Belg deponeert 'Je suis Charlie' als merk

Gisteren zegen we al commercieelkapitalisties ingestelde slimmeriken inspringen op #JeSuisCharlie met telefoonhoesjes en andere prullaria. Zij moeten binnenkort oppassen, want een nog slimmere Belg heeft (vorige week donderdagavond al) de rechten op het merk Je suis Charlie gedeponeerd bij het Benelux Bureau for Intellectual Property. De status is nog in behandeling dus het is nog wel de vraag of Yanick Uytterhaegen, zoals de Belg heet, het merkenrecht ook daadwerkelijk krijgt. NRC acht de kans groot omdat het BBIP 'niet graag als zedenmeester optreedt en niet scheutig is met dit soort weigeringen' (sorry, betaalmuur of Blendle). Als we kijken naar de categorieën (mirror) waar het merk voor is aangevraagd heeft Yanick zich niet ingehouden. En terecht, want de commerciële mogelijkheden zijn eindeloos. Zo lijkt Je-suis-Charlie-bleekmiddel op het eerst gezicht wat vreemd, maar het zou zomaar de markt voor het wegpoetsen van bloedspetters kunnen gaan veroveren. En wat dacht u van Je-suis-Charlie-tandpasta? Kunt u elke avond voor het slapengaan fier uw tandenborstel in de lucht steken voor het vrije woord. Of een origineel Je-suis-Charlie-parfum? ('Goh, apart luchtje, wat is het?' 'Dat is Je suis Charlie, een uniek mengsel van lijkenlucht en hypocriet angstzweet'). Een Je-suis-Charlie-zeep speciaal om de mond na vuilbekkerij de handen in onschuld te wassen? Oh, en bier! Je-suis-Charlie-da-diejo-bier! Met en zonder alcohol, met en zonder gluten, om iedereen zij-aan-zij gebroederlijk te laten drinken. Laat maar komen, dat Je-suis-Charlie-conglomeraat. Marqt heeft al interesse, hoorden wij in de wandelgangen.

Reaguursels

Inloggen

Ik snap nog steeds niet waarom Charlie Jezus is?

Niak | 14-01-15 | 14:10 | + -2 -

Ach ja, Belgen, achterbaks en altijd verbolgen over die Hollanders (Nederlanders, niet alleen hollanders, probeer het maar eens aan ze uit te leggen)

Hoe ging die kan-kennen-kunnen volkswijsheid ook al weer ?
Geen land zo corrupt als België, alles kan afhankelijk van wie je kent en wat je kunt missen. (ofzo)

Hoop dat het afgewezen gaat worden.

StijlloosInkoppertje | 14-01-15 | 14:01 | + 1 -

Superdom. 0 coolness factor in dit merk. En dat moet je toch hebben om mensen ervoor te laten willen betalen..

Claude_Vieaul | 14-01-15 | 00:13 | + 0 -

of is zijn plan om, na goedkeuring, iedereen die de slogan nog gebruikt aan te laten schrijven door een advocaat om er op die manier een (halal) slaatje uit te kunnen slaan? of het zakelijk slim is vraag ik me af.. dan moet hij veel mensen gaan aanvechten om zijn markt veilig te stellen.. zullen mensen hem niet in dank afnemen..

Interpoolbal | 13-01-15 | 22:27 | + 4 -

Zakelijk wel slim bedacht. Totdat de boel echt uit de hand gaat lopen, dan keert het zichzelf tegen.

duitse herder | 13-01-15 | 22:15 | + -7 -

de 'Je-suis-Charlie-Kalashnikovs' verkopen als warme shoarma

(c)ZWITSUL | 13-01-15 | 22:12 | + 1 -

Je suis Charlie oogkleppen voor de Joop redactie.

Harry Turtle | 13-01-15 | 22:01 | + 6 -

De echte naam van Nonkel Frituur is nu dus ook bekend.

BurgerSpionageNummer | 13-01-15 | 21:58 | + 15 -

En dan zeggen die Belgen iets over ons Ollanders.

fredflange | 13-01-15 | 21:46 | + 9 -

Goed, dit is nu voldoende uitgemolken kunnen wij nu overgaan tot het bestrijden van het kwaad i.p.v. er oeverloos over te ouwehoeren

goedemorgennederland | 13-01-15 | 21:36 | + 16 -

REAGEER OOK

Linktip: Energie vergelijken