Bedrijf sluit klant af na grote mond

Terecht
Terecht
Het blijft een moeilijk vraagstuk: hoe reageer je als bedrijf op negatieve feedback van je klanten? Het Amerikaanse bedrijf Softcomplex worstelt nogal hiermee. Eerder dit jaar rolde het Garadget uit, een systeem om je garagedeur middels je smartphone te openen. Een product dat begrijpelijkerwijs nog wel wat groeipijntjes heeft. Afgelopen zaterdag deed ene R. Martin zijn beklag op het productforum over problemen die hij ondervond met de iPhone-app van Garadget. Daarbij verwees hij naar het systeem als een 'piece of shit', weet Ars Technica. Een reactie van het bedrijf bleef in zijn ogen te lang uit, waarop hij zijn woede verpakte in een recensie (1 ster) op Amazon.

'Junk - DO NOT WASTE YOUR MONEY - iPhone app is a piece of junk, crashes constantly, start-up company that obviously has not performed proper quality assurance tests on their products.'


Duidelijke taal. Zijn klaagzang kon echter op weinig begrip van het bedrijf rekenen. Voor Denis Grisak, de man achter Garadget, was deze aanleiding om het gebruikersaccount van de man geen toegang meer te verlenen tot de server van het bedrijf.

afgesloten.jpg

Maar nadat Grisek een forse berg negatieve feedback over zich heen kreeg, besloot hij het account toch weer toe te laten tot zijn server. Grisek bevestigt dit incident tegenover Mashable en noemt zijn reactie een 'unusually emotional call' en 'a lesson that's hard to ignore'. Dit wil overigens niet zeggen dat hij de klant buiten zijn eigen huis sloot. Volgens Grisek was de klant namelijk nog in de setup-fase en de app 'never in actual use'. En Garadget is een 'add-on device which doesn't provide or replace opener's functionality'. Enfin. De PR-les voor nieuwbakken tech-startups moge duidelijk zijn. En of het verstandig is om alles maar aan het internet te hangen, da's een andere vraag.

Reaguursels

Inloggen

Tenslotte... een vrouw is fiscaal niet aftrekbaar op de balans.
duitse herder | 06-04-17 | 20:24 | + 10
-
tip voor een vrijgezel: veel dingen trek je van de fiscus af, maar sommige dingen niet.

Raider Twix | 07-04-17 | 14:24 | + -2 -

Garagedeur openers ? Rij een willekeurige straat in en zet maar 's een bescheiden draaggolfje op 70cm, plopperdeplop gaan de deuren ;) De bulk van de openeners komt uit een en dezelfde Chineese fabriek en hebben allemaal cheapo besturinkjes, maar het blijft natuurlijk wel luxe als 't regent, dat wel.

Vesta | 07-04-17 | 11:22 | + 3 -

Inderdaad een raadsel waarom je je garagadeur met een app wilt openmaken. Of je voordeur zelfs. En dan verplicht via een server van de leverancier. brrrrr....
Het antwoord: "het is 'leuk'...". Mijn vraag hoe je dan kan garanderen dat het zelfs maar redelijk veilig is? Stilte. En de tweede vraag, wat er gebeurt als die server er niet meer is, om wat voor redden dan ook? Stilte.

Ik ben gek op leuke electronische dingetjes (stuur mijn vakantielampen zelf aan vanuit mijn server enzo), maar het lijkt wel of mensen echt nergens meer over nadenken.

xspalm | 07-04-17 | 11:09 | + 2 -

postmodernismisdead | 07-04-17 | 09:32 |

Een vrouw is een vrouw... internationaal probleem voor de man

Answer: she wants to cook

duitse herder | 07-04-17 | 09:49 | + -2 -

duitse herder | 06-04-17 | 20:24 | + 7 -
ROFL
*lachtranen wegveegt*

Leuk, maareh... hoe zijn de Deense deernes dan? Dit is universeel.
Belangrijkste vraag bij een vrouw: does she know what the cock wants?

postmodernismisdead | 07-04-17 | 09:32 | + 4 -

FvDstemmert | 07-04-17 | 07:52 |

Als de Hollander het land verlaat... dan hou je Nederlanders over. Heel veel Nederlanders.

