John de Mol wordt de Silvio Berlusconi van bagger-tv

Bamski
Bamski
Met TMG wil het niet echt vlotten, maar het Talpa van John de Mol heeft nu wel SBS Broadcasting ingelijfd. Daar was eind vorige week al sprake van, maar vandaag wordt het nieuws bevestigd door het mediabedrijf. Talpa Holding neemt het belang van 67% in SBS Broadcasting van het Finse Sanoma over en wordt daarmee volledig eigenaar van de TV-zenders SBS6, NET5, Veronica en SBS9. Met de overname is €237 miljoen gemoeid. Het belang in Veronica Uitgeverij (waar onder andere de Veronica tv-gids wordt gedrukt) verkoopt Talpa aan Sanoma. Talpa zegt in het persbericht de overname 'binnen afzienbare tijd' te kunnen afronden. De officiële lezing van de overname is dat De Mol een nieuw Nederlands multimediabedrijf wil starten, en dat de zendergroep daar prima bij past. 'SBS is als uniek mediabedrijf een onmisbare schakel in dit bedrijf. Daarnaast is het hebben van innovatieve content en toegang tot andere platformen van groot belang. De propositie die hieruit volgt is interessant voor zowel de kijker, de lezer, de luisteraars, de consument en de adverteerder', aldus De Mol. Ja inderdaad, in die opsomming wordt ook 'de lezer' genoemd, waardoor we zouden moeten concluderen dat de mediatycoon de strijd rond TMG niet opgegeven heeft. Talpa is Talpa Holding is ook eigenaar van Talpa Radio, waartoe Radio 538, Radio 10, Sky Radio en Radio Veronica behoren. Ook Talpa CEO Pim Schmitz sluit zich aan bij de woorden van De Mol: 'Na het toevoegen van SBS richten we ons op het verder investeren in OTT (linkje, red.), Print, Online, Data en Concepts.' Een direct gevolg voor de kijkers van SBS zal zijn dat De Mol nu de totale zeggenschap gaat krijgen over de programmering van de zenders. Of dat een positief effect gaat geven aan de kijkcijfers, valt nog te bezien. Tegenover het aantal succesvolle formats staan minstens evenveel totaalflops. De Mol gaf eerder in De Telegraaf (blendle) ook al aan hoe zijn droom eruit ziet: 'Ik zou radio, de krant en online-activiteiten dichter bij elkaar zetten, waardoor je een enorm bereik hebt. Op merkengebied moet er samenwerking mogelijk zijn met SBS. Ik heb altijd het gevoel gehad: mede-aandeelhouder Sanoma zit niet voor eeuwig in SBS. Maar dat zal moeten blijken. Laten we eerst kijken naar de mogelijkheden die er nu liggen. Het zou te gek zijn als er over vijf jaar een soort Media City aan de Basisweg staat met studio’s, met radio, met redacties, en de dikste glasvezel die er in Nederland te vinden is.' En filmpjes van Patricia Paay moeten voortaan eerst aan de baas worden voorgelegd. Spreekt voor zich.

Reaguursels

Inloggen

Telegraaf is misschien geen kwaliteitskrant, het is geen linkse prut. Op zijn best is het een rechtse schreeuwer. Past dat wel bij dom links vermaak?

Raider Twix | 10-04-17 | 19:43 | + 0 -

Oh , er word nog steeds tv gekeken in Nederland ? Tsss , niets van bekend.
Nou als die Mol zo gek is op antiek heb ik hier ook nog wel wat liggen waar hij vast wel wat mee kan : 3 knappe klompen , 6 best bruikbare borst rokken , een pond prima pruim tabak , 4 liter levertraan , 2 stevige voeten stoofjes , een hele handige hondekar en 88 turven.
Nou man , doe me een bod.

enorme sukkelzak | 10-04-17 | 18:27 | + -1 -

Best goed gedaan dat manneke.
Ouwelui hadden vroeger een cafe in de Gentsestraat, op Scheveningen, "Johns Inn" genaamd.
Vroeg me trouwens af of die nog rookt. Anders zal die niet lang plezier hebben van de knaken.

bastemeijer | 10-04-17 | 16:35 | + 0 -

Dus 1 groot reclamefestijn. Ik kijk al weinig tv en zal nu dus nog minder kijken. waar ik mij al mateloos irriteerde aan RTL4 die altijd hetzelfde groepje RTL4 bekenden laat langskomen om te bespreken wat ze in hun RTL4 programma gaan uitzenden, wat wordt onderbroken voor promo's van diezelfde RTL4 programma's. En reclame voor de producten die al op tafel staan. En nu dus nog meer van dat soort baggerzooi op tv? laat maar.

Sadomassochristus | 10-04-17 | 12:11 | + 5 -

Vogelbeest | 10-04-17 | 09:27
Moet je oppassen: er zijn zat linkse mensen met geld. Waarom dacht je dat er zo veel "vrijgevochten" mensen rondlopen. Die hebben allemaal linkse vriendjes nodig om voor het levensonderhoud te zorgen (al of niet van de staatsruif).
De echt arme mensen werken voor de kost.

frank87 | 10-04-17 | 11:15 | + 0 -

Radijsje | 10-04-17 | 10:56 | + 0 -
nog altijd 100 keer beter dan de Italiaanse televisie. Het enige wat ik hier zie zijn kookprogramma's en B films die in het Italiaans zijn na gesychroniseered....

waskuup | 10-04-17 | 11:06 | + 1 -

waskuup | 10-04-17 10:32 |
waskuup | 10-04-17 | 10:36
Daarom is nederland er ook zo slecht aan toe, er zitten geen mensen meer voor de tv, maar zombies!

