor het selecteren van een stoel en meebrengen van ruimbagage. Om dat Emirates ook voor Jan-met-de-pet dan wel Ahmed-met-de-dishdasha onderscheidend wil blijven heeft men een nieuw plan gesmeed. Stewardessen worden voorzien van een smartbril. Via de bril krijgen zij meer informatie over de passagier en die kan dan beter op maat worden bediend. De Chief Digital Officer van Emirates fantaseert ook over slimme bril voor de luchtvaartforens. U kunt daar bijvoorbeeld het menu mee doorlezen of gemakkelijker navigeren op het vliegveld. En het ziet er nog sexy uit ook. Kortom, die prijsvechters kunnen opdoeken.

Reaguursels

Inloggen

duitse herder | 14-06-17 | 21:20
Dan wil ik je nog wel eens een flinke intercontinentale vlucht zien doen.

Flatulent | 15-06-17 | 17:59 | + 0 -

Met een beetje fatsoenlijke VR-bril hoef je straks je zolderkamer niet meer uit voor een geweldige strandvakantie op de Maladiven. Stuk goedkoper, lekker in je eigen bed pitten en nog beter voor het milieu. Fuck vakantievliegen.

Taggart | 15-06-17 | 15:31 | + 0 -

Als u beenruimte wilt dan moet u gewoon kiezen voor KLM. Die zijn ingericht op lange Hollanders.
Tel Aziaat | 15-06-17 | 09:47 | + -4 -

Er zijn veel klachten over KLM, ook over beenruimte op lange vluchten. KLM doet het ook niet goed in de polls. Aangezien ik binnenkort ook een lange vlucht moet boeken, zou ik ook wel willen weten wat voor beenruimte ik bij KLM, EVA of Emirates mag verwachten. Ik ben echter bang dat dat niet vooraf bekend is, ook omdat je nooit zekerheid hebt met welk type toestel je vliegt.

Janloel7282 | 15-06-17 | 14:18 | + 0 -

@kornexz | 15-06-17 | 10:51 | + 0 -
Ik heb het over de intercontinentale vluchten, waar dit wel degelijk het geval is.
LLC's gebruik ik alleen op vluchten van minder dan 4 a 5 uur.

Tel Aziaat | 15-06-17 | 11:15 | + 0 -

ja, klagen over vliegen, maar wel voor vijf tientjes vanaf Eindhoven naar een zonnige bestemming kunnen vliegen in Zuid-Europa. Dit terwijl het treinkaartje naar Eindhoven duurder is.
Wil je comfortabel vliegen? Dan boek je business-class!
Kun je dit niet betalen? Economy Comfort is voor mij (190 cm lang en 100+ kilo dik) ook nog prima te doen in het gangpad op lange vluchten.
Verder zelf de keuze maken of je het geld uitgeeft aan een sompig broodje of bijbetaald voor het vervoer van je koffer.
Zelf zie ik het voordeel wel in van vaak vliegen met een carrier uit dezelfde alliantie (in mijn geval skyteam). Geen gezeik over koffers. Upgrades met miles betalen. Gebruik van de lounge etc. etc.
Ook dit zal een persoonlijke keus zijn en is natuurlijk afhankelijk van hoe vaak je (voor je baas) in het vliegtuig zit.

klaaaaz | 15-06-17 | 11:12 | + 0 -

Tel Aziaat | 15-06-17 | 09:47
Daar ben ik het niet helemaal mee eens. Ik heb een paar keer intercontinentaal met KLM gevlogen en de beenruimte / comfort is niet veel beter dan andere (LCC) maatschappijen. De stoelen zijn niet super (ook in nieuwere toestellen niet), wat ik na een uurtje of 3 / 4 echt ga merken.

kornexz | 15-06-17 | 10:51 | + 0 -

De low-cost carriers. Geweldig. Laatst voor een paar knopen naar Wroclaw gevlogen. Dat de stagiair achter de stuurknuppel de motoren ongeveer boven Leipzig uitzet en op thermiek afdaalde Polen in neem ik dan maar op de koop toe.

Enter Yeti | 15-06-17 | 10:45 | + 5 -

Ha... een luchtvaartmaatschappij artikel en de reacties zijn natuurlijk in trant van: " zie mij eens een ervaren vliegtuigpassagier zijn", " want de reep van de KLM is beter dan die van Easyjet "

thekolere | 15-06-17 | 10:28 | + 7 -

In de cattle class moet je (na de take off!!!) gewoon een stevige inslaper nemen. Tijdens de vlucht geen centje pijn.

Speitoptantje | 15-06-17 | 10:22 | + 1 -

@kornexz | 15-06-17 | 08:54 | + 1 -
Als u beenruimte wilt dan moet u gewoon kiezen voor KLM. Die zijn ingericht op lange Hollanders.

Tel Aziaat | 15-06-17 | 09:47 | + -7 -

Bestaan er websites waar je per maatschappij/toestel/vlucht kunt checken hoe het gesteld is met de beenruimte/service/prijskwaliteit verhouding/etc? Als je niet altijd dezelfde lijn vliegt blijf het iedere keer een verrassing hoe comfortabel het is. Wil best een beetje meer betalen voor een fatsoenlijke vlucht.

kornexz | 15-06-17 | 08:54 | + 1 -

Bji de traditionele partijen schuren mijn knieën ook regelmatig zeurend tegen de stoel voor me, dus het prijsverschil wordt niet altijd gerechtvaardigd door een betere ervaring helaas.