duitse herder | 07-04-17 | 08:10 | + -4 -

Komt me bekend voor . Mijn dialoog met de wakkerste krant van NL.
" uw bezorger heeft de krant voor de zoveelste keer niet bezorgd, nu ben ik boos "
" tja onze bezorgers verslapen zich soms, het zijn ook mensen "
" boeit me niet ik wil gewoon mijn krant op tijd"
" uw toon bevalt mij niet, ik beëindig uw Abbo"
" ja maar ik ben klant". " nee nu niet meer.KLIK "
Ik sweer je geen vloek ,geen bedreiging , niet geschreeuwd niks. Waarschijnlijk de zus van deze app bakker

FvDstemmert | 07-04-17 | 07:52 | + 5 -

spanarchist | 06-04-17 | 21:15

Uit mijn dagboek:
Ik was afgelopen zomer een paar dagen in NL. Ontmoette daar een NL vrouw. Profiel: kan met gemak meedoen met de Miss Holland verkiezingen, brains op Mensa nivo, 24 jaar jonger. Of ik maar even wil verhuizen naar Nederland. Verkeringstijd: 3 uur.

enz enz enz enz enz

duitse herder | 07-04-17 | 07:46 | + -16 -

Ik heb ook een garage,die gaat gewoon open door zo'n bronzen sleuteltje,werkt al zolang ik hem aangeschaft heb.

Geevee | 07-04-17 | 03:10 | + 4 -

Mensen die dergelijke zaken aanschaffen hebben hun intelligentie ook op het internet aangesloten.

Rhenium | 07-04-17 | 02:58 | + 2 -

Dit schijnen Turkije, Syrië en Rusland ook te doen met kritische burgers.

negen | 07-04-17 | 00:22 | + -2 -

@duitse herder | 06-04-17 | 20:24 | + 5 -
Fysiek aftrekbaar is ze ook niet

Mauguio | 07-04-17 | 00:05 | + 4 -

Waarom zou ik iemand betalen voor iets, dat precies hetzelfde doet als de afstandsbediening van de garagedeur met alleen een druk op de knop, terwijl ik bij mijn telefoon eerst moet wachten totdat mijn telefoon op mijn modem is ingelogd, het programma moet zoeken in het menue, dan opstarten en dan pas, na een halve minuut geworstel, die deur naar boven krijg? Is het nu ik die de intellectueel onderdemaatse hier is?

duitse herder | 06-04-17 | 20:24 | + 5 -: Je zou toch nog maar eens over het nut na moeten denken. Misschien kan een Nederlandse, in tegenstelling tot de vermoedelijk Belgische van de Nonkel, wél iedere keer zonder falen de garagedeur openmaken. Als je ze goed traint, hoef je zelfs niet eens meer die actie te initiëren; ook dat gebeurt dan automatisch.

zbb | 06-04-17 | 23:27 | + 3 -

Haha, ik heb zo'n deur voor mijn bedrijfspand. Die kan je op drie manieren openen: via een in te typen code, via een afstandsbediening die ook als sleutelhanger dienst doet, of via zo'n app. Die app is de grootst mogelijke bagger die je maar kunt bedenken. De laatste keer dat ik het toch weer eens probeerde, kon het mijn deur niet vinden omdat het deze in Frankrijk probeerde te vinden. Zo'n niveau. Leve mijn sleutelhanger. Tot zover mijn anecdotal evidence betreffende zulke "pieces of shit".

Wilde_Eend | 06-04-17 | 22:57 | + 13 -

@Flappie2006: het is nu 2017. En zelfs in 2006 was jouw zienswijze al fors achterhaald. Met name grotere bedrijven, schijten op klanten. Voor jou 10 anderen. De tijd dat de klant koning was, en er geen klote klanten bestonden, ligt al zeker 30 jaar achter ons.

KermitDeKrikker | 06-04-17 | 22:48 | + 3 -

Het lijkt Nederland wel. Hier gaat het ook over de toonzetting en niet over de inhoud.
Bovendien betaalt de klant. Als jij als verkoper de klant de deur wijst terwijl je product niet voldoet, dan ben je een oplichter! Een vieze, vuile OPLICHTER!

BSE rundfunk | 06-04-17 | 22:26 | + 12 -

spanarchist | 06-04-17 | 21:15 |

Ook erg getrouwd ?

duitse herder | 06-04-17 | 21:36 | + -10 -

Een teleurgestelde klant bestraffen voor het uiten van zijn teleurstelling is dom weg ontzettend treurig.
Klanten zijn mondig en hebben meerdere kanalen om anti-reclame te maken. Blijf kalm en ga niet straffen want de klant blijft koning. Probeer verwachtingen de juiste kant op te brengen en problemen op te lossen. Klote klanten bestaan niet, klote producten wel! Jij hebt zijn geld, en hij heeft nu positieve verwachtingen van je product en een relatie met je servicedesk. Wees altijd vriendelijk en laat hem niet wachten.

