HAHA. Hollande wil regering voor eurozone

Ja, daar gaan we dan. Stap zoveel in het minutieus uitgetekende stappenplan naar een federaal Europa. Ze rommelen je een muntunie in, laten dat vervolgens gierend uit de klauwen lopen en constateren vervolgens schaamteloos dat dat komt omdat er nog niet genoeg Europa is. De Franse president François Hollande schrijft vandaag in een opiniestuk in het weekblad Journal du Dimanche dat we een eigen 'regering van de eurozone' nodig hebben met een eigen parlement en een eigen begroting. En vite een beetje. Want dat de eurozone eigenlijk al vijf jaar aan het puinruimen is, komt niet doordat er te veel Europa is maar juist omdat er te weinig Europa is. We hebben in Europa 'moeite om op een lijn te komen voor de toekomst' en dat is een probleem. Prima joh, François. Maar een beter Europa begint bij je zelf. Laten die Fransen zich eerst maar eens netjes aan de afspraken gaan houden voordat ze ons een eurozoneregering door de strot gaan duwen.

Reaguursels

Inloggen

@Willem Hollander | 20-07-15 | 10:11

Limburg was destijds grotendeels in handen van Gelre en Gelre (overigens destijds nog maar zeer kort deel van het Habsburgse Rijk nadat de laatste hertog van Gelre kinderloos stief, tot die tijd was Gelre zelfstandig) tekende mee met de Akte van Verlatinghe. Groningen is in dat opzicht wat problematischer, maar de Ommelanden waren destijds voor de opstand en de stad Groningen tegen. In Groningen leidde het Plakkaat van Verlatinghe tot een heuse opstand (incl. doden) die even werd gewonnen door de Katholieken (het verraad van Rennenberg) , maar vlak erna sloten ze zich alsnog bij de opstand van de Nederlanden aan.

Tarak | 20-07-15 | 20:01 | + 4 -

Chow, uw eigen standpunten:
"Jammer alleen dat de spruitjeslucht in Nederland nog teveel overheerst."
"Lekker verschansen achter de dijken met die paar miljoen conservatieven in angst voor alles wat anders lult of eruit ziet."
"En gelukkig worden mensen zoals jij die alleen maar angst kennen steeds ouder en steeds irrelevanter voor de economie."
"Daarin verschillen we denk ik enorm van mening. Het is makkelijk om de EU te bashen als je leven zich beperkt tot werken op een duf Nederlands kantoor en boodschappen doen bij de lokale supermarkt"

En dan je maatje:
"Maar goed, lekker makkelijk om te bashen en mee te huilen met de wolven in het bos."
"en inderdaad, zoals Chow zegt, voor veel mensen die beperkt leven is het moeilijk om daar de voordelen van in te zien. "

Jullie geven gewoon een mening de ingegeven is om een bedachte visie te onderbouwen. In die zin zijn jullie gekaderd.

Er is geen enkel verband tussen julle conclusies en de onderbouwingen, e.e.a. qua opbouw voldoet het wellicht aan de eisen om het tot populisme te mogen scharen.

Of je nu voor of tegen een bepaalde vorm van Eu bent (ik ben zelf tegen bepaalde vormen maar voor andere vormen Eu), feit blijft dat Brussel geen democratisch draagvlak heeft.

Ongeacht wat voor bureaucratische organisatie zichzelf bedenkt , het werkt niet als een meerderheid geen zin heeft om er voor te werken of er voor ondernemersrisico's te nemen...

Verder de meest wijze mensen blijken altijd weer goede toehoorders te zijn en goed te kunnen leiders, die eigenschappen zijn in Brussel vrijwel niet aanwezig......

Tee Of Cup | 20-07-15 | 18:25 | + 4 -

Dan doe ik ook nog een verlate duit in het zakje.
Een monetaire unie zonder politieke uni in Europa werkt niet. Daar zijn we het volgens mij allemaal wel over eens.
Maar om eens positieve kritiek te leveren, het aangaan van een politieke unie stuit op een paar problemen waarvan de volgende 2 volgens mij het belangrijkste zijn:
1: de burgers van de lidstaten voelen er weinig voor om de nationale identiteit die ze hebben in te ruilen voor een nog niet bestaande Europese identiteit. Er zijn nog nauwelijks stappen gezet voor het creëren hiervan.
2: het democratisch gehalte van de huidige EU is om te janken. Moeten we daarop een federale staat baseren?

koeberg | 20-07-15 | 16:28 | + 2 -

Ja, doe maar... en dan allemaal in één hok stoppen en opblazen die teringzooi.
Man, man , man.... Mocht u in 2018 nog aan het rode potlood toekomen, onthoudt dan wie dit door uw strot hebben geramd.

