Blokker reorganiseert in het geniep

Nog meer leed in retailland. Althans, als we de FNV moeten geloven en dat is niet onze eerste intuïtie. Zeker niet als er taal wordt gebezigd als 'over lijken gaan'. Maar goed. In Het Parool mag de vakbond zeggen dat oudere werknemers en personeel die al langer in dienst zijn (=duur) worden weggepest. Dat doet het bedrijf door 'plots' slechte beoordelingen te geven en daarna een karige vertrekregeling te bieden. Wie daar niet op ingaat wordt gedreigd met ontslag. Op deze manier zou het bedrijf bezig zijn met het ontslaan van medewerkers en het sluiten van vestigingen zonder dat formeel een reorganisatie te noemen. Hetzelfde zou aan de hand zijn bij de dochters Bart Smit, Xenox en Intertoys. Een woordvoerder noemt de timing van de reorganisatie 'opvallend', nu alle aandacht wordt opgeslokt door de problemen rond V&D. Blokker doet tegen Het Parool en RTL de geruchten af als 'hearsay' en zegt dat het sluiten (en openen) van vestigingen en het voeren van beoordelingsgesprekken vallen onder de normale bedrijfsvoering. Dat geloven we zeker, maar op een gegeven moment valt een reorganisatie daar ook onder. En daar is een wet voor. Wordt vervolgd, denken we zo.

Reaguursels

Inloggen

Ik kom hooguit 1 of 2 keer per jaar bij de Blokker, voor stofzuigerzakken, verder heb je er niets te zoeken. Weet je wat het is, elke willekeurige stad ziet er in Nederland precies het zelfde uit, altijd weer die Hema, Kruitvat, Blokker, Jack and Jones, C&A en de rest van die treurige meuk. Je hebt er niets meer te zoeken, het is over het zelfde en ongezellig, veel leeg stand, weinig authentieke winkeltjes. Ik heb best wel geld, maar ik weet niet waar ik het aan uit moet geven, dus laat ik het maar op de bank staan.

Meneer Rozenwater | 08-02-15 | 14:21 | + 2 -

Ik zou er nog aan willen toevoegen dat de Gemeenten en ontwikkelaars maar blijven kiezen voor de doodlopende weg bij de ontwikkeling van nieuwe winkelgebieden.
guurderdanguur | 08-02-15 | 01:13 | + 3 -
-
In Assen: bij Mercuriusplein: de ondernemende Gemeente bouwde 2 parkeergarages, en de nodige winkels en woningen. Veel lege winkels, nog legere parkeergarages.
Oplossing: betaald parkeren op de grote (tot dan gratis parkeren) Veemarkt. De ondernemende Gemeente Assen heeft 300 vaste parkeerders (= werknemers in het centrum met, kennelijk, nog wat besteedbaar inkomen over) een parkeerabonnement verkocht. De laatste cent zal uit de werknemer geperst worden. Hulde voor zoveel mismanagement in geprivatiseerd NL.

Raider Twix | 08-02-15 | 11:50 | + 1 -

Veel zinnige teksten hier in de comments.

Ik zou er nog aan willen toevoegen dat de Gemeenten en ontwikkelaars maar blijven kiezen voor de doodlopende weg bij de ontwikkeling van nieuwe winkelgebieden. Veel grootschalige hoogbouw met grote parkeergarages en brede tochtige straten. En dan in elke stad of dorp dezelfde treurige eenheidsworstenketens.

Na het omvallen of vertrek van een paar van die grote jongens blijft er een onguur, onaantrekkelijk tochtig spookgebeuren over. Is er nu echt niet 1 gemeente die meer waarde ziet in gezellige straatjes met kleine nichewinkeltjes en veel kleinschalige horeca?

guurderdanguur | 08-02-15 | 01:13 | + 7 -

De koninklijke tichelaar is onder Rutte/Samson volledig gestaakt met de productie van ambachtelijk sieraardewerk (gestopt door een Tichelaar). Ook de verkooplocatie in het centrum is afgestoten. Dat veel bedrijven niet meer rendabel zijn is gevolg van de belastingclaim op ondernemend nederland.

