Knab killt basispakket

Keiknab
Keiknab
Knab-strategie-update 465328: sinds kort is het voor nieuwe klanten niet meer mogelijk om een 'gratis' basispakket te openen bij de bank die alles anders ging doen. Nieuwe rekeninghouders van Knab kunnen wel drie maanden lang één van de uitgebreidere pakketten van de bank 'gratis' uitproberen. Daarna moeten ze gewoon daarvoor betalen. Knab-baas en rasopportunist René Frijters zegt dat dit wordt gedaan om klanten 'alle voordelen van Knab optimaal te laten ervaren', maar dat is natuurlijk marketingbullshit. De conversie vanuit het basispakket zal te laag geweest zijn en Knab gokt er natuurlijk op dat klanten te lui zijn om na die drie maanden hun pakket te downgraden naar het basispakket, dat dan alleen nog kan worden gebruikt om te sparen. Voor bestaande basispakketklanten verandert er volgens Knab niets. Totdat het wel verandert, natuurlijk. Want ook dat is Knab.

Reaguursels

Inloggen

@-PR- | 18-01-15 | 00:56
Ok, bedankt.
Ben dan wel niet zo'n stemmerT ( ;0 )

wHiTeHaT | 19-01-15 | 10:48 | + 0 -

wHiTeHaT | 17-01-15 | 23:43 | + 0 -
Zo'n bank bestaat nog niet. Maar als iedereen zijn best doet is hij best op te richten.
De naam zal dan zijn: De SP (NederlandBV) Bank.
Dus even zieltjes winnen voor de SP, en het kan zo maar werkelijkheid worden.

-PR- | 18-01-15 | 00:56 | + 0 -

Ok ,jongens spaar mij ik ben hier nieuw en ga al gelijk off-topic, maar dat komt mede door de reactie van :
fail | 17-01-15 | 08:58 |
Deze verwijst naar een burger initiatief om een nieuwe bank te beginnen.
Ik ben mij al weken af aan het vragen waarom dit er nog niet is, en nu zie ik dat het dus wél kan.
Ik vraag mij af of het mogelijk is om een bank te hebben die tevens de betalingen automatisch doet bij mensen die schulden/betalings-achterstanden hebben, een soort van bewindvoering.
Maar toch nog een verdien model hebben.(bijvoorbeeld zoals de overheid pas na 3 maanden hoeft te betalen)
Dit steeds verder uitbreid zodat uiteindelijk heel Nederland (of de Nederlandse bevolking) schulden vrij is.
Is dat mogelijk, of pertinent onmogelijk?
Ik loop hier al weken mee en ik moest die vraag een keer gaan stellen.

wHiTeHaT | 17-01-15 | 23:43 | + 0 -

als er bank of moslim geroepen wordt gaat het verstand uit en is de nuance ver te zoeken. Iedereen die ooit een bankreking in het boze buitenland heeft gehad weet dat het in nl geen drol kost en je krijgt nog rente op je spaarrekening. Helaas is zeiken in van de belangrijkste nl export producten. Als mot gratis. Dat merk ik hier in 0041 ook met Nederlanders op fora of Facebook die elkaar blijmoedig op de hoogte houden van het feit dat de boerenkool bij de migros in scheisshausen 50 rappen goedkoper is. Get a life

Zatkniss | 17-01-15 | 22:00 | + 5 -

@Justin Credible Ben ik met je eens. Wat daar allemaal gebeurt. Alleen staat dat los van de gewone retailbanken waar jij en ik mee te maken hebben. Daar zitten niet de graaiers en probleemveroorzakers. Misschien dat toch eens proberen los van elkaar te zien.

-PR- | 17-01-15 | 21:51 | + 2 -

Je verwacht het niet van die banken! Allemaal koosjere piep daar. IceSave, DSB, Libor, ING, ABN AMRO. Allemaal zo low life. Maar helaas, we kunnen niet zonder deze witte boorden criminelen.

Justin Credible | 17-01-15 | 21:05 | + -1 -

-PR- | 17-01-15 | 19:27 | + 0 -
Valt mee, in het overall klassement haal je duitse herder nooit meer in.

deluiegriek | 17-01-15 | 19:35 | + 2 -

Woohoo ben gewoon minkudo topper. En alle andere realistische reacties worden ook flink gedist.
Ignorance is bliss bij de reaguurders op DasKapital blijkbaar.