Mastermattie | 20-07-15 | 15:54 | + 2 -

Tee Of Cup | 20-07-15 | 14:48 |

Ok probeer het nu nog eens met wat steekhoudende argumenten? Misschien formuleer ik mijn standpunt wat grof maar het is in ieder geval een standpunt.

Chow | 20-07-15 | 15:43 | + -1 -

@ ToC

Ik zie niets inhoudelijks in je reaktie, laat staan dat je reageert op de argumenten in mijn posts. Op inhoud wil ik best ingaan, helaas is je post alleen maar op de man.

troje1 | 20-07-15 | 15:23 | + -2 -

Chow en troje 1: jullie hebben wel typisch gedrag wat bij bepaalde politieke hoeken hoort. Kun je op basis van argumenten rondom een onderwerp niet overtuigen, dan ga je degene die tegenargumenten heeft persoonlijk eigenschappen toedichten en insinuaties doen. We zien dit wel vaker helaas. Ik kan aangeven dat alle insinuaties niet kloppen. Niveau schoolplein dus met "wat je zegt ben jezelf".

Ik durf nu wel ook 1 uitspraak over Chow te doen : zijn denkvermogen en interlect ontstijgt niet het zeer matige niveau van zijn Brusselse bureaucraten gelijken.

Het feit dat ze het een "project" noemen zegt al genoeg............

Tee Of Cup | 20-07-15 | 14:48 | + 2 -

Verhofstadt: ‘Voldragen Europese muntunie of terug naar nationale munten’
-
Goed punt: de Gulden weer invoeren. De EU = bankroet. En Frankrijk wil andermans geld voor hun bodemloze put genaamd: begroting.

Raider Twix | 20-07-15 | 11:48 | + 6 -

@ NG

Ja, dat is een goed punt, Hollande is ook niet mijn smaak. Er is een hoop mis in Frankrijk, zeker in de politiek. Maar waar ik wel respect voor heb is dat de Fransen over het algemeen wel nadenken over existentiele problemen en er goed in zijn om dat soort zaken bespreekbaar te maken. Als je ziet waar wij het hier in Nederland over hebben, dan vraag ik me af of wij nu wel zo goed begrijpen wat de werkelijke problemen zijn. Ik vind Nederland de laatste jaren volledig ambitieloos, in zichzelf gekeerd, conservatief, licht xenofobisch en heel veel trekken vertonend van een autistische samenleving. Wat er werkelijk toe doet interesseert ons nauwelijks. Fransen hebben dat wel.

troje1 | 20-07-15 | 10:22 | + -1 -

Interessant artikel hierover:
xandernieuws.punt.nl...
druipsmurf | 19-07-15 | 21:03 | + 4 -
 
Ja mensen, ook de EU is onderdeel van satan's infrastructuur!
 
Typisch genoeg kwam ik net niet door die kudtcookie site heen met de mededeling dat /666 (que?) niet bestond op die site en in de url stond ook iets als 'kapmetzeuren'. Dit nadat ik gisteren had gereageerd met een dergelijke tekst op dat artikel van de telegraaf, wat uiteraard niet geplaatst werd.
 
P.S. Begin je je zorgen te maken, voormalige Lucifer? :)

Zorax | 20-07-15 | 10:14 | + 1 -

troje1 | 20-07-15 | 09:40 | + -2 -

Misschien is het probleem in dit geval wel gewoon dat het voorstel van Hollande afkomt en niet van, pak hem beet, de premier van Finland. Want op al die problemen die jij noemt is er nou net een land dat geen enkele daadkracht toont en liefst alles bij het oude laat, bij voorkeur op kosten van de rijkere landen, afspraken niet nakomt en de rekening doorschuift naar toekomstige generaties. Verwacht nou alsjeblieft niet dat we dan met zijn allen overlopen van enthousiasme.

