Aandeelhouders boos op bustehouders van Marlies Dekkers

Ouch. Marlies Dekkers staat hedenochtend voor de rechter om zichzelf te verantwoorden tegenover voormalige aandeelhouders die zichzelf benadeeld voelen in de faillissementsprocedure. In 2013 stond het bedrijf van de bandjesbh’s op omvallen en een aantal aandeelhouders voerde gesprekken om nieuwe financiers aan te trekken. Ten tijde van die gesprekken werden de aandeelhouders ‘plots’ geconfronteerd met een definitief faillissement en een directe doorstart. Hierbij verloren zij miljoenen euro’s, menen ze. Dat het slecht ging met het bedrijf oogste verbazing in de buitenwereld omdat Dekkers geen moment onbenut liet om te laten weten dat ze schouders schuurde met de sterren, zoals Britney Spears en Rihanna. Maar achter die façade gingen diverse problemen schuil, zoals een ‘blogger’ van kredietbeoordelaar Graydon schrijft. Het grootste probleem was het terugtrekken van het krediet van €12,4 miljoen door de Rabobank. Die deed dit natuurlijk heus niet vanwege één tegenvallend omzetkwartaaltje. De verkoop in winkels verliep al tijden niet goed. In 2016 behoeft dat weinig uitleg, na de ontmanteling van bijkans de halve koopgoot: V&D, Scapino, DA Retailgroep, Mexx, Halfords en the list goes on and on... Maar in 2013 leefde Marlies Dekkers kennelijk nog in de illusoire luxe dat duizenden varianten op één en dezelfde bandjesbh nog lang niet over the hill waren (yup, pun intended). De aandeelhouders verwijten haar niet dat ze valselijk zijn voorgelicht over de slechte financiële positie, ze voerden immers zelf gesprekken met nieuwe financiers. Wat ze wel door de rechter willen laten toetsen is of Dekkers is bevoordeeld in de faillissementsprocedure. Niet in de laatste plaats omdat Dekkers exclusiviteit verleende aan nieuwe aandeelhouder Karmijn Capital, waardoor overige reddingsplannen kansloos raakten. Een van de potentiële 'salvadors' van het bedrijf was overigens Rob Heilbron van Sapph, die Dekkers al jaren het leven zuur maakte met kopieën van haar bandjesbh. Op de vraag van de rechter hoe de bedrijfsnaam gespeld moest worden (ivoren toren-alert!) antwoordde ze dat ze 'geen idee' had. Van de nieuwe aandeelhouder moest Dekkers wel afstand doen van haar rol als CEO, ze is nu louter nog creatief directeur. Dat vindt ze een opluchting want ‘goede CEO’ is toch al geen tekst die ze op haar grafsteen wil laten beitelen.

Reaguursels

Inloggen

Kan me herinneren dat ze ooit aan tafel zat bij DWDD. Matthijs hield toen een slipje van haar vast om het aan de kijker te laten zien. Vervolgens liet hij het slipje voorzichtig op tafel vallen om het volgende kledingstuk te pakken, zonder er bij na te denken. Marlies was ineens helemaal verontwaardigd... zo ga je toch niet met mijn ontwerp om?? Waarom leg je het niet rustig neer? Het is maar ondergoed zei Matthijs, maar daar dacht Marlies toch echt anders over. Het was veel meer dan dat, een soort van haute couture wat met respect behandeld moest worden. Sinds dien heb ik een enorme hekel aan mevrouw Dekkers. Een omhooggevallen ondergoedverkoopster en niet veel meer dan dat.

bifferman | 02-04-16 | 11:52 | + 9 -

Offtopic: dat celebs gedoe is een mes dat aan twee kanten snijd: celeb is super enthousiast over product, producent krijgt publiciteit. En het is voor beide partijen *gratis*.
Ontopic: in Azië staan de beste kopieermachines zeg ik altijd. Er is altijd wel een slimme concurrent die het net ietsje anders namaak. En dat zal Marlies aan haar Hollandse keukentafel ook hebben moeten constateren samen met haar accountant.

Haringkoning | 02-04-16 | 08:01 | + 3 -

De kans dat er ooit "Goede CEO" op haar grafsteen zou komen te staan lijkt me met deze manier van handelen toch al riant klein. Failliet gaan kan gebeuren, maar wikkel het wel netjes af met mensen die hun geld in je zaak hebben gestoken en geloof hadden in je kwaliteiten.

Janloel7282 | 02-04-16 | 06:33 | + 4 -

@ Raider Twix wat bazel je nou?

Upperclasser | 02-04-16 | 05:10 | + 6 -

www.marliesdekkers.com/nl-nl/bh
Ook geschikt als mini volleybal netje. Van 5 tot 23 tientjes per stuk.
Dan gaat de verkoop niet zo snel, kiabi heeft ze vanaf 0,6 tientje. Maar dan wel zonder de (extra) bandjes voor.
De push ups werkten onvoldoende opwaarts in de verkoop, kennelijk.

Raider Twix | 01-04-16 | 18:43 | + -4 -

Je kan wel schouders schuren met alle beroemdheden maar die kopen toch niks van je en willen juist alles gratis omdat ze bekend zijn.

sinar2 | 01-04-16 | 16:30 | + 22 -

REAGEER OOK

Linktip: Energie vergelijken