Flappie2006 | 06-04-17 | 21:18 | + 7 -

duitse herder | 06-04-17 | 20:24
Dus je hebt 2.894 first meetings en daar zit niemand bij. Misschien ligt het probleem dan bij jou? Vermoedelijk ben je IRL al net zo´n grote zeikerd als op internet.

spanarchist | 06-04-17 | 21:15 | + 25 -

@oh no 20:29: Juist. Les 1 van domotica: het is InTRAnet of Things. Apparaatjes -> Hub(s) -> Internet, en dat laatste alleen voor eventuele remote access. Zodat je de poorten dicht kan gooien en het ding op afstand via een VPN bedient. En ja, ik ben er zelf ook wel eens ingestonken.

Muxje | 06-04-17 | 21:13 | + 5 -

@duitse herder | 06-04-17 | 20:24 - Pas op voor vrouwen ZONDER handtasje. Die hebben hun portemonnee thuis gelaten.

Huisregelneef_III | 06-04-17 | 21:12 | + 39 -

Een zeikende klant of niet, hij heeft je product gekocht waarbij blijkbaar toegang tot jouw server zit. Achteraf "gewoon" even zijn toegang blokkeren is leuk om te doen maar behoorlijk illegaal, lijkt me, gezien je je product allang (met daarbij de server acces) al verkocht hebt (en ja misschien aan een kloteklant maar toch).

Anlail | 06-04-17 | 20:53 | + 12 -

Klinkt als een Kickstarter / Indiegogo project waarbij een server en een app om de hoek komt kijken... Heb zelf ook zo'n miskleun begaan een aantal jaar geleden en inmiddels wel na veel aandringen bevestigd gekregen dat ze eigenlijk geen geld meer hebben voor de verdere ontwikkeling van features in de app of om de server fatsoenlijk in de lucht te houden. Voor mij geen crowdfunding projecten meer waaraan een server en app bij aan te pas komen. Ik kan me op zich de reactie van de klant best voorstellen, de reactie van het bedrijf is wellicht wat kinderachtig maar wellicht zit er al een langere voorgeschiedenis aan vast... Praat nog altijd niet goed dat ze kennelijk niet met negatieve feedback naar aanleiding van een falend product om kunnen gaan!

oh no | 06-04-17 | 20:29 | + 6 -

Dit bedrijf heeft gewoon gelijk. Als je zo'n grote mond opzet tegen een organisatie dan mag je niet verwachten dat ze je nog service verlenen.

Tevens, sls het zulke 'junk' is dan is het heel verstandig om het apparaat te blokkeren, want stel je voor dat die 'junk' wél blijft werken en deze meneer zijn hoofd er tegen stoot. Dan is het bedrijf liable. Dus een prima voorzorgsmaatregel om erger te voorkomen.

marcoplarco | 06-04-17 | 20:26 | + -16 -

Nonkel Frituur | 06-04-17 | 20:09

Als beroepssingle een eye opener: teken nooit bij het kruisje na 3 weken vaste verkering na D-Day zoals haar andere vriendinnen dat ook gedaan hebben of nog doen.

De herkenning:

Samenvatting van 2.894 first meeting gesprekken met een Nederlandse juffrouw.

Tip: pas op voor juffrouwen die binnenkomen met een handtasje... daar zitten in touwen, kettingen, prikkeldraad en een nietmachine. Gaat ie:

zij:
sorry dat ik te laat ben, ik kon het niet vinden.
wat vind je van samenwonen?
wat vind je van trouwen?
wat verdien je?
hoeveel geld heb je?

hoe heet je eigenlijk?

Tenslotte... een vrouw is fiscaal niet aftrekbaar op de balans.

duitse herder | 06-04-17 | 20:24 | + 9 -

Klinkt als mijn wijf, die krijgt ook de garagedeur niet open en slaat regelmatig tilt. Een upgrade is er nog niet, en ik heb haar helaas niet via Amazon gekocht, want dan kon ik ruilen.

Nonkel Frituur | 06-04-17 | 20:09 | + 44 -

REAGEER OOK

Linktip: Energie vergelijken