Nigel Garage | 20-07-15 | 10:12 | + 4 -

Tarak | 20-07-15 | 00:40
"Als u iets van historische kennis gehad zou hebben, dan had u geweten dat de Hollanders, de Groningers en de Limburgers middels het Plakkaat van Verlatinghe samen in opstand kwamen tegen iemand die alle macht wilde centraliseren zoals de EU dat nu ook doet. Vervolgens duurde het nog 250 jaar voordat Nederland één geheel werd."
Iemand aanspreken op historische kennis en dan zulke onzin eruit gooien: Groningen bestond nog niet als gewest, dat gewest: Stadt en Lande geheten,werd pas tijdens de republiek opgetuigd, de stad was vergaand autonoom, de ommelanden waren historisch Fries. Limburg is later veroeverd op de spanjaarden, was maar deels in handen van de republiek en een generealiteitsland, net als (noord) Brabant: Staats-Brabant en Staats-Opper Gelre. De Nederlanden zijn geen eenheidsstaat, nooit geworden, ook niet na 250 jaar, voorbeelden te over.

Willem Hollander | 20-07-15 | 10:11 | + 6 -

Wat Hollande wil is niet een Europese regering, maar een Franse regering die in Europa de lakens uitdeelt. Ik denk niet dat we dat moeten toejuichen.

Brulboei_61SB | 20-07-15 | 09:51 | + 7 -

troje1 | 20-07-15 | 09:40 |

"als het even tegenzit". Het zit gvd al vanaf de invoering tegen koekwaus.

Vanilla | 20-07-15 | 09:45 | + 9 -

Op zich hebben ze gelijk. Een monetaire unie zonder politieke unie kan m.i. niet goed functioneren. Echter, die politieke unie moet democratisch zijn en niet geleid worden door oligarchen en lobbygroepen van multinationals zoals nu het geval is. Dus óf de monetaire unie moet worden opgeheven, óf de politieke unie moet drastisch worden hervormd. Dat laatste kunnen wij als klein land met weinig invloed niet afdwingen. Eruit stappen kunnen we wel.

Trekhaas | 20-07-15 | 09:45 | + 1 -

@ vansuyle.com

Nee, ik denk dat ik dat niet met elkaar verwar. Open grenzen en vrij verkeer van goederen etc, dat is maar 1 van de voordelen van de EU, en inderdaad, zoals Chow zegt, voor veel mensen die beperkt leven is het moeilijk om daar de voordelen van in te zien. Maar veel belangrijker is hoe wij om moeten gaan met kwesties als de vluchtelingenstroom uit het midden oosten en Afrika, conflicten aan de grenzen van de EU, de vergrijzing die een groot deel van Noordwest Europa treft en zeker ook ons, onze energievoorziening, enz. Dat zijn thema's die je als klein land in een versnipperd Europa misschien wel voor je uit kan duwen, maar structureel oplossen dat lukt ons niet. Daar is een daadkrachtige unie voor nodig en ja, dat betekent dat we een deel van onze politieke soevereiniteit moeten opgeven. De EU is een oplossing voor een lange termijn probleem. Ja, het is een experiment want er bestaat geen handleiding voor en zoiets als dit is nog nooit eerder geprobeerd, maar dat betekent niet dat je er gelijk mee moet stoppen als het even tegen zit. Daarbij, hoe ik het ook oneens ben met Hollande en zijn ideologie, ik kan het wel waarderen dat hij een discussie hierover start en een idee aandraagt. Dat is al veel meer dan de honderden reaguurders hier op GS en DK die niet verder komen dan roepen dat het allemaal waardeloos is, zonder ook maar enig alternatief aan te dragen. Ik vind dat erg kortzichtig.

troje1 | 20-07-15 | 09:40 | + -7 -

Dat maakt Europa nog duurder. Dan zitten er nog meer luie ambtenaren de hele dag niks te doen op kosten van de belasting betaler. Dit is echt het laatste wat we nodig hebben. Ze laten nu al zien dat ze het niet kunnen en dan willen ze er nog een laagje bij gaan duwen om het nog moeilijker te maken allemaal.

