Kabinet rust niet voordat de laatste dieselrijder door de samenleving is uitgekotst

Als symbool was de naar beneden gekromde uitlaatpijp de afgelopen jaren al akelig dicht in de buurt gekomen van de niet jodenster zeggen, niet jodenster zeggen zwart-met-wit-gestreepte overall. Het kabinet vindt dat het demoniseren nog wel in een wat hogere versnelling kan. Er moeten extra maatregelen komen om de aanschaf van een diesel te ontmoedigen, zo heeft staatssecretaris Wilma Mansveld (PvdA) (van welke partij had u anders gedacht?) in al haar wijsheid besloten. Aanleiding is het feit dat diesels niet zo schoon zijn als in de boekjes wordt gepropageerd. Dat moet de grap van de eeuw zijn. Het mag toch als bekend verondersteld worden dat er alles aan wordt gedaan om auto's zo zuinig mogelijk te kunnen adverteren. Zo wordt de dynamo ontkoppeld, zodat brandstof niet in de vorm van energie richting de accu vloeit. De banden worden veel te hard opgepompt. Alle kieren en gaten worden afgeplakt. Er wordt speciale motorolie gebruikt. En als je met al die trucs de test reproduceert, blijkt alsnog dat de autobouwers tot de helft onder het gemeten verbruik adverteren. Hoe is dat precies een exclusief dieselprobleem? Nog lachwekkender wordt het als we bedenken dat de bouwers van hybride auto's niet alleen met veel te rooskleurige milieuplaatjes mogen adverteren, maar er ook nog een aanzienlijk belastingvoordeel aan overhouden. Wanneer kunnen we van de staatssecretaris keiharde AKSIE verwachten op dat gebied? Nee, in dezen heeft de VVD dus volkomen gelijk. Als Mansveld die testen zo kut vindt, dan moet ze de roep van consumentenorganisaties steunen om een realistische meetmethode vast te leggen. Liefst Europees. Maar laat de dieselrijder met rust.

Reaguursels

Inloggen

Waarom betaal ik dan 14% als het zo'n stinkbak is. Regel dan eens een realistische verbruikstest, stelletje rukkers.

jip_86 | 03-02-15 | 21:13 | + 0 -

de overheid verorbert de/uw welvaart en heeft, uit zichzelf, NOOIT genoeg.

Rest In Privacy | 03-02-15 | 20:39 | + 1 -

@Stoned Hengst | 03-02-15 | 09:57
Of nie dan Hengst!
Ze kunnen jou wel minnen, maar jij hebt geen last van kenteken registratie, betaald parkeren, rode kruizen, flits palen, traject metingen, gps tracking (mits je een mobiele telefoon bij je hebt natuurlijk),
gordels, apk, wegenbelasting, fuiken, alcoholcontrole enz enz.
Gaat toch helemaal nergens meer over tegenwoordig, dan om de staatskas. Met veiligheid heeft aantoonbaar vrij weinig te maken, al die regels en wetten rond het autorijden.
En dit is de toekomst schijnbaar:
nos.nl/artikel/2000092-meer-proeven-me...
Meer hierover op google.
Heeft toch wel iets .. zo'n (electrische)fiets :)

SyntaxError | 03-02-15 | 19:30 | + 2 -

@Ceristimo | 03-02-15 | 19:09

Precies, dat is mijn hele punt. 16 miljoen Nederlanders die zich blauw betalen aan belastingen, accijnzen, boetes en BPM, zogenaamd allemaal "om het milieu te redden," terwijl de rest van de wereld gewoon rustig verder gaat. Hoe krom is het als je in NL al een paar honderd Euro per jaar betaald voor een kleine Japans koekblik, om vervolgens overal in de files te staan, belachelijke parkeertarieven te moeten betalen en door een nazi Big Brother staat 24/7 in de gaten wordt gehouden of je niet 3 km/h te snel rijdt?

Xirdalan | 03-02-15 | 19:16 | + 2 -

@Xirdalan 18:08
Niet om op te scheppen, maar ik betaal hier in Amerika helegaar niks qua motorrijtuigen belasting. En ook al geen drol voor brandstof.