Een ander bedrijf (een Marcuse) is verder gegaan met de productie van keramische dakpannen. Oudewater is ook zo'n voorbeeld.

In ieder geval zou ik me doodschamen als onder mijn presidentschap dit soort familiebedrijven genoodzaakt worden op te geven......

Tee Of Cup | 07-02-15 | 19:16 | + 2 -

@ BOER in een ford KA | 07-02-15 | 17:24 | + 0 -

precies. Het oudste bedrijf van Nederland is wel failliet gegaan/overgenomen, maar dat was touwslager G. van der Lee in Oudewater (sinds 1545). Werd overgenomen door Touwfabriek Langman (sinds 1638)

De Treinende Rechter | 07-02-15 | 18:54 | + 0 -

........ onder Rutte/Samson is o.a. het oudste bedrijf van nederland gestaakt/failliet gegaan (aardewerkbedrijf in Makkum), maar afgelopen week bv nog een bedrijf uit 1804 (kledinggroothandel in Veenendaal).

Tee Of Cup | 07-02-15 | 14:58 | + 5

Dat aardewerkbedrijf uit Makkum is helemaal niet failliet, sterker nog, ze hebben een onrendabele tak afgestoten omdat deze niet meer rendabel was en zitten niet meer in een monumentaal pand omdat een nieuwe fabriekshal praktischer was.

BOER in een ford KA | 07-02-15 | 17:24 | + 1 -

@Jan Slot... je slaat de spijker op zijn kop. Naar Eerste en Tweede Kamer graag met deze tekst.

Opinion1970 | 07-02-15 | 15:21 | + 5 -

........ onder Rutte/Samson is o.a. het oudste bedrijf van nederland gestaakt/failliet gegaan (aardewerkbedrijf in Makkum), maar afgelopen week bv nog een bedrijf uit 1804 (kledinggroothandel in Veenendaal).

Bedrijven die oorlogen, recessies, 5000 beleidswijzigingen etc overleeft hebben, maar niet Rutte/Samsom.

Die Rutte en Samson moeten zich doodschamen !

Tee Of Cup | 07-02-15 | 14:58 | + 8 -

Ik woon in de binnenstad van een grote stad. Als ik iets nodig heb en ga winkelen dan kan ik steeds nna een paar winkels concluderen. Ze hebben het niet of het is veel te duur. Dus ondanks het feit dat ik zowat in de winkels woon wordt het steevast een internet shop die het gewenste levert bij mij.

De finale eindbaas | 07-02-15 | 14:51 | + 6 -

@ Jan Slot | 07-02-15 | 10:51 |

Hele goede analyse.

Paar dagen geleden had reaguurder "chef werkplaats" ook ergens een hele goede post over het onvermijdelijke einde van de Nederlandse middelmatigheids-cultuur. Dat - in combinatie met wat jij beschrijft - is precies wat er aan de hand is nu. We zitten nu echt op een omslagpunt en ik zie het dan ook zeer somber in voor de V&D's, Blokkers, Hema's etc. en al die andere eenheidsworst die je in elke winkelstraat in NL aantreft. De demografische ontwikkelingen (veel gezinnen zonder tijd voor winkelen, veranderende bevolkingssamenstelling, krimpende middenklasse) en internet versnellen de neergang van dit soort formules.

Het enige recept dat gaat werken: een hele forse en snelle verlaging van de inkomstenbelasting (bv. een flat tax van 20% tot EUR 100,000) om het negatieve psychologische klimaat dat het kabinet heeft laten ontstaan - en dat jij zo treffend beschrijft - nog te kunnen keren. Het kabinet heeft de zaak - door de wens om de EU te behagen - echt nodeloos verergerd. Hoe langer ze nu wachten met toediening van het juiste medicijn, hoe moeilijker het gaat worden om de economie weer serieus aan de praat te krijgen.

