Apple ontwikkelt auto in mysterieus supergeheim lab in Berlijn

Jaja
Jaja
Spannend hoor! Tech-reus Apple zou een in een geheim onderzoekslaboratorium in het midden van Berlijn stiekem bezig zijn met de ontwikkeling van een auto. Dat meldt de Frankfurter Allgemeine vandaag dat weer is ingefluisterd door goed ingevoerde bronnen. Naar verluidt werken er zo'n vijftien tot twintig mensen aan het project die gespecialiseerd zijn op gebied van (werktuig)bouwkunde, software, hardware, en sales. Hoewel Apple zelf nooit officieel heeft aangekondigd dat het bezig is met het bouwen van een iCar, leerden we vorig jaar al dat in 2019 het eerste exemplaar van de loopband moet rollen en dat er zo'n 1800 man waren gezet op het project dat de naam 'Titan' draagt. Dit jaar kwam de FT met het verhaal dat er mensen uit de auto-industrie voor Apple aan de slag gingen voor een geheim project onder leiding van Steve Zadesky, die eerder bij Ford werkzaam was en voor Apple nadrukkelijk betrokken is geweest bij de ontwikkeling van de eerste iPod en iPhone. Dat kan toch haast geen flutprojectje zij, zou je zeggen. Volgens de Frankfurter Allgemeine moet er vervolgens naar Oostenrijk uitgeweken worden voor de bouw van de auto. Magna, een fabrikant van auto-onderdelen heeft door het wegvallen van de productie van Mini's capaciteit over voor de bouw van enkele honderdduizenden auto's per jaar. Als dat klopt, dan heeft Apple alvast al één probleem minder dan Tesla. Maar goed, ook hier geldt weer dat niemand iets wil bevestigen of ontkennen. En als er echt een Apple Car komt, is het ook maar de vraag of deze net zo populair wordt als de wagentjes van Elon Musk. Dan moet hij misschien meer gaan lijken op een BMW i8 dan een i3.

Reaguursels

Inloggen

15 Man, dat is een leuk inkoopteam. Alleen, Apple heeft te veel geld om elders een auto in te kopen, die willen er vast een zelf bouwen.

Raider Twix | 19-04-16 | 17:01 | + 0 -

Een Apple auto: je betaalt twee keer zoveel voor een auto waar ondanks alle beweringen dezelfde onderdelen in zitten als andere auto's. Toegegeven: hij zit kwalitatief goed in elkaar en gaat weinig stuk, maar dat komt vooral doordat je er alleen mee kunt rijden op door Apple goedgekeurde wegen (vrijwel geen), alleen kunt opladen bij Apple stopcontacten (vrijwel geen), er geen enkele keus meer is om zelf te bepalen hoe hard je rijdt.

Tisnietanders | 19-04-16 | 12:27 | + 2 -

Formaatje Kia Picanto maar met een kostprijs van 50k? Ik noem even wat.

OmedaveNL | 19-04-16 | 12:16 | + -1 -

Pfff, wie zegt dat het om een complete auto gaat?
Misschien een of ander iSystem-dat-van-alles-zo-maar-doet en is in te bouwen in willekeurig welke auto?

vander F | 19-04-16 | 10:48 | + 0 -

psssssssst ... het gaat om ' Imirrors .. binnenspiegels die informatie kunnen weergeven afkomstig van het eigen Imirror network.
In iedere auto ter wereld te monteren.. richtprijs zonder abo ca 923,- in de gespecialiseerde Imirror salons.. klaar terwijl U wacht.

(c)ZWITSUL | 19-04-16 | 10:24 | + 0 -

Vogelbeest | 19-04-16 | 08:28
Onze Steyr uit 1972 rijdt nog steeds, ze weten wel welke techniek ze in een nieuw jasje steken...

frank87 | 19-04-16 | 08:33 | + 3 -

Als apple het maakt zullen het voornamelijk vormgevers zijn. Qua techniek hebben ze al jaren niets nieuws meer laten zien.

Vogelbeest | 19-04-16 | 08:28 | + 1 -

George Foreman | 18-04-16 | 20:08 | + 4 -
Dat heb ik dus goed gelezen. Dank

Hem | 18-04-16 | 22:45 | + 2 -

15 man is voor zoiets een flutprojectje.

CynicalBastard | 18-04-16 | 21:35 | + 7 -

@Hem
DK heeft een 'goed ingevoerde bron' die de frankfoortse algemeine leest.

George Foreman | 18-04-16 | 20:08 | + 9 -

Zo mysterieus super geheim dat DK er een artikel over kan tikken XD

Hem | 18-04-16 | 19:43 | + 6 -

REAGEER OOK

Linktip: Energie vergelijken