Beroeps-sjacheraar Muller sukkelt nog even voort met Spyker

Overal stonden de necrologieën voor Spyker al klaar, want door een betalingsachterstand op de huur van 152.000 euro zou de autobouwer vandaag uit zijn pand in Zeewolde gezet worden. En een autobouwer zonder pand, dat is als een kapitein zonder schip. Zoiets werkt niet. Maar alle teksten konden weer terug in de la of moesten halsoverkop worden aangepast (zie verschil url en titel). Op het allerlaatste moment zorgde eigenaar Victor Muller namelijk voor een 'tussenoplossing', waardoor zijn onderdak in Zeewolde voorlopig gered is. Dit is al de tweede keer in korte tijd dat er een forse openstaande rekening vereffend moest worden. Waarom Muller zelf überhaupt nog de moeite neemt om door te gaan, is de grote vraag. In Flevoland heet zijn bedrijf 'de kat met negen levens', maar als ze het over 'de ezel die zich voor de tiende keer aan dezelfde steen stoot' hadden gehad, zou vast ook niemand geklaagd hebben. Hoeveel auto's Spyker inmiddels verkocht heeft, is onduidelijk. In tien jaar tijd stak Spyker zichzelf voor honderden miljoenen in het rood. En over die nieuwe beursgang horen we ook niemand meer. Maar goed, het leeft, naar het schijnt. En zolang er telkens ergens geld vandaan komt om dit schip drijvende te houden, zullen we voorzichtig zijn het een Ponzi-scheme te noemen gebouwd van aluminium, met 6 cilinders en 375pk onder de motorkap.

Reaguursels

Inloggen

Marktbegeleiding talenten The Voice?

Einde van de Domheid | 13-11-14 | 12:52 | + 0 -

Directeur songfestival, vernieuwer PvdA, pleitbezorger ondernemers bij VVD.
Hij kan nog zoveel kanten op!

Einde van de Domheid | 13-11-14 | 12:50 | + 3 -

Typische om iemand die eens risico durft te nemen zo af te vallen. Arme man heeft honderdduizenden e's aan advocaten moeten uitgeven om producent van faalmobielen GM aansprakelijk te stellen voor blokkeren verkoop Saab aan China. Indertijd was GM nog in handen Amerikaanse overheid, in principe klaagde Muller VS aan. Als Amerikanen ergens goed in zijn dan is het wel potentiele concurrenten met grond gelijk maken. Too bad Muller/Spyker, it's the law.

Schwanz | 12-11-14 | 21:27 | + -6 -

De laatste keer dat ik een spyker tegenkwam op de weg zat het kreng in mijn achterband.

matatwork | 12-11-14 | 21:01 | + 12 -

Gelukkig! Straks komt het toch nog goed en ik heb nog 25 aandeeltjes... (mwoehaha)

Hemmenaar7 | 12-11-14 | 19:51 | + 2 -

tisnuechtop | 12-11-14 | 18:18 | + 0
Nee hoor, lijkt meer een soort "Heer Olivier:"
Als je mij bedrag X leent, en ik doe er bedrag Y bij, dan gaan we samen hiermee bedrag Z verdienen. Ondertussen raak jij je geld kwijt aan mijn hotel- en autorekeningen. Want ik moet wel een beetje op stand leven, uiteraard.
-
Variantje Victor: mijn bedrijf heeft een schuld, ik koop bedrijf X, schuif wat heen en weer met de bezittingen en schulden van beide, doe bedrijf X weer van de hand, en hoop er wat beter van te zijn geworden, financieel.
Of ben wederom failliet gegaan. Sommigen doen dat met bedrijven met bezittingen, anderen met bedrijven met schulden. Victor met de laatste.

Raider Twix | 12-11-14 | 18:56 | + 8 -

Ik blijf die oplossing met obligaties van anderhalve ton als aanbetaling op een auto die pas jaren later komt ook nog steeds een leuke sprong in het nauw vinden. Wat voor soort welgestelde Nederlander trapt daar in?

Feynman | 12-11-14 | 18:33 | + 9 -

Die man is een opeenvolging van slecht beslissingen die hem keer op keer bakken met geld kost. Ik snap niet dat zakenlui nog met die man in zee willen. En terzijde, Spyker is een flut bolide, esthetisch gezien gaat het nog wel maar perfomance is een lachertje voor dat geld. Ik zou nog liever een veel goedkopere volkswagen/porche kopen.

XaleX_2 | 12-11-14 | 18:27 | + 5 -

Begint een beetje een LIPS verhaaltje te worden met deze man.
dadelijk zit hij veilig in Dubai gescheiden van vrouw en kinders die het complete kapitaal in een interrest hebben zitten , en de schuldeisers kunnen fluiten naar de poen.

tisnuechtop | 12-11-14 | 18:18 | + 5 -

Ik zou Spyker graag weer zien op de 24 uur van Le Mans. Wat heb ik genoten van dat dappere oranje autootje met dat heerlijke geluid. Dat was echt iets om trots op te zijn. Helaas is het merk kapot gemaakt door te ambitieuze plannen, als ze bij hun basismodel waren gebleven met zeer langzame uitbouw van het modellengamma (max 3 modellen) dan had het wellicht een kans gehad.

De Treinende Rechter | 12-11-14 | 17:57 | + 16 -

Mooie kerel, zonder dit soort lui zou de wereld er een stuk saaier uit zien, die klootviool woont wel lekker ergens in de Caraïben en deze saaie en keurige reaguurder niet.

Uw Verzekeringsadvis | 12-11-14 | 17:35 | + -2 -

Ongelofelijk dat deze man op enig niveau nog serieus genomen wordt.
Overal rondom hem heen verdampen miljoenen en gaan complete bedrijven naar de ratsmodee, maar er blijven maar investeerders vertrouwen hebben en houden..

Wijze uit het Oosten | 12-11-14 | 17:28 | + 13 -

Toch een kwaliteit als je met herhaaldelijk wanpresteren toch maar steeds in aanmerking blijft komen voor directiefuncties.

barryvonbaas | 12-11-14 | 17:08 | + 16 -

Ik blijf het knap vinden, ik krijg nog geeneens financiering voor mijn puur gouden muntencollectie eerlijk gestolen vanuit een Egyptisch museum, maar hij koopt van alles en nog wat met bluf en bravoure.

Kaas de Vies | 12-11-14 | 17:07 | + 21 -

REAGEER OOK

Linktip: Energie vergelijken