Zelfpijpend klachteninstituut gaat op de schop

Zeggen ze
Zeggen ze
Hebt u een klacht over uw bank, verzekeraar of tussenpersoon? Dan kunt u a) naar de dure rechter of b) naar het klachteninstituut voor de financiële dienstverlening Kifid. Dat Kifid is laagdrempelig en goedkoop. Vorig jaar verbaasden we ons in meerdere topics over volstrekt onbegrijpelijke uitspraken van het Kifid, de schoffering van klagende consumenten en tot overmaat van ramp kwam het met 'wetenschappelijk onderzoek' op de proppen: onderzoek wijst uit dat het Kifid goed en goedkoop functioneert, zei een promovendus. Het punt was alleen dat zijn promotor bij het Kifid werkt. Volgens de Koninklijke Nederlandse Akademie van Wetenschappen is dat 'hoogst ongebruikelijk', maar bij het Kifid kan het gewoon en u begrijpt de WC-eend. Enniewees, vandaag publiceert het Kifid zijn jaarverslag van 2015. Samengevat: het Kifid begrijpt de eigen uitspraken zelf ook niet, snapt dat de consument zich niet serieus genomen voelt en herkent de overige kritiekpunten in plaatje boven. Ergo: men gaat het allemaal anders doen: luisteren naar de klager, uitspraken toelichten en nog meer rimram. Hoopvol, vinden wij, maar luister ook naar de raad die oma vroeger al gaf: goedkoop is duurkoop. Kies daarom voorlopig nog maar even voor optie a, mensen!

Reaguursels

Inloggen

@TheEgg:

Kifid moet je juist mijden bij grote zaken, waar systematisch iets mis mee is en waar velen gedupeerd kunnen zijn! Zie mijn stukjes hierboven.

Mensen zijn zodanig naief te geloven dat klachteninstituten zijn opgericht om de consumenten te beschermen... Ik weet wel beter uit eigen ervaring.

Kifid is niet onafhankelijk, ze zijn juist opgericht door banken en verzekeraars om buiten de rechter om, de vuile was binnen te houden!
Dien je daar jouw klacht in, dan laat je ze al in jouw kaarten kijken, en zullen ze je dmv slepende procedures en traineren aan het lijntje houden id hoop dat jij opgeeft of om jouw zaak verder stuk te maken! Een gang naar de rechter hierna is vaak een zinloze exercitie omdat ze een plaatsvervangend-rechter (die ook voor verzekeraars en banken werken) inseinen die jouw zaak behandelt in het voordeel van banken en verzekeraars. Klachteninstituten zijn allemaal mafia.

Beste is om bij grote zaken Kifid en andere klachteninstituten links te laten, maar contact opneemt met andere gedupeerden, financiele experts, de journalistiek (!!!), Radar, etc. een casus opbouwt en daarna naar de rechter stapt!

MRF2739 | 07-06-16 | 12:46 | + 0 -

KIFID doet af en toe, als het om kleine bedragjes gaat, uitspraak in het voordeel van de consument. Voor de vorm. Gaat het om grote zaken, vooral als het betrekking heeft op meerdere consumenten, is de uitspraak altijd in het voordeel van verzekeraars/banken.
Gelukkig kun je na het Kifid probleemloos alsnog naar de rechter.
Wat dat betreft doet het Kifid precies wat het moet doen, daar heeft die promovendus gelijk in: De schijn ophouden van onafhankelijkheid terwijl de banken uit de wind gehouden worden.
Anyway: Eén keer mee te maken gehad. Uitspraak KIFID 180 graden tegenovergesteld aan de uitspraken van verschillende rechters en hoger beroep zaken. (meerdere consumenten) Meteen duidelijk wat je aan die toko had. Zoek een goede advocaat, kost een paar knaken, maar als je gelijk hebt, wordt dat ook door de bank/verzekeraar betaald.

TheEgg | 07-06-16 | 10:58 | + 0 -

(vervolg)

Moraal van mijn verhaal.... als je een conflict hebt op financieel gebied... Niet naar KIFID stappen, maar zoek lotgenoten en een expert op, ga daarna samen naar de Rechter en daarna Radar!

Want zodra je naar Kifid stapt, zien ze direct jouw kaarten en zullen ze alles ih werk stellen om jouw zaak kapot te maken, ze gaan zelfs zover dat als je naar de rechter stapt, ze snel hun bevriende rechters inschakelen die jouw zaak kompleet de nek omdraait! Mafia is het daar in Den Haag!

MRF2739 | 07-06-16 | 10:06 | + 0 -

Kifid is helemaal niet onafhankelijk!!

Ze zijn allemaal opgericht door banken en verzekeraars om ervoor te zorgen dat je de vuile niet buiten hangt! Daarnaast proberen ze jouw positie te verzwakken door jou i.. e slepende procedure te slepen buiten de rechter om!

Als je toch door zet en een gang naar de rechter maakt, zorgen ze er zelf wel voor dat ze een rechter-plaatsvervanger inzetten (die heimelijk nevenfuncties verrichten bij banken en verzekeraars) die jouw zaak verder kapot maakt.

En als het uitkomt verzinnen banken en verzekeraars weer een ander klachteninstituut! Het is 1 godvergeten corrupte bende!

Dit gedrag bestaat al deccenia en de overheid vindt het prima omdat ze zelf zo verrot zijn en belangen hebben bij banken en verzekeraars!

Ik kan het weten want ik heb zelf met die gasten te maken gehad, maar dankzij goed speurwerk wist ik hoe de hazen liepen en welke rechters erbij betrokken zijn! Een van de rechter plaatsvervangers had mij zelfs telefonisch bedreigd, maar gelukkig heb ik alles op tape staan!
Ik heb geduld en heb nog een appeltje met deze man te schillen.