Radijsje | 10-04-17 | 10:56 | + 5 -

Nog meer en langere reclames, nog meer product placement in alle programma's.
Je bent wel gek als je nog naar die zender kijkt.

sinar2 | 10-04-17 | 10:53 | + 2 -

en deze man is serieus slim bezig. Hoe groter de bagger en hoe meer overdreven het is hoe meer mensen er naar kijken. Dat zie in je Amerika precies hetzelfde.

Neem bijvoorbeeld dr phil.. dat wordt in meer dan 100 landen uitgezonden. Met onderwerpen als 'mijn gezicht is er door een aap afgebeten''... mijn dochter gaat naar de moskee en ik ben bang dat ze een terrorist wordt''... ''de man van 600 kilo'' etc etc .. Daar kijken mensen naar.

waskuup | 10-04-17 | 10:36 | + 3 -

SBS6 is eigenlijk best een leuke zender. Alleen jammer van die programmablokken tussen de reclames door. Ik hoop dat John de Snol daar snel iets aan gaat doen!

Reinaert | 10-04-17 | 10:34 | + 3 -

niks mis met shownieuws utopia en de gevaarlijkste wegen van Europa.. Het Enige wat ik nog mis is cops.. dat hebben ze in het verleden ook uitgezonden en vond ik wel gaaf: www.youtube.com/watch?v=GazE8PAL-DE

waskuup | 10-04-17 | 10:32 | + -7 -

Ik zit soms met open mond naar die zooi te kijken. En ik bedenk dan altijd naar dat de bodem nog niet is bereikt. Wat een bagger.

Yeohan | 10-04-17 | 10:13 | + 5 -

Vogelbeest | 10-04-17 | 09:27 |

Ik heb sinds oktober 2014 geen TV meer gekeken. Ik hou het op internet vermaak en informatie. Televisie is allemaal een kopie van een kopie van een kopie.

duitse herder | 10-04-17 | 10:06 | + 5 -

Vogelbeest | 10-04-17 | 09:27 | + 2 -
Eens. Afgelopen tijd de serie 'Through the Wormhole' herontdekt. Wanneer je nog een goede avondvulling nodig hebt, en de serie nog niet kent, wil ik je deze graag meegeven.

Copyrechts | 10-04-17 | 09:47 | + 0 -

Tja... als slimme en intelligente mensen Nederland hebben verlaten en nog gaan verlaten... dan hou je TV-zenders SBS6, NET5, Veronica en SBS9 over. Kwestie van de juiste marketing beheren.

duitse herder | 10-04-17 | 09:44 | + 2 -

Juist iemand met zo'n enorme pot geld zou de Nederlandse sector van acteurs en scriptwriters een enorme boost kunnen geven. Nu wend JDM zijn kapitaal aan om hen die JDM zakelijke frustraties uit het verleden hebben bezorgd in het ongelijk te stellen.

Wat dat betreft heeft Van den Ende toch meer klasse dan De Mol.

SansUnique | 10-04-17 | 09:42 | + 5 -

En een uitstekende analyse van Vogelbeest!

SansUnique | 10-04-17 | 09:30 | + 3 -

Ik ken JDM toch vooral van een eindeloze stroom realityprogramma's waarin gelachen wordt om ongetalenteerden. De koning van het junkvermaak.

SansUnique | 10-04-17 | 09:28 | + 5 -

Hoeveel media controle mag één holding hebben? Ook al zijn er zoveel verschillende dochter ondernemingen die diversiteit uitstralen, hoe veel controle heft de holding over wat er wel en niet gecensureerd gaat worden bijvoorbeeld. Zou Talpa TMG overnemen bijvoorbeeld, hoeveel persvrijheid behoudt GeenStijl gaande over artikelen die de meneer de Mol onwelgevallig zijn.

Godwint | 10-04-17 | 09:27 | + 7 -

bagger-tv

Is er ook goede TV dan? Gewoon op TV bedoel ik? Zonder decoder, bijbetalen, streaming kastje, youtube?
Het gemiddelde IQ in NL is ca 100 en gaat naar beneden door de import van zwakbegaafden. TV-makers in de commercieële hoek hebben daar altijd al op geanticipeerd door tv te maken voor mensen met een IQ van 90, om toch vooral geen deel van de unilever-doelgroep af te stoten, want dat scheelt inkomsten.
In de gesubsidieere hoek wordt alleen links-tv gemaakt,. want ze moeten onze linkse overheden te vriend houden, anders lopen ze kans op inkomensverlies. Waarmee de linkse overheid en de linkse omroepen elkaar in stand houden op koste van en ten koste van de belastinbetaler.

Alles bij elkaar is er via de traditionele TV weinig te zien wat een niet-linkse kijker met een IQ boven 110 kan boeien. Volgens mij wordt daarmee een giga-kans voor adverteerders gemist, want de intelligentere rechtse kijker heeft gemiddeld per persoon meer te besteden dan het dommere links-volk. Misschien niet allemaal bij elkaar, want de verkiezingsuitslag heeft duidelijk aangetoond dat de meerderheid dom en links is, maar in deze tijd waar iedere niche-markt opgezocht wordt in de jacht op advertentie-euro's blijft het me verbazen dat je als iets slimmer mens je eigen content moet opzoeken.

Vogelbeest | 10-04-17 | 09:27 | + 18 -

'SBS is als uniek mediabedrijf een onmisbare schakel in dit bedrijf. Daarnaast is het hebben van innovatieve content en toegang tot andere platformen van groot belang. De propositie die hieruit volgt is interessant voor zowel de kijker, de lezer, de luisteraars, de consument en de adverteerder'

Behalve bagger-tv ook bagger-blabla dus.

Poekieman | 10-04-17 | 09:11 | + 16 -

REAGEER OOK