LaPachanga | 15-06-17 | 06:01 | + 5 -

Natuurlijk wel belangrijk voor zo'n stewardess om te weten of er inwoners van de VAE in het vliegtuig zitten. Je zou zo iemand toch niet per ongeluk willen aanspreken op het feit dat hij je mishandelt.

frank87 | 15-06-17 | 00:22 | + 4 -

Bij Allah! Je had wel even mogen waarschuwen voor het volume.

Joffri | 14-06-17 | 23:55 | + 3 -

Haberdoebas | 14-06-17 | 20:44 |

Ondertussen op het vliegveld van Casablanca:

youtu.be/Q47x3OCN2UY

Klapband1408 | 14-06-17 | 23:08 | + 2 -

@Ay_Caramba | 14-06-17 | 21:39
Als Spanjaard wil je je dan van je meest Hollandse kant laten zien en 13 uur lang niets eten en drinken.

kapotte_stofzuiger | 14-06-17 | 23:03 | + 6 -

Qatar Airways ftw!

Max bet op de Unibet | 14-06-17 | 21:54 | + -8 -

bij british airways krijg je een zakje nootjes of een mini zakje chips in plaats van een zompig broodjel

waskuup | 14-06-17 | 21:41 | + 5 -

Ik heb recent voor het eerst met Norwegian geboekt voor een reis van Gatwick naar Singapore, rond de 200e enkele reis pp, kom daar maar eens aan met andere maatschappijen. Dat je dan voor eten/drinken apart moet betalen dat zal dan wel.

Ay_Caramba | 14-06-17 | 21:39 | + 7 -

Das Kapital lijkt nog steeds niet te snappen dat de service van low cost maatschappijen en traditionele maatschappijen naar elkaar toe groeit. Het kan best dat je knieschijven bij Ryanair tegen de stoel voor je aanschuren, maar dan gebeurt dit ook bij KLM. Ryanair en KLM economy hebben ieder een seat pitch van 30 inch. Ook bij KLM betaal je voor je koffer in het ruim, KLM durft ook nog eens boekingskosten te rekenen bij elke boeking.
Emirates en de andere Maatschappijen uit de Golf moet je überhaupt links laten liggen.

Duifmans | 14-06-17 | 21:29 | + 20 -

Ik doe gewoon een zonnebril op in de Cessna. En bedien mijzelf.

duitse herder | 14-06-17 | 21:20 | + -8 -

Zo zwart-wit is het echt niet. Je kunt prima vliegen met lower-budget dochters zoals jetstar (Qantas) of scoot (singapore airlines) etc. Ja het zijn de wat oudere toestellen en inderdaad kost extra bagage en een speciale zitplaats extra. Qatar airlines heeft had zelf al redelijk goedkope vluchten en introduceerde in maart Level, wat vanaf nu de budget vluchten zal uitvoeren. De vliegtuigen zijn altijd goed onderhouden, het personeel is personeel in opleiding voor die A-merken. Een beetje jong dus maar daar merk je niks van. Ik kan finnair ook aanraden, dat is ook niet duur tov het comfort. Dit is allemaal inclusief matige maar toch zeer welkome maaltijd(en) en zelfs gratis bier/wijn/cola/water en zelfs ijsblokjes. Al moet gezegd dat ze daarvoor slechts een paar keer langskomen maar het is genoeg om gehydrateerd te blijven in ieder geval.

Gewoon even iets verder kijken dan je neus lang is en er is nog prima te vliegen. Volgen van de voortgang op je entertainment systeem is op langere vluchten nooit meer een probleem. Ik vermoed dat dhr. Jansen niet zo vaak vliegt en al helemaal niet intercontinentaal (of altijd de hoofdprijs betaalt).

Een trip mag best wat kosten maar als ik honderden euro's extra aan accommodatie of bijvoorbeeld in de haven op het terras kan uitgeven ipv voor mijn stoel dan is de keuze snel gemaakt.


Joffri | 14-06-17 | 21:14 | + 10 -

Stonecity | 14-06-17 | 20:12 | + 1 -

10 op een rij in een A380 valt mee, maar Airbus heeft plannen voor 11 op een rij....
ps: Boeing wil ook 10 op een rij in een 777, dan heb je dus stoelen van 17.5 inch (44,45 cm) breed !

FW Ta-183 Huckebein | 14-06-17 | 21:00 | + 2 -

Ik heb een Israelisch paspoort en dan dientengevolge niet inchecken. Dit wordt gewoon toegestaan op Schiphol.
Moeten ze eens met iemand met een Marokkaans papoort proberen dan zijn de poppen aan het dansen.

Haberdoebas | 14-06-17 | 20:44 | + 64 -

Ik steun geen maatschappijen uit het Midden-Oosten en al zeker niet wanneer ze 10 stoelen op een rij zetten. Keuze zat uit andere airlines waar dan ook naar toe en voor die paar tientjes extra kan je vrij blijven van enige hypocrisie.

Stonecity | 14-06-17 | 20:12 | + 21 -

REAGEER OOK