V&D zet witte driekwartlegging centraal

'Niet lullen, het gaat om de spullen.' Zo, die zit. Alleen hoorden we CEO John van der Ent en zijn medebestuurders bij de presentatie van de nieuwe V&D-strategie juist best veel lullen. 'Food is the new fashion' was bijvoorbeeld nog zo'n kekke oneliner. V&D gaat zijn enige succes LaPlace uitbreiden naar 'Home & Leisure' en 'Bad & Body'. U kunt dus straks servies en pannen kopen met het La Place-logo (WHY?). Ook zullen de 'geuren en smaken van La Place in badschuim verkrijgbaar' zijn (WHY? alsmede GETVER). Verder zal 'de Nederlandse vrouw weer centraal in het nieuwe V&D' staan. Die Nederlandse vrouw is '35-plus, werkt, heeft een actieve levensstijl, draagt een kort pittig kapsel en witte driekwartleggings en wil voor het hele gezin plus de kleinkinderen leuke dingen kopen'. Euh excuse us, maar op welke vrouwen richtte V&D zich dan eigenlijk tot nu toe? 'We doen het nog altijd goed in heren- en kindermode maar hebben in de afgelopen jaren terrein verloren in damesmode & lifestyle', zei buying director Lilian Vos. Nou, mazzeltje dan dat jullie nieuwe CEO van Miss Etam komt hè? Die trouwens in onderstaand filmpje van de persco in een paar seconden een hele bullshitbingokaart vol wist te lullen. Prijswaarde, toegevoegde service, fun, beleving, RETAILTAINMENT, total retail én omnichannelstrategie scoorden wij. Verder lazen we dingen als pop-up-functie, lokaal ondernemerschap, vloggers, social media en fashionbloggers. Maar DasKapitaaltje, wat zijn jullie weer negatief? Tja. Wellicht behoren we niet tot de LibelleZomerweek-doelgroep maar we zien in deze plannen nou niet zo veel vernieuwends dat er na 20 jaar verlies ineens weer winst gemaakt zal worden. Eigenaar SunCapital geeft V&D nog twee jaar de tijd om uit de rode cijfers te komen en dat moet lukken getuige deze wensgrafiek. V&D houdt overigens wel gewoon vast aan de loonoffereis. En anders vallen er gedwongen ontslagen.


(via)

Reaguursels

Inloggen

Visieloos zijn ze, zoals zoveel managers in het bedrijfsleven.

VenD is en muis die langzaamaan grijs geworden is en daar zitten mensen niet meer op te wachten. Als je dan nieuwe doelgroepen gaat verzinnen die bij voorbaat kansloos zijn, geeft dat het gebrek aan creativiteit v/d leiding weer. Einde oefening op deze manier.

Tsaaah | 10-05-15 | 09:23 | + 2 -

V&D zullen het nog wel een aantal jaren volhouden,aangezien we uit de crisis zijn.In 2008 zijn we de crisis ingegaan en in 2015 zijn we er uit gekomen.Bij de volgende crisis (2022 zeven jaar verschil)zullen ze het zeer moeilijk gaan krijgen als ze al niet eerder van het toneel zijn verdwenen.

rosher | 09-05-15 | 20:59 | + 0 -

"Die Nederlandse vrouw is '35-plus' [...] en wil voor het hele gezin plus de kleinkinderen leuke dingen kopen'

Voor de KLEINkinderen? Dan neem je óf de plus in 35-plus erg serieus, of je richt je op tokkies.

Geenstijlfiguur | 09-05-15 | 10:05 | + 4 -

Het zal ongetwijfeld een locatie-dingetje zijn, maar in Zwolle kan je voor de heren-afdeling de kelder in van het 25 jaar niet aangepaste gebouw. Alwaar alles wel erg ongeïnspireerd is neergekwakt.
Ongeveer het enige pand waar ik erg graag naar buiten wil, en dat is voor een winkel niet erg handig. Andere ding is dat ze dus claimen dat die herenafdeling nog wel aardig loopt, en dan klinkt het mij niet logisch in de oren dat je dit soort vrouw-gerichte fratsen centraal gaat leggen, want dan jaag je de laatste mannelijke klanten helemaal de winkel uit.
Als ik mijn 1 minuuts analyse doe lijkt het mij dat het midden van de markt flink word geconcurreerd door zo ongeveer elke kledingzaak, de bovenkant gaan ze nooit hip genoeg voor worden, dus zou ik lekker a la Primark gaan stunten. Inkoopvolume van V&D zal nog altijd wel aardig zijn om wat leuke prijzen te kunnen regelen.

