Facebooks virtuele assistent niet goed genoeg

Alsof er nog niet genoeg digitale persoonlijke assistenten zijn gaat nu ook Facebook zich ermee bemoeien. Het sociale netwerk komt met een heuse concurrent voor Now, Cortana of Siri: Facebook Moneypenny. En het grote verschil tussen de concurrentie en Facebooks virtuele assistent is dat die laatste werkt met echte mensen van vlees en bloed. Geen semi-intelligente machines meer die raden wat u wilt weten dus, maar gewoon een echt persoon die een echt gesprek met u voert. Moneypenny moet gaan werken met Facebooks Messenger-app en is bedoeld om mensen van shop-adviezen te voorzien. Zodat iemand die een laptop wil kopen, aan Moneypenny kan vragen welke hij moet nemen. En dat iemand aan de andere kant van de lijn dan een advies gaat geven. Handig? Meh. Een echt gat in de markt is dit natuurlijk niet want er zijn al genoeg bedrijven die staan te springen om mensen advies te geven wat ze moeten kopen. Gewoon even de plaatselijke MediaMarkt binnenlopen en je schrikt je half dood. En daarnaast hebben we ook allang diensten als GoButler die veel meer kunnen. Maar het wordt vast grappig om te zien hoe de machines van Google en Apple het gaan doen tegen de mensen van Facebook.

Reaguursels

Inloggen

Is er iemand die die digitale assistenten gebruikt? Ik vind ze alleen maar irritant.

bintang | 15-07-15 | 10:48 | + 0 -

Vunzigheid | 15-07-15 | 02:16 | + 0 -

Heb je wel voldoende zakgeld?

spoilerfreak | 15-07-15 | 05:04 | + 0 -

Gobutler is helegaar niet beschikbaar in NL !

Vunzigheid | 15-07-15 | 02:16 | + 0 -

Ze hadden het beter WC-eend kunnen noemen.

de democrator | 14-07-15 | 23:40 | + 1 -

Laatst in de Mediamarkt een half uur mogen wachten op een medewerker om daarna te horen dat de helft van een assortiment aan witgoed niet op voorraad is maar wel besteld kan worden. Showroommodellen verkopen doen ze niet aan. De offline winkels zijn dus kennelijk hun key selling point vergeten waarmee ze de webwinkels de baas kunnen. Soms wil je geen dagen wachten en vrij nemen om je eigen voordeur open te doen, maar gewoon het ding gelijk meenemen. De impulsaankoop.

Toen we wegliepen bleek het gewenste model wél op voorraad te zijn en die is nog meegegaan ook. Geen voorraad is een slap excuus je een veel duurder model in de maag te splitsen. Liegen tegen klanten, de tweede fout.

Als de elektronicagiganten en warenhuizen willen overleven, moeten ze hun meerwaarde aantonen en leveren.

Feynman | 14-07-15 | 20:15 | + 12 -

Moneypenny; ik zie op die site, waarvan jullie weten dat ik daarop gekeken heb, een buttplug.
Kun jij mij die aanbevelen of heb je een beter alternatief?
Trouwens ms Moneypenny wat een verrijking in mijn bestaan zijn jullie, ik vraag mij af hoe ik het al die jaren zonder jullie het gered heb.
(vermoeiende Facebook kul)

diddley2 | 14-07-15 | 18:40 | + 1 -

REAGEER OOK

Linktip: Energie vergelijken