Ceristimo | 03-02-15 | 19:09 | + 2 -

Vanilla | 03-02-15 | 11:28 |
Ik al helemaal niet... En dat hoeft ook helemaal niet. Kan in de brandstof verrekend worden. Kan met de jaarlijkse apk gregeld worden. Je boordcomputer zou een iedere maand een smsje kunnen sturen met je huidige km stand, allemaal zonder gps tracking. Ik snap niet waarom iedereen zo faliekant tegen km heffing is. Je betaald in de supermarkt toch per banaan en en niet een vast bedrag pm om de hele maand lang bananen te mogen eten?

Shokrani Shokran | 03-02-15 | 18:09 | + -2 -

Tja, ik blijf mezelf herhalen, maar ik vind jullie Nederlanders dus HE-LE-MAAL knettergek dat jullie op die eikels in Den Haag blijven stemmen en dat jullie je 24/7 door de NPO & Volkskrant laten brainwashen.

Waarom laten jullie je 365 dagen per jaar d.m.v. boetemachines en accijzsnazis een oor aannaaien door een roofzuchtige (r)overheid? Ik woon inmiddels een kleine 15 jaar in het buitenland en ik snap werkelijk niets meer van Nederland.

p.s. niet om op te scheppen, maar meer om de totaal kromme verhoudingen aan te geven: ik betaal in Duitsland dus iets van €480 per jaar aan KfZ (motorrijtuigen) belasting voor een grote BMW stationwagen met 3 liter diesel motor van 258pk.

Xirdalan | 03-02-15 | 18:08 | + 2 -

Heb nog 9 kadetten B in de opslag. Destijds gekocht voor de bekende
scheet en 3 knikkers. Afgelast en wel. Kan zo de weg op. Als er een kadetje gaat
lopen zeuren flikker ik hem eruit en pak de volgende. Totdat het op is.Maar dat duurt nog wel een paar jaar. Ik hoef nooit geen auto meer te kopen of mij druk te maken om een verhoging of
iets van dien aard. BASTA

tedakduur | 03-02-15 | 17:53 | + 2 -

kadet B, 44 jaar oud, type rijd altijd.
verz. 70 euro per jaar,
BELASTINGVRIJ. OP GAS, ad 55,9 ct per liter.
afgelopen vrijdag gekeurd voor 2 jaar, = 4-2-2017.
wie doet mij wat.
ik vind wel dat de verzekering naar 30 euro mag.
om het met patser pvda te zeggen, veels te goedkoop!!!!
Echt, je kan er niet voor gaan fietsen.

tedakduur | 03-02-15 | 17:45 | + 4 -

Ik ben Mansveld en ik doe een luie minister na: Diesels zijn stom en vies dus.... Mag ik even vangen? Lalala. Bullshit. De lucht die tegenwoordig uit auto's komt (ook diesels) is zelfs een tijdje schoner geweest dan de lucht die erin ging voor de verbranding van de brandstof.

Alles voor 2000... goed, daar zou je misschien nog over kunnen twisten, maar dieseltechniek is sindsdien super ontwikkeld wat heeft geleidt tot zuiniger en nog veel schonere motoren. Ik durf te wedden dat als je alle open haarden in Nederland optelt als het om emissie van fijnstof en roet gaat dat ruimschoots de uitstoot van alle diesels overtreft.

Grijpgraag&deStier | 03-02-15 | 16:55 | + 2 -

@AirHead280 | 03-02-15 | 16:07
Ik heb nog wel een auto op carburateurs voor je.

Pierre Tombal | 03-02-15 | 16:35 | + -1 -

@Bytemaster | 03-02-15 | 15:59
Dan bespaar je dus € 4,- per 100 kilometer ten opzichte van een gelijkwaardige zuinige benzineauto. Daar kom je vast wel mee uit, want dan zit je met een kleine 20.000 kilometer per jaar al op voordeel. Daar moest je vroeger wel wat meer voor rijden.

Pierre Tombal | 03-02-15 | 16:32 | + -2 -

Er was verdomd nog één gaatje waaruit belasting kan worden geperst. Als de komende kabinetten nu eens één beleidsvoornemen etaleren: geen enkele belastingverhoging.

goedemorgennederland | 03-02-15 | 16:15 | + 1 -

Betaal al 110 Euro lebasting per maand voor een kleine, nieuwe, schone diesel die gemiddeld 1:20 rijdt. Als ze dat nog eens verhogen dan mag wat mij betreft een revolutie uitbreken.