Tremor | 20-07-15 | 09:39 | + 1 -

31 Oktober "exit-EU"-day voor de wachtmeester. Ticket naar zonniger oorden is geboekt met gratis opwaardering van de stoelen. Auf nie mehr Wiedersehen als het aan mij ligt. Fuck de opgelegde solidariteit met niksnutten zonder zelf ooit ergens recht op te hebben als zelfstandige. Dan heb je dus ook niks te verliezen, dus ik ga mijn dingen zelf wel regelen.

Wachtmeester R | 20-07-15 | 08:51 | + 7 -

Als dit ooit doorgang zou vinden dan zal het binnenhof op zeer goedkope wijze gerenoveerd worden....

Dima Beeline | 20-07-15 | 08:26 | + 3 -

Over my dead body!
Daar is geen woord Frans bij lijkt me.
marcoplarco | 19-07-15 | 16:58

Leuk, maar ben je echt van plan om in strijd te gaan? Of ga je alleen maar zeuren op dit soort websites?
Ik zal eerlijk zijn dat ik er totaal niet op zit te wachten, maar ja.. ik durf niet mijn leven op te geven voor deze strijd. Ik vind het dus moedig dat je zegt "over my dead body"

New Quacka | 20-07-15 | 07:57 | + 2 -

En dan vanmorgen zo'n Alexander Pechtold op BNR met een wagonlading drogredenen waarom "meer Europa" (alsof we overal extra land gaan opspuiten) de oplossing is voor alle problemen met de Euro, een munt "die stabiel gebleken is tegenover de dollar"... man man man wat een lap hooi is die gast toch zeg

beschuitfluiter | 20-07-15 | 07:54 | + 11 -

@Chow, een democratie kan niet zonder demos.. De Europese demos bestaat niet, simple als Thatcher..

Dit voorstel van de socialist Hollande dient maar 1 belang, namelijk het opzetten van een transferunie om het Franse falen te maskeren. De oplossing is m.i. veel eenvoudiger, landen van de eurozone voeren geloofwaardig economisch beleid of ze worden uur de Eurozone gezet, eigen verantwoordelijkheid dus. het grote manco van het gevoerde beleid is dat landen en banken niet failliet mogen gaan. En dat betekent dat de hardwerkende middengroepen continue de rekening van het falen van anderen moeten betalen. Dit loopt echt een keer helemaal uit de klauw. Een eurozone parlement zal het draagvlak voor het Europese project definitief vernietigen. Dit continent wordt dan 1 groot België, een politiek moeras..

therealbraindump | 20-07-15 | 07:29 | + 12 -

Die lullo's in Frankrijk zien hoe al ons geld naar de Grieken gaan, en dat willen zíj óók!!!!

Vogelbeest | 20-07-15 | 04:53 | + 5 -

vansuyle.com | 20-07-15 | 00:50 |

Maar ik denk dat u en de uwen met uw onderbuik gebabbel de EU wilt afbreken in plaats van veranderen. Daarin verschillen we denk ik enorm van mening. Het is makkelijk om de EU te bashen als je leven zich beperkt tot werken op een duf Nederlands kantoor en boodschappen doen bij de lokale supermarkt. Dan is het lastig voor te stellen wat de voordelen van de EU zijn. Het buitenland is dan namelijk niet veel meer dan de verplichte vakantie van 2 weken in een resort in plaats van een enorme markt met mogelijkheden.

Chow | 20-07-15 | 03:49 | + -11 -

@vansuyle.com | 20-07-15 | 00:50
Ik denk dat "open grenzen" helemaal niet zulke voordelen brengt, en dat gecontroleerde grenzen beter zijn. Ook daarin is de EU een belemmering.

