Apple komt nu ook met een Google Glass-variant

Poging 2
Poging 2
Bijzonder nieuws van een blogger vannacht: Apple werkt met Carl Zeiss aan een Google Glass-variant voor de iPhone. De bril, die draadloos in verbinding staat met een iPhone, zou dit jaar nog op de markt gebracht kunnen worden. In november vorig jaar was er volgens Bloomberg nog sprake van een 'exploration fase', maar nu lijkt de geheime ontwikkeling van de augmented reality-bril wat verder te zijn gevorderd. Nu weet u waarschijnlijk hoe het is vergaan met de originele Google Glass (mislukt), maar als het aanslaat, kan het een uiterst lucratieve zaak worden voor Apple. Apple-baas Tim Cook zei al eerder dat hij meer toekomst ziet in augmented reality dan virtual reality. In het geval van augmented reality krijgt de gebruiker extra informatie in beeld te zien over 'echte wereld' heen. Er wordt iets toegevoegd aan de omgeving van de gebruiker. Hoe dat er in de praktijk aan toe kan gaan als u uw adblocker uit heeft staan, lieten we u al eerder zien. Ook Google heeft de ontwikkeling van augmented reality niet opgegeven met het Tango-platform en het introduceerde op de techbeurs CES onlangs twee nieuwe applicaties voor Gap en BMW. Microsoft heeft de Hololens en dan is er nog startup Magic Leap, dat dankzij investeringen van onder meer Google ook binnenkort met een AR-bril op de markt zal komen. Als een cameraploeg van EditieNL nu de Albert Cuyp op zou gaan om doodgewone mensen te vragen of ze een Augmented Reality-bril willen, zullen ze schamperen en 'wat moet ik er mee' zeggen. Maar u kent dat filmpje uit 1999 over mobiele telefoons ook vast wel. Hoe de bril van Apple er uit ziet en hoe hij gaat heten, is nog niet bekend.

Reaguursels

Inloggen

Met ad-blocker blijft er niks over ...

Raider Twix | 10-01-17 | 19:40 | + 1 -

Virtual Reality of hoe je het ook wilt noemen, met een lading reclame en berichten, is gewoon teveel. Je wordt toch hartstikke gek als je continue lastig wordt gevallen met dit soort onzin? En zonder ad-blocker blijft er niks over.

Raider Twix | 10-01-17 | 19:40 | + 1 -

Ik ben benieuwd. Ik bekijk het zakelijk neutraal en we kunnen zeggen en vinden wat we willen maar Apple was meester in het kopieren en verfijnen van produkten om die dan met een gelikte campagne aan de man te brengen en voor de marketing en gelikte campagnes was veelal Jobs verantwoordelijk. Daar was hij zelfs zo goed in dat ze in de hoogtij dagen zelfs niet of nauwelijks tv spotjes nodig hadden om hun produkten te slijten. Ze hadden zo'n fanbase die bereid waren om "top dollar." te betalen dat ze zich geen zorgen hoefden te maken. Inmiddels is Jobs dood en de markt is veranderd en moet Tim Cook (voorheen operations man bij Apple en geen marketing/sales achtergrond) vol aan de bak en ik denk dat hij probeert om de oude truc van stal te halen: "Kopieren, verfijnen, gelikte campagne." Ik ben zeer benieuwd, maar zijn smartwatch is tot op dit moment ook geen doorslaand succes. Tijd zal het leren. My 2 cents.

Basil Fawlty | 10-01-17 | 15:27 | + -3 -

Ik zou mij kunnen voorstellen dat waneer ik sleutel aan mijn auto ik de gegevens meteen bij de hand heb. Maar ik ben van nature geen brildrager dus zal ik ooit vrijwillig willen wennen aan een obstructie voor en rondom mijn gezichtsveld?

treser.info | 10-01-17 | 12:57 | + 0 -

@De echte Stolwijker | 10-01-17 | 11:51 | + 0 -
"is het misschien mogelijk dat Google het product indertijd gewoon niet goed genoeg heeft gemaakt?"

is het misschien mogelijk dat het product gewoon geen enkel echt nut heeft?

FW Ta-183 Huckebein | 10-01-17 | 12:44 | + 0 -

Dit gaat beslist slagen. Niet vanwege de "fanboys", maar omdat het product op zich in potentie kans van slagen heeft. In deze panelen krijsen de Pokemonjagertjes met hun Android-frutseltje dat ze gratis kregen bij een Lidl-huismerk pak wasmiddel dan meteen moord en brand, maar ze vergeten één vraag: is het misschien mogelijk dat Google het product indertijd gewoon niet goed genoeg heeft gemaakt?

De echte Stolwijker | 10-01-17 | 11:51 | + 0 -

ach nee toch, krijgen we over een jaar allemaal apple fanbois die roepen dat Apple de AR bril heeft uitgevonden en dat de concurrentie alleen maar na kan maken, net zoals met die smartphone en de tablet

Momax | 10-01-17 | 11:14 | + -1 -

Google glass is nog steeds in ontwikkeling, maar wordt alleen b2b geleverd. Er zijn bijvoorbeeld distributiecentra waar orderpickers een google glass dragen met daarop de route naar het volgende product. Met een smartwatch bevestigen ze dan dat een product is gepickt en krijgen ze een nieuwe route op hun netvlies.

Wat Apple er mee moet vraag ik me af, die zijn toch vooral op consumentenproducten gericht. Wellicht kunnen ze ons verbazen met een nieuwe toepassing. Maar ik kan me toch meer voorstellen bij een apple AR-bril a la Hololens.

bamitoren | 10-01-17 | 11:05 | + 0 -

Wat blijft is de sociale weerstand tegen Augmented Reality gebruikers. Uw Dr. stond in een winkel in de USA waar een hippe Google Glass drager hem wilde helpen. Na twee keer uitgelegd te hebben dat zo'n bril met camera hetzelfde is als een smartphone in mijn snufferd drukken en ongegeneerd en ongevraagd mijn portretrecht te schenden liep uw Dr. de winkel uit.

Het enkele feit dat zaken technologisch mogelijk zijn wil nog niet zeggen dat het ook sociaal haalbaar is.
Daar ging Google op nat, en als Apple dat probleem niet oplost gaan ze dezelfde kant op.
Smart watch, iemand?

Dr. Ka wo lo | 10-01-17 | 11:00 | + 8 -

Verschil is dat Apple gebruikers bereid zijn vele malen meer te betalen. Dan kan je dus ook een iets beter product ontwikkelen alhoewel de prijs-kwaliteit verhouding natuurlijk ver te zoeken blijft in vergelijking met andere merken.

sinar2 | 10-01-17 | 10:14 | + 5 -

Google Glass kwam in 2013 op de markt en in 2017 werkt Apple aan een variant. Is Apple wanhopig op zoek naar iets "nieuws" ?

derksje | 10-01-17 | 09:46 | + 2 -

REAGEER OOK