4 Bewijzen dat V&D niet is meegegaan met z'n tijd

Onderdeel van Maxeda??!!
Onderdeel van Maxeda??!!
Bewijsstuk 1: Op Twitter circuleert bovenstaand plaatje (door, via) dat maar weer eens onomstotelijk aantoont hoezeer V&D online de boot heeft gemist. Kijk naar de omzetten, kijk naar het aantal medewerkers. En ja het is heel zielig voor al het personeel, maar oh man, als wij Sun Capital waren zouden we V&D ook failliet laten gaan.
Bewijsstuk 2: Op de website van V&D (mirror) staat nog steeds dat V&D onderdeel is van Maxeda. Serieus. MAXEDA. Het staat er. Onderdeel van Maxeda, met een linkje naar de website van Maxeda. Waar ze toch al sinds 2010 geen onderdeel meer van uitmaken. Of weten ze bij V&D dingen die wij niet weten...?
Bewijsstuk 3: Op de website van V&D staat dat ze 100 miljoen bezoekers per jaar hebben. Een paar regels eronder staat dat ze 10 miljoen bezoekers hebben. Op de site van Sun Capital staat dat ze er 1,7 miljoen per week hebben (= 88 miljoen per jaar). Kom op, V&D'tje wat is het nou?
Bewijsstuk 4: Wat is in de facts&figures-opsomming het laatste wapenfeit dat V&D voor het jaar 2014 noemt? Opening van de zoveelste vestiging? Het honderdrieduizendjarig bestaan? De opening van een heuse beleveniswinkel? Nee. 'Start V&D Blog', meldt de site. Veel meer 2003 kun je het niet krijgen. Kortom, V&D en online=geen goede combi. En dan hebben we het nog niet eens over de winkels zelf gehad. Speaking of 2003, hier nog een veelzeggend quote'je van een directeur uit die tijd: 'V&D is achtergebleven in de evolutie. Bij een bezoek aan een winkel werd ik heel triest'.

Reaguursels

Inloggen

@ duitse herder | 05-02-15 | 17:14
@ Reinaert | 05-02-15 | 18:38
Laten we even dooorgaan met rekenen:

laten we zeggen dat die 10.000 man 5.000 fte zijn (veel parttimers in retail)
5.000 x 40.000 = 200.000.000 aan loonkosten per jaar

De roofridders hebben 4 miljard uit V&D getrokkken.
Voor dit bedrag had V&D dus 4.000.000.000 / 200.000.000 = 20 jaar gratis 10.000 arbeiders gehad die zelf ook nog eens klanten zijn.

* Il Principe * | 08-02-15 | 11:29 | + -2 -

Alle analyses ten spijt maar V&D heeft alles tegenzitten. Het retail landschap heeft het moeilijk (Halfords, siebel, freerecord, enz.) Internet winkels groeien ten kosten van de retail omzetten, de consument veranderd en je moet maar geld, middelen en ideeën hebben om het tij te keren. Het oude V&D moraal van stabiliteit zal ook geen pre zijn in deze flexibele omstandigheden. V&D verandert veel maar was het op tijd? was het een goed idee? het moet maar net aanslaan. Maar wat boven alles nekt.. zijn de Suntjes van deze wereld, ze kopen V&D proppen het vol leningen en V&D mag torens rente betalen en houd amper geld over om te investeren of te ontwikkelen.

Cigma | 07-02-15 | 16:27 | + 0 -

Mijn concept voor V en D:
(ik denk heel ver uit de box)
-gratis parkeren
-bij binnenkomst krijg je een knap meisje of toyboy voor de milfs toegewezen, deze heeft een pasje bij zich en een iPad. Al je gegevens zoals maten etc. en voorkeuren geef je op via reeds ingevuld profiel. Jij gaat comfortabel zitten, jouw persoonlijke assistent gaat voor jou dingen uitzoeken, en presenteert deze aan jouw, inclusief advies en geen koopstress of keuzestress.
-koffie en hapjes zijn gratis.
Na afloop rekent jouw persoonlijk assistent ook voor je af, en de rekening krijg je later via internet.
-voor mannen is happy end mogelijk in de massagesalon. Moede3rs de vrouw wordt afgeleid met gratis proefmonsters. Kinderen worden in de ballenbak gepleurd, alwaar zij de ballen onder leiding van Duitse korporaal SCHNELL! moeten sorteren op kleur.
Ziehier mijn winning! concept.