Uiteraard helpt het ook niet dat veel van het geld dat we hier verdienen steeds weer in de bodemloze Euro-fondsen gestort wordt en uit de Nederlandse economie verdwijnt en NL nu - de facto - een wingewest is geworden voor de EU waardoor de economie hier ook in stagnatie blijft hangen. Die Euro is wel echt het slechtste economische plan dat ooit bedacht is.

Outsider-Inside | 07-02-15 | 13:30 | + 11 -

Een groot probleem van winkels zoals Blokker, Hema, V&D enz. is dat hun assortiment voor 95% identiek is aan dat van 50 jaar geleden. Die 5% verschil zijn veel te dure B-merken USB sticks, CD-ROM's, LED-lampen etc. die toen nog niet bestonden, en die je veel goedkoper bij de Action haalt. Bij de C1000 zag ik CD-ROMS die letterlijk 10x zo duur waren als bij Action. Bij Blokker nog veel duurder. Misschien eens stoppen met stofzuigerzakken voor modellen uit 1960. Of met een halve winkel vol afzichtelijke kitsch waar een stoflaag van 50 jaar op zit. Ik koop zelf goedkoop via internet en rij dan gerust 1 a 2 uur naar een afhaalpunt. De benzine win ik ruim terug op de prijs. Of bestel het bij Bol.com en haal het de volgende dag bij AH in mijn woonplaats op. Als ik iets wil dan wil ik het onmiddellijk hebben. Maar bij dit soort archaïsche winkels vind ik vrijwel niets dat ik nodig heb. Blokker, V&D, doe eens wat moderne spullen verkopen, dan zijn er nog genoeg klanten om winst te maken. Maar natuurlijk klagen ze liever dat het personeel te duur is. Want moderniseren, ze hebben geen idee hoe dat moet.

Nivelleermarionet | 07-02-15 | 13:07 | + 8 -

-supermarkten verkopen ook glazen, borden, bestek, schoonmaakmiddelen, kerstspullen, emmers etc.
-hoeveel keer in je leven heb je kopjes, glazen etc nodig?
-prullaria zoals waxinelichtjeshouders etc. nemen veel ruimte in, maar het plaatsje dat ze op de plank bezet houden kost aan huurruimte meer, dan het ding zelf waard is, dan gaat er ook nog 21% naar de staat.
-een personeelslid, ook al valt hij/zij onder minimumloon is bruto schrikbarend duur, niet dat het personeelslid dat zelf in zijn portemonnee merkt overigens.
-de Lidl, Aldi, Action, Kruidvat en Dirk van de Broek kapen met hun kansenkoopjes de markt weg, dingetjes zoals kleerhangers, wasverzachter, kerstspulletjes, prullaria, klokken, etc.

King of the Oneliner | 07-02-15 | 12:38 | + 5 -

Al die grote retailers focussen op de koopjes, net in de locale blokker opzoek naar de HDMI kabel, maar op elke kopstelling staat wel een aanbieding met afwasmiddel, waspoeder, of vaatwasblokken. Natuurlijk zijn dat de lokkertjes om je klanten binnen te krijgen, maar daar ga je de oorlog niet mee winnen.

De winkel wordt volgetrapt met budget rommel, als ik een tosti ijzer wil kopen dan wil ik een goede en geen klungel-ding van Princess van 19,95, maar die goede tosti dingen vindt je gewoon niet meer, tenzij je online gaat shoppen. Het vak van verkopen wordt blijkbaar niet meer geleerd. Als ex winkelbediende was het juist je vak om die klant naar buiten te sturen met een dure machine ipv de b-merken. Maar als je alleen maar B-merken verkoop dan lukt je dat niet.

