Heineken voelt zich achtergesteld op Olympische Spelen

Heineken is één van de grotere sponsoren op de Olympische Spelen. Jaar in jaar uit worden we dan ook doodgegooid met laveloze huldigingen in het Holland Heineken House. Je moet wel een ongelooflijke oetlul zijn als je daarin Heinekens aanwezigheid mist. En ook voor de rest van de wereld speelt Heineken zich met zijn beeldmerk in de kijker tijdens de Spelen. Niets aan het handje dus; sponsoring waar sponsoring voor bedoeld is. Maar neen. Volgens Heineken is het niet eerlijk dat de kleinere kneusjes ook het ringlogo van het sportevenement mogen voeren. Bij monde van zijn sponsorbobo: "Al die sponsors, groot en klein, gebruiken nu het logo met de vijf ringen en de mensen zien het onderscheid niet. Ik denk dat ze een punt hebben." () Iedere Nederlander heeft respect voor Heineken als bedrijf, ook al drink je geen bier, maar dit is toch wel heel klein. In de eerste plaats overschat de sponsorbaas totaal de interesse van het sportpubliek voor logo's en sponsors. "Goh, mag deze supermarktketen ook de vijf Olympische ringen aan zijn gevel tonen, maar ik dacht dat Heineken sponsor was, wat zegt dit over Heineken, vragen, vragen," Said. No. One. Ever. In de tweede plaats verwart de bierbrouwer opzettelijk het belang van de ringen met zijn eigen beeldmerk. Mensen zien de rode ster en het karakteristieke groene font, de tekens van de Spelen staan sowieso overal. Dat is echt niet wat sponsors onderscheidt. Dus Heineken, hou op met azijn pissen, dan doen we alsof dit nooit is gebeurd.

Reaguursels

Inloggen

Ik mis de Bavaria pakjes........ dat was pas een stunt.

blanke pool | 14-08-16 | 15:13 | + 3 -

Wat een BAGGER-product.
[email protected] | 14-08-16 | 08:25 | + -3
-
Stel je niet aan. Elke supermarkt verkoopt zijn eigen huismerk goed, en dat smaakt hetzelfde als een aantal goed verkopende grote merken. Iets met de gemiddelde smaak, waar de grote aantallen mee verkocht worden.
Die hele meuk aan merken bevat ongeveer allemaal het zelfde slootwater, omdat de massa dit lekker vind. Zet ze maar eens naast elkaar in een anoniem glas.

Raider Twix | 14-08-16 | 12:19 | + 5 -

Bij mij thuis is het VERBOTEN om het varkenspis dat men Heineken noemt, te consumeren. Daar helpen geen vijf ringen tegen. Wat een BAGGER-product.

Einde van de Domheid | 14-08-16 | 01:59 |
Wel iets hoor - als je veel bier drinkt moet je ook veel sporten om niet dik te worden.

joozd | 14-08-16 | 08:12 | + 5 -

Heineken, zak fijn is in de peop!
Bier heeft niets met sport te maken en je weet het!

Einde van de Domheid | 14-08-16 | 01:59 | + 7 -

Jammer hoor, dan komt er een ringen atleet langs, moet ie water bestellen ...

Raider Twix | 13-08-16 | 18:48 | + 20 -

@hangtiet met knoop | 13-08-16 | 17:10 |
Ik denk dat de omzet zeer zeker zal stijgen als je als bedrijf in de sport sponsoring stapt.
Het is alleen twijfelachtig of de bijkomende kosten de uitgaven dekken en iets in me knaagt dat het daar vaak mis gaat.
Ergo: onderaan de streep heb je dan een hoop uitgegeven en heb je wel degelijk een grotere naamsbekendheid gegenereerd maar levert het geen netto extra winst op.

loze stijl | 13-08-16 | 17:41 | + 0 -

Heeft een paarse broek eigenlijk ooit kunnen aantonen dat sponsoring van sport tot meer omzet leidt?

hangtiet met knoop | 13-08-16 | 17:10 | + 9 -

Heineken heeft anders eerder verklaard zelf geen sponsor te zijn maar op verzoek van het NOC-NSF een onderkomen te faciliteren om eventuele Nederlandse overwinningen te kunnen vieren.

hStripe | 13-08-16 | 13:25 | + 19 -

En dat wil de Formule 1 in.

eef 47 | 13-08-16 | 13:19 | + 17 -

Zo, is Heineken er al achter dat grootschalige sponsoring overdreven duur is en zijn ze bezig met een exit strategie?

Helder Groentje | 13-08-16 | 12:43 | + 19 -

Je hebt 60 sponsors die allemaal de Olympische ringen en logo mogen gebruiken. En al die 60 sponsors hebben jasjes, tasjes, petjes, shirtjes, merchandising en andere shit waar ze die ringen en logo op mogen zetten. Ja, dan ben je ineens niet meer zo exclusief met je Olympische bierglas.

Osdorpertje | 13-08-16 | 12:20 | + 14 -

Suf. Heineken is laatste tijd erg slecht bezig marketingtechnisch met dit soort geneuzel.

Kaas de Vies | 13-08-16 | 12:00 | + 30 -

REAGEER OOK

Linktip: Energie vergelijken