King of the Oneliner | 07-02-15 | 12:16 | + 0 -

Tot een jaar of twintig geleden kon je bij V&D voor letterlijk van alles terecht, van een vaatwasser tot een doosje stinkbommen. Nu is het een kledingzaak geworden waar er oneindig veel van zijn, komen en gaan. Met nog wat bijproducten. Weg met die tent. Blijft de vraag wat ze met die incourante panden moeten. Zullen wel aan Primark worden verkocht.

jan-lul-de-behanger | 06-02-15 | 12:40 | + 2 -

@Einde van de Domheid. De aankoop van VD was wel winstgevend. Als we kijken naar het bedrijfs resultaat heb je gelijk maar de verkoop van het vastgoed heeft in één klap 3x de aankoopprijs opgeleverd.

Dat de operatie van VD de panden natuurlijk wel nodig heeft om te kunnen retailen (en dus duur moet huren) was voor de investeringsmaatschappij niet relevant. Die hebben hun investering er al lang en breed uit en gevierd met veel champagne.

Henk9730 | 06-02-15 | 07:57 | + 1 -

In Hong Kong draaien warenhuizen als V&D prima. Ze hebben ook meerdere verdiepingen en overal meuk te koop, maar dan wel met erg veel terrasjes waar je kunt zitten en werken of lekker gevarieerd eten en drinken. Als je dat even gedaan hebt, heb je daarna veel zin om te winkelen. En de prijs doet er dan ook niet meer toe.
Ik zie geen reden waarom V&D dat niet lekker van de Chinezen kan kopieren.

Atlas Shruggs 10 | 05-02-15 | 22:40 | + 3 -

Op de middelbare school kocht ik er schoolspullen, maar dat is 12+ jaar geleden. De aankopen die ik er sindsdien gedaan heb zijn op twee handen te tellen, sokken, ordners, een broekriem, witte tshirts.. dat soort dingen. Ik kan me echt niets herinneren waarvoor ik specifiek bij de v&d had moeten zijn.
Kleding bestellen via internet bevalt mij overigens prima.. het is over het algemeen goedkoper (incl de eventuele verzendkosten), geen verkopers die zich ergens mee bemoeien, als mn maat er niet is weet ik dat direct ipv na 5 min zoeken in een berg spijkerbroeken, ik kan het thuis passen en eventueel laten beoordelen.. en is het niets/valt het tegen dan gooi ik het terug in de doos, retourformulier invullen en als ik boodschappen ga doen geef ik het pakket weer af. Over het algemeen is je geld binnen een week terug. Natuurlijk kan dit niet met ieder kledingstuk, maar wel met wat er in de v&d hangt..

noerg | 05-02-15 | 20:57 | + 0 -

Het concept warenhuis kan natuurlijk al 25 jaar niet meer. Wie wil er nou in vredesnaam 4 roltrappen op om op een etage iets uit te zoeken. Elke retailer weet gewoon dat het op de begane grond moet gebeuren.
Elke euro geïnvesteerd in een warenhuis als V&D is een verloren euro.

Ome Gijs | 05-02-15 | 19:55 | + -2 -

Wat een onzin dat je online winkels niet niet met normale winkels kan vergelijken.Al is het inderdaad moeilijker .Ok maak het zelfde tabel met v&d,action,lidl,mediamarkt.Action,kruitvat,ikea.Dan zal je zien dat de cijfers van v&d niet goed zijn. Action zit in een korte tijd al aan 500 winkels.Kruitvat heeft er meer dan 700.Ook zeeman en wibra hebben op tijd hun producten gewisseld,minder kleding meer allerlei.Het is of populaire handel of je krijt internet of een combinatie van internet met een normale winkel,al zijn dat normaal gesproken wel specialisten.Je kan natuurlijk ook een tabel maken met de verliezers bij elkaar v&d,bijenkorf,hema,terug lopende omzetten of wel omzet maar geen winst.

rosher | 05-02-15 | 19:01 | + -1 -

V&D niet met zijn tijd mee gegaan?
Volgens mij denkt het management daar anders over.

Er zijn wel degelijk veranderingen in de V&D doorgevoerd de afgelopen jaren.