Tarak | 20-07-15 | 01:09 | + 4 -

troje1 | 19-07-15 | 21:19 |

U en Chow verwarren de voordelen van open grenzen voor mensen en goederen met de nadelen van een politieke ondemocratische unie. De meeste reaguurders zijn voor vrijhandel, en de meesten zien ook wel de voordelen van open grenzen, in ieder geval voor Europeanen.
.
Maar een dictatoriale unie met figuren als Verhofstad en Barosso aan het hoofd? Das ist ja wahnsinn!

vansuyle.com | 20-07-15 | 00:50 | + 11 -

@-=PyP=- | 19-07-15 | 23:50 | +

Als u iets van historische kennis gehad zou hebben, dan had u geweten dat de Hollanders, de Groningers en de Limburgers middels het Plakkaat van Verlatinghe samen in opstand kwamen tegen iemand die alle macht wilde centraliseren zoals de EU dat nu ook doet. Vervolgens duurde het nog 250 jaar voordat Nederland één geheel werd. Tweehonderdvijftig jaar. U kijkt zozeer naar het grote plaatje dat u de realiteit niet ziet. De EU is te groot om te managen, culturele verschillen leiden tot conflicten en regelmatig tot oorlog, mensen zijn ongelijk, volken moeten het recht hebben om zichzelf te besturen. U bent gewoon een klassieke anti-democraat die dezelfde argumenten gebruikt die de anti-democratische groepen uit de jaren dertig ook gebruikten.

Tarak | 20-07-15 | 00:40 | + 17 -

@-=PyP=-
Het grote verschil is dat Limburgers en Groningers onderling bereid waren om één taal te spreken. Dat gaat in Europa niet lukken. Zo lang iemand een andere taal spreekt, zien we diegene niet als één van ons. En dus wij tegen zij...
Nee, zo'n eurogebiedregering is niet echt een goed idee als de Fransen er invloed op krijgen. De grote vraag is niet of de mensen het willen (vrijwel niemand wil dit), maar of we het kunnen tegenhouden. Daarvoor heb je sterke nationale politici nodig. Ken jij ze?

welatenheterbijzitte | 20-07-15 | 00:34 | + 11 -

Stel je voor dat de provincie Holland destijds ook gedacht had over Limburg en Groningen, dan was Nederland nu niet 1 land. Ik verbaas me over de kortzichtigheid bij de reaguurders. Natuurlijk gaan wij er als land in eerste instantie op achteruit. Het grotere plaatje wordt niet gezien. Wanneer we er niet voor kiezen om zwakkere landen te helpen (omdat Nederland geografisch nogal lekker ligt kunnen we geld verdienen door dozen te schuiven op Schiphol en Rotterdam waardoor we altijd beter presteren dan bijvoorbeeld Griekenland), dan kiezen we eigenlijk voor 1 munt, maar zonder solidariteit. Dat is gedoemd om te mislukken.
.
Ik zal wel de enige hier zijn, maar ik pleit juist voor het afschaffen van het huidige parlement en EC, een democratisch gekozen president van de EU en een democratisch gekozen parlement. Dat is de enige weg om de ingeslagen weg voort te zetten.
.
Anders rest alleen de optie dat uiteindelijk alle zwakkere landen zullen falen t.o.v. de sterkere landen en we allemaal de bietenbrug opgaan.

-=PyP=- | 19-07-15 | 23:50 | + -16 -

En zo gaan we 70 jaar na dato, alsnog richting "Ein Volk, ein Reich, ein Führer"...

Flatulent | 19-07-15 | 22:59 | + 12 -

@troje1. Noem het populisme ala je wilt (ook lekker makkelijk trouwens) maar ik snap in dit geval niet zo goed wat een euroregering nog toe kan voegen aan de bestaande EU-organen als je echt slagvaardig wilt opereren (de kosten van bijbehorend ambtenarenapparaat nog even niet meegerekend). Het begint allemaal steeds meer te lijken op zelfrijzend bakmeel. Dat de bevolking van de EU weinig te zeggen heeft was me al duidelijjk maar wie runt de club nou echt als Hollandes plan doorgaat?

Nigel Garage | 19-07-15 | 22:47 | + 5 -

Het is te hopen dat Sarkozy de volgende president van Frankrijk wordt. Deze Hollande heeft de Franse economie, de zieke oude man van de EU, alleen maar meer schade berokkend. En dan nu hoog van de toren blazen over een federale eurozone.., meer Hollande kan de EU zich niet veroorloven. Een federale eurozone betekent dat Nederland een wingewest wordt van Mediteraan Europa, inclusief Frankrijk.

therealbraindump | 19-07-15 | 22:39 | + 11 -

@EvT | 19-07-15 | 17:04 Nationale clown? Schaameloze crimineel bedoel je misschien?

klaas.heitinga | 19-07-15 | 22:36 | + 1 -

troje1 | 19-07-15 | 21:19 |

En fijn om te zien dat ik niet de enige ben.

