Adblock Plus scoort punt tegen adblockblockend Facebook

Met veel tamtam kondigde Facebook eerder deze week de strijd tegen de adblockers aan. Advertenties zullen net zo worden vormgegeven als andere content, zodat adblockers kansloos zouden moeten zijn. Als je immers advertenties niet kunt onderscheiden van andere data, kun je ze ook niet blokkeren. Althans, dat dacht Facebook. Adblock Plus lijkt er namelijk toch in geslaagd. De laatste versie van de adblocker kan toch advertenties op Facebook blokkeren. En had daar slechts twee dagen voor nodig. Slecht nieuws dus voor Facebook, dat de grootse plannen meteen al in rook op ziet gaan. Er is echter één lichtpuntje voor het sociale netwerk: door de gekozen methode zou het kunnen dat Adblock Plus af en toe ook échte content (= niet advertenties) blokkeert. En dat is natuurlijk zeer ongunstig voor gebruikers. Het kat-en-muisspel is begonnen.

Reaguursels

Inloggen

AdBlockPlus in combinatie met F.B. Purity. Geen advertentiezooi of ander gedonder meer. Ik bepaal wat ik wil zien, niemand anders.

BekiekUtMoar | 13-08-16 | 10:57 | + 1 -

Feestboek is iets voor mensen met te veel vrije tijd. Niks voor mij dus.
Ik blok Google meuk op ip adres en facebook.com geheel.

Raider Twix | 12-08-16 | 17:25 | + 5 -

Al 1 jaar feacesboek vrij, ECHTE vrienden komen gewoon weer eens langs.

Biologische_Dildo | 12-08-16 | 17:18 | + 13 -

Als reclame en content niet meer van elkaar te onderscheiden zijn, dat zal de content toch niet veel soeps zijn. Block die dan ook maar.

John McClane | 12-08-16 | 15:45 | + 17 -

Ik gebruik geen facebook meer en ik denk dat er steeds meer mensen zullen zijn die ophouden met het gebruik van facebook. Ik ergerde mij al geruime tijd aan wat sommige mensen schrijven, ik kreeg van een kennisje altijd, meerder keren per week dus, informatie over damesschoenen. En dat interesseert mij niet. Ik vermoed dat zij die informatie niet zelf aan mij toestuurde, maar dat dit voor haar / namens haar werd gedaan door een bedrijf. Steeds weer van anderen ook stukjes die feitelijk reclame zijn die worden geplaatst door iemand die ik dan ken. Op een gegeven moment kun je niet meer weten wat iemand wel echt zelf stuurt en wat namens hem/haar wordt gedaan. Hierdoor heeft facebook de eigen glazen ingegooid, want het is nu geen social media meer maar een advertentiefuik.

De enige 100% werkende adblocker ben ik zelf, ik kom niet meer op facebook! Weg met die onbetrouwbare zooi, er moet een duidelijke grens zijn tussen betaalde content en berichten van mensen die je kent. Omdat facebook dit verdomt is het gewoon einde verhaal voor facebook. Over en uit!

vanhetgoor | 12-08-16 | 15:26 | + 21 -

@W_F | 12-08-16 | 13:28 |
Reclame voor zowel adblock als facebook.

Tel Aziaat | 12-08-16 | 15:15 | + -4 -

DK laat de amateurs van feestboek even zien hoe het moet: Een heel reclame artikel, die niet geblokkeerd wordt door mijn Adblock Plus :-)

W_F | 12-08-16 | 13:28 | + 25 -

Adblock is derhalve liberaler dan de hele VVD tezamen.

duitse herder | 12-08-16 | 12:53 | + 18 -

Zodra content en reclame teveel op elkaar gaan lijken ga je ook de gebruikers tegen je in het harnas jagen. En dan is het snel weer gedaan met farcebook. Er is in deze tijd nog maar 1 oplossing om gebruikers over te halen mogelijk hun ad-blocker uit te zetten. Een goed ontworpen pagina met gescreende, niet bewegende reclames zonder geluid die snel laden. En dan vriendelijk vragen of gebruikers hun adblocker misschien uit willen zetten.

Gregovic | 12-08-16 | 12:52 | + 67 -

REAGEER OOK

Linktip: Energie vergelijken