Zo VEEL Tesla's Model 3 zijn er al voorbesteld

We lieten u al de tragische beelden zien van de hordes mensen die in de rij stonden voor een Tesla Model 3. En we concludeerden: Tesla is het nieuwe Apple, met inclusief gillende hordes die niet kunnen wachten om de hoofdprijs voor een nieuw hipkek product =neer te tellen. Voor een aanbetaling van 1.000 dollar kunnen mensen een voorbestelling plaatsen voor een exemplaar. Nu komen er steeds meer gegevens over hoeveel mensen er daadwerkelijk één besteld hebben. Gisterochtend waren dat er nog 180.000. Inmiddels zitten we op een whopping 223.000 bestellingen. En de teller staat voorlopig nog niet stil natuurlijk. Vandaag zal ongetwijfeld de kwart miljoen gehaald worden en als dit zo doorgaat komt binnen een week de miljoen wel in zicht. Dat tikt dus behoorlijk aan, als je bedenkt dat een Model 3 zo'n 35.000 dollar moet gaan doen.

Reaguursels

Inloggen

Omzet 2015 was €4 miljard, verlies €900 miljoen en marktkapitalisatie €20 miljard.
Rekensommetje zegt dat ik misschien wat aandelen moet kopen zodra mogelijk.

Noltie | 05-04-16 | 10:39 | + 0 -

joepiedepeopie | 04-04-16 | 00:23 |
Waarom zou Musk dat overwegen?

Ulle Ruttelflut | 04-04-16 | 09:14 | + 0 -

Anacho | 02-04-16 | 21:25 | + 7

Wanneer hij kan aantonen dat hij er winst op zal maken, zal dat geen probleem zijn. Tot nu toe echter.....

Ulle Ruttelflut | 04-04-16 | 09:09 | + 0 -

-weggejorist-

joepiedepeopie | 04-04-16 | 00:23 | + 0 -

En nu maar hopen dat Tesla 2018 haalt! In elk geval heeft Tesla zelf zijn klanten als medefinacier van een onzeker project gecontracteerd. Knap werk.

bdn01 | 03-04-16 | 18:41 | + 3 -

Eerst zien dan geloven dat Tesla die aantallen in goede kwaliteit kan maken. Een van de huidige modellen heeft ook kwaliteitsproblemen.

Raider Twix | 03-04-16 | 16:57 | + 1 -

Onjuist. China is 4e op de ranglijst qua grondstoffen en ook nog eens een veel kleinere speler: nog geen 10% van de 1e en 2e spelers samen, te weten Chili en Australie. Try again.

feddomw | 03-04-16 | 16:06 | + 0 -

@feddomw, de mineralen die nodig zijn om accu's te maken komen voornamelijk uit China. Ding is dan ook echt niet millieuvriendelijk. Maar wel vet.

Bokito ergo sum | 03-04-16 | 15:25 | + 1 -

Kan je er een karretje mee trekken?

Zathras | 03-04-16 | 13:51 | + 2 -

Wat wellicht velen stoort is dat deze tesla's een mooi voorbeeld zijn van moderne late-stage product-development financiering, waarbij de consument zijn geld steekt in een beta-product, gebaseerd op het vertrouwen dat het er uiteindelijk gaat komen en dat het dan de moeite waard was erin te investeren.

Ik bedoel ook maar: die duizend euro heb je in het eerste jaar dat jij erin rijdt en een ander nog niet wel al lang terugverdiend waarschijnlijk.

F#ckingAwesome | 03-04-16 | 11:21 | + 0 -

De fabricagekosten zijn gewoon 1000$ de rest is winst

TheGermansAreComing | 03-04-16 | 11:09 | + -4 -

wiza | 03-04-16 | 09:57 | + 0 -

Alle Tesla's worden in de VS en Tilburg gebouwd. Hoe kom je bij China? Daarbij gaat einde van het jaar de Gigafactory draaien, waardoor de prijzen voor accu's hard gaan dalen. Die ligt ook in de VS, grootste gebouw ter wereld overigens.

feddomw | 03-04-16 | 09:59 | + -1 -

GroenLinks en PvdA die EV's zwaarder gaan belasten? 'tuurlijk.... En de Partij voor de Dieren gaat een extra zware taks invoeren op groente en legbatterij-berdrijven subsidieren. Had je nog meer briljante theorieen?

feddomw | 03-04-16 | 09:57 | + -1 -

Op papier ziet het er aardig uit, en mensen hebben alleen een aanbetaling gedaan ter waarde van ongeveer een Iphone, dus dat valt wel mee.
Vraag is wel of Tesla de geëiste kwaliteit kan leveren bij zulke aantallen. Een auto ontwerpen is niet moeilijk, een paar auto's bouwen ook niet, maar met zulke aantallen wordt het een ander verhaal. Chinese fabrikanten kunnen niet de kwaliteit leveren die door westerse klanten gevraagd wordt. Het is toch een ander product dan een telefoon.

wiza | 03-04-16 | 09:57 | + 1 -

Nieuw project Nederland. Er worden 25.000 ambtenaren aangenomen die stiekem per ongeluk geselecteerd zijn uit de PvdA-Groen Links-D66-principes-zijn-belangrijker-dan werkelijkheden pot.

Opdracht is de maximale belastingdruk op electrische auto's in te voeren. Strategie is nu gratis geld van de werkende burger weg te geven aan de principiële vriendgebruiker.

Uiteindelijk zullen deze bedragen vertienvoudigd worden ingevoerd door belastingen op el auto's in te voeren.