Chow | 19-07-15 | 22:30 | + -15 -

Natuurlijk wil hij dat, kunnen de andere landen de schulden ophoesten, zo doorzichtig, ,had hem slimmer verwacht.

snoek3483 | 19-07-15 | 21:50 | + 8 -

Je doet het helemaal goed of helemaal niet. De halfweg oplossing die we nu hebben is een ongeorganiseerde bende met macht. Ik verkies een ter verantwoording te roepen kabinet van 20 personen, in plaats van deze halfweg confederatie club die we nu hebben.

Bubsy | 19-07-15 | 21:28 | + 0 -

KUDT!!!!! Gaan we de You Naaid Us Steeds achterna?????

Frie60 | 19-07-15 | 21:24 | + 1 -

Ja hoor en gerund door Franse ambtenaren zeker?
 
Ik ben helemaal niet tegen Europa, maar laten we eerst eens even teruggaan naar de basis en afscheid nemen van al die megalomane mafkezen die van geldverbranden een sport gemaakt hebben.

Dus ik wilde graag beleefd bedanken en me aansluiten bij marcoplarco.

pietvanvliet | 19-07-15 | 21:22 | + 11 -

Heeft weinig zin Chow, niets is zo krachtig als ongefundeerd populisme. Maar ik ben blij om te lezen dat ik niet de enige ben die positief is over de EU en de voordelen ervan inziet. Maar goed, lekker makkelijk om te bashen en mee te huilen met de wolven in het bos.

troje1 | 19-07-15 | 21:19 | + -22 -

Het is inmiddels wel duidelijk dat een louter monetaire unie niet werkt. Voorstander van de EU ben ook ik niet maar dit kon wel eens beter uitpakken dan meneigeen nu doet vermoeden of bereid is toe te geven.

netniet | 19-07-15 | 20:53 | + -5 -

NOG meer ambtenaren die 20 k€ per maand verdienen ? Nog meer ? Het geld is op mafkees.

Rest In Privacy | 19-07-15 | 20:48 | + 15 -

En deze inhoudsloze puistenkop, welke over niet al te lange tijd door alles en iedereen is vergeten, wil dat wel even regelen.

Youri de Hakkelaar | 19-07-15 | 20:45 | + 5 -

Schauble wil het, De diverse hottemetoten in Brussel willen het al heel erg lang, elk klein land wil het omdat ze dan geen verantwoording meer hoeven te dragen over hun uitgeholde failliete democratieën.
De industrie met hun lobby groepen willen het.
Wat de bevolking wil ist scheiss egal.
Wat Hollande wil is niks nieuws onder de zon.

diddley2 | 19-07-15 | 20:27 | + 8 -

Nou teetje zullen we dat dan maar doen ouwe uitslovert? Ik zit namelijk as we speak in Zuid Amerika. En daar kom ik best heul vaak.

Chow | 19-07-15 | 20:24 | + -33 -

Nog een hint: ik zie in mijn omgeving de meeste mensen met opleiding en ondernemerszin juist allemaal vertrekken. Vs, Canada en Australië staan bovenaan. Het woord angst kennen we in onze familie niet!

Tee Of Cup | 19-07-15 | 20:23 | + 20 -

Grappig chow'tje: ik wil onze vliegmijlen wel eens naast elkaar leggen hoor: maar dan niet alleen eu maar wereldwijd.

Tee Of Cup | 19-07-15 | 20:20 | + 20 -

Tee of Cup | 19-07-15 | 19:40
Teetje toch. Je hebt geen idee waarover je praat. Jij bent een uitstekend voorbeeld van de heersende spruitjeslucht. Lekker verschansen achter de dijken met die paar miljoen conservatieven in angst voor alles wat anders lult of eruit ziet. Ik werk al jaren in heel Europa met klanten en leveranciers en ik zie en beleef alleen maar voordelen. Dat het Europees project nog niet klaar is lijkt me duidelijk. Maar het is uiteindelijk de enige manier. En gelukkig worden mensen zoals jij die alleen maar angst kennen steeds ouder en steeds irrelevanter voor de economie.

