Dikke mensen maken Abercrombie & Fitch kapot

Ok, dit is grappig. Een paar jaar geleden raakte Abercrombie & Fitch, bekend van enorme logo's met meegeleverd textiel, in opspraak omdat CEO Mike Jeffries zei geen dikke mensen in zijn winkels te willen hebben. Dikke mensen moesten eigenlijk überhaupt niet in kleding van Abercrombie & Fitch lopen, het merk is namelijk voor de 'cool kids'. Iedereen en zijn obese moeder over de rooie, want kwetsend en alles. Toen Jeffries opstapte, zette het bedrijf een andere, inclusievere koers in. Het moest meer om de binnenkant en minder om de buitenkant gaan. Hoe die schitterende slappe hap zijn weerslag heeft op de verkoopcijfers? Nou, euhm: "The New Albany, Ohio, retailer on Friday said profit tumbled 81%, as sales at stores open at least a year fell 6% in the fiscal third quarter ended Oct. 29. (...) Total revenue fell 6.5% to $821.7 million for the quarter. The company posted a profit of $7.9 million, or 12 cents a share, down from $41.9 million, or 60 cents, a year ago." Inclusiviteit en andere SJW-hobby's blijken vooral een dure, niet echt een rendabele hobby. CEO Jeffries mag dan een enge aliën zijn geweest, hij zat er kennelijk niet erg naast toen hij het bedrijf zo exclusief en mensenhatend mogelijk probeerde te maken.

Reaguursels

Inloggen

A&F zijn omzet is denk ik gekelderd omdat de nichten er niet meer kopen. Jaren geleden toen A&F nog niet open was in hier in A'dam was het een "superhip" nichtenmerk. Mijn buurmannen liepen toen al rond in die veuls te dure t-shirts want dat was New York, dus exclusief. En geloof me die jongens spenderen. Alles voor de "show off" Inmiddels heeft A&F hier een winkel en is toegankelijk voor jan en alleman. alleen jan en alleman vindt die shirtjes en liflafjes toch net iets te krap zittend en te duur. Zo'n beetje als met de nichtendiscotheek in de jaren '90, de iT. nl.wikipedia.org/wiki/IT_(club) Draaide als een tierelier totdat de nichten dachten dit is niet meer exclusief. De eigenaren probeerde toen de boel te redden door bussen met provincialen (serieus) toe te laten maar dat werkte dus niet. Maar A&F is niet de enige die kampt met teruglopende omzet. Gooische rode broeken merk GAP heeft hetzelfde probleem. www.nasdaq.com/article/gaps-sales-slum...

Basil Fawlty | 21-11-16 | 23:39 | + 0 -

@ Evocatus, wie übercool is heeft geen merkjes nodig. En outdoorkleding in de stad, wow, veel smaaklozer kan het niet.

lucasenjenniegoerree | 21-11-16 | 09:01 | + 0 -

Ik denk dat de lijn van Jeffries hoofdschuldige is voor de daling. Ik denk dat er al zveel negatieve uitingen zijn geweest dat de mensen de nieuwe lijn die gezet is niet eens meer boeide. Ben wel blij met de afrekening, het is niet alleen voor dikke mensen lastig om tegenwoordig wat leuke kleding te kopen, ook mensen die sporten of gewoon wat sterker of groter gebouwd zijn hebben een probleem. Goede vriend van mij fitnesst veel en is aardig gespierd maar kan bijna geen normale kleding vinden die goed past (is geen bodybuilder of extreem lichaam). Mode lijkt tegenwoordig alleen geënt op kids of volwassen met het postuur van een wandelende tak en niet zwaarder dan 50 kg.

DickieDick | 21-11-16 | 07:18 | + 3 -

Tja, heel lang geleden was het een prima bedrijf; echte outfitter met evenens prima "sporting goods", als ik de Wikipedia doorneem. Maar kwaliteit is niet meer, en men laat zich niet alleen een oor, maar een heel nieuw vals smoelwerk aannaaien.
.
Trouwens wie echt übercool wil zijn loopt alleen rond in vintage Willes & Geiger Outfitters derlui expeditie spul, dat u dat maar weet. Alleen zomers heb je daar geen fuck aan. Ze hebben ook bijster fraaie (zonne)brillen, dat dan weer wel
Toedels, Evocatus

Evocatus | 21-11-16 | 01:20 | + 0 -

Ik weet niet hoe het nu met de kwaliteit gesteld is, maar een jaar of 10 geleden heb ik eens een koffer van A en F meegenomen uit de States, de kwaliteit was juist bizar goed.
Sterker nog, ik heb nog nooit T-shirts en sweaters gehad die zo lang goed blijven na dragen en wassen.
Maar goed dat was 10 jaar geleden, kan goed dat het nu anders is.