Leven in een kosteloze maatschappij. Ja ja. Succes!
Bel me even als jullie dat Utopia voor elkaar hebben gekregen?

-PR- | 17-01-15 | 19:27 | + 2 -

Heeft iemand ervaring met KNAB? Vanwege de rente wil ik namelijk overstappen.

Gräf&Stift | 17-01-15 | 18:47 | + 0 -

fail | 17-01-15 | 10:38 | + 2 -
kucht*bullshit*

deluiegriek | 17-01-15 | 16:30 | + -4 -

knab kut

(c)ZWITSUL | 17-01-15 | 15:55 | + -1 -

Mensen beseffen toch wel waarom die rente zo leuk is bij KNAB? Het geld van Aegon is op, iets met woekerpolissen, pensioenverzekeringen die ze niet kunnen betalen etc. Zelfde geldt natuurlijk voor onze vrienden van Nationale Nederlanden. Vraag je af waarom instellingen geld proberen aan te trekken, wat moeten ze compenseren, of waarin "investeren" ze...

Skinkie | 17-01-15 | 13:27 | + 0 -

Heel knap. Eerst klanten gratis binnenhalen en ze dan alsnog laten dokken. Lijkt net een echte bank.

Toverkol | 17-01-15 | 13:00 | + -1 -

@schuco | 17-01-15 | 09:33 | + 1 -
Een groot deel en een heel zwaar deel van de regelgeving is bijvoorbeeld de anti-witwas regelgeving. Je moet als bank heel veel informatie verzamelen over je klanten en bewaken of er geen sprake is van verdachte handelingen. Dat heeft niks te maken met misdragingen van banken.
Een ander stuk is dat banken zichzelf en hun klanten móeten beschermen tegen fraude, van buitenaf en door eigen medewerkers. Dat is ook opgelegd en niet zozeer te wijten aan de banken zelf.
Verder verwacht de klant bescherming tegen fraude, maar kiest de klant snel een andere bank als het inloggen te ingewikkeld (teveel veiligheid) wordt. Dus banken moeten de voorkant open houden en aan de achterkant proberen fraude te vangen.
Zomaar wat voorbeelden, die het runnen van een bank ingewikkelder maken dan het bijhouden van een paar tabelletjes in een database. ... maar ga gerust door met oordelen.

fail | 17-01-15 | 10:38 | + 7 -

@fail | 17-01-15 | 08:51 "Dat is dus niet de schuld van de bank."
Oh nee? Hoe zou het komen dat er garanties zoals vergunningen en voorwaarden vereist zijn?
Nou?

Juist .. omdat banken zelf in het verleden (en naar nu blijkt ook nog steeds in het heden) er vaak een groot zootje van hebben gemaakt, waarbij de klant steeds zijn geld was en de bankier lachend wegliep met het geld van de klanten.
Het is dus wel de schuld van de banken...

schuco | 17-01-15 | 09:33 | + -1 -

@schuco | 16-01-15 | 23:22 | + 6 -
Iedereen die bankdiensten wil verlenen in Nederland heeft een banklicentie nodig en moet aan die voorwaarden voldoen. Dat is dus niet de schuld van de bank.

fail | 17-01-15 | 08:51 | + 0 -

7) Waarom wordt er toch altijd commentaar geleverd op NL ondernemers/ondernemingen
@AD5886918424686248 | 17-01-15 | 00:02 | + -3
Ze zitten hier alleen maar voor het gunstige belastingklimaat, zodra het elders een tiende procent gunstiger wordt laten ze de postbus overplaatsen naar elders.
Inderdaad, alle banken lachen ons uit, ook jou. Als ik geen zelfrespect had zou ik ook wel bij een bank willen werken.

3*links=rechts | 17-01-15 | 08:13 | + 4 -

1) Een betaalrekening kost wel degelijk serieus geld om te beheren en betalingsverkeer (de verwerking van je transacties ook).
2) Er is geen enkele bank die een gratis betaalrekening aanbiedt
3) Alle betaalrekeningen kosten geld. In NL is Knab zelfs de goedkoopste.
4) Bij Knab, en dat is niet bekend, mag je meerdere rekeningen openingen en tóch maar 1x betalen
5) Het klopt toch ook, dat als je alle diensten afneemt je direct ervaring en kennis opdoet van diensten die je nog niet eerder hebt gebruik
6) je kan altijd weer van deze extra diensten af
7) Waarom wordt er toch altijd commentaar geleverd op NL ondernemers/ondernemingen
8) Er is ook veel te klagen op alle bekende, oude banken, zeker ook als het gaat om graai banken, maar daar hebben we allemaal lekker een rekening bij lopen en durven er niet weg te gaan... HAHAHAHAHA die banken lachen ons allemaal uit!!!