germ | 08-05-15 | 23:37 | + 1 -

Het probleem met de nieuwe doelgroep is dat hij, oh pardon, *zij* nogal prijsbewust is. Zo kunnen ze nooit de hoge marges pakken die nodig zijn om de hebzuchtige graaiers van Sun Capital tevreden te stellen.

Ooit_huisregelneef | 08-05-15 | 22:45 | + 2 -

Ouderwets, niet cool of wat dan ook, hun omzet is nog steeds 600 miljoen+ euro per jaar. Dat is heel veel geld. Alleen is hun overhead te hoog.

070 | 08-05-15 | 21:41 | + 2 -

La Place is kut, ze hebben er niet eens Hema rookworst.

Mark_D_NL | 08-05-15 | 20:15 | + 9 -

De helft van de markt opgeven (mannen) en dan denken dat je winst kunt gaan maken met louter loze marketingwoordjes voor nog maar de helft van de markt. Hahaha.

Zoetwaterpanharing | 08-05-15 | 20:09 | + 8 -

@stiekemlinks: Hey, wat zit je haar leuk! Lekker pittig..

H. Caulfield | 08-05-15 | 19:59 | + 5 -

"V&D houdt overigens wel gewoon vast aan de loonoffereis. En anders vallen er gedwongen ontslagen. "
-
Voorspelling: die gaan er voor de kerstverkopen, dit jaar, toch wel vallen. En meer dan een paar man / vrouw. Ondanks het eventueel doorgaan van de salarisverlaging.

Raider Twix | 08-05-15 | 19:47 | + 2 -

Ik was gisteren in de V&D. Ik hoorde toevallig een werknemer tegen een ander zeggen: "en? hoe gaat het bij jou met solliciteren?". Oftewel, de werknemers weten wel hoe laat het is.

Overigens kom ik zelf nog steeds graag bij de V&D.

stiekemlinks | 08-05-15 | 19:03 | + 4 -

Van iemand die niet in de marketing, retail, of reclame werkt:
U herinnert zich nog de foto's van mensen in slaapzakken voor de deur van de Apple stores? Mensen die gretig en gewillig 600 tot 1000 Euro betalen voor een simpel telefoontje? (4 x te duur). Hetzelfde gold ook voor Nike, Levi's, LaCoste, Uggs, de mensen willen het gewoon kost wat kost hebben.
Aan de andere kant van het spectrum: wijven die lopen te duwen en trekken bij de Primarks, of factory Sale van Hunkemöller.
Dit is weer gewild vanwege de goedkoopte.
Daartussen in zit V en D.
Als je door hun winkel loopt is het: "Meh", en en niets trekt de aandacht of wil je per se hebben.

King of the Oneliner | 08-05-15 | 18:43 | + 12 -

Ja dat is duidelijk, veel onnozele Engelse spreuken en lekker makkelijke kleding voor dames met praktische, pittige kapsels. Nee, niet heren- en kindermode, kantoorartikelen en La place (dat is idd nog drukbezocht) op een slimme manier uitbreiden, dat zou allemaal te makkelijk zijn.

MaisNon | 08-05-15 | 18:32 | + 7 -

"Bad & Body" ... Slecht en Lichaam dus ... vreemd

James Lastig | 08-05-15 | 18:27 | + 17 -

jammer.. visieloos de afgrond in

(c)ZWITSUL | 08-05-15 | 18:22 | + 3 -

De werkelijke redder is Hennie van der Most uut Twente

duitse herder | 08-05-15 | 18:16 | + 0 -

En ze gaan extra winst pakken door zich te richten op het Suikerfeest.

schweinefleisch | 08-05-15 | 18:13 | + 9 -

Iets met plank en mis....

Echt?! | 08-05-15 | 17:55 | + -2 -

REAGEER OOK

Linktip: Energie vergelijken