Doel financiering van nog meer windmolens bij de andere buren neer te zetten dan die van onze vriendengroep.

duitse herder | 03-04-16 | 08:45 | + -6 -

Dacht al dat het wel eens een succes zou worden maar dit is vrij indrukwekkend. Het lijkt me ook gewoon een ideaal bakje voor normaal gebruik.

Bokito ergo sum | 03-04-16 | 08:13 | + 1 -

Ik zou er ook wel een willen. Maar ik kijk eerst maar eens wat er de komende 3 jaar gebeurt.

joozd | 02-04-16 | 23:25 | + 3 -

Tsja een 1000 euro aanbetaling is ook niet echt veel. En een 35k auto ook niet. Snap wel dat veel mannetjes dat gewoon doen.

Chow | 02-04-16 | 22:04 | + 4 -

Er wordt enorm geluld over de Tesla 3. "Energiewende", "Apple-hype", etc. Het allerbelangrijkste mis ik echter. Namelijk: Het is gewoon een auto die er fucking goed uit ziet. Datgene wat de Tesla S al had: Dat is een gewoon een enorm gave auto. Helaas is het bereik wat beperkt, maar het is wél een auto die er uitziet als een auto. Leg dat naast al die drama's die er verder rond pogen te rijden, zoals een Nissan Leaf, een Chevrolet Volt, of, zelfs met benzinemotor, een Toyota Prius. Het zijn allemaal gedrochten ontworpen door iemand die blind is en lijdt aan slechte smaak. De folder wordt standaard geleverd met een emmertje om in te braken.
Dus even afgezien van alle bullshit: Elon Musk verkoopt gewoon een auto, en die is toevallig elektrisch. En daarmee is hij uniek. De rest komt niet verder als een elektrische monstruositeit die toevallig mensen kan verplaatsen.

TheEgg | 02-04-16 | 21:40 | + 41 -

Dus nu al een te factureren backlog van 250.000+ auto's maal US$35k is bijna 9 MILJARD US$.

Als de bestellingen inderdaad in de buurt van de genoemde 1 miljoen stuks komen praten we al over een backlog van 36 Miljard US$.

Lijkt me dat leningen van Musk bij de bank voorlopig geen probleem zullen zijn .....

Anacho | 02-04-16 | 21:25 | + 7 -

Mag zeker ook weer niet van de dames en heren azijnpissers? Als het mooi en/of vooruitstrevend is, wordt het hier neergesabeld. Veel plezier met de Lidl folder voor komende week, trouwens.

QuelleFromage | 02-04-16 | 21:05 | + 25 -

Unique Point of Sale was de accu, maar die deed het in de home-versie niet meer.

3*links=rechts | 02-04-16 | 19:52 | + -6 -

Gehypte rommel, die Tesla's. Ik zou er niet in willen rijden. Ik hou dan ook niet van apple troep.

Kaposi_Sarcoom | 02-04-16 | 19:29 | + -47 -

Mijn buur had medio '80 al een elektromobiel. Puik karretje, er paste 30 kratten melk in.

Rätselhaft | 02-04-16 | 19:25 | + 24 -

Realiseer je dat de verkoop veel te maken heeft met die selectieve doelgroep kopers die graag de eerste willen zijn om iets nieuws aan te schaffen. Die marketing groep is niet echt numeriek groot. De meeste kopers kijken eerst de kat uit de boom, iets van wat doen anderen en besluiten dan pas.

Er zou wel eens een gat kunnen vallen na de eerste leveringen en de follow up leveringen.

Zo denderend enthousiast zijn ze nou ook niet over de Tesla.
www.autoblog.nl/nieuws/elektrische-aut...

duitse herder | 02-04-16 | 19:05 | + -8 -

Is meer aan de hand dan gewoon hipstermanie, die Tesla breekt de markt compleet af straks, als chef Musk zijn gelijk krijgt (en daar is ie best goed in, moet je hem nageven). Dat idee met de bestelling van wat op papier in ieder geval een prima auto en dito investering lijkt te zijn een zet te geven aan die 'energiewende' waar we sinds de clubvan Rome eind jaren zeventig al over lullen en dromen, werkt prima. Is ook meer dan marketing, want er zit een mogelijkheid in dat het precies wordt wat geschetst wordt: een doorbraak.

F#ckingAwesome | 02-04-16 | 18:22 | + 13 -

Leve de wet van de remmende voorsprong, gewoon even wachten dan is die vast beter te leveren. (of een beter model)
Wel kewl van Tesla dat ze dit zo in de markt weten te pluggen. Daar zijn alle autoboeren jaloers op denk ik.

Zathras | 02-04-16 | 17:32 | + 14 -

Een auto van de tekentafel bestellen die je met een béétje (boel) geluk over twee jaar 'al' op de stoep hebt staan: dan heb je toch echt wel lef, of ben je niet goed snik, aangezien je ook niet weet waarmee de concurrentie in de tussentijd op de proppen komt.

Niks tegen Tesla, hartstikke innovatief bedrijf en zo, maar ik zou een dergelijke gok niet wagen (ook al is die bestelling natuurlijk altijd nog wel te annuleren, dat weet ik, maar toch).

Bovendien: wat was de productiecapaciteit van Tesla ook al eens? 100.000 Auto's per jaar? Dan moet je dus echt monnikengeduld hebben als de pre-orders in dit tempo binnen blijven stromen.

Reinaert | 02-04-16 | 17:28 | + 6 -

Door het succes in Nederland pas leverbaar vanaf 2018.

negen | 02-04-16 | 17:20 | + 8 -

REAGEER OOK

Linktip: Energie vergelijken