Bytemaster | 03-02-15 | 15:59 | + 3 -

@Pierre Tombal | 03-02-15 | 14:26
In Parijs willen ze ook af van de diesels.

Eigenaar_IJsland | 03-02-15 | 14:29 | + 2 -

@Nice_Wheels | 03-02-15 | 11:26
Alles is in Duitsland goedkoper. En inderdaad sinds dit kabinet ook de diesel - dat schreef ik al.

Wat is je punt?

Pierre Tombal | 03-02-15 | 14:28 | + 0 -

@Magnum Force | 03-02-15 | 11:39
Als ik PvdAert was geweest had ik wel zitten zaniken over CO2. PvdAerts hebben namelijk nog nooit van fijnstof gehoord, behalve als het om sigaretten gaat, en weten ook niet dat de huidige diesels meer en gevaarlijker fijnstof produceren dan die oude Mercedessen die ze zo nodig weer terug in de MRB moesten krijgen.

Op diezelfde site waar jij naar linkt de prijsopbouw:

ex. accijns & ex. btw Accijns Inclusief accijns BTW BTW bedrag Totaal per liter incl. BTW
Benzine € 0,521 € 0.766 € 1,287 21 % € 0,270 € 1,557
Diesel € 0,572 € 0,482 € 1,054 21 % € 0,221 € 1,275

Dus prachtig. Jij hebt gelijk. In de meeste andere landen subsidiëren ze tegenwoordig ook het rijden op diesel. En ik ben een ouwe lul die vergeet te controleren of ze in het buitenland ondertussen benzine ook zwaarder belasten dan diesel. Wat dat betreft pas ik dus prima op deze site, want hier denkt iedereen dat het gras in buurmans tuintje groener is.

Pierre Tombal | 03-02-15 | 14:26 | + -9 -

Diesel is de brandstof van Satan

SjonnieDoe | 03-02-15 | 13:29 | + -3 -

Dieselrijders die klagen, ik moet er toch altijd een beetje om lachen, vooral omdat het merendeels gesubsidieerd (aka leasers) rondrijdt.

Tripps | 03-02-15 | 12:41 | + -8 -

Ze zouden veel meer biobrandstof (hennep ethanol) moeten gaan produceren. Heel veel voordelen. O, nee, voordelen voor de burger vindt de regering maar een vieze gedachte.
www.nujij.nl/economie/hennep-als-biobr...

Piet van den Hoek | 03-02-15 | 12:27 | + 0 -

Lees ik over millieu, zie ik direct al die winkels die met open deuren midden in de winter het millieu warmstoken, ik stop dus maar direct met lezen, wel blijf ik nadenken op wie ik ga stemmen straks.

gebrokenvleugel | 03-02-15 | 12:13 | + 2 -

"De economie in Nederland komt langzamer op gang dan elders in de euro-zone".

Dat heb je als je iedere dag een nieuwe lastenverzwaring bedenkt. Alles wat je aan belasting uitgeeft kun je niet meer investeren in een nieuwe keuken of andere leuke economie-stimulerende aanschaffen.

Vreemd genoeg lijken ook VVD-politici dit niet meer te begrijpen.

Vogelbeest | 03-02-15 | 12:09 | + 7 -

@Pierre Tombal | 03-02-15 | 11:16 |
Met uw welnemen, u kletst uit uw nek.

Ten eerste is diesel vrijwel overal in Europa goedkoper dan benzine:
www.brandstofprijzen.info/brandstofpri...

Ten tweede getuigt uw opmerking "kankerverwekkend fijnstof uitbrakende stinkbak" van een stuitend begrip aan kennis en inzicht.

PVDAert zeker?

Magnum Force | 03-02-15 | 11:39 | + 13 -

De plank volledig misgeslagen met de oldtimer regeling dus nu zijn de pooiers van de profeet in Den Haag druk bezig om ergens anders geld vandaan te halen.
Nu de Diesel, morgen verzinnen ze een speciale fiets belasting en overmorgen als je te voet gaat voetgangers belasting. Maar ondertussen fijn de Moslims in hun ster kruipen en ze overal hun zin in geven, tsja die subsidies om de Islam te pleasen moet ergens vandaan komen.

myrna1965 | 03-02-15 | 11:34 | + 6 -

Shokrani Shokran | 03-02-15 | 11:21 |

Ik zit er niet op te wachten om 24/7 door de Stasi, uhm sorry, overheid gevolgd te worden. De km-heffing zit em al in de absurde brandstofprijzen die we hier betalen.