AD5886918424686248 | 17-01-15 | 00:02 | + -13 -

Ja, KNAB = AEGON. Maar ze hebben een leuke rente en een heel moderne interface. Daarnaast gaat alles via telefoon en internet waar een normale bank je af en toe naar een kantoor laat komen waar je allen tijdens kantooruren heen kan.
Prima bank, dat KNAB

* Il Principe * | 16-01-15 | 23:22 | + -11 -

@fail | 16-01-15 | 22:48
Je maakt dus een vergroting die niet relevant is.
Technisch kost het beheren van rekeningen geen drol.
Maar als je de kosten van alle risico's die je neemt met het geld van anderen in je database,
dan miet je inderdaad aan heel veel regels voldoen. En gelukkig maar.
Ik neem genoegen met alleen de database functionaliteit hoor ! Kost een euro per jaar.
Dus waarom zou ik dan extra moeten betalen voor de risico's die een ander met mijn geld denkt te kunnen nemen ?

schuco | 16-01-15 | 23:22 | + 15 -

Een aantal mensen hier heeft werkelijk geen enkel benul van wat er bij komt kijken om een bank te runnen. 'Een paar tabelletjes op een database.' Ga jij maar een bank oprichten dan... en let vooral even op als DNB langs komt met de regels. ... en probeer jezelf en je klanten tegen fraude te beschermen.

Nederlanders zijn verwend met gratis en goedkope betaalpakketten uit de tijd dat dit nog gefinancierd werd uit valutering en zakelijke klanten.

fail | 16-01-15 | 22:48 | + -12 -

Mja... De gratis spaarrekening was er met name om de opzeggende klanten toch nog aan zich te binden en zo klanten te behouden via een gratis spaarrekening. Inmiddels lijkt het ietsjes te lukken met de ZZP klanten én moet er op de kosten gelet worden dus exit gratis spaarrekening.

@Lagging | 16-01-15 | 22:10
Inderdaad. Een rekening is niets anders dan een paar tabellen in een database op een servertje.
Elke computer-nerd kan zoiets voor enkele euro's per jaar laten draaien.
Helaas banken niet.
Want daar beginnen dingen pas zogenaamd acceptabel te draaien als er miljarden van de 'klanten' tegen aan worden gesmeten. Geeft meteen aan wat voor oplichtersbendes het allemaal zijn.

schuco | 16-01-15 | 22:18 | + 26 -

Het verdienmodel zit in het gemiddeld cumulatieve positieve vermogen wat op al die betaalrekeningen staat. Dat kan een bank rustig een groot deel van beleggen en er een stevig percentage uitslepen. Aan de klanten die rood staat wordt natuurlijk ook stevig verdiend. Alleen aan klanten die iedere maand hun betaalrekening volledig leegtrekken valt niets te verdienen tenzij via dit soort service kosten.

De kosten van banken om betaalrekeningen te verschaffen worden door de digitalisering steeds lager. Het rijmt niet echt met het feit dat je er steeds meer voor moet betalen.

Lagging | 16-01-15 | 22:10 | + 53 -

Gewoon Aegon Mensen. Gewoon dezelfde oude vertrouwde graaiers.

CBSraming | 16-01-15 | 22:00 | + 33 -

Betalen voor een betaalrekening is niet vreemd. Een gratis betaalrekening is wél vreemd. Want waar zit dan het verdienmodel? Een bank is geen charitatieve instelling tenslotte.
Een betaalrekening mét een vast maandelijks bedrag is dan transparanter dan een betaalrekening zonder kosten.

-PR- | 16-01-15 | 21:57 | + -41 -

!sud tser ed sla ednebsrethcilpo edflezed nooweG

schuco | 16-01-15 | 21:49 | + 37 -

... srettezfA

BurgerSpionageNummer | 16-01-15 | 21:11 | + 49 -

REAGEER OOK

Linktip: Energie vergelijken