Die HDMI kabel in een blanco verpakking, € 12,95 dikke toeroe maar die zelfde verpakking met een HDMI kabel heb ik zojuist bij de action gekocht voor € 2,95 wie is er nu gek de consument of Blokker.

Nog zoiets, bijverkoop, ik word doodziek van de vraag of ik nog interesse heb in het kassakoopje van de week. Shell en Argos hebben daar een handje van, 2 repen chocolade voor 1 euro, tyf op met je chocolade of kauwgom. als je de omzet moet maken met die extra euro dan is het wel heel somber met je bedrijfsvoering gesteld.

Het retail (waarom nu weer een engels woord) is nodig toe aan een flinke opfrisbeurt, en de bakstenen winkel heeft absoluut toekomst, maar niet in het huidige concept wat de grote ketens ons willen opdringen.

gummetjes | 07-02-15 | 11:51 | + 15 -

@Jan Slot
Uw analyse is "spot on"
Maar de meest vage belasting die binnenkort weer op de deurmat van de reeds tot op het bot uitgewrongen voormalige retail klant ploft mis ik in uw betoog; waterschapsbelasting.
Wat dat voor een obscuur orgaan is en wat voor uitvreters daar de vloerbedekking de godganselijke dag lopen te verslijten mag Joost weten, maar ik mag een meiertje of 3 aan ze aftikken binnenkort.

Prof. Pim Pam Pet | 07-02-15 | 11:20 | + 15 -

Een onderliggende oorzaak is natuurlijk ook de algehele economische situatie. V&D en Blokker hadden ook in een vroeger stadium naar hun formules moeten kijken, maar afgezien daarvan speelt er:
-Veel onzekerheid bij de consument, a.k.a weinig vertrouwen in de toekomst.
-De werkgeverslasten op personeel zijn veel te hoog
-Loonbelastingen zijn te hoog, de consument houd domweg te weinig over van zijn bruto loon
-De BTW is te hoog
-Het is niet lonend om te werken tegen een laag loon, het verschil met bijstand is te klein. Veel van het werk is dergelijke zaken (dozen uitpakken, schappen vullen, de vloer vegen etc) is domweg niet productief genoeg voor zelfs het minimumloon, maar minder betalen mag niet. Door de hoge kosten op arbeid worden deze mensen echte kostenposten in plaats van medewerkers die omzet realiseren.
-De gemeentelijke belastingen zijn te hoog, hieronder valt ook betaald parkeren voor 8 euro/uur etc.

Kortom, veel van de problemen komen voort uit de overheid, zowel de landelijke als de gemeente. Er was een tijd dat mensen het leuk vonden om een dagje te gaan winkelen en geld hadden om spulletjes te kopen, koffie met een broodje te doen en impulsaankopen doen. Dat is een economisch klimaat waarin retailbedrijven kunnen floreren, maar dat klimaat is weg. De Nederlandse consument is moe, arm en somber door torenhoge belastingen en grote onzekerheid. Er dat is niet alleen angst over of ze straks nog een baan hebben. Ik hoor ook mensen die zeggen "als ik wat over heb dan houd ik liever even, want je weet nooit wat ik straks weer moet betalen". Mensen leven in onzekerheid over de rekening die straks weer op de mat valt. De zorgverzekeraar die dit of dat toch niet blijkt te vergoeden, de gemeente die met een of andere heffing komt, de belastingdienst die plots verwacht dat je binnen een week een klein kapitaal overmaakt of anders.. In haar beleid doet de overheid aan de ene kant alsof ze heel begaan zijn met zeker de minder vermogenden, er wordt fel gedebateerd over procentjes hier en daar die resulteren in enkele tientjes per jaar meer of minder, terwijl de uitvoerende organen tegelijkertijd zonder gene naheffingen en belastingen opleggen voor honderden euros, alsof iedereen tot de laatste euro kan voorspellen hoeveel ze precies moeten gaan betalen en daarvoor reserveringen maken. Het CPB kan het niet eens precies uitrekenen, maar de belastingdienst verwacht een bovenmenselijk soort inzicht in de wetgeving, regelingen en persoonlijke situatie van mensen. Vooral voor mensen met lagere en middeninkomens is de voorheffing en de naheffing een soort zwaard van Damocles dat boven het hoofd hangt.