Vanilla | 03-02-15 | 11:28 | + 14 -

Spanje, wegenbelasting voor een bloedje zware 4x4 diesel 89 euro per jaar.
Meenemen naar Nederland ?
Ja hoor mits je bereid bent om meer dan 3000 euro per jaar te gaan betalen.

HotPotato | 03-02-15 | 11:26 | + 8 -

Pierre Tombal: Bullshit, in Duitsland is de diesel notabene nog goedkoper dan in Nederland.

Nice_Wheels | 03-02-15 | 11:26 | + 11 -

@dolffie | 03-02-15 | 11:02 |
De ZZP-ers komen ook nog aan de beurt, zelfstandigen aftrek gaat er uit, hebben werknemers ook niet, logisch toch.

Uw Verzekeringsadvis | 03-02-15 | 11:21 | + 0 -

De oplossing is zoooo simpel. Schaf wegenbelasting af en voer KM-heffing in met meer kosten per km voor meer vervuilende wagens en minder kosten per km voor schonere auto's. Dan pas betaald de vervuiler/gebruiker en hoef je niet enkel honderden euro's te betalen om je auto voor de deur te mogen zetten.

Shokrani Shokran | 03-02-15 | 11:21 | + -18 -

En natuurlijk niemand hier die opmerkt dat Nederland het enige land in Europa, en mogelijk de wereld, is waar diesel goedkoper is dan benzine. Dat komt omdat de transportsector hier al sinds jaar en dag de Nederlandse Staat er mee bedreigt dat ze massaal in het buitenland zullen gaan tanken als ze dezelfde achterlijk hoge accijns op diesel gooien als dat er op benzine zit. Oeps! Waren je voorgangers dat vergeten te vertellen, Mark?

Dat de MRB voor diesels zoveel hoger is komt doordat de overheid via deze weg dit gemis aan accijnsinkomen compenseert. Hetgeen betekent dat als je met de hoeveelheid kilometers die je rijdt op voordeel uitkomt ten opzichte van een benzineauto, dat je dan gesubsidieerd rondrijdt in je kankerverwekkend fijnstof uitbrakende stinkbak.

Pierre Tombal | 03-02-15 | 11:16 | + -19 -

@jemagookniksmeer owja... ben gewoon van slag van dit bericht...

WellusNietus | 03-02-15 | 11:04 | + 0 -

ik rij diesel en rij zuinger dan de door de fabriek opgegeven waarde. daarnaast rijden er veel zzp in de bouw in diesel busjes. die moeten gwoon kapot gemaakt worden door de pvda. Dat zijn mensen die hard werken voor geld, belasting betalen, misschien de doelgroep van de pvda voordat de allochtoon de grootste doelgroep werd.

pvda is gewoon de de partij die systematisch elke werkende in nederland kapot wil maken.

dolffie | 03-02-15 | 11:02 | + 22 -

De bevolking roept op om lasten verlaging..
WellusNietus | 03-02-15 | 10:18 | + 1 -
Hoe kom je daar nou bij?
De bevolking roept om lasten verhoging. Anders zouden ze wel op andere partijen stemmen.

jemagookniksmeer | 03-02-15 | 10:26 | + 17 -

Morgenhout | 03-02-15 | 10:08 |

Vrijheid is blijven zoeken...

duitse herder | 03-02-15 | 10:23 | + 3 -

De bevolking roept op om lasten verlaging.. en wat doet de PvdAutohaters? Juist.. de werkende mens weer extra belasten.. want laten we eerlijk zijn, de enigen die in diesels rijden zijn werkende mensen.

WellusNietus | 03-02-15 | 10:18 | + 25 -

duitse herder | 03-02-15 | 09:50

In het buitenland is het ook niet alles. Waar wij wonen gaat dit jaar voor het eerst meer dan 27,5 % van het brutosalaris af voor de inkomstenbelasting, verplicht ziekenfonds en andere onzinnigheden. En de prijs voor gas, licht en water gaat ook steeds verder omhoog, we zitten nu al op 65 euro energiekosten per maand.