Een paar weken geleden liep ik, na er jaren niet geweest, de V&D in Leiden eens binnen. Ik wilde een koptelefoon voor gebruik aan mijn telefoon kopen, en ik liep er toch langs.
Jaren terug had de V&D altijd een leuk assortiment van dat soort spullen.
Nu zocht ik me het apenzuur voordat ik die afdeling gevonden had, tussen alle kleding, kleding, kleding en kleding (allen stammende van voor het jaar kruik).
De afdeling was zo klein geworden dat er geen plek meer was voor een fatsoenlijke keuze, en wat ze hadden was ouwe meuk.
Heb nog een minuut of wat door de winkel gekeken, omdat het er allemaal heel anders was geworden dan ik gewend was.
Ik kwam al vrij snel tot de conclusie dat ik het niet vreemd vond dat ze verlies draaien.

- Ouderwetse, truttige kleding.
- Weinig andere artikelen.
- Rommelige indeling.
- Ongeïnteresseerd personeel (niet vreemd voor dat salaris en wetende dat dat nog slechter word).
- Véél te duur voor wat ze aanbieden.

Uiteraard heeft de V&D (Vodden en Dweilen) nooit écht een heel goede reputatie gehad, maar zo'n 10-20 jaar geleden was het toch wel een winkel waar ik regelmatig iets kocht.
Dat zal nu echt nooit meer gebeuren als ze niet heel rigoureus gaan veranderen.

XpadM | 05-02-15 | 18:53 | + 9 -

@uitse herder | 05-02-15 | 17:14:

Het zijn 10.000 mensen, geen 10.000 FTE's.

Dat ze verloond per saldo net zo duur zijn: klopt.

Het gaat om het concept, niet alleen om de cijfertjes. En dat concept deugt niet (meer).

Reinaert | 05-02-15 | 18:38 | + 2 -

Wat een onzin vergelijking. Ten eerste is V & D een winkelketen waar de nadruk ligt op verkoop via hun fysieke winkels en instore verhuur. Bol.com, Wehkamp etc zijn online retailers. Totaal niet te vergelijken.

@NL | 05-02-15 | 17:26 | + 5 -

Dima Beeline | 05-02-15 | 16:44

Die 10.000 man personeel is in Nederland de nekbreker, niet de waarde van de handel.

1500 euro netto loon per maand is 18.000 euro per jaar voor de werknemer

1500 euro netto loon per maand is 18.000 euro x 2,2 per jaar is 39.600 euro kosten voor de werkgever

duitse herder | 05-02-15 | 17:14 | + 0 -

DasKapital, jullie zijn echt aan het beunhazen de laatste tijd. Hebben jullie überhaupt iemand op de redactie die verstand heeft van economie? Het clickbait gehalte is gigantisch en de inhoudelijk informatie is vaak beroerd. Als jullie de ambitie hebben om een geenstijl te worden van de "financiële wereld" dan zou ik toch eens kritischer en serieuzer te werk gaan.

Bewijsstuk 1: Ik zie 1 Appel en 3 peren.
DasKapital zegt: "dat maar weer eens onomstotelijk aantoont hoezeer V&D de boot heeft gemist"
Ik zeg/zie: V&D Warenhuis keten met veel (fysieke) verplichtingen, CoolBlue opgestart als webshop, bol.com opgestart als webshop, wehkamp.nl van oudsher postorder dus de digitale transitie was natuurlijker. Gekeken naar de strategie, klant compositie, marketing?!?!

Bewijsstuk 2: Oude informatie op de website. Serieus? Hoe interpreteren jullie dit? De webmaster was/is laks dus het hele concern deugt niet?
(Dat registratie proces van jullie is namelijk ook anno 2003: registratie.geenstijl.nl/registratie/?...)

Bewijsstuk 3: 100 miljoen, 10 miljoen, 1,7 miljoen per week.
Jullie: Kom op, V&D'tje wat is het nou?
Wat boeit dat ? Noem een variatie in de gemiddelde besteding of iets dergelijks.

Bewijsstuk 4: In jullie perceptie te laat gestart met een V&D blog. Dus?

Dus volgens jullie logica: Als je teksten up-to-date zijn, je een functionele webshop hebt en accurate cijfers toont heb je de "boot" niet gemist? M.a.w. dat is jullie succesformule voor een geldmachine?

Waarom ging het mis? Hadden ze verkeerd management? Manipuleerde ze cijfers en/of winsten?
Waarom lees ik hier niets over de oorzaak maar lees ik hier louter over pseudo-symptonen?

