Alibaba wordt de Amazon.com van Amazon.com

Amazon probeert al een aantal jaren de Chinese markt te veroveren maar dat wil nog niet echt vlotten. Niet zo gek als je bedenkt dat ze op moeten boksen tegen e-commercereus Alibaba. Deze week doet Amazon een nieuwe poging volgens het aloude adagium 'if you can't beat them, join them'. Jeff Bezos & Co. hebben een winkelportal geopend op Tmall.com. Dat is een site waar bedrijven hun producten kunnen verkopen aan consumenten in China, Hong Kong, Macau en Taiwan. Tmall.com is gigantisch en merken als Nike en Apple maken dankbaar gebruik van de dienst. En oh ja, het is 100% eigendom van de Alibaba Group. Met de opening van een Tmall-shop heeft Amazon dan ook een ietwat vreemde storeception-strategie toegepast. Een webstore in een webstore en dat ook nog eens bij de concurrentie. Alibaba is de Amazon.com van Amazon.com geworden, zo blijkt. Een kat in het nauw die naar China wil maakt soms rare sprongen.

Reaguursels

Inloggen

Ik hoop dat alibaba nog eens Amazon opkoopt. Wordt de amazon site misschien gebruiksvriendelijk en de spullen mega-goedkoper.

BekiekUtMoar | 09-03-15 | 16:45 | + 0 -

En wat is het probleem?
Van mij mag het andersom ook wel (Alibaba in Amazon) kan soms aardig wat € € € schelen.

Verwilder(s)t Niet | 09-03-15 | 13:28 | + 3 -

REAGEER OOK

Linktip: Energie vergelijken