Doei! KPN trekt de stekker uit Hi

Ja, de woordgrap mag u zelf maken. Hi is niet meer. Vanaf 1 juli is het over en uit voor de 'jongerenprovider' van KPN. Niet dat Hi echt een provider was, natuurlijk. Eigenlijk was het niet veel meer dan een andere naam boven een KPN-factuur en wordt dat nu eindelijk rechtgetrokken. Ook de 52 Hi-winkels in het land worden gesloten. Allemaal best wel logisch. Want een filiaal van Hi vijftig meter naast een KPN-winkel in dure Nederlandse winkelstraten is natuurlijk gewoon pure geldverspilling. Voor klanten verandert er weinig tot niets, behalve dan dat ze het kekke Hi-logo inruilen voor de oerdegelijke KPN-driekleur. De abonnementen blijven hetzelfde, de contracten blijven hetzelfde en de Hi-voordelen blijven hetzelfde. Hi-klanten krijgen bij de 'overgang' naar KPN zelfs nog een cadeautje mee in de vorm van extra belminuten of extra dataverkeer. Al met al niet verkeerd voor klanten dus en een best wel logische zet van KPN. Want we kunnen met zijn allen wel gaan doen alsof we ontzettend veel providers in Nederland hebben, maar eigenlijk hebben we er maar een stuk of vier: KPN, Vodafone, T-Mobile en met wat goede wil Tele2. Een en ander wordt er weer ietsje overzichtelijker op met het verdwijnen van Hi. En KPN heeft natuurlijk nog altijd Telfort en Simyo voor het budgetaanbod.

Reaguursels

Inloggen

@Verwilder(s)t Niet | 24-03-15 | 11:42
Dat mag tegenwoordig niet meer ivm netneutraliteit. Dus die vlieger gaat niet meer op.
Ze hebben zo verschrikkelijk veel capaciteit op 4G dat het toch niet meer boeit.

Liroy | 25-03-15 | 00:03 | + 0 -

Doe mij maar Chooze, 100min+ 100mb voor 0,00 Euro. Alleen 25 euro aansluitkosten.

koekje erbij? | 24-03-15 | 19:10 | + -2 -

Misschien toevallig, maar m'n gratis Spotify abonnement dat ik bij Hi kreeg is ook per 31 maart opgezegd....

RonnieKray | 24-03-15 | 17:37 | + 1 -

ow bye staat er al boven. mochten we toch niet zelf de worodgrap maken :(

iets | 24-03-15 | 16:35 | + -4 -

Bye.
dat is waarschijnlijk ook de woordgrap hehe.

iets | 24-03-15 | 16:34 | + 3 -

Betekent dit dat ze je voortaan weer normaal aanspreken in hun reclame en correspondentie? In plaats van met zo'n vreselijk vrijpostig, tutoyerend, hip, speels toontje waar je kotsmisselijk van wordt.

FluvialeAfzetter | 24-03-15 | 15:44 | + 5 -

@ Verwilder(s)t Niet | 24-03-15 | 11:42 |

Dat zou een boel verklaren. Ik heb zelf alleen een simpel 'bel' abonnement, dus voor mij geldt het niet. Simyo komt trouwens beter uit een test van de consumentenbond, dan duurdere tweelingbroer KPN. Daar is mobiel internet bij inbegrepen:
www.consumentenbond.nl/mobiele-telefoo...

Dus waar ligt de waarheid :-)

Bart_Geenstijl | 24-03-15 | 12:13 | + 0 -

jaar

Man Of Many Thingz | 24-03-15 | 12:05 | + -6 -

Al >25 abonnee bij KPN. FF een hoekje zoeken om te schamen………

Man Of Many Thingz | 24-03-15 | 12:05 | + -10 -

@Bart_Geenstijl | 24-03-15 | 11:15 |
Wel zelfde netwerk, maar niet zelfde prioriteit.
Bij een vol netwerk hebben KPN klanten voorrang boven simyo klanten (en telfort natuurlijk)
Geldt ook voor 4G band breedte: eerst KPN, dan Simyo (als er bandbreedte over is)

Verwilder(s)t Niet | 24-03-15 | 11:42 | + 3 -

Nu hebben ze Simyo nog. Gewoon KPN. Zelfde netwerk, stuk goedkoper.

En ze belden me niet even om me daar op te wijzen :-)

Bart_Geenstijl | 24-03-15 | 11:15 | + 9 -

Waarom niet meteen de Telfort winkels sluiten?

i-Wonder | 24-03-15 | 11:14 | + 2 -

REAGEER OOK

Linktip: Energie vergelijken