Mijn impressie: V&D in de media -> we hebben DasKapital -> V&D is een bedrijf ->bedrijf is economie ->YES WE KUNNEN EEN ARTIKEL SCHRIJVEN, TRAFFIC HERE WE COME -> waarover schrijven dan? -> "blablalbal gewoon niet met de tijd mee gegaan, dat weet je toch"-> resultaat dit artikel

PS. Jullie zitten wellicht in "de boot" maar als je niet de juiste koers vaart gaan ook jullie tegen die ijsberg aan.

PS2. Wellicht verwacht ik teveel van een geenstijl-spinoff

M.Friedman | 05-02-15 | 16:46 | + 50 -

Je moet je afvragen waarom een V&D bijvoorbeeld een kleine serie schoenen verkoopt. Een afdeling heeft voor waardeloze kwaliteit horloges en bijouterie. Nog probeert films en boeken te slijten. Waarom ze gordijnen op maat aanbieden. Waarom weggestopt tussen de kleding chocolaatjes worden verkocht.
Schoenenwinkels floppen nu aan de lopende band. Bijouteriewinkels zie ik nu in een eindeloze cyclus van failliet en doorstarten. Films? Fysieke dragers zijn een doodlopende business. Boeken? Makkelijker online te bestellen en daar veel meer keuze.
Merk apparatuur? Wordt je totaal kapot geconcurreerd door Coolblue, bol.com en dergelijke. Stoffering voor de woning, meer keuze bij de meubelspecialist (die het ook moeilijk hebben).
Daarnaast vraag ik me af waarom ik zou shoppen in de beperkte selectie lingerie van V&D terwijl de specialist betere keuze en hulp heeft voor een fractie meer en je de huistuin en keuken meuk bij de Hunkemoller op de hoek kan scoren.

De V&D probeert teveel net niks te verkopen. Het enige lichtpuntje is de kinderafdeling. Maar ook daar zie je dat je los van Nijntje voor de simpele dingen naar de Hema kan en voor de standaard kleding goedkoper en beter uit bent bij C&A of Vogele.
En waarom zou ik pannen e.d. bij V&D kopen die goedkoper te scoren zijn bij Blokker, Marskramer of effin Ikea?

Kom op V&D focus. Wat wil je nu? Wat is je core? Waar wil je mee scoren? Ga terug naar een basis en zorg dat je daar sterk in bent. Wil je Blokker zijn of C&A? Wil je lunchroom spelen of een beddengoedspecialist?

Als je die toko voor een prikkie over kan nemen is er best nog wat mee te doen.

Dima Beeline | 05-02-15 | 16:44 | + 28 -

@WellusNietus Coolblue heeft ook echte winkels.

Dima Beeline | 05-02-15 | 16:34 | + 0 -

Misschien is het inderdaad wel zo dat ven d niet meer onderscheidend was. Vroeger hadden zij het merk vendomatic voor veel eletronica.

Dat was onderscheidend iets lager geprijsd en de kwaliteit was niet slecht vaak met een extra vu metertje of zoiets.

Aldi doet het ook niet verkeerd met het medion merk

dolffie | 05-02-15 | 16:30 | + 8 -

Je moet per product groep bij je zelf eens bedenken zou je daar voor naar v&d willen gaan.En dan merk je dat je voor die producten niet naar de v&d zou gaan.Bijvoorbeeld vroeger verkochten ze sportartikelen,nu koop je sportartikelen op internet maar ook heeft lidl aldi kruitvat en andere zaken hebben deze producten.

rosher | 05-02-15 | 16:20 | + 5 -

Specialisatie heeft V&D de nek omgedraaid. Vroeger kocht ik er relatief veel. Ze hadden een respectable platenwinkel en ook de kantoorbenodigdheden afdeling was niet te versmaden. Op zaterdag kon je bij een beetje grote V&D voor de hele familie terecht. Pa keek naar de Hifi, moe naar de kleding, voor de kiddos was er een best leuke speelgoedafdeling. En je liep altijd wel met IETS naar buiten. Tegenwoordig is er niks meer aan, niks wat je zegt "leuk, laten we even gaan kijken". En niet naar binnen dan ook met niks naar buiten.

Tux1337 | 05-02-15 | 16:19 | + 19 -

Biersmurf | 05-02-15 | 15:55

Mensen met talenten krijgen hier en in Noorwegen wel werk. Die nemen ook initiatieven daar voor.