Morgenhout | 03-02-15 | 10:08 | + 1 -

Lijkt me een logisch gevolg van de 30000 lobbyisten die in Brussel rondlopen,de auto industrie heeft miljarden geinvesteerd om de internationale concurrentie voor te blijven met superzuinige hybrides dus de markt moet nu aangezwengeld worden... ook dit is gewoon heldere EEG industrie politiek en noodzakelijk om de innovatie aan te wakkeren anders rijden we over 40 jaar nog steeds in die roetbakken terwijl de Chinezen ons voorbij streven want die hebben een heel sophisticated belasting plan ontwikkeld om elektrisch en hybride rijden aan te wakkeren.....

arretje | 03-02-15 | 10:01 | + -5 -

Het grappige is dat de lucht schoner is dan in de voorgaande 80 jaar, terwijl het autogebruik een factor tig groter is.
Je kunt dus eenvoudig stellen dat de vervuilende invloed van auto's op de luchtkwaliteit nihil is en daarmee is aangetoond dat deze proefballon van PvdA-kutje Manveld weer een pure graaimaatregel is.

McPhart | 03-02-15 | 10:01 | + 19 -

@ FrankVeer | 03-02-15 | 09:34
Dat klopt en geld ook voor het kopen van Onroerend Goed.
Iedere keer zal blijken dat u dan de zwakste schakel bent.
Waarom?: omdat u bezit heeft en dus uitgemolken kan worden.
(Gisteren overigens opvallend veel minnetjes gekregen voor deze gezonde gedachte.)

Stoned Hengst | 03-02-15 | 10:00 | + 27 -

Ga toch fietsen en hou het geld in je eigen zak.

Stoned Hengst | 03-02-15 | 09:57 | + -10 -

Raider Twix | 03-02-15 | 09:52 |

+1 Verder zal de lokale beunhaas in de straat /om de hoek er wel bij varen ;).

Vanilla | 03-02-15 | 09:55 | + 7 -

3 jaar geleden een hybride gekocht en na twee jaar toch wegenbelasting moeten betalen. Nu, zakelijk, een citroen Nemo. Grijs kenteken, 22 euries mrt in de maand, 7 euro verzekering en rijdt 1:19. Airco, PDC, navi de hele handel aan boord.
De tandjes met je overheid: onbetrouwbaar tuig, we regelen het zelf wel!

Karl Warsteiner | 03-02-15 | 09:54 | + 17 -

Lang verhaal kort: gewoon een nieuwe (of tweedehands) kleine goedkope kopen en die (de komende 20 jaar) afrijden. Laat ze in de stront zakken daar in Den Haag, met hun milieu onzin. Dan vangen ze nooit veel meer weer dan een paar stuiver aan belastingen. Graag gedaan. Oh ja, en je autobranche gaat volledig gesloopt worden, maar dat was toch al aan de gang.

Raider Twix | 03-02-15 | 09:52 | + 18 -

Zucht.... hebben jullie nog steeds niet door wat het idee achter dit soort plannetjes is? Het is iedere keer hetzelfde scenario:
PvdA: "meer belasting, meer belasting"
VVD: "nee PvdA, niet meer belasting"
PvdA: "ok VVD, je hebt gelijk"
Kiezer: "hmmm, zie je wel. PvdA en VVD zijn zo slecht nog niet. Ze zorgen dat ik niet nóg meer hoef te betalen"

Zo'n goedkoop trucje en de meerderheid blijft er in trappen.

blubberpoesje | 03-02-15 | 09:52 | + 27 -

het tijdperk van potverteren komt ten einde. straks is het niet relevant meer want geen geld meer voor auto's. vandaag roept nsb-er peggold op tot meer aanleg van provinciale fietspaden en een leuke delta-werkje. zeker om de asielzoekers en uitkeringstrekkers richting het strand te kunnen laten fietsen? de groene kerk is ook een kerk, en daarmee weet je dat er alleen maar leugens uitkomen.. heb je alleen nog een pvda-mutsje nodig dat als vrouwtje van treinen en milieu de samenleving nog even mag opschepen met extra belastingen waaruit weer een ict-project en 3.000 extra ambtenaren betaald kunnen worden.

minimá-armezusvan.. | 03-02-15 | 09:51 | + 9 -

Als Nederlanders iets doen dan krijg je zeker één ding voor elkaar: er gaan weer meer Hollanders het land uit.

duitse herder | 03-02-15 | 09:50 | + 31 -

Hé, grappig. Net gisteren een diesel gekocht. Het zal ook eens niet. Deze overheid jaagt als een valse hond de makke burgerschapen van de ene hoek in de andere: van benzine naar diesel, naar lpg, naar elektro. En net als een klein kind dat een spelletje dreigt te verliezen, veranderen ze iedere keer weer de spelregels.