Jan Slot | 07-02-15 | 10:51 | + 44 -

@PR Een onderneming moet verplicht een uitkeringstoets doen voordat dividend wordt uitgekeerd (vanaf 1 oktober 2012).. Als het bedrijf achteraf toch failliet gaat kunnen de bestuurders aansprakelijk worden gesteld voor de onterechte uitkering en kan deze op hen worden verhaald. Dat is in ieder geval 1 stap, al zullen ze het er dan wel via een zware financiering of op een andere wijze eruit trekken. Daar mag best strengere regelgeving voor komen inderdaad.

hans123 | 07-02-15 | 09:02 | + 2 -

Tee Of Cup | 06-02-15 | 23:43 |

KvK heeft afgelopen 2 jaar 1000 mensen ontslagen. Dit jaar moeten er nog eens 400 weg.

Waar leeft de KvK van? Juist ja !!

duitse herder | 07-02-15 | 05:48 | + 6 -

If you frenchfrie when you should pizza your're going to have a bad time.

hallevvezool | 07-02-15 | 00:36 | + -7 -

Het is allemaal erg simpel. Ik loop een winkel binnen en ze hebben alleen maar het meest gangbare. Exclusieve items hebben ze niet. Dus ik ga online kijken, en daar is het hele assortiment. Kijk ik op de online sites van V&D of Blokker, jezus dat kan een kind van 10 zelfs beter in elkaar zetten. Sorry maar zelfs daar zijn t net 80+ers.
Kortom die zaken zijn al ten dode opgeschreven. Geen vernieuwing, geen visie.

ca12nag3 | 07-02-15 | 00:03 | + 3 -

Er is geen marktwerking, zodra er winsten worden gemaakt of de burger meer inkomen krijgt, gaat de overheid meer vragen.

-=PyP=- | 06-02-15 | 23:46 | + 20 -

Reeds december 2014 voorspelt: als niet drastisch de lasten voor burger en ondernemer in 2015 dalen krijgen we een tweede ontslaggolf in 2015. Die ontslaggolf is reed gestart blijkbaar.

Rutte 2 ..... MKB !

De vele lastenverzwaringen met als kers de btw en accijnsverhoging maken Rutte en Samson volledig verantwoordelijk voor vele werklozen en het zeer trage herstel.

Tee Of Cup | 06-02-15 | 23:43 | + 24 -

-PR- Als kapitaal niet een onderneming mag verlaten.Remt dat de flexibiliteit van een onderneming.En dat remt investeringenDoordat de overheid log ,duur en inefficient is,moet het bedrijfsleven grote lasten dragen.De d66-mentaliteit van papadagen,het lange zwangerschapverlof,kinderopvang en allerlei persoonlijke ontwikkelingscursussen,begint zich te wreken.Voeg daarbij een generatie schoolverlaters (nu dertig+) met pretpakketen en je weet dat we de komende tien jaar geen concurrentie voor de wereld zijn.De Blokker heeft te laat geanticipeerd op de middenklasse die is verdwenen. .Een oud Hollands probleem deed zich hier ook voor een overprijsd bulkassortiment zonder focus.Buitenlandse concurrentie met meer inkoopkracht sloopt het zo.Hoe eerder er een paar verdwijnen ,hoe meer het lucht geeft aan de anderen.Met aandeelhouderschap heeft het weinig te maken. Blokker is een familiebedrijf.Daar zit ook het probleem . De Blokkers hebben moeite gehad een goede opvolger van buiten aan te stellen.Beter gezegd de leiding uit handen te geven.

arlen | 06-02-15 | 22:59 | + 11 -

En al die sluitingen en meer mensen zonder inkomen betekenen ook dat de beste regering volgend jaar weer meer geld ergens vandaan moet belasten om de eigen baantjes in brussel veilig te stellen.
En met de bedenkers van de race to the bottom D666, die hoog in de peilingen staat, gaat de weg naar beneden een versnellinkje hoger.
En met de hints op BTW verhogingen, politiek anders ingepakt, gaan de winkels en pompen over de grens gouden tijden tegemoet.