Chow | 19-07-15 | 20:01 | + -55 -

Goed plan, maar eerst even de Straatsburg POPPENKAST beïndigen en wellchtzijn er dan mogelijkheden om een referendum hierover te houden.

Anjin Mohammed | 19-07-15 | 19:51 | + 4 -

Handig, de Bastille staat er nog dus het feest kan [weer] beginnen
*vakantie naar Parijs boekt

Tobi | 19-07-15 | 19:48 | + 12 -

Chow'tje toch: economie is al eeuwen geglobaliseerd. De Nl vlag overleeft ook al eeuwen. De eu vlag heeft alleen middelmatigheid laten zien, naast een totaal gebrek aan strategische deskundigheid. De sterken zijn zwakker gemaakt, de zwakkeren nog zwakker. Nog buiten het gegeven dat de EU vlag niet democratisch is gevormd en geen democratische fundering heeft.

Tee Of Cup | 19-07-15 | 19:40 | + 34 -

Natuurlijk is dat uiteindelijk de enige manier om als Europa slagkracht te houden in een globaliserende wereldeconomie. Jammer alleen dat de spruitjeslucht in Nederland nog teveel overheerst. Dat zijn de mensen die straks zwaaiend met hun Nederlandse vlaggetje geen geld meer hebben om hun pepernoten te vreten omdat de BRICS landen er lachend mee vandoor gegaan zijn.

Chow | 19-07-15 | 19:21 | + -44 -

RonnieKray | 19-07-15 | 18:43
De EU is een project van de VS.
Zowel Duitsland als Frankrijk hebben geen ene fuck te vertellen, en dat staat ook te lezen in alle beleidsplannen, op elke bladzijde zowat. Het beleid van de VS is altijd leading.
Dus als iemand hier zich nog afvraagt of de TTIP doorgaat, of dat de huidige mobilisatie in Oost Europa en de oorlog tegen Rusland en al zijn bondgenoten doorgaat, twijfel maar niet meer.
Valt wel op dat ze beleidsplan 2020 van de site hebben gehaald, maar goed het is toch een toneelstuk van trekpoppen, maakt verder niet uit. Of Hollande zijn nieuwe clubje krijgt ook niet.

Atlas Shruggs 10 | 19-07-15 | 19:16 | + 15 -

Zodat we dadelijk ook nog 'ns euro's kunnen ophoesten voor de Fransen.

meneer Q | 19-07-15 | 19:12 | + 4 -

Goed plan, laten we beginnen met het invoeren van Europees stemrecht! Kan ik tenminste eindelijk als Europees burger op UKIP stemmen het hele circus onderuit halen. Wat een trutje is die Hollande toch zeg.

Sjnuffel | 19-07-15 | 19:04 | + 9 -

Laten we niet vergeten dat de EU altijd een project van voornamelijk Frankrijk is geweest. Het gaat om macht en controle, vooral tegenover Duitsland.

RonnieKray | 19-07-15 | 18:43 | + 17 -

Daar zijn Rutte, Samson, Pechthold, van Haarsma Buma toch gestaag aan het werken, het zal de oplettende lezertjes hier niet verbazen.

bijna_raak | 19-07-15 | 18:42 | + 19 -

Tijd om onze pensioenpotten te ontmantelen, uit te keren aan de deelnemers en iedereen de kans te geven dit offshore te plaatsen en/of te emigreren. Er liften er nu echt teveel mee, de bagagedrager bezwijkt.

b1efstuk | 19-07-15 | 18:11 | + 32 -

Ligt eraan.
Hoeveel doden wil je hebben?
(Uitgedrukt in miljoenen)

GateKeeperNL | 19-07-15 | 18:09 | + 14 -

A) € = fiscaal repressiemiddel. Hoe meer macht in Brussel en hoe meer ze daar (gepland) verkeerd doen hoe meer belasting ze kunnen innen. Dodelijke Mix !
B) als ze een federale Eurozone of EU zone er door drukken moeten er ook een emigratieplan komen voor de mensen uit NL / Europa die dat niet willen en willen vertrekken, anders krijg je burgeroorlog.