Ik denk dat het UWV beter een extra kantoor in een VenD filiaal kan openen. Die 10.000 gaan meer op voor een uitkering. Want Nederland.

duitse herder | 05-02-15 | 16:18 | + -11 -

Outsider-Inside | 05-02-15 | 16:09

Ik kreeg gisteren een bevestiging dat ik geld terug krijg. Populair uitgedrukt: je leent geld, betaalt geen rente maar krijgt geld toe.

duitse herder | 05-02-15 | 16:14 | + 6 -

@ Biersmurf | 05-02-15 | 15:55 |

Denemarken heeft zojuist de rente nog verder verlaagd naar -0.75% om de Euro-peg te verdedigen.

Leuk voor Duitse Herder, nu een nog negatievere hypotheekrente.

Outsider-Inside | 05-02-15 | 16:09 | + 13 -

P.A. van der Werff | 05-02-15 | 15:33 |
LOL!!!

R. E. Calcitrant | 05-02-15 | 16:09 | + 3 -

Is Denemarken al voorbereid op die 10000 mensen die daar straks naar toe emigreren, omdat het bedrijf stopt?

Biersmurf | 05-02-15 | 15:55 | + 9 -

Wacht.. de V&D vergelijken met webshops.. jaja.. Nu de vergelijking met bedrijven die ook fysieke winkels hebben.

WellusNietus | 05-02-15 | 15:52 | + 7 -

De mensen zijn anders gaan kopen daar ligt het verschil.En dat zie je in de gehele retail terug.De warenhuizen werken niet meer bijenkorf,hema,v&d.Product groepen speelgoed,huishoud,sport,elektronica stonden al langen onder druk bij deze zaken.Dan blijft er over kleding en accessoires maar dan zijn het geen warenhuizen meer maar kleding winkels.De bijenkorf heeft al een aantal winkels gesloten en zitten voornamelijk in de steden waar ze zijn begonnen,goede zet hoe lang ze het nog vol kunnen houden moeilijk te zeggen.De hema zal erg op zijn kosten moeten letten,en zal dan wel voort kunnen.De v&d verwacht ik eigenlijk helemaal niks van misschien alleen in de grote plaatsen,al blijft dit heel moeilijk.

rosher | 05-02-15 | 15:50 | + 1 -

Ik heb net even de coolblue gebeld maar toen ik vroeg naar nijntje kleren voor mijn dochter en een broodje tonijnsalade konden ze me niet helpen. Verder een fantastische vergelijking. Nieuwe stagiaire op de redactie?

P.A. van der Werff | 05-02-15 | 15:33 | + 56 -

De kassa moet draaien, daar wordt het geld verdiend, dat moet prioriteit 1 zijn. Maar bij V&D vaak meegemaakt dat van de 3 of 4 kassa's er maar 1 bezet is, waar een lange rij klanten staat te wachten, terwijl 4 of 5 personeelsleden met "iets" bezig zijn. Ik heb zo meer dan eens van een voorgenomen aankoop bij V&D afgezien.

Obadja | 05-02-15 | 15:30 | + 35 -

bol.com, wehkamp en cool blue (waar ik overigens nog nooit van gehoord heb) hebben veel meer medewerkers. Dit zijn echter voornamelijk oproepkrachten (denk aan magazijn werk en helpdesks) die tijdelijk ingehuurd worden via een uitzendbureau. Juridisch gezien en op papier zijn ze dan geen medewerker van bol of wehkamp,

kroegstierxl | 05-02-15 | 15:26 | + 21 -

Ik tel op de website van coolblue maar 17 vacatures voor IT in de breedste zin van het woord. Heb ze niet allemaal bekeken maar er zaten ook een paar dubbele tussen.

www.werkenbijcoolblue.nl/careers

Mans5 | 05-02-15 | 15:21 | + 9 -

Persoonlijk vind ik online kleren kopen nogal absurd. Kom ook graag bij de V&D, dus ik hoop dat er een oplossing te vinden is. Ik vrees wel dat de enige effectieve manier om kosten te drukken, het ontslaan van personeel is, en dat krijg je in Nederland nou eenmaal niet voor elkaar.

stiekemlinks | 05-02-15 | 15:20 | + 1 -

Gisteren nog gauw 173 euro besteed in de V&D. Weer een halve garderobe er bij. Personeel heeft er al geen zin meer in (terecht). Blijft zonde als het zou verdwijnen. Toch een stukje Hollandsch glorie wat hier weer om zeep gaat...