LonelyWanker | 20-11-16 | 23:29 | + 2 -

@Zware Guy niet iedere jongere is een hipster.

Rutgerr | 20-11-16 | 15:33 | + 1 -

A&F heeft de zelfde marketingstrategie als bijvoorbeeld Victorias Secret en Hollister. In Europa beperkt verkrijgbaar en daarom zeer gewild. Een bezoek aan de USA gaat vaak gepaard met een wenslijstje van nichtjes en neefjes om artikelen (welke om het even, zolang het logo maar duidelijk zichtbaar is) in de achterzak. Lijkt me een slim concept, de aangeboden troep verkoopt zichzelf.

Maar als volwassen vent nou met een RL Polo shirt te gaan lopen, waarbij het paard in het logo inmiddels 1:1 met de werkelijke afmetingen heeft.

Zowel de neefjes en nichtjes als de volwassen vent hebben een doel, het afkopen van onzekerheid

lucasenjenniegoerree | 20-11-16 | 11:36 | + 1 -

Of die dikkerds denken ook van barst nou maar met je logo's
Om je dood te lachen toch?Bonus verdiend hoor ceo's.. weer een merk naar de kloten geholpen.

Ben5570 | 20-11-16 | 10:40 | + -4 -

Het was 10 jaar geleden gewoon een mode trend iedereen wilde en moest er opeens in lopen, overgewaaid uit het westen van Californie waar het al eerder populair was. Overigens heeft in de VS gewoon dezelfde prijs als de H en M hier in Nederland en de C en A. Dat prijsverschil is hier ontstaan dus wat hierboven gezegd wordt dat het veel duurder is klopt voor Nederland.
De oudere millennials die de trend destijds veroorzaakten zijn gewoon ouder geworden en hebben geen behoefte meer aan schreeuwerige kleding met grote logo's wat toch meer voor de jeugd is. En die hebben ongetwijfeld weer nieuwe trends gevonden (kopen op internet bijv).

Spaanse Peetvader | 20-11-16 | 09:14 | + -3 -

Grappig hoe die jaren `90 mode van grote merknamen op kleding helemaal over is. Zelf wil ik helemaal geen labels, plakkers, platen, doppen, stickers, scheuren, vlekken, cijfers, steden en studs op mijn kleding, een volwassen man voelt zich namelijk compleet en wilt zich zo neutraal en met enige waardigheid uitstralen.
Overigens liep ook iedereen in de jaren negentig met band-shirts, eerst alleen Metal en hard rock maar later ook 2pac en de BSB.... daardoor werd het dragen van dat soort shirts ook ineens niet meer "cool".

Copycrauw | 20-11-16 | 00:24 | + 3 -

Van de careers website:
T-shirtjes verkopen heet tegenwoordig "Brand Representative"
What you need to bring to the job:
• Outgoing & Promotes Diversity & Inclusion
.... Whahaahahahah! Fucking snowflakes.

Eduardo- | 19-11-16 | 21:19 | + 2 -

kak-casual-kleding als in truien en vesten met logo's zijn gewoon uit. Jet ziet ook enkel nog roodbroekige huisvaders in gants en gaastra's lopen.

Shokrani Shokran | 19-11-16 | 19:18 | + 11 -

Bij A&F kan de slanke bakvis haar prinsesjes syndroom helemaal waarmaken. Haar vriendin, de dikke bakvis, zucht maar weer eens: 'Ja, het staat je fantastisch, of het alleen voor jou gemaakt is, kunnen we nu dan eindelijk eens naar de Mac Donalds?"

lucasenjenniegoerree | 19-11-16 | 17:20 | + 0 -

LOL @ 'bekend van enorme logo's met meegeleverd textiel'. Doet me denken aan dat stripje van dat jongetje dat tegen zijn tijger zegt dat het best vreemd is dat we bedrijven juist betalen om op onze kleding te kunnen adverteren.