Handiger is gewoon om al die Brusselianen die het de laatste 15 jaar verpruts hebben te verwijderen, desnoods met zachte hand, tijd voor nieuwe mensen en een nieuw beleid.

Tee Of Cup | 19-07-15 | 18:08 | + 24 -

Eigen parlement? Waarom niet twee parlementen? Bij voorkeur in 2 verschillende landen.

subsidistan | 19-07-15 | 18:05 | + 10 -

Dat gaan we dus niet doen NON

jaap932057795966 | 19-07-15 | 18:03 | + 17 -

Ik ben inmiddels flink om. We moeten terug nar de gulden (florijn?). Zelfs aan een munt gedeeld met Duitsland kleven de nodige nadelen. De euro zou misschien kunnen blijven als een soort van gemiddelde munt als daar interesse voor is van de financiële markten.

Eduard-O | 19-07-15 | 17:55 | + 32 -

"(...) eigen 'regering van de eurozone' nodig hebben met een eigen parlement en een eigen begroting." Ik heb maar het gevoel dat we beide rond het Griekse drama aan het werk hebben gezien. Alleen was het inderdaad (nog) niet helemaal naar de smaak van Hollande.

mamsel | 19-07-15 | 17:52 | + 6 -

François Hollande denkt zo bij zichzelf, als ik de zwakte van Frankrijk kan verhullen door een "regering van de eurozone" neer te zetten en daar een grote stem in proberen af te dwingen lijkt het of Frankrijk nog wat in de euromelk te brokkelen heeft en krijgt Merkel's Deutschland niet nog verder de overhand en macht in handen in Europa.

Wout Strooizout | 19-07-15 | 17:50 | + 21 -

M n maag draait om van dat domme gelul van die failliete socialist.

Uw Verzekeringsadvis | 19-07-15 | 17:34 | + 32 -

iets van de kreupele helpt de blinde...

duitse herder | 19-07-15 | 17:29 | + -5 -

Tsja, failliet communistisch Frank'rijk'/arm wil uiteraard het iets minder failliete Noeuropa leegroven.

Dat is natuurlijk een mooie socialistische gedachte, maar ik denk dat de arrebeiers in Neuropa er toch iets anders over denken, nu zij zelf de beroofden dreigen te worden (al zijn eigenlijk) i.p.v. 'de rijken'...

Poekieman | 19-07-15 | 17:15 | + 57 -

Wacht, die bestaat toch al en is reeds zo ineffectief als de tiefus?

wapster | 19-07-15 | 17:11 |

55% tegen, 69% van de kiesgerechtigden stemden.

Min-of-meer | 19-07-15 | 17:14 | + 13 -

Op een morgen werd er een los geslagen rooie socialist wakker , en las ergens dat die Hollanders een goede pensioen opbouw hebben en vooral gespaard ,
Dus is het normaal dat dit gratis geld naar Brussel gaat , het gaat met de KLM ook zo goed niet waar Holande ??????????

witchmaster | 19-07-15 | 17:12 | + 56 -

In Frankrijk hebben ze ook nog eens een referendum gehouden. Wat was daar ook alweer de uitslag van?

wapster | 19-07-15 | 17:11 | + 50 -

"nodig hebben"... manmanman. Nog een ondemocratische bestuurslaag erbij. Is dit hoe ze werkloosheid willen bestrijden? Bij alles wat misgaat, is de enige oplossing méér EU, meer ambtenaren, meer geld.
.
Ambtenaren, politici zijn juist de redenen dat het allemaal misgaat.

deluiegriek | 19-07-15 | 17:04 | + 38 -

Briljant (kuch) idee. Iets zegt me dat die regering waarschijnlijk in Parijs of Straatsbutg zou moeten komen te zitten met ministers zoals Pechtold, Verhofstad, Schulz en dan Hollande zelf aan het roer. Weten we tenminste helemaal zeker dat we niks meer te vertellen hebben.

Nigel Garage | 19-07-15 | 17:02 | + 99 -

Laat ik daar een genuanceerde mening over geven: Over my dead body!
Daar is geen woord Frans bij lijkt me.

marcoplarco | 19-07-15 | 16:58 | + 125 -

REAGEER OOK

Linktip: Energie vergelijken