NS: verdien 5 mio en kom een keer op tijd thuis!

Lekker pitchen
Lekker pitchen
Ok ok, die vijf miljoen komen niet in uw eigen zakje terecht, maar als u een leuke oplossing weet voor het mobiliteitsprobleem in Nederlandje, dan hebben de NS én de ANWB een potje van €5 miljoen bij elkaar verzameld om dat idee verder uit te werken door middel van het NS Innovatiefonds. Het fonds van NS heeft een looptijd van zes jaar en investeringen gaan variëren van €50.000 tot €500.000. Op het Smart Mobility Pitch Event op 18 februari volgend jaar kunnen startups een concreet idee pitchen aan Roger van Boxtel, CEO van NS, en Frits van Bruggen, hoofddirecteur van de ANWB. Daarmee is men er nog niet uiteraard, maar mochten Roger en/of Frits er iets in zien, dan ligt er dus een zakje met geld klaar. Dit fonds komt overigens bovenop het zogenaamde 'Mainport Innovation Fund II', waarin de Nederlandse spoorwegen in samenwerking met KLM, Schiphol, TU Delft en Havenbedrijf Amsterdam investeren in innovatie in transport, logistiek en luchtvaart, waarin in totaal €18 miljoen zit. De bijdrage van de NS in dit fonds zou €3 miljoen bedragen. De NS investeert dus behoorlijk op het gebied van innovatie, en dat terwijl het op dit moment ook een massaclaim gaat krijgen van boze treinreizigers die niet langer opgestapeld van en naar hun werk blieven te reizen. De NS wijst hierin op de algemene voorwaarden waarin staat dat een vervoersbewijs geen recht geeft op een zitplaats. Misschien derhalve een leuk innovatief idee voor de trein: zitplaatsen er helemaal uit slopen en proppen maar.

Reaguursels

Inloggen

5 miljoen is natuurlijk peanuts om de problemen op te lossen die de NS in de laatste 30 jaar hebben gecreëerd.
Maar het is natuurlijk altijd een leuk excuus om de domme schapen zoet te houden terwijl je niks structureel gaat aanpakken.
In veel landen rijden er gewoon treinen om de 3 minuten in de spits.
Klinkt eigenlijk wel heel logisch...

spoilerfreak | 11-12-15 | 02:26 | + 0 -

James Lastig | 10-12-15 | 17:51 | + 2 -

Sshht, de NS wil graag geloven dat het op eigen beentjes staat (privaat). Of u alstublieft mee wilt werken aan dit zelfbedrog, bij voorbaat dank.

Jane_Bonds | 10-12-15 | 21:02 | + 0 -

Ok, schrap eens 80% van alle bestuurs- en managementlagen bij de roverheid en investeer dat geld eens in fatsoenlijke wegen en openbaar vervoer.

Waar kan ik mijn 5 miljoen claimen voor dit lumineuze idee?

James Lastig | 10-12-15 | 17:51 | + 4 -

Op tijd nieuwe treinen kopen.

Krijg ik nu mijn 5 miljoen, NS?

Min-of-meer | 10-12-15 | 17:26 | + 3 -

Een combinatie van zakelijke leiders en ambtenaren en ook nog de politiek erbij werkt niet. Dat zijn twee totaal verschillende culturen die niet bij elkaar horen. Je moet management keuzes in deze maken. Een of - of situatie.

duitse herder | 10-12-15 | 17:16 | + 0 -

Waarom wordt de 1e klas niet gewoon omgebouwd tot 2e klas? Oh ja: omdat 1e klas uitsluitend gebruikt wordt door ambtenaren en spoorwegpersoneel dat op kosten van 'de baas' reist en dus makkelijk alle ruimte kan opeisen.
Stel je voor dat je je als ambtenaar tussen het gewone volk moet begeven, brrrr.......

blubberpoesje | 10-12-15 | 17:00 | + 6 -

Dan heb ik wel een geniaal nieuw concept voor de NS, zorg er voor dat de treinen op tijd rijden en dat er ruimte is om te zitten!
Graag gedaan NS, ik zie die 5 miljoen wel bijgeschreven op mn bankrekening.

Rest In Privacy | 10-12-15 | 16:57 | + -6 -

Het mobiliteitsprobleem is gewoon een gebrek aan capaciteit in de spits. Daar is de NS al mee bezig. En er zijn grenzen aan, dus laten we vooral ophouden met mensen de auto uit te pesten om die treinen nog voller te krijgen. Beter andersom: lok mensen de trein uit door het wegennet te verbeteren en autorijden goedkoper te maken.

Muxje | 10-12-15 | 16:50 | + 0 -

Hier een oplossing voor 14.000 zitplaatsen per eind januari. www.geenstijl.nl/mt/archieven/2015/12/... Mijn gebruikelijke fee is iets minder dan vijf miljoen euro, maar de NS mag bij wijze van uitzondering het hele bedrag over maken aan Geenpeil zodat er een volwaardige opkomstcampagne kan komen naar de helft van de stembureau`s die nog niet zijn opgeheven.

Persoonlijk heb ik trouwens een enorme aversie tegen deze vorm van management en/of politiek. De kern van je verantwoordelijkheden zo verschrikkelijk verwaarlozen en door het slijk halen dat die handelwijze zelf voor gevorderde darkroom bezoekers te ver gaat en dan ter compensatie een promille van je budget als een keizer gebruiken om het gepeupel mee te besprenkelen.

Er is geen ruimte voor innovatie als de basis ontbreekt.

Feynman | 10-12-15 | 16:48 | + 10 -

@lsimon, het gaat wel om een astronomisch bedrag natuurlijk. Voor hetzelfde geld heb je toch al gauw een extra stukje dubbeldekker, of een halve sprinter.

M.H.Roberts | 10-12-15 | 16:46 | + 6 -

"De bijdrage van de NS in dit fonds zou €3 miljoen bedragen. De NS investeert dus behoorlijk op het gebied van innovatie"
De NS heeft een omzet van meer dan €4 miljard euro. Oftewel, een investering van minder dan 0,1%. Dat noem ik niet een "behoorlijke investering".

lsimon | 10-12-15 | 16:35 | + 12 -

REAGEER OOK

Linktip: Energie vergelijken