FrankVeer | 03-02-15 | 09:34 | + 43 -

Het heeft NIETS met milieu te maken maar alles met geld. Als overheid kan je niet zomaar de belasting op diesel verhogen, het vrachtvervoer zal direct gaan klagen en in het uiterste geval de wegen blokkeren. Maar toch wil je meer geld. Dan maar extra accijns op benzine? Levert niet genoeg op en het tank-toerisme naar het buitenland is al ingezet.
He, weet je wat; we moeten gewoon zorgen dat er meer mensen met benzine-auto's gaan rijden. En zodra dat gelukt is verhogen we wel de belasting op deze auto's zodat iig het vrachtvervoer er geen last van heeft.

Eigenaar_IJsland | 03-02-15 | 09:21 | + 31 -

Het kabinet vindt altijd wel een reden om de belastingen te verhogen. Marc "de auto is geen melkkoe" voorop.

i-Wonder | 03-02-15 | 09:15 | + 19 -

Humor als het niet zo sneu zou zijn wat incompetentie en onwetendheid betreft tav Mansveld. Auto's zijn vervuilend, punt. Echter heb je gradaties in vervuiling. Dat LPG rijden in NL al jaren hevig ontmoedigd wordt is voldoende signaal om te kunnen begrijpen dat het nooit om "het milieu" is gegaan maar slechts om de centen. Zoals altijd is de demonisering van de auto het stokpaardje om opnieuw een lastenverzwaring aan op proberen te hangen.

Het is ook zo'n briljant signaal om de teruglopende binnenlandse bestedingen mee aan te wakkeren niet waar. Goed plan Mansveld, ipv wat vertrouwen jegens de burger te genereren dat er in de nabije toekomst weer wat geld valt te verteren voor jan met de pet gaat zij weer op voorhand alvast roepen dat meer, meer, meer belasting het devies is. Nog meer onzekerheid, nog meer sparen, nog verder teruglopende binnenlandse bestedingen. Ja zo komen we er wel in NL hoor.

Daarbij is de discussie over "zuinige" auto's een utopie van het formaat windmolens. Dat weet iedereen intussen, dat we massal besodemietert worden. Ik kom voor mijn werk (Shell) bij een aantal grotere dealers. Als je die mensen zélf hoort praten over hun product dan zakt je broek af. Enkele weken geleden nog bij een Mitsubishi dealer, de bedrijfsleider was op wintersport geweest in zijn PHEV en kon niets anders zeggen op mijn vraag over zuinig rijden dan dat het een zuipende bak is. Gemiddeld had hij 1 op 9,8 gedraaid. Och och maar hem boeide het niet want lekker goedkoop in de belasting en de brandstof op zijn pasje. En aangezien het lekker gaat met Mitsubishi dankzij onze visionaire politici, maakt hem dat verbruik geen fluit uit.

Beaulefermier | 03-02-15 | 09:10 | + 74 -

In Duitsland rij je van die 270 eppo een jaar lang een A6 3.0 TDI qua wegenbelasting.
Vanilla | 03-02-15 | 09:05 | + 0 -
Geen zorgen, die mag u er binnenkort ook nog bijlappen.
Extra.

jemagookniksmeer | 03-02-15 | 09:08 | + 25 -

Alsof ik voor mijn lol 270 per kwartaal aan wegenbelasting betaal voor een schemele Polo van 2002. In Duitsland rij je van die 270 eppo een jaar lang een A6 3.0 TDI qua wegenbelasting. Het is om van te kotsen.

Vanilla | 03-02-15 | 09:05 | + 83 -

90 euro per maand, voor alle PvdA hobbies. Maar als Mansveld die MRB wil mislopen, moet ze vooral zo doorgaan.

kapotte_stofzuiger | 03-02-15 | 08:59 | + 28 -

REAGEER OOK

Linktip: Energie vergelijken