MRF2739 | 07-06-16 | 09:59 | + 1 -

Het staat iedere burger/klager vrij om geen gebruik te maken van het KIFID maar direct naar de rechter sector Kanton te stappen. Wees wel op je hoede eerst naar het KIFID en dan naar de rechter is zo goed als onmogelijk.
.
Het is al jaren bekend naar aanleiding van de uitspraken van het KIFID dat het veel verstandiger is met een goed toegelicht verhaal gelijk naar de rechter te stappen.

contra-expert | 06-06-16 | 14:28 |

Wat het KIFID in jouw verhaal flikte is bijna onmogelijk maar waar, zij had reeds uitspraak gedaan na kennis te hebben genomen van alle feiten en naar aanleiding van het programma KASSA kwam men zelf op de genomen beslissing terug. Deze handelswijze past helemaal niet in het wetboek.

Beroep = Boerenlul | 06-06-16 | 23:57 | + 0 -

Doek Kifid gewoon op, het gaat vaak om dermate grote bedrag dat ik sowieso niet begrijp dat mensen nog het dat Kifid kliekje gaan.

Raider Twix | 06-06-16 | 19:12 | + 1 -

"Onderzoek heeft aangetoond dat" is zo'n zin waarbij ik altijd denk: Welk onderzoek, wie heeft wat onderzocht en waar zijn de resultaten te zien? Maar zover gaat de reclame uiting niet.

Mark van Leeuwen | 06-06-16 | 18:12 | + 5 -

Onder adviseurs is het vertrouwen in het Kifid niet erg hoog, veel adviseurs weigeren op voorhand akkoord te gaan met een Kifid beslissing.
Men is gedwongen, tegen een jaarlijkse bijdrage, bij het Kifid aangesloten.

Uw Verzekeringsadvis | 06-06-16 | 14:40 | + 8 -

Schade-expert Eric Horssius zei zaterdagavond 25/2/16 in een uitzending van het tv-programma Kassa dat consumenten niet altijd kunnen vertrouwen op de uitspraak van het klachteninstituut Kifid. Horssius stond Daan van de Wege bij in een zaak tegen Univé.

Het tv-programma besteedde in november 2015 aandacht aan het verhaal van Daan van de Wege. Door een lekkage onder de badkamer ontstond bij hem grote schade onder de vloer door zwam- en schimmelvorming. Door de houten draagconstructie dreigde instortingsgevaar. De kosten voor het herstel bedragen € 30.000. Als Van de Wege aanspraak maakt op zijn schadeverzekering geeft Univé niet thuis. De complete claim wordt afgekeurd en ook Kifid beslist in eerste instantie in het voordeel van Univé.

Drie weken

Doordat een schade-expert pas drie weken na het ontstaan van de lekkage langskomt en de herstelwerkzaamheden inmiddels ingang zijn gezet, kan de expert de oorzaak van de schade niet meer vaststellen. Op basis daarvan weigert Univé uit te keren en wijst de complete claim af. Van de Wege dient vervolgens een klacht in bij Kifid. Volgens Kassa oordeelt het Kifid, zonder zelf onderzoek te doen, in het voordeel van Univé. In januari is Bas de Groot, directeur van Kifid aanwezig in de uitzending. Deze geeft aan dat er fouten zijn gemaakt in de beoordeling van de zaak. Hij zegt dat Kifid graag met Van de Wege en de verzekeraar om tafel wil om de zaak nogmaals te bespreken.

Rechtszaak

Na de eerste uitzending over de zaak in november, staat schade-expert Eric Horssius de familie bij. Volgens Horssius heeft de familie grote kans om in een rechtszaak wel zijn gelijk te halen. Horssius stuurt Univé dan ook een dagvaarding na de uitzending. Univé laat het uiteindelijk niet tot een rechtszaak komen, maar vragen eerst uitstel en doen kort daarna een voorstel om het gehele schadebedrag aan Van de Wege uit te betalen, zonder tussenkomst van de rechter. Van de Wege gaat hiermee akkoord.

Geloofwaardigheid

Afgelopen zaterdag gaven Horssius en Daan van de Wege in de uitzending uitleg over het verloop van de zaak. Horssius stelt dat de rol van het Kifid in deze zaak wederom laat zien dat consumenten tóch recht kunnen hebben op een schadevergoeding, ook al oordeelt het Kifid eerder dat dit niet het geval is. Dit is voor de geloofwaardigheid van het Kifid geen goede zaak en betekent dat consumenten niet altijd kunnen vertrouwen op de uitspraak van het Kifid.

Bron: AMWEB

contra-expert | 06-06-16 | 14:28 | + 28 -

Kifid, AFM, DNB & ECB zijn de gedoogpartners van destabiliserende cowboybankiers.

Feynman | 06-06-16 | 14:19 | + 17 -

Die promevendus kan ook gelijk uit de wetenschap gezet worden.

Vogelbeest | 06-06-16 | 14:02 | + 15 -

en dat geldt ook voor die promovendus... zo werkt de academische wereld...

xspalm | 06-06-16 | 13:58 | + 12 -

Wiens brood men eet diens woord men spreekt.

eef 47 | 06-06-16 | 13:50 | + 21 -

Kifid is een rattenvanger die er voor moet zorgen dat er zo min mogelijk mensen naar de rechter gaan. Niet meer en niet minder.

Zatkniss | 06-06-16 | 13:45 | + 49 -

REAGEER OOK

Linktip: Energie vergelijken