Filmpje. Enge Japanse McDonald's reclame is eng

Millennials, u kent ze. Ook in Japan ontkomen ze er niet aan. De Japanse afdeling van McDonald's wil meer part-time medewerkers uit die leeftijdscategorie hamburgers laten bakken. Waarom is niet helemaal duidelijk maar om dit doel te bereiken heeft men besloten een animated mini-serie te maken om de interesse voor een fastfood-baantje bij de doelgroep aan te wakkeren, meldt marketingsite The Drum. De eerste aflevering uit de serie staat inmiddels online en is gelukkig precies zoals u dat mag verwachten van een Japanse reclame. De officiële lezing: een coming-of-age-achtig verhaal rond een meisje dat Sumire heet. Het werkelijke verhaal: een meisje dat Sumire heet accepteert schoorvoetend (mogelijk uit angst) een functie bij McDonald's en moet vervolgens allerlei vernederingen doorstaan van zowel klanten als haar superieuren om even later, volkomen uit het niets (waarschijnlijk uit Stockholmsyndroom-technische redenen) oprechte dank aan haar baas te betuigen voor de unieke ervaring die een baantje bij de keten haar geboden heeft. 'Jullie hebben echt een diepe indruk op me gemaakt', zegt ze. En dan begint de ellende van voren af aan, als de gebrainwashte Sumire een nieuwe rekruut spot voor het filiaal waar ze werkt. Enfin, die sollicitaties gaan binnenstromen daar in Japan. Want hier houden ze van, die millennials.



Reaguursels

Inloggen

Japanners en andere aziaten staan bekend om hun gezonde eten. Dat mac daar loopt verbaast me. Overigens offtopic: waarom hebben poppetjes in japanse tekenfilms altijd zulke grote ogen terwijl ze zelf hele kleine ogen hebben?

timmey | 23-03-16 | 22:46 | + 0 -

Niets engs aan. Gewoon normaal in Japanse cultuur om eerst diep te moeten gaan om respect te verdienen en te erkennen. Jullie noemen het "vernederingen", in Japan is het meer "niet lullen maar poetsen". Hadden wij maar meer van dit soort arbeidsethos in Nederland en Europa!

Nibdib Niddib | 22-03-16 | 11:34 | + 6 -

Leuke animatie. Maar ook in Japan is dat mcdonalds fastfoodvoer niet te eten.

cabbit | 22-03-16 | 10:35 | + 0 -

Ik wil geen tentakels op mijn burger.

Godsammekraken | 22-03-16 | 10:24 | + -3 -

Grappig hoe die Japanners in hun filmpjes niets met multi-culti doen, gewoon allemaal bleke huidjes met blauwe ogen.

Copycrauw | 22-03-16 | 09:57 | + 5 -

@panadol | 21-03-16 | 21:40 | + 20 -

Think again. Japan heeft een bizar hoge staatsschuld en een krimpende bevolking. Ze passen best bij de EU.

Vogelbeest | 22-03-16 | 09:07 | + 8 -

Bij de meeste Japanse McDonald's restaurants kan je gratis een Mc Smile bestellen.... Ja echt waar.

kyle_broflovski | 22-03-16 | 00:47 | + 3 -

Niet zoveel engs aan.. als je als jong persoon wilt of verwacht word om te gaan werken ( zo werkt dat daar ) waarom dan niet bij McDondalds? Bouwt karakter en leert de kids daar om zelfstandig te zijn.

Sowieso worden winkelbedienden en clerks beschouwd als het laagste van het laagste op de arbeidsmarkt in Japan ( gaat terug naar de perioden waarin handelaren tot soortgelijke lage klasse behoorde, boeren hadden meer aanzien dan zij ) dus ik denk dat je als jong persoon nog het meeste hebt aan een bedrijf als McDondalds.

Kaaskruiden | 21-03-16 | 23:45 | + 1 -

FY MacDonalds en andere werkgevers, ik ga liever dood dan als slaaf te werken.

-=PyP=- | 21-03-16 | 23:17 | + -1 -

Leuk zo'n verhaaltje over een vreetschuur..
Maar waar zijn jullie eerste (economische) duidingen over de nieuwe iphones en andere i-dingen?

monteur | 21-03-16 | 22:00 | + -9 -

@orca | 21-03-16 | 21:27
Omdat Japan wél zijn eigen broek kan ophouden.

panadol | 21-03-16 | 21:40 | + 52 -

Waarom zit Japan eigenlijk nog niet in de EU?

orca | 21-03-16 | 21:27 | + 47 -

REAGEER OOK

Linktip: Energie vergelijken