Dodebomenmedia ontdekken adverteren op internet

Google en Facebook verdienen er al jaren miljarden mee maar inmiddels hebben ook de traditionele grootmedia van de wereld ontdekt dat adverteren op het internet nog eens heel erg groot gaat worden. The Guardian, Financial Times, CNN, Reuters en The Economist gaan samenwerken in een nieuw digitaal advertentiebureau. Via de Pangaea Alliance kunnen adverteerders een slordige 110 miljoen lezers bereiken. En dat is slim. Want de truc voor adverteren op het internet is: schaal. Hoe meer lezers hoe beter. Dat is ook waarom reuzen als Google en Facebook er zo goed in zijn. Met 110 miljoen lezers komen de samenwerkende mediaorganisaties nog niet in de buurt van het bereik van die twee giganten, maar ze denken dit goed te kunnen maken door hun kwalitatief hoogwaardige content. Want, en daar komt het aloude dodebomenriedeltje weer, ze mogen het dan zwaar hebben maar The Guardian, Financial Times et cetera hebben in ieder geval wel nog goede kopij te bieden. Waarvan akte. Maar anno 2015 zijn de kwaliteitsmedia van de wereld natuurlijk wel heel erg laat met constateren dat er geld zit in advertenties op het internet. Je moet wel uitzonderlijk veel kwaliteit hebben om het nu nog van Googles kwantiteit te gaan winnen.

Reaguursels

Inloggen

Ik kan me nog een tijd herinneren dat het internet nog vrijgewaard was van commercieel gegraai. Heerlijk rustige tijd voor mijn ogen was dat...

Acar_ketimun | 20-03-15 | 02:12 | + 0 -

"Dat is ook waarom reuzen als Google en Facebook er zo goed in zijn"
En iets dichter bij huis: De Telegraaf. Dat is tegenwoordig ook zoeken naar het nieuws.

Anonamemouse | 19-03-15 | 17:58 | + 1 -

@Diotima: Rancune van Oost. Te licht bevonden door de traditionele media.

H. Caulfield | 19-03-15 | 14:18 | + 0 -

Ik lees ook nog altijd graag de krant en wat tijdschriften. Waarom moet daar zo op worden afgegeven?

Diotima | 19-03-15 | 14:05 | + 4 -

Ik moet de eerste online advertentie nog lezen. Heb ik wat gemist?

Rätselhaft | 19-03-15 | 13:55 | + 9 -

Artikelen schrijven omdat je alles weet, het best geinformeerd bent, en goed bent in research.
Behalve waar het geld verdient wordt.
Beetje apart is het toch wel

Vogelbeest | 19-03-15 | 13:50 | + 5 -

REAGEER OOK

Linktip: Energie vergelijken