Wut? Ford transformeert uw achterwiel in elektrische eenwieler

What the Ford?
What the Ford?
Op de valreep lijkt Ford alsnog met de prijs voor vreemdste octrooiaanvraag van 2015 naar huis te gaan. De Amerikaanse automaker wil het achterwiel van uw auto transformeren in een soort elektrische eenwieler en troeft daarmee Boeings hybride drone-onderzeeër af. Het werkt erg eenvoudig. U parkeert uw auto net buiten de stad, waar dat veel makkelijker en goedkoper is dan in het centrum. U demonteert uw achterwiel en u klikt er een bovenstuk op. En vrrrroem. U heeft een soort supersegway met 1 wiel die u zo zonder zorgen de binnenstad in torpedeert. Een Batpod zonder Batmobile, zo u wilt. Superhandig natuurlijk behalve dan dat deel van het opkrikken van de auto, het demonteren van het achterwiel en het na afloop weer aan elkaar vast maken dan.

Reaguursels

Inloggen

En hoe kom ik terug bij mijn auto met mijn 90 inch plasma, de nieuwe koffiezetter en de staanlamp?

Tikkie Terug | 31-12-15 | 18:15 | + 1 -

Ik denk niet dat het aan zal slaan; te veel handelingen en te veel kans op fouten. Het zal pas aanslaan als je met één druk op de knop de bestuurdersgedeelte (met o.a. zetel, pedalen en stuur) om kunt toveren is een soort van elektrische ligfiets.

?....?....? | 31-12-15 | 14:48 | + 0 -

Zit er een gratis cursus eenwieler rijden bij?

Raider Twix | 31-12-15 | 14:29 | + 0 -

En dan kom je met je ( best zware en brede) electrische autoband aan bij V&D ( of een ander warenhuis dat dan misschien nog wel bestaat) Dan wordt het toch wel een last om mee te zeulen denk ik.
Het idee is technisch gezien briljant maar in de praktijk heb je er niet heel veel gemak van vrees ik.

loze stijl | 31-12-15 | 11:08 | + 0 -

Maar wat nou als je met twee in de auto zit? Hoe gaan Fordrijders hun eenwieler in de stad beschermen tegen die chronisch ongeschikten van Cition of andere gauwdieven? Heb je wel genoeg accu om heen en weer te komen, of sta je halverwege semi-onopvallend een lantaarnpaal open te schroeven voor een beetje extra stroom? En waar laat je die kabel dan?
 
Vragen...

pietvanvliet | 31-12-15 | 01:10 | + -2 -

Wat dacht je van een vouwfiets in de achterbak?

bdn01 | 31-12-15 | 00:34 | + 8 -

Op één vlakke autoband veilig (hellend) door de bocht gaan.. ik zie dit nog niet gebeuren.

afdankert | 31-12-15 | 00:11 | + 0 -

De truc is natuurlijk dat in de wielnaaf een elektromotor zit, en dat niet alleen dat wiel maar ook die elektromotor in de elektrische stadsbromfiets wordt overgezet, maar helaas moet dan ook de bijbehorende accu worden overgezet, en dat is zo goed als niet te doen, die krengen zijn erg zwaar en groot. Extra kleine accu dus monteren in dat frame, maar dan kan ook een eigen motor in dat frame worden gemonteerd, het moeilijke van elektrische auto's is namelijk nooit de elektromotor geweest maar de accu. Kortom een patent van niets. Het zal mij niet verbazen als het al eerder is bedacht, maakt ook niet veel uit, het probleem zit hem niet in het wiel of de motor. Het gaat toch niet uitgevoerd worden.

vanhetgoor | 30-12-15 | 23:20 | + 2 -

Ik weet natuurlijk niet of het Vaticaan dit goedkeurt maar het lijkt mij wel handig mits de montage van wiel en bovengedeelte niet te veel tijd kost en het makkelijk is om je evenwicht te bewaren.

Simon_GS | 30-12-15 | 22:24 | + 1 -

potsenmakkert | 30-12-15 | 21:15 | + 0 -
Mooi.

OmedaveNL | 30-12-15 | 21:52 | + 3 -

@OmedaveNL | 30-12-15 | 20:18 |
Je beseft hoop ik dat die sensor om de achterklep te openen al snel een jaar of 5 bestaat en (als ik het me goed herinner) door een van de duitse luxemerken is uitgevonden? En ook de inklapbare trekhaak is al een poosje op de markt, wederom in duitse luxe merken (Mercedes biedt het al een poos aan).

potsenmakkert | 30-12-15 | 21:15 | + 3 -

gewoon je reservewiel in dat ding laten zitten! Praktisch hé!

P.redgleuf | 30-12-15 | 20:46 | + 9 -

Dan hoop ik wel dat het systeem vrouwvriendelijk wordt. Daarmee bedoel ik dat de auto gewoon niet start zonder achterwiel. En dat die paal niet uitschuift als je op slappe ondergrond parkeert.

The_iron_boar | 30-12-15 | 20:19 | + 9 -

Ik vind het mooi dit soort ideetjes. Ford is lekker bezig. Net zoals die sensor onder je bumper, dat als je daar je voet tegenaan drukt, dat dan je achterklep opent. Inklapbare trekhaken. Nu een soort van mini motor uit je achterbak toveren. Nog even en ik klik mijn achterspoiler los, om die te gebruiken als helikopter rotor. Kom maar door.

OmedaveNL | 30-12-15 | 20:18 | + 11 -

En waar parkeer je vervolgens die éénwieler? Het lijkt me handiger om gewoon in het centrum uit te stappen, en je auto zelf een parkeerplek buiten de stad te laten zoeken.

W_F | 30-12-15 | 20:05 | + 9 -

Handig... ik neem wel een wisselvriendin mee.

duitse herder | 30-12-15 | 19:54 | + 1 -

Ik zie op die foto toch duidelijk een uitschuifbare stalen paal. Zie nummertje 46-44.
Dan denk ik aan zo een metalen paal die uit de grond komt in bijvoorbeeld Amsterdam om voetgangersgebied te beschermen. Maar dan andersom.
Kortom druk op de knop en je auto is opgekrikt. En qua wiel zit er een verwijzing , nummertje 24, exact naar het midden. Kortom, dat zal een soort van Quick Release zijn zoals je op een fiets ziet.
Ik hoop dat jullie dit artikel ergens blind overgenomen hebben, anders getuigd het wel een beetje van minimale denkvermogen.... Je maakt het belachelijk terwijl de antwoorden letterlijk op de foto staan..... Of misschien moeten jullie voortaan de techniek overlaten aan DasTechniek......

kruz | 30-12-15 | 19:36 | + 23 -

"Behalve dan dat deel van het opkrikken van de auto, het demonteren van het achterwiel en het na afloop weer aan elkaar vast maken dan."
Meh. Hebben of vinden ze vast wel wat voor, in de racerij is het ook hardstikke gemakkelijk. www.youtube.com/watch?v=J_LfrSquAUY#t...

pizzamanzoveel | 30-12-15 | 19:18 | + 6 -

REAGEER OOK

Linktip: Energie vergelijken