Diotima | 19-11-16 | 15:32 | + 4 -

Zoals hierboven al aangegeven: A&F verkoopt gewoon dezelfde meuk als primark en H&M maar dan duurder. Om dat prijsverschil te rechtvaardigen hebben ze zichzelf als hip merk in de markt gezet EN lieten ze knappe jongens in bloot bovenlijf in hun winkels rondlopen. Werkte ongeloofelijk goed bij hun doelpubliek: 14 tot 16 jarige bakvissen. Maar dan begon die CEO inderdaad te zanikken over dikkere mensen. Blijkbaar was hij vergeten dat de slanke bakvissen vaak ook een dikkere vriendin hebben en dat winkelen in die leeftijdscategorie een groepsgebeuren is. Dikkere vriendin kwaad, slankere ook niet echt tevreden dus gaan we in een winkel waar iedereen het wel gezellig kan hebben (want de slanke bakvis wil natuurlijk wel nog altijd van de rondere bakvis horen hoe fantastisch ze er uit ziet). De half blote venten waren ook al min of meer afgevoerd dus ja, dan schiet er voor die bakvissen dus bitter weinig redenen over om nog binnen te stappen. ALs je hooters bent moet je ook niet plotseling je personeel in dikke truien laten rondlopen en een ballenbak voor de kids installeren....

nog-eenbelg | 19-11-16 | 15:20 | + 2 -

Overprijsde en opzichtige merkkleding. Iedereen die er mee loopt is per definitie een sukkel.

Le Roi | 19-11-16 | 14:59 | + 10 -

Vanwege de hype ben ik er ooit eens binnengestapt om te kijken wat ze nou hebben en zo. Man, wat een drama. Een gemiddeld zeeman t-shirt voelt hetzelfde of zelfs beter aan. De hema verkoopt betere kwaliteit dan A&F. Ik loop meestal in de duurdere merken, en ik geef toe dat prijs-kwaliteit vaak twijfelachtig is, maar A&F is echt dramatisch. RL of Tommy Hilfiger (of Nautica als je wel eens in de USA komt) heeft dan tenminste nog leuk design, geweldige kleuren, maar A&F ziet er uit of het van het leger de heils komt, en het is net zo duur als Lacoste of Gant. Dan is mijn keuze simpel, en dat is geen A&F.

Vogelbeest | 19-11-16 | 14:01 | + -11 -

Dit komt eigenlijk door de hipsters (toch nog iets goeds uit die gluten-free generatie): onder jongeren is het gewoon niet meer hip om textiel met een groot logo te dragen. A&F heeft z'n 15 minutes of fame in de mode-industrie gehad.

Zware Guy | 19-11-16 | 13:45 | + 19 -

Wat denk je van de reputatieschade? Iets om rekening te houden in een land waar Trump een voor racist wordt uitgemaakt terwijl Obama een trackrecord heeft wat betreft het uitzetten van illegalen. Logisch dat niemand met zo reclamebord wil lopen want voordat je het weet, ben je racistisch (discriminerend) bezig.

Yoo2621 | 19-11-16 | 13:34 | + -3 -

Die zooi komt uit dezelfde fabrieken als waar Zeeman en Primark hun spullen vandaan halen. Alleen betaal je er gewoon 3 keer zoveel voor. En mensen beginnen dat in te zien.

sinar2 | 19-11-16 | 13:26 | + 19 -

Misschien is de verklaring wel heel simpel:

"... Dikke mensen moesten eigenlijk überhaupt niet in kleding van Abercrombie & Fitch lopen..."

Als je ziet dat obesitas de pan uit rijst is een daarmee congruente teruggang voor A&F niet zo héél vreemd. Nu nog hopen dat de hipsters erachter komen dat geld betalen om met reclame op je kleding te lopen helemáál niet cool is. Dááág, A&F.

Nu de overige imbeciele merkenhypes nog.


Magnum Force | 19-11-16 | 13:15 | + 13 -

REAGEER OOK

Linktip: Energie vergelijken