Verrekte_Mongol | 05-02-15 | 15:20 | + 9 -

Hoop ambtenaren hier met een mening over hoe je een bedrijf moet runnen.

duitse herder | 05-02-15 | 15:17 | + -9 -

@Deus Absurdia | 05-02-15 | 14:57 :

En toch blijf ik volhouden dat 't probleem in de formule ligt. Het hele shop-in-shop-concept lijkt leuk maar rendeert ook niet. Niet dat ik er een oplossing voor heb, anders zou ik wel baas der bazen bij V&D zijn maar het blijft een strategisch probleem en dat heeft V&D zich zélf aangedaan.

Reinaert | 05-02-15 | 15:03 | + 8 -

Het enige bewijs dat hier geleverd wordt is dat er binnenkort weer 9000 mensen op straat zullen staan. Vervangende werkgelegenheid is niet in het belang van de beleggers in de andere bedrijven. Waarom denken alle belastingbetalers nu niet even mee hoe je kunt voorkomen dat er weer 9000 uitkeringen verstrekt moeten gaan worden ??
Een mens kan zijn waardigheid vinden in werkgelegenheid en @Reinaert denk (en doet waarschijnlijk) alleen in "mismanagement".
Men managed Nederland naar de kloten !

Uilenspiegel | 05-02-15 | 14:58 | + 6 -

@Reinaert | 05-02-15 | 14:29 | + 2 -
Die formule is het hem no net.. Doe werkt niet meer. Verandering was juist goed, maar dat was nu juist het probleem. Hun hele uitstealing was beleveniswinkel en soliditeit. Niet goedkoop ( Hema), niet duur/luxe (Bijenkorf), maar netertussenin en waar niemand meer op zit te wachten.

Deus Absurdia | 05-02-15 | 14:57 | + 3 -

Outsider-Inside | 05-02-15 | 14:36 | + -1 -
Ah, de lol van een krant die een heel katern volzet met foto's van een zwerver!

Einde van de Domheid | 05-02-15 | 14:52 | + 1 -

Als jullie helemaal eerlijk en professioneel zouden zijn dan zou er gemeld kunnen worden dat V&D al ten tijde van de verkoop aan de investeringmaatschappij niet winstgevend zou zijn. Dat er eerder een nieuwe visie had moeten ontwikkeld worden en dat de tijd daar nu heel erg kort voor is. (but it is only too late when it is too late) Al eerder stelde ik op deze plek het concept 'Megawarenhuis voor lokale makers' voor. EG Marqt voor materiële lokaal vervaardigde producten. Zo is V&D begonnen.
Het bedrijf verdiend respect net als Fokker en KLM. Over een paar jaar zit hier iedereen te huilen dat het weg is. Het staatje hierboven is natuurlijk van een tristesse van heb ik jou daar. Een buyers experience vergelijken met een online verzendhuis. De verkopers van filiaal Amsterdam zijn de meest kudige en klantvriendelijk mensen die ik ooit heb gezien en mijn opa leverde handgesmede lampen en vazen destijds. Opbokken met die shortmentaliteit vrinden!!

Einde van de Domheid | 05-02-15 | 14:50 | + 69 -

Koning Willy: waar baseer je je nou op? Dit is echt klinklare onzin. Sinds midden jaren 80 is V&D al een hoofdpijn dossier. Je wil heel graag kaalplukkers de schuld geven, maar het is gewoonweg onzin.

drie_keer_links | 05-02-15 | 14:47 | + 4 -

Ik vind het geen bewijs. V&D is leeggezogen en kaalgeplukt door zijn eigenaren en daarom bijna failliet.

Daarnaast heeft de directie geen visie op wat het voor bedrijf wil zijn, en dus geen toekomst.

Koning Willy | 05-02-15 | 14:40 | + 37 -

V&D heeft de eigen formule verneukt: van allround-warenhuis annex supermarkt tot kledingzaak met coffeecorner. Al loopt die coffeecorner (LaPlace) wel als een tiet.

En dat aantal personeelsleden (10.000) klopt natuurlijk ook niet als je het omrekent naar FTE's.

Neemt niet weg dat V&D zichzelf de nek omgedraaid heeft. Mismanagement van de buitencategorie.

Reinaert | 05-02-15 | 14:29 | + 40 -

REAGEER OOK

Linktip: Energie vergelijken