Winston1 | 06-02-15 | 22:38 | + 20 -

Het is natuurlijk een combinatie van factoren die deze problemen in de retailsector veroorzaken. Sommige groter dan andere, maar één van de grotere factoren die (vind ik) zeer onder belicht blijft is het wanbeleid van de huidige regering. De lastenverzwaringen heb een hele grote negatieve impact op de economie. Hopelijk wordt er een voorbeeld genomen aan Amerika waar het dal veel dieper was, maar het tempo van herstel ook vele malen sneller is. Zo niet, dan kan Nederland zich over een niet al te lange tijd bij het infame rijtje van zuid-Europese landen voegen.

JanRooks | 06-02-15 | 22:33 | + 18 -

Het is 2015, dus nieuwe kantonrechtersformule, toch? Goedkoper om van je mensen af te komen die lang in dienst zijn.

appelboor | 06-02-15 | 22:33 | + 9 -

Om daar nog even aan toe te voegen. Ik ben niet voor de belasting van kapitaal a la die mafklapper van een Piketty. Eerder voor wetgeving die bepaalt hoeveel kapitaal een bedrijf maximaal kan verlaten. Of regels omtrent buyouts waarbij de financiering van de overname als schuld op de balans van het bedrijf belandt.

-PR- | 06-02-15 | 22:19 | + 10 -

Steeds meer eenpersoonshuishoudens, steeds minder vrouwen die niet werken. Steeds kleinere middenklasse en een groeiende onderklasse. Steeds minder tijd om te shoppen of geen zin om dat in je eentje te doen dus je het snel en efficiënt. Autoshowrooms heb je straks alleen nog geconcentreerd op een aantal plekken. Speciaalzaken kunnen zich nog redden, maar lang niet meer altijd in grote dure winkeloppervlakken. Je koopt je boeken, elektronica, reizen, fietsen, horloges en kleren via het internet. Het is een kwestie van tijd voor je ook je huishoudelijke (Blokker)spul en je dagelijkse boodschappen massaal online gaat bestellen.
Aan de onderkant de Action's van deze wereld maar ook de steeds verder uitdijende supermarkten slaan grote gaten in zaken als Blokker.
De verhuurders van winkeloppervlaktes hebben het al lastig maar het wordt nog veel erger aangezien er een hoop op omvallen staat.

Ome Gijs | 06-02-15 | 22:17 | + 25 -

Ik vind mezelf een liberaal. Ik begin alleen wel steeds meer moeite te krijgen met het doorslaan van de marktwerking. Er gaat m.i. teveel kapitaal de bedrijven uit richting de zakken van investeerders, aandeelhouders en oprichters. Ik gun iedere ondernemer zijn gouden vruchten van de harde arbeid en gelopen risico. Alleen vind ik wel dat er ook meer kapitaal terug het bedrijf in mag vloeien. Je leest tegenwoordig bijna niet meer anders dan bedrijven die worden leeggeplukt en gezogen voor de korte termijn winst. Tuurlijk bestaan er ook bedrijfsmodellen die uitgewerkt zijn, maar het gaat de laatste tijd wel schrikbarend hard en ten koste van Jan Modaal. En de werkloze Jan Modaal zal straks moeten teren op de zak van de samenleving, wat ons allemaal gaat raken, terwijl de investeerders heerlijk in Monaco zorgeloos op een gouden jacht ronddobberen. Dat wringt.

-PR- | 06-02-15 | 22:11 | + 52 -

V&D, Blokker of welke tent ook met veel oppervlak gaat sneuvelen. Veel gezinnen werken fulltime en dan is er geen tijd voor geneuzel in een warenhuis. De zaterdag en zondag zijn heilig voor het gezin en kleding, electronica, boeken enz koop je via internet. Wat je (nog) niet kunt kopen via internet is vers en speciaal en dat wat je nu nodig hebt. Nice try, goodbye.

rarity | 06-02-15 | 21:44 | + 15 -

blokker is toch zeer rijk en woont op zijn jacht in monaco?

xtree | 06-02-15 | 21:33 | + -13 -

terror406 | 06-02-15 | 20:58 |

Dat zijn Nederlanders.

duitse herder | 06-02-15 | 21:10 | + -13 -

Ik zal er nix aan missen, noch aan Blokker, noch aan het personeel. Kwam toevallig in December eens langs om kerstlichtjes te scoren, staat het personeel aan de andere kant van een gesloten deur te klok kijken. Want de winkel gaat pas om 11 uur open.... In welke eeuw leven deze mensen?

terror406 | 06-02-15 | 20:58 | + -18 -

Wat iedereen vergeet is dat 2%punt van de omzet extra naar de overheid moest vanwege de btw verhoging, zonder dat de consumentenprijzen konden stijgen. Gevolg: 2% van het personeel van blokker is 440 werknemers, dit zal er dus wel uit moeten. Afwachten wat het werkelijke aantal wordt. Economie is doodsimpel: het komt uit de lengte of uit de breedte !

De btw verhoging naar 21% is na alle ellende van de crises de doodklap gebleken voor retail en automotive. Dit moeten Rutte en Samson zwaar aangerekend worden.

Tee Of Cup | 06-02-15 | 20:43 | + 97 -

Xenox? ik ken wel XeroX, ook al jaren op retour trouwens...
Maar qua retail denk ik dat de schrijver dezes Xenos bedoelt.

De Treinende Rechter | 06-02-15 | 20:43 | + 4 -

Het positieve aan de globalisering is dat we veel vrije tijd gaan krijgen, het negatieve is dat we veel vrije tijd gaan krijgen.

Flipus | 06-02-15 | 20:39 | + 27 -

De Nederlander gaat steeds en steeds meer letten op zijn geld. Ik heb het idee dat dit onder belicht wordt in de retailsector. Voor vijf centen gaan ze ergens anders heen. Het geld is een beetje erg op van de burger.

duitse herder | 06-02-15 | 20:37 | + 68 -

Klopt, krijg net een mail van een werknemer van blokker met vragen voet rechtspositie . Personeel heeft een mail gehad dat ze maandagavond moeten blijven voor een belangrijke mededeling directie.
Blokker lekker bezig onder de rook van de v&d puinhopen ?

Goatboy2014 | 06-02-15 | 20:29 | + 59 -

De globalisering en online handel maken dat alleen speciaalzaken en de allergoedkoopste zullen overleven; dan zijn zelfs vertrouwde gezichten in de Blokker niet meer gewenst. Het begrip "kruideniersmentaliteit" is altijd al op Blokker van toepassing geweest. Sneu voor de medewerkers die voor die paar euro boven de bijstandsnorm hun best doen. Ik hoop dat ze er een hele vette ontslagvergoeding uitslepen.

james white | 06-02-15 | 20:20 | + 49 -

Blokker is ook al zo'n treurige keten die de greep op de markt verloren is. Eerst probeerden ze met Giraffe de onderkant van de markt af te dekken, maar deze formule wist zich nauwelijks te onderscheiden. Toen begonnen ze met Big Bazar, maar die lukt het ook niet om de Action van het lijf te houden. Voor Blokker rest upgraden of doodbloeden.

tegengas | 06-02-15 | 20:18 | + 49 -

REAGEER OOK